Skocz do zawartości

Termostat czy czujnik temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Poczytalem sobie tematy o termostatach i sam juz niewiem od czego zaczac.

 

Wskaznik temepratury "wody" slabo ciagnie do srodkowego punktu. Raz na jakis czas wskoczy na swoje miejsce ale to rzadkosc.

 

Zastanawiam sie od czego zaczac szukanie usterki, wyczytale ze to moze byc 1. termostat 2. termostat egr 3. czujnik temperatury

 

Z tym, ze wyczytalem w jednym watku ze w zwiazku z awaria termosatu pojawia sie woda pod korkiem oleju i jakies "maslo" - u mnie nic takiego nie wystepuje.

 

Jako, ze u mnie do wymiany bylo kilka czujnikow (poziom wody - zbiornik wyrownawczy, czujnik cisnienia paliwa, mata pasazera.. ) to zazynam sie zastanawiac czy to moze nie sam czujnik jest padniety ...

 

Prosze o jakas konkretna porade

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masło na korku oleju jest jak masz padniętą uszczelkę pod głowicą. Płyn chłodzący dostaje się do oleju i dlatego taki efekt. Jeżeli wskaźnik temp. cieczy nie "staje" na środku skali to masz walnięty termostat.
Krzysztof
Opublikowano
Masło na korku oleju jest jak masz padniętą uszczelkę pod głowicą..

Nie tylko - owa maź powstaje także kiedy masz niedogrzany silnik i robisz krótkie trasy zimą.

 

Pzdr

Opublikowano
Co do diagnozy to ja bym zaczął od sprawdzenia czy jak odpalisz całkiem zimny samochód od samego poczatku nagrzewa się dolny wąż chłodnicy jak i sama ona,jeśli tak to przyczyna może byc duży termostat jak i mały agr-u które to puszczaja płyn od samego początku do dużego obiegu a tak być nie powinno.W nstepnej kolejności zawęził bym krąg podejrzanych o ten problem i sprawdziłbym na zimnym silniku ale tym razem z zacisniętym przewodem dochodzacym do termostatu agr-u czy to duzy czy też mały.Jeśli masz zaciśnięty przewód dochodzący do termostatu agr-u i mimo to dolna rura się nagrzewa to na 100% padnięty jest duży termostat.Gdy po wymianie duzego termostatu na sprawny (warto sprawdzic przed założeniem) objawy beda te same to wtedy na bank puszcza termostat agr-u który tez kwalifikuje sie do wymiany. OBRAZKOWO http://www.aukcjoner.pl/gallery/000666585-termostat-1.html#I1
Opublikowano
podepne sie pod temat,moj kolega ma problem z ogrzewaniem,a raczej go niema wcale,wiatrak dmuchawy wieje bo slychac,ale z wylotow nie dmucha wcale cieplo,ani zimnew ogole no moze ciut zimne,dodam ze wskazowka stoi w pionie,przelew jest w zbiorniczku,cieczy nie gotuje,ale przewody dochodzace do nagrzewnicy(sa trzy)jeden jest cieply dwa zimne,kolega ma teraz nie zla lodowke w autku.Dodam ze jest e36 1.6z klima 93 rok,moze cos poradzicie.pozd.
Opublikowano
podepne sie pod temat,moj kolega ma problem z ogrzewaniem,a raczej go niema wcale,wiatrak dmuchawy wieje bo slychac,ale z wylotow nie dmucha wcale cieplo,ani zimnew ogole no moze ciut zimne,dodam ze wskazowka stoi w pionie,przelew jest w zbiorniczku,cieczy nie gotuje,ale przewody dochodzace do nagrzewnicy(sa trzy)jeden jest cieply dwa zimne,kolega ma teraz nie zla lodowke w autku.Dodam ze jest e36 1.6z klima 93 rok,moze cos poradzicie.pozd.
Moze powinien zacząć od odpowietrzenia układu,i sprawdzić poziom płyny w zbiorniczku.
Opublikowano
luki e46,czytaj dokladnie to co jest napisane a nie zgaduj,wyraznie napisalem,ze wskazowka stoi w pionie ,nie gotuje wody wszystko gra zodpowietrzeniem przelew jest w zbiorniczku,plyn tez nie ubywa,generalnie chodzi o to ze nie dmucha w ogole powietrzem ani zimnym ani cieple,ale wiatrak dmuchawy chodzi.Mim zdaniem jakby byl uklad zapowietrzony to by sie grzal silnik,ale takich objawow nie ma nawet jak chodzi na postoju dlugo,wskazowka trzyma pion.pozd
Opublikowano

Nie tylko - owa maź powstaje także kiedy masz niedogrzany silnik i robisz krótkie trasy zimą.

 

 

 

to nie jest chyba tak do końca. Mam te same objawy (nie zawsze dogrzany silnik) i u mnie nie występuje taka maź. Jeżdżę właśnie krótkie odcinki w mieście.

Opublikowano

a jadnak. niedogrzanie silnika i krótkie trasy powodują powstanie mazi. mam tak w 2 betkach. obie często na któtkie trasy: w jednej raczej walnięty termostat (ale o to zapytam poniżej) w drugiej niby wsio ok, wskaźnik do pionu, jadnak rzadko przekracza 1/3 skali na krótkich trasach, więc silnik nie zdąża się nagrzać.

A teraz pytanie o termostat. tak przy okazji. u mnie z bólem wychodzi poza niepieski pole (latem po jeździe w mieście dochodził idealnie do pionu i jeszcze później przez tydzień tak było na trasach. Później (i tak do tej pory) niedogrzanie. Podejrzewam termostat - tak by wyglądało. ale ostatnio po 30 km sprawdziłem stan nagrzania układu - wąż górny ciepły ale spokojnie można byłoby go trzymać. dolny w zasadzie zimny, chłodnica zimna więc zonk. przy otwartym termo waż były co najmniej ciepły. muszę jeszcze zobaczyć czy wentylator nie chodzi non stop ale siedząc w aucie nie słychać jrgo właczania (no chyba że tak cicho z natury chodzi). Ma kto jaki pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.