Skocz do zawartości

325i kilka poważnych usterek - pomocy...


Kris_IT

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem E30, jak to się mówi "widziały gały co brały". Buda zdrowa silnik "ciekawy" i to mnie chyba podkusiło. Cena "promocyjna"... cóż jest kilka rzecz do zrobienia, ale ponieważ jest to dopiero moja 2 beemka, mam za małe doświadczenie i może ktoś mi pomoże doprowadzić ją do salonowego stanu... Po kolei:

silnik jest (podobno, nie wiem na ile to prawda) od serii "5" chociaż dla mnie wygląda na standardową 325, z tym że brak jest chłodnicy oleju (nie wiem czy ktoś się przy tym grzebał, kumpel ma oryginalną 325 od pierwszego właściciela i tam jest!Tutaj dodatkowo 2 wentylatory - jeden na wiskozie, drugi elektryczny, który w dodatku cały czas pracuje)

Trochę o usterkach które mocno mnie niepokoją:

 

- silnik - dławi się przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, gwałtownie traci moc. Jeśli spokojnie i stopniowo naciska się gaz, nie ma problemu... Nie wiem co może być przyczyną. Trochę nierówno pracuje na biegu jałowym (chyba któryś gar nie pali, więc tu podejrzewam albo świece albo cewkę?)

- hamulce - najsłabszy punkt... pedał przy pierwszym wciśnięciu zapada się w podłogę a efekt hamowania... żaden. Przy hamowaniu pulsacyjnym podnosi się i już czuć opór pod nogą. PODOBNO pompa hamulcowa była wymieniana - bez skutku. Dodam, że już przy drugim szybkim naciśnięciu pedału, pedał się podnosi a hamulce zachowują się ok (przynajmniej w miarę)

-lewarek (problem taki sam u mojego kumpla 220tkm) - po wrzuceniu biegu majta się na lewo i prawo prawie jak w Ikarusie...czy to typowa usterka dla E30? I co można z tym zrobić, bo strasznie mnie to denerwuje.. :(

 

Jeśli możecie, proszę wklejcie mi linki do tematów z podobnymi problemami... wpisując w przeglądarce np. "hamulec" "pedał" wyskakuje tyle wątków że musiałbym spędzić 2 bite noce na ich tylko pobieżne przejrzenie.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co do hamulcy- prawdopodobnie ktoś kto grzebał w hamulcach nie odpowietrzył albo hamulców, albo pompy może nawet oba te elementy.

 

Z tego co wiem, to chyba nie jest ważne czy silnik M25 pochodzi z 5-tki e34 czy z 3-jki e30. W końcu chyba były to identyczne modele? Chyba że silnik pochodzi z e36...

 

Nasuwa się pytanie czemu nie jecałeś obejrzeć auta właśnie z tym kumplem, o którym wspominasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- silnik :

 

Filtry powietrza, paliwa, przewody, świece, kopułka, palec. Jesli nie pomoze - szukac dalej

 

- hamulce:

 

Sprawdzić szczelność układu. także przy sprzęgle. Odpowietrzyć.

 

- lewarek:

 

Wystepuje zestaw naprawczy do lewarka.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za wsparcie...

 

umówiłem się dzisiaj na odpowietrzenie układu hamulcowego i wymianę płynu na środę...niestety za wcześnie robi się teraz ciemno, żeby to zrobić samemu

 

HNT126

Z tego co wiem, to chyba nie jest ważne czy silnik M25 pochodzi z 5-tki e34 czy z 3-jki e30. W końcu chyba były to identyczne modele

 

No właśnie nie wiem do końca - jego ma chłodnicę oleju, moja nie...

 

HNT126

Nasuwa się pytanie czemu nie jecałeś obejrzeć auta właśnie z tym kumplem, o którym wspominasz...

 

za 325-ką rozglądam się dłuższy czas...i uwierz mi, że prawie wszystkie sprzedane są albo następnego albo 2giego dnia od momentu pojawienia się w ogłoszeniach. Namówić kumpla, żeby w jeden dzień się ogarną i pojechał z Tobą w sumie 800km nie jest łatwo...nie wszystko każdemu pasuje :(

 

M330d

- lewarek:

 

Wystepuje zestaw naprawczy do lewarka.

 

możesz podrzucić trochę więcej info? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1111&mospid=47263&btnr=25_0027&hg=25&fg=05

Coś konkretnie tutaj zawsze pada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padają najczęściej tuleje w dżwigni nr.6 przegubie wybieraka nr.14 i element nr.7 czyli plastikowy pierścień w którym osadzona jest dżwignia lewarka.Przy uszkodzonych tulejach w elementach nr.6 i 14 wycierają się trzpienie elementu 11.Warto dokupic także podkładki z tworzywa które minimalizują luz trzpieni elementu 11 w tulejach i gumkę do elementu nr.4 i jeszcze tuleja nr.2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz swapowane M20b20 na M20b25 i stąd nie masz chłodniczki. Najprostszym sposobem będzie rozkodowanie sobie Vinu i się okaże z jakim silnikiem wyszło z fabryki. A co to za e30 którą kupiłeś?

 

gorzej... mam swapowane 316, ale praktycznie wszystko jest od 2.5

 

Przeglądałem trochę neta i znalazłem silniki M20B25 bez chłodnic oleju, więc były na pewno 2 wersje. Jedyne co mnie denerwuje i co pozostało już do zrobienia to te dławienie pojawiające się przy wyższych obrotach. Będę sprawdzał świece i przewody .... jakiś tam mechanik wspominał o przepływce, ale nie wiem czy to to... zresztą w zakresie 1000-5000 nic się nie dzieje...

 

 

PS. czy da się jakoś dojść w którym roku został wyprodukowany silnik albo coś w tym stylu? całą historia zginęła wraz ze swapem...mogę jedynie na 102% wierzyć poprzedniemu właścicielowi które robił przekładkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasowanie luzów lewarka, kompleksowa instrukcja:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=24329

 

co do drugiego wiatraka to może być on od wersji z klimą, tam były dwa, albo po prostu poprzedni właściciel dołożył drugi wentylator bo silnik się grzał np przy katowaniu, poszukaj może masz gdzieś ukryty włącznik od niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałęś regulator cisnienia ? Moze pompa sie konczy ?

 

Regulatora nie sprawdzałem. Po pierwsze nie wiem gdzie to jest a po drugie jak to sprawdzić. Pompa paliwa PODOBNO była wymieniana. Auto pali na dotyk, dosłownie. Na zimnym czy na gorącym do tego pewnego zakresu idzie jak burza...no brakuje mi pomysłów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dławienia - może żywot sondy lambda dobiegł końca? Jak wiadomo, napięcie na sondzie powinno się zmieniać w zakresie od 0 do 1 V (mniej więcej) i na podstawie tego sygnału ECU reguluje skład mieszanki. Jeśli sonda jest zużyta, napięcie może zmieniać się z opóźnieniem (a dalej -> komp dobiera złą mieszankę -> auto się dławi).

Co do regulatora ciśnienia paliwa - na tej fotce:

http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/motoren/m20/m20_1.jpg

Regulator ciśnienia paliwa to ten czarny cylinderek nad łączem diagnostycznym (oznaczonym literką I, pomiędzy wężem chłodnicy a kolektorem). W m20b25 montowany jest regulator na 3 bary, o ile się nie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.