Skocz do zawartości

Wymieniony kolektor dolotowy - co robić - Pomocy !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Byłem dzisiaj z kumplem po bete e60, 2.5d z końca 2004r w Książu Wielkim, auto ma ukumentowany przebieg 140 kkm - może ktoś zna to auto - gość ma firmę transportową - to tak na marginesie

Podczas oglądania auta z rozmowy wyszło że wymieniony został kolektor dolotowy, który przeciekał i było by wszystko super gdyby nie fakt że wewnątrz starego kolektora znajdowało się dużo nagaru i brudu (mniej więcej tyle co w moim golfie IV z tym że moje auto ma 200kkm)

Wiem że to w miarę normalne jednak boję się że może turbina puszcza olej chociasz przy ostrej przygazówce zero dymka, nic

Dlatego proszę znawców tego silnika o opinię choć wydaję mi się że jest to normalne ale wolę się upewnić żeby nie było zonka

Poza tym auto pasuje, jest git prowadzi się super ale... no właśnie ten kolektor.

Opublikowano

kolektor dolotowy przeciekal? hmm

a wracajac od pytania-

wystarczy sciagnac rure laczaca m.in. odme z turbina-jesli przy wlocie turbiny stoi olej to turbina popuszcza juz olej/wyciaga olej z silnika.

poluzuj takze korek wlewu oleju w trakcie pracy silnika (ale nie odkrecaj całkowicie bo moze wywalic olej!) zobacz czy probuje "wypchnac" korek ( u mnie np korekt tylko drży od wibracji silnika);

 

ps jesli jest filtr czastek stalych to dymkow z wydechu nie uswiadczysz... pomijam tez fakt ze turbina musialaby byc naprade rozwalona aby puszczac mocniejsze biale dymki...

 

poza tym jesli nie masz pewnosci co do stanu auta -jedziesz do serwisu specjalizujacego sie w BMW-zaproponuj ze pokryjesz koszty dojazdu do najblizszego ASO- diesel duzo nie pali ;) (zobaczysz jak zareaguje wlasciciel-jesli nie ma nic do ukrycia zgodzi sie bez problemu);

 

czy auto bylo serwisowane w aso?

skad jest to auto? jesli z DE badz Austrii to we Wroclawskim ASO (i każdym innym) masz wglad w historie serwisowa auta (jesli bylo serwisowane w ASO)

moze odrzaluj te pare $$ na sprawdzenie auta...

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
Dokładnie, tak jak pisał kolega "kondziu", sprawdź czy samochód ma filtr cząstek stałych, w menu idrive zakładka service. Bo jeśli tak, to raczej dymku nie zauważysz. Z zewnątrz nie rozpoznasz w jakim stanie jest silnik ani też jak był traktowany. Także również proponuję Ci jechać samochodem do ASO i niech przejrzą. Mam dokładnie taki model jak szukasz, ale na oko nic nie da się więcej powiedzieć. Pozdr!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, tak jak pisał kolega "kondziu", sprawdź czy samochód ma filtr cząstek stałych, w menu idrive zakładka service. Bo jeśli tak, to raczej dymku nie zauważysz. Z zewnątrz nie rozpoznasz w jakim stanie jest silnik ani też jak był traktowany. Także również proponuję Ci jechać samochodem do ASO i niech przejrzą. Mam dokładnie taki model jak szukasz, ale na oko nic nie da się więcej powiedzieć. Pozdr!

 

Zgadza się, szczególnie, że auto może być tak "serwisowane" jak wiele tych co mają serwis prosto z allegro. :) Zresztą mamy tu niestety kolejny przykład kogoś kto kupuje auto za 70-80 tys zł a zadaje pytania na forum zamiast jechać do serwisu na przegląd przed zakupem. :duh:

Opublikowano

u mnie przepuszczający kolektor był rozpoznany w trakcie wymiany turbo... czyli uwazaj na turbo. Z drugiej strony te turbiny są mocne...

 

regeneracja turbo nie bardzo opłacalna (wiem z autopsji)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

koledzy zgadzam się w 100%.

to gdzie najlepiej podjechać ( do jakiego warsztatu)aby sprawdzili 100% bezwypadkowosć samochodu no i silnik zbadali czy wszystko w porządku.

chodzi o woj. śląskie i małopolskie.

szukam 530stki własnie w granicach 86kzł i taką mam do zbadania - kupiona w polsce w salonie 2 własciciel.

