Skocz do zawartości

bicie kierownicy podczas jazdy


DANY 525

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy bmw.Mój problem w bmw jest taki iż przy predkosciach od 80-120 wyczuwalne jest bicie prawego koła.Zaznaczę odrazu że zawieszenie nie ma żadnych luzów,tarcze i klocki nowe,piasta zmieniona,amortyzatory dobre,felgi oryginalne bmw ,również zmieniałem na stalowe i bez zmian,środkowy drążek nie jest wybity .Przy chamowaniu również czuc bicie.Skończyły mi się pomysły,może ktoś z was miał podobny problem?Z góry dziekuje za wszelką pomoc.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Mi biło lewe koło i też nie miałem żadnych luzów tylko u mnie jak się okazało była to tarcza hamulcowa i zaznaczę że tarcze były nowe.Po ostrym hamowaniu wjechałem w kałuże i się lekko wygięła musiała być jakaś felerna. Zakupiłem nowe tarcze i jest ok! :D Żadnych bić ale jak tobie bije nawet bez hamowania to na pewno musisz wyważyć koła.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzow na wachaczu nie wyczujesz a i tak bedzie bilo...ale zacznij od najtanszych rozwiazan

 

luzy na przekladni kasuje sie sroba u gory przekladni, ale mozna przedobrzyc...gdzies byl taki opis, ze wkreca sie srobe od kasowania luzow do konca i wykreca o pol obrotu (chyba)

 

tak na dobra sprawe to wogole tej przekladni sie nie powinno ruszac, to na 99% nie jej wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywa tarcza. Walczyliśmy w innym wątku z E39. Miałem to samo. Dałem do przetoczenia i na chwilę się poprawiło ale ponownie zaczęło. Kupiłem nowe tarcze i po problemie. A zaczęło się od tego, że zamiast miękkich ATE (jakie był zamontowanie oryginalnie) wsadziłem nieświadomie twarde Textary. Hamulec osłabł i przestało pylić niestety kosztem tarczy, która nadmiernie się nagrzewała aż zaczęła się odkształcać. Zmieniłem na tarcze Textar i teraz hamulec działa lepiej i nie bije. Krzywa tarcza objawia się mocniejszym biciem przy hamowaniu. Zazwyczaj czuć lekkie bicie na pedale hamulca.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
luzow na wachaczu nie wyczujesz a i tak bedzie bilo...ale zacznij od najtanszych rozwiazan

 

luzy na przekladni kasuje sie sroba u gory przekladni, ale mozna przedobrzyc...gdzies byl taki opis, ze wkreca sie srobe od kasowania luzow do konca i wykreca o pol obrotu (chyba)

 

tak na dobra sprawe to wogole tej przekladni sie nie powinno ruszac, to na 99% nie jej wina

 

Potwierdzam wypowiedź użytkownika Adzio, wymień wachacze a problem zniknie.

U mnie było dokładnie to samo, brak luzów w zawieszeniu koła dobrze wyważone, wszystko było cacy.

Dopiero po roku jazdy w nerwach, jeden z mechaników postawił diagnozę na wachacze.

Przejedź sie powoli po kocich łbach, jeżeli podczas jazdy nie będzie słychać stukania, a po delikatnym naciśnięciu hamulca będzie lekko stukało, to właśnie będzie górny wachacz.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź sie powoli po kocich łbach, jeżeli podczas jazdy nie będzie słychać stukania, a po delikatnym naciśnięciu hamulca będzie lekko stukało, to właśnie będzie górny wachacz.

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu w moim przypadku przed wyważeniem biło po wyważeniu biło, wymiana lużnych dolnych wahaczy nie pomogł,po pół roku jeżdżenia do 90 założyłem świeżo wyważone zimówki i jest OK.

Już nie ufam gumiarzom i ich wyważarkom.

Podnieś auto i zmierz bicie na wzdłuż i w poprzek na oponie jak dobrze pamiętam nie powinno przekraczać 2mm.

No i nie pisałeś czy sprawdzona geometria.

Bicie przy hamowaniu może być niezależne od bicia podczas dużych prędkości, w moim przypadku przyczyną bicia przy hamowaniu były tylne tarcze, pomogła wymiana, natomiast bicie podczas jazdy ustało dopiero przy kolejnej wymianie kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dla przykładu w moim przypadku przed wyważeniem biło po wyważeniu biło, wymiana lużnych dolnych wahaczy nie pomogł,po pół roku jeżdżenia do 90 założyłem świeżo wyważone zimówki i jest OK.

Już nie ufam gumiarzom i ich wyważarkom.

Podnieś auto i zmierz bicie na wzdłuż i w poprzek na oponie jak dobrze pamiętam nie powinno przekraczać 2mm.

No i nie pisałeś czy sprawdzona geometria.

Bicie przy hamowaniu może być niezależne od bicia podczas dużych prędkości, w moim przypadku przyczyną bicia przy hamowaniu były tylne tarcze, pomogła wymiana, natomiast bicie podczas jazdy ustało dopiero przy kolejnej wymianie kół.

 

Powodów może być wiele, kolego milas chyba dobrze nie doczytałeś mojego posta.

Przeczytaj jeszcze raz, napisałem o stukaniu przy delikatnym hamowaniu.

Chodziło mi o jazdę z prędkością 20-30km/h, a przy takej prędkości nie wyczujesz bicia tarcz.

Autor postu musi dobrze sprawdzić rózne warianty, dopiero wtedy będzie mogł postawić diagnozę.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem dokładnie i nie mam pojęcia o co Ci chodzi, nie odnosiłem się do Twojej opinii tylko opisałem swój przypadek jako jeden z wielu który może się przydażyć. Odpowiadź kierowałem do Dany 525, który nic nie pisze o hamowaniu przy małych prędkościach.

Poza tym Dany525 napisał wyraźnie, że

Zaznaczę odrazu że zawieszenie nie ma żadnych luzów

wahacz to chyba element zawieszenia, Po co wymieniać wahacz na którym nie ma luzów?

Przy okazji: luzy na sworzniu i przegubie dolnego wahacza dają takie same objawy jak opisałeś dla górnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty kolego milas przeczytaj jeszcze raz ze luzow na wachaczu w e34 nie wyczujesz a wachacz i tak bedzie do wymiany, czy to tuleja czy sworzen i jest to czesta przyczyna bicia kol w e34, nie wiem czy w e30 jest podobnie- to zupelnie inne auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy felgi są od E34, bo jak od E39 to wymagają pierścieni centrujących, sprawdź czy felga nie ma luzu na piaście(odkręcona). Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czy felgi są od E34, bo jak od E39 to wymagają pierścieni centrujących, sprawdź czy felga nie ma luzu na piaście(odkręcona). Pozdro.

 

Dokładnie, u mnie są felgi od E39 i mam założone plastykowe pierścienie centrujące.

 

http://img142.imageshack.us/img142/9010/12mf8.png' alt='12mf8.png'>

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty kolego milas przeczytaj jeszcze raz ze luzow na wachaczu w e34 nie wyczujesz a wachacz i tak bedzie do wymiany, czy to tuleja czy sworzen i jest to czesta przyczyna bicia kol w e34, nie wiem czy w e30 jest podobnie- to zupelnie inne auta

 

Nie wiem co masz na myśli pisząc nie wyczyjesz. Może i nie wyczujesz, ale można je diagnozować o czym przekonałem się na ostatnim przeglądzie. Diagnosta odrzucił mnie