Skocz do zawartości

Run Flat, jak to sie je?


Rekomendowane odpowiedzi

Temat opon Run Flat dotknal i mnie. Poza oswiadczeniami dilerow i sprzedawcow nie spotkalem sie jednak z opiniami uzytkownikow na temat zlapania "gumy" na takich wlasnie oponach. Jak z tym naprawde jest i czy faktycznie da sie na tym dalej jechac przez deklarowane bodaj 200 km. Oczywiscie z dedykowana do takiej awaryjnej jazdy predkoscia. Jesli ktos z Was ma takie realne doswiadczenia, to moze zechce sie nimi tutaj podzielic z innymi. Temat tym bardziej mnie nurtuje ze wzgledu na poszukiwania odpowiednich zimowek a tu wybor jest znacznie ograniczony. Prosze o realne doswiadczenia, darujmy sobie rozwazania teoretyczne :)

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt na dziurawej drodze jest taki jakbyś mial roztłuczone zawieszenie..
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko jest, ja jechałem na kapci z Koszalina do Bydgoszczy :)

i gdyby nie komputer to pewnie bym o tym nie wiedział :wink:

 

Opony rzeczywiste twardsze i co ważniejsze o wiele cięższe.

Serwisować można tylko u wulkanizatora który umie i ma maszyny do zdejmowani opon!!! Większość zakładów nic nie wie o tej technice :evil:

 

Za załatanie dziury zapłaciłem 150 zł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz jechac na kapciu do 100km nie szybciej jak 80km/h. W przypadku gdy auto jest zaladowane nie zalecana jest jazda dalej jak 50km. Pozatym auto jest strasznie twarde z tymi oponami i malo zakladow wulkanizacyjnych wie jak do tego podejsc. Odradzam takie opony w naszym kraju.

pozdrawiam

mavic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie z ta twardoscia. Twardo to ja mam w S2 na 225/40/18 i to nie na Run Flat tylko P Zero Rosso. W 650-tce mam podobny profil i mysle, ze przy 30 czy 40 to w twardosci nie ma roznicy pomiedzy Run Flat a sportowa opona. Moze sprawa ma sie zupelnie inaczej przy wiekszym profilu bo wiadomo, ze scianka boczna opony musi byc o wiele sztywniejsza. Powtarzam tez, ze zalozylem topic by wypowiedzieli sie ci, co mieli "przyjemnosc" zlapac kapcia na Run Flatach i jak to dalej wygladalo. Niech wiec takie osoby zabieraja glos. Moderatorow prosze o ewentualne wyczyszczenie tematu :)

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Było tak:

Ostrzeżenie na HUDzie

Zwolnienie do prędkości 80km/h

Przejechany dystans 30km

Wizyta w wulkanizacji i naprawa opony.

 

Uwagi do użytkowanych opon

Goodyear NCT5 bardzo latwo robią się bąble na bokach - dobra przyczepnośc

Pirelli Euforia szybkie ścieranie i b. twarde boki, dobra przyczepność

Goodyear ULtragrip zimiwa kiepska przyczepność na śniegu i na mokrym

Dunlop zimowy nie pamiętam modelu naprawdę ok

 

 

Osobny temat to znalezienie warsztatu który ma maszyny do Runflatów

W jednym uszkodzili mi felgę na szczeście odkupili nową.

W końcu znalazłem warsztat z odpowiednimi maszynami koszt przekładki 300zł

 

Prawidłowa maszyna:

http://pl.youtube.com/watch?v=ojKxXzY11e8

 

A tak się kończy czasami na zwykłej maaszynie

http://pl.youtube.com/watch?v=8Wt4GQQHfS0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Z tą twardością z doświadczenia - lato zwykłe 225/45/17 zima RFT 205/55/16 nie ma dużej różnicy, czyli zwiększając profil o jeden rozmiar nie odczujesz przyrostu komfortu który pownien się pojawić. Dramatu jednak nie ma, chociaż rozmiar który posiadam jest dość "rozsądny".

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Runflaty są twardsze niż zwykłe opony. Jest na nich trochę mniejszy komfort , natomiast nie wozisz w bagażniku zapasu. Letnie mam 225/45 17" i tu nie ma różnicy czy jeżdzisz na RF czy nie - sa twarde i tak. Zimowe mam 205/55 16" i się nie wypowiem bo wcześniej nie jeździłem na zimowych RF-ach.

Co do przebiegów to na "dziabniętej" gumie to możesz przejechać do 200 km (w zależności od szybkości jazdy ale nie szybciej chyba niż 80km/h - nie pamiętam a nie mam instrukcji pod ręką). Bezwzględnie do RF muszą być założone (i działające :lol: ) czujniki ciśnienia bo bez tego nie wiadomo czy padła czy nie :mrgreen:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś zrobiłem na przebitej oponie RunFlat prawie cały bak tj. ok 500km , i faktycznie gdyby nie kontrolka to nie wiedziałbym nic o tym że coś jest nie tak z kołem..

Wizyta u pierwszego "oponiarza" i koło załatane w ciągu 20min chyba nie więcej a cena napewno mniejsza niz 50 zł ale już nie pamiętam dokładnie.

Teraz wymieniłem na nowe też RunFlat bo patent według mnie jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego RunFlat i miekkosc to nie sa synonimy. Jesli wezmiesz opone Runflat i opone zwykla o tym samym profilu to bark zwyklej opony jestes w stanie zgiac poprzez nacisk dloni...na Runflacie mozesz w zasadzie stanac i nic sie nie odegnie...takze troche, wg mnie, glupoty piszesz...

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz - najwyraźniej do innych rzeczy nam służą opony:

- dla mnie istotne jest, jak się zachowują podczas jazdy, dla Ciebie jak je się zgina ręką...

 

btw: rozumiem, że o uginaniu się opony mówisz w przypadku nienapompowanej opony (czyli w sytuacji, która nie ma nic wspólnego z jej rzeczywistym użytkowaniem). no chyba, że potrafisz dłonią zgnieść oponę na kole, napompowaną 2 atmosferami. jeśli tak - to szacun i zgadzam się z Tobą we wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba, że potrafisz dłonią zgnieść oponę na kole, napompowaną 2 atmosferami. jeśli tak - to szacun i zgadzam się z Tobą we wszystkim.

 

Kolego chciales byc uszczypliwy i zabawny...a wyszlo ze chcesz przekrecic moje zdanie...

 

...ty piszesz o zgniataniu opony na kole...a czy ja gdzies napisalem o kole, oponie na feldze? Nie. Pisalem wylacznie o oponie...co samo przez sie powinno dawac do zrozumienia wystarczajaco...

 

...ok to teraz prosze opisz dokladnie jak zachowuje sie RunFlat powyzej 200 km/h i czemu uwazasz ze jest on miekki? I jak wykorzystujesz go inaczej niz do jazdy na wprost i po delikatnych lukach gdy jedziesz 200km/h - na niemieckich autostradach, bo gdzie indziej to lekki strach "latac" z takimi predkosciami?

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.