Gość jeździ ją w zamościu - może zna ktoś ten samochód - jest na M pakiecie.

Wszystko pięknie tylko jeden mały problem - autko po vin wyjechało z fabryki bez mpakietu a teraz jest. kupione w warszawie w 2004 r ale zmienił się właściciel salonu i w komputer wpisane tylko serwis od 30 000km. i nie wiadomo kto dołożył zdeżaki w m pakiet a progów niet.

dziwna przypadłość. Kierownica też m-pakiet a po vinie nie ma jej w opisie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może było rozbite i gościu już sobie po prostu dokupił M-pakietowe zderzaki i kierownicę całą. Ile to auto ma przejechane km?
Opublikowano

samochód ma potwierdzony przebieg w serwisie do 75kkm (ostatni wpis 12.2007). teraz ma 85kkm.

 

PS wczoraj jeździłem 525 z 2004r i jakoś nie zrobił na mnie wielkiego wrażenia odnośnie osiągów. czy jest duza różnica w przyśpieszaniu między 530 a 525? wiem że silnik ten sam tylko całkiem inna kultura pracy oczywiście na korzyść 530

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cena 86 tys za 530d 2004 z takim przebiegiem jest taka w miarę, bez szału, ale jeżeli to auto ma naprawdę taki przebieg, jest w 100% sprawne i bezwypadkowe, ma w miarę dobre wyposażenie to jak je dobrze w serwisie sprawdzisz to możesz brać.

 

Kto Ci powiedział, że w 525d i 530d jest ten sam silnik?????????

Opublikowano

co do silnika to powiedzieli mi w serwisie BMW w krakowie.

że praktycznie wszystko to samo.

 

ps. rok produkcji 2003 tylko rej, 2004 i niestety pierwszy testowy rzut

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może im chodziło, że konstrukcyjnie to samo prawie. :wink:

 

Ja osobiście uważam, że jak kupować 525d to lepiej już wziąć młodsza 520d, bo osiągi są zbliżone a spalanie dużo lepsze w 520d a do tego przy sprowadzaniu akcyza niższa. Tylko, że 520d ciężko trafić w automacie. 525d w stosunku do 530d też są często znacznie słabiej wyposażone, bo na zachodzie 525d to typowe auto flotowe i sprzedawane jest najczęściej w podstawowych wersjach, ale też jest znacznie przez to tańsze.

Opublikowano

"mmw" mówisz "zadaje pytania na forum zamiast jechać do serwisu na przegląd przed zakupem" a ja ci powiem że o kant d... rozbić serwisy zapłacisz kupe kasy za dojazd i przegląd i tylko uspokoisz myśli bo tak naprawdę jak katowane auto go g... ci powiedza w serwisie oprócz tego że jest ok

dla tego kolega lewar pyta na forum co i jak bo serwis serwisem ale ja do końca im nie ufam, forumowiczom zato duuuużo bardziej bo wiele razy już skorzytałem z wiedzy różnych forów i się nie zawiodłem - jak gość mi wyciąga knigę że serwisowane regularnie to po grzyba pojadę do serwisu

moim zdaniem lepiej skonsultować spostrzeżenia na forum zamiast płacić kilkaset zł. za opinię której można się spodziewać jeśli serwisowanie potwierdziliśmy uprzednio na podstawie VIN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jego pytania o dobry serwis są jak najbardziej na miejscu. Niepotrzebne są uważam pytania o metody sprawdzenia stanu bo amator i tak wiele nie rozpozna. Zgodzę się, że większość ASO jest gówno warta, dlatego lepiej do nich nie jeździć, chyba że sprawdzić przebieg po VIN. Trzeba jechać do poleconego serwisu, który ma olbrzymie doświadczenie i uczciwie oceni stan auta. Dlatego zamiast tworzyć filozofie o zdejmowaniu korków do oleju itd lepiej chłopakowi polecić sprawdzonych fachowców, którzy mu auto sprawdzą od A do Z żeby nie wpakował się na minę. Jak by mieszkał w okolicach Łodzi to bym mu coś polecił ale na południu nie wiem co mu doradzić.
Opublikowano
regeneracja turbo nie bardzo opłacalna (wiem z autopsji)

 

sam regenerowalem turbo i smiga juz 1,5 roku - wszystko kwestia kto robi i czy ma o tym pojecie ...

