Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Temat opon Run Flat dotknal i mnie. Poza oswiadczeniami dilerow i sprzedawcow nie spotkalem sie jednak z opiniami uzytkownikow na temat zlapania "gumy" na takich wlasnie oponach. Jak z tym naprawde jest i czy faktycznie da sie na tym dalej jechac przez deklarowane bodaj 200 km. Oczywiscie z dedykowana do takiej awaryjnej jazdy predkoscia. Jesli ktos z Was ma takie realne doswiadczenia, to moze zechce sie nimi tutaj podzielic z innymi. Temat tym bardziej mnie nurtuje ze wzgledu na poszukiwania odpowiednich zimowek a tu wybor jest znacznie ograniczony. Prosze o realne doswiadczenia, darujmy sobie rozwazania teoretyczne :)

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Opublikowano
Efekt na dziurawej drodze jest taki jakbyś mial roztłuczone zawieszenie..
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Opublikowano

Spoko jest, ja jechałem na kapci z Koszalina do Bydgoszczy :)

i gdyby nie komputer to pewnie bym o tym nie wiedział :wink:

 

Opony rzeczywiste twardsze i co ważniejsze o wiele cięższe.

Serwisować można tylko u wulkanizatora który umie i ma maszyny do zdejmowani opon!!! Większość zakładów nic nie wie o tej technice :evil:

 

Za załatanie dziury zapłaciłem 150 zł :(

Opublikowano
Z tym komfortem, serwisem itp to wszystko jasne. Chodzi mi o to jak sie z tym jedzie na kapciu.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Opublikowano
Mozesz jechac na kapciu do 100km nie szybciej jak 80km/h. W przypadku gdy auto jest zaladowane nie zalecana jest jazda dalej jak 50km. Pozatym auto jest strasznie twarde z tymi oponami i malo zakladow wulkanizacyjnych wie jak do tego podejsc. Odradzam takie opony w naszym kraju.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
Nie przesadzajcie z ta twardoscia. Twardo to ja mam w S2 na 225/40/18 i to nie na Run Flat tylko P Zero Rosso. W 650-tce mam podobny profil i mysle, ze przy 30 czy 40 to w twardosci nie ma roznicy pomiedzy Run Flat a sportowa opona. Moze sprawa ma sie zupelnie inaczej przy wiekszym profilu bo wiadomo, ze scianka boczna opony musi byc o wiele sztywniejsza. Powtarzam tez, ze zalozylem topic by wypowiedzieli sie ci, co mieli "przyjemnosc" zlapac kapcia na Run Flatach i jak to dalej wygladalo. Niech wiec takie osoby zabieraja glos. Moderatorow prosze o ewentualne wyczyszczenie tematu :)

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Było tak:

Ostrzeżenie na HUDzie

Zwolnienie do prędkości 80km/h

Przejechany dystans 30km

Wizyta w wulkanizacji i naprawa opony.

 

Uwagi do użytkowanych opon

Goodyear NCT5 bardzo latwo robią się bąble na bokach - dobra przyczepnośc

Pirelli Euforia szybkie ścieranie i b. twarde boki, dobra przyczepność

Goodyear ULtragrip zimiwa kiepska przyczepność na śniegu i na mokrym

Dunlop zimowy nie pamiętam modelu naprawdę ok

 

 

Osobny temat to znalezienie warsztatu który ma maszyny do Runflatów

W jednym uszkodzili mi felgę na szczeście odkupili nową.

W końcu znalazłem warsztat z odpowiednimi maszynami koszt przekładki 300zł

 

Prawidłowa maszyna:

http://pl.youtube.com/watch?v=ojKxXzY11e8

 

A tak się kończy czasami na zwykłej maaszynie

http://pl.youtube.com/watch?v=8Wt4GQQHfS0

Opublikowano

Witam!

 

Z tą twardością z doświadczenia - lato zwykłe 225/45/17 zima RFT 205/55/16 nie ma dużej różnicy, czyli zwiększając profil o jeden rozmiar nie odczujesz przyrostu komfortu który pownien się pojawić. Dramatu jednak nie ma, chociaż rozmiar który posiadam jest dość "rozsądny".

Pozdrawiam,

Bartek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Runflaty są twardsze niż zwykłe opony. Jest na nich trochę mniejszy komfort , natomiast nie wozisz w bagażniku zapasu. Letnie mam 225/45 17" i tu nie ma różnicy czy jeżdzisz na RF czy nie - sa twarde i tak. Zimowe mam 205/55 16" i się nie wypowiem bo wcześniej nie jeździłem na zimowych RF-ach.

Co do przebiegów to na "dziabniętej" gumie to możesz przejechać do 200 km (w zależności od szybkości jazdy ale nie szybciej chyba niż 80km/h - nie pamiętam a nie mam instrukcji pod ręką). Bezwzględnie do RF muszą być założone (i działające :lol: ) czujniki ciśnienia bo bez tego nie wiadomo czy padła czy nie :mrgreen:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Jak ucieknie powietrze z RF to auto stoi jak nalezy, jezdzi sie normalnie (po miescie, w trasie nie wiem bo tam jeszcze RF gumy nie zlapalem) tylko zaczyna zastanawiac czemu ta kontrolka tak sie pali i pali :D

Think Locally,

Fuck Globally!

Opublikowano

Ja kiedyś zrobiłem na przebitej oponie RunFlat prawie cały bak tj. ok 500km , i faktycznie gdyby nie kontrolka to nie wiedziałbym nic o tym że coś jest nie tak z kołem..

Wizyta u pierwszego "oponiarza" i koło załatane w ciągu 20min chyba nie więcej a cena napewno mniejsza niz 50 zł ale już nie pamiętam dokładnie.

Teraz wymieniłem na nowe też RunFlat bo patent według mnie jest super.

Opublikowano

przy jeździe do 150km/h nie widać istotnej różnicy.

 

powyżej 200 nie da się na run flatach jechać - są tak MIĘKKIE (!!), że emocji dostarcza bujnięcie się z pasa na pas, a niekoniecznie o to chodzi, prawda?

Opublikowano
Kolego RunFlat i miekkosc to nie sa synonimy. Jesli wezmiesz opone Runflat i opone zwykla o tym samym profilu to bark zwyklej opony jestes w stanie zgiac poprzez nacisk dloni...na Runflacie mozesz w zasadzie stanac i nic sie nie odegnie...takze troche, wg mnie, glupoty piszesz...

Think Locally,

Fuck Globally!

Opublikowano

no widzisz - najwyraźniej do innych rzeczy nam służą opony:

- dla mnie istotne jest, jak się zachowują podczas jazdy, dla Ciebie jak je się zgina ręką...

 

btw: rozumiem, że o uginaniu się opony mówisz w przypadku nienapompowanej opony (czyli w sytuacji, która nie ma nic wspólnego z jej rzeczywistym użytkowaniem). no chyba, że potrafisz dłonią zgnieść oponę na kole, napompowaną 2 atmosferami. jeśli tak - to szacun i zgadzam się z Tobą we wszystkim.

Opublikowano
no chyba, że potrafisz dłonią zgnieść oponę na kole, napompowaną 2 atmosferami. jeśli tak - to szacun i zgadzam się z Tobą we wszystkim.

 

Kolego chciales byc uszczypliwy i zabawny...a wyszlo ze chcesz przekrecic moje zdanie...

 

...ty piszesz o zgniataniu opony na kole...a czy ja gdzies napisalem o kole, oponie na feldze? Nie. Pisalem wylacznie o oponie...co samo przez sie powinno dawac do zrozumienia wystarczajaco...

 

...ok to teraz prosze opisz dokladnie jak zachowuje sie RunFlat powyzej 200 km/h i czemu uwazasz ze jest on miekki? I jak wykorzystujesz go inaczej niz do jazdy na wprost i po delikatnych lukach gdy jedziesz 200km/h - na niemieckich autostradach, bo gdzie indziej to lekki strach "latac" z takimi predkosciami?

Think Locally,

Fuck Globally!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.