Skocz do zawartości

e32 750i otwarcie przepustnic


BLUU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

samochód to e32 750il 92r.

nie wyswietla komunikatów poza swiatlami przednimi-(byly oryginalne xenony ale cos padlo i trzeba bylo zalozyc inne przetwornice)

nie ma komunikatu eml

po zdjeciu gum z dolotu widac że przepustnice uchylają się możę 25-35%, obie tak samo, samochód nie ma oczekiwanej mocy..

mierzone bylo napiecie pedału gazu i jest ok

Co może powodować taki stan, czy ktoś spotkał sie z taka sytuacją ???

Edytowane przez BLUU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tryb awaryjny w którym otwarcie przepustnic jest ograniczone może być wywołany przez wiele różnych czynników, niestety źle szukacie gdyż taki błąd nie objawi się ani komunikatem na OBC ani zapaleniem konrolki EML - jednostkę należy podpiąć pod komp diagnostyczny celem wykrycia błędu

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jakis interfejs pod carsoft chyba zobaczymy czy cos znajdzie , jesli nie trzeba bedzie na cos powazniejeszego podjechac, z tego co pamietam mial jakis problem komunikacyjny z kompem 750 ale czytal moduly abs itp za to w 730 nie czytal abs za to kompa bez problemu....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo i męczyłem się chyba z 4 miechy....

rzeczywiście EML jest w trybie awaryjnym ....

teraz trzeba znaleźć przyczynę , główną może być nie zapalająca się dioda EML , zrób test zegarów będzie wiadomo , zapala się po przekręceniu stacyjki i poczhwili gaśnie gdy odpalisz silnik?

jeśli jest spalona ta dioda od EML lub bezpiecznik 20 który za nią odpowiada to EML zawsze będzie w trybie awaryjnym!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

samochód to e32 750il 92r.

nie wyswietla komunikatów poza swiatlami przednimi-(byly oryginalne xenony ale cos padlo i trzeba bylo zalozyc inne przetwornice)

nie ma komunikatu eml

po zdjeciu gum z dolotu widac że przepustnice uchylają się możę 25-35%, obie tak samo, samochód nie ma oczekiwanej mocy..

mierzone bylo napiecie pedału gazu i jest ok

Co może powodować taki stan, czy ktoś spotkał sie z taka sytuacją ???

 

ja bym sprawdził po prostu z inna przepustnicą EML oczywiście od takiego samego modelu. Może coś z przepustnicami nie tak.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm z oboma naraz, nie tak??? nie sądzę, chodzą identycznie...

Może ktoś wie czy przyczyna może być brak synchronizacji przpustnic ?

 

właśnie one są zsynchronizowane :) Obstawiam że jest jakiś mechanizm który nie pozwala się jednej wychylić dużo bardziej niż drugiej i jedna jest uszkodzona, nie wychyla się z jakiegoś powodu to i druga nie może. Ich czujniki położenia mogą być ok. Choć w tym przypadku moim zdaniem powinno zaświecić się EML ale kto wie... ja bym sprawdził.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro postaram sie podpiac pod interfejs i zobaczymy czy cos znajdzie...

samochod mial niestety zamontowana instalacje gazowa , została usunieta ale szczerze powiem straszne jest to co moze wymyslic gazownik... domorośli spece....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM i co kolego BLUU wyszło bo ja dzisiaj sciagłem gumy i okazuje sie ze nie jestes sam u mnie to samo .Wydawało mi sie ze tez brakuje mu mocy i sie nie myliłem przepustnice ledwo sie uchylają a tempomat mi tez nie działa wiec to moze miec zwiazek z uszkodzonymi przepustnicami ,co to moze byc ? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

była dzisiaj próba odczytania błędów interfejsem od viakena program carsoft, niestety jest jakis problem komunikacji tego urzadzenia z komputerem silnika, za to inne moduły odczytał (abs,asc...) widac taki to sprzęt...

Zrobiona została synchronizacja przepustnic, samochód po niej chodzi równiej itd ale nie zmieniło to otwarcia samych przepustnic dalej 25-35%

chciałbym zaznaczyc ze samochod ma mula ale to jest kolo 8s do 100k/h czyli nie zadne powyzej 20s itd...

Bedzie trzeba sie z nim wybrac na porzadnego kompa i kogos kto sie zna na tym, bo czasem sam komp nie powie wszystkiego...

a moze ktos ma jakis pomysl jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

była dzisiaj próba odczytania błędów interfejsem od viakena program carsoft, niestety jest jakis problem komunikacji tego urzadzenia z komputerem silnika, za to inne moduły odczytał (abs,asc...) widac taki to sprzęt...

Zrobiona została synchronizacja przepustnic, samochód po niej chodzi równiej itd ale nie zmieniło to otwarcia samych przepustnic dalej 25-35%

chciałbym zaznaczyc ze samochod ma mula ale to jest kolo 8s do 100k/h czyli nie zadne powyzej 20s itd...

Bedzie trzeba sie z nim wybrac na porzadnego kompa i kogos kto sie zna na tym, bo czasem sam komp nie powie wszystkiego...

a moze ktos ma jakis pomysl jeszcze?

to bardzo dziwne co piszesz bo realnie to auta ma właśnie 8 s do 100 km/h .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha zrób taki test : odłącz jedną przepustnice i sprawdź czy ta druga otwiera się wtedy w całości....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
bądźcie z kolegą na tyle łaskawi żeby opisać jakiego modelu i rocznika ten problem dotyczy

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli "nie jedzie jak powinno" oznacza tryb awaryjny EML i zakres obrotów do 2 000 RPM oraz brak mrugnięcia konrolki przy self teście po przekręceniu kluczyka na II pozycje to najszybszym sposobem na sprawdzenie tej usterki jest podmiana zegarów na inne, potem zostaje sprawdzenie wiązki od przepustnic, dalej podmiana przepustnic i ECU

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moje pytanko na ten moment brzmi tak: Czy zegary mogą być obojętnie z jakiego e32? ma znaczenie np wyskalowanie licznika lub pojemności baku? Czy tylko istotne jest żeby była kontrolka EML?

 

odpowiem tak: ważne żeby auto z którego będą przekładane zegary miało poprawnie działający EML

 

co do wyskalowania licznika i pojemności baku z pod longa w 5 litrach to zegary te "gadają" w R6 z automatem, natomiast osobiście nie sprawdzałem czy działa to w drugą stronę

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis samochodu zamieszczony byl na samym poczatku...

zrobilo sie cieplo i zaczelo sie dlubanie w samochodach "kolekcjonerskich" ;)

sa nowe wniaski i spostrzezenia

jak wczesniej pisalem samochod nie ma oczekiwanej mocy- nie rwie asfaltu , slabo od dolu, ale jego przyspiesznie nie jest zle -zblizone do katalogowego

Ale to alto i jego 300km powinno bez kotroli trakcji na suchym asfalcie pieknie tanczyc a zamiast tego czuc ostro paliwkiem - zdecydowanie zabogata mieszanka. Taki stan rzeczy pokusil o dalsze pomiary i pod lupe poszly przeplywomierze , pomierzylismy napiecia miedzy pinami, okazalo sie ze miedzy 3a 4 pinem zamiast 5V jest kolo 1,3V w jednej i drugiej przeplywce.

Wlaśnie oczekujemy na inne przeplywki moze one beda mialy te 5V i problem z zabogata mieszanka i nieotwierajacymi przepustnicami zniknie, zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe przeplywki zalozone, wskazania voltomierza miedzy 3 a 4 pine 4,98V

praca silnika wyrownala sie, nie czuc paliwa w sapalinach, moc w calym zakresie obrotów, ciagnie mocno z dolu, na asfalcie zosjaja dlugie czarne paski :) sprawdze jeszcze jakie jest wychylenie przepustnic- nie bylo akurat nikogo pod reka co by wciskal pedal gazu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.