Opublikowano

Też tak słyszałem (z w miare pewnego źródła), że to jest ten sam silnik tyle ze caly osprzet inny. Ponoć w celu obnizenia kosztów robia jeden korpus do 525 530 i 535. Mogłby ktoś to zweryfikować.

 

Kto Ci powiedział, że w 525d i 530d jest ten sam silnik?????????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No bo różnica jest w skoku tłoka między 2.5d a 3.0d więc pewnie blok ten sam itd. Zresztą w nowym 525d pojemność jest już 3.0 jak i w 530d. Nikt z tym nie dyskutuje, chodzi o to, że różnica między 530d a 525d nie polega tylko na innej kulturze pracy (nie wiem co przez to autor miał na myśli), tylko na dużo lepszych osiągach, elastyczności itd :wink:
Opublikowano
Kiedys scigalem sie z kumplem ktory ma 525, ja mam 530d. Wiec nie mial najmniejszych ale najmniejszych szans. Pozniej jak dalem mu przejechac sie moim autem to mowil ze roznica jest ogromna.

 

Jak cos to ja sprzedaje swoje BMW 530d

 

http://otomoto.pl/bmw-530-d-C7242217.html

 

 

Pozdrawiam

 

Najpierw to bym proponował, żebyś wprowadził korektę w swoim ogłoszeniu, bo trochę Cię fantazja poniosła...

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie też miałem to napisać ale już dałem spokój, żeby nie było że się czepiam. :wink: W ogóle u nas jest totalny chaos w ogłoszeniach, zawyżone roczniki, ceny bez opłat, netto itd, wszystko pomieszane byle tylko być cwańszym od drugiego. Taka narodowa cecha. :?
Opublikowano

Witam

wiec jak jest kniga Serwisowa do tego szczerość sprzedawcy plus miernik lakieru taki wykrywacz kłamstw ;) i po co serwis ale nie zawsze malowane znaczy bite, jeżeli na jakimś elemencie jest drastyczna różnica w grubości powłoki lakieru (cieńsza) to na 100% zamiennik gdyż maja one zdecydowanie cieńsza powlokę lakieru.

dodatkowo pamiętać trzeba ze jest ogromna tolerancja na jednym elemencie nawet 40 mikronów i więcej , ważna jest tez weryfikacja napraw gwarancyjnych , weryfikacja dalszego serwisu w tym przypadku ASO BMW prawdę powie (na cwaniaków nie ma środka zapobiegawczego ), cieknący kolektor dolotowy hmmm najprawdopodobniej puściła Turbina w innym przypadku może być wilgotno gdyż łożyska kulkowe będą przepuszczały odrobinkę oleju .

Opublikowano

Ja juz wybrałem 530 z grudnia 2004 roku. pojutrze jade po nia. znalazłem 1 właściciel itd super wyposażenie.

troszke przepłace ale co tam... czego sie nie robi dla przyjemnosci.

Do dziś jeździłem 124 rocznik 92 i chyba juz mineło z 15 lat jak nia bzykam a serwis odwiedzam tylko na wymiane oleju...ale cóż trzeba zmienic wozio.

wiem że teraz do serwisu to ponoc czesto bede zaglądał ale to już inna bajka.

Mam pytanko : jak poznac zły kolektor ssący- czy da się po numerach?

bo nie chce kupowac nowego silnika jak niektórzy...

pozdr. dla mianiaków

 

PS mały dowcip

JAK ZROBIC SAŁATKE Z BURAKÓW?

WRZUCIC GRANAT DO B.W hehehe ;) bez obrazy koledzy

Opublikowano
a niby z czym mnie poniosla fantazja?????????

 

Co CI sie nie podoba w ogloszeniu???

 

-pełne wyposażenie (to jest akurat najlepszy tekst ze wszystkich ogłoszeń w ogóle - bez obrazy)

-kierownica m

-10 poduszek (gdzie? w drzwiach tylnych nie ma...)

 

No już pomijam kwestię rocznika.

Ok, każdy chce jakoś uatrakcyjnić swoje ogłoszenie. Ale niech to nie będzie sprzeczne z prawdą.

 

Sorry za off.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

czy ktos konkretnie już wie od jakiego rocznika nie występują klapki?

głośno słychac że wszystkim pęka klapka w 3l silniku a jak jest z 2.5.

pytam bo jutro lece po 530 z 12.2004 i nie wiem jak sprawdzić czy ma klapki czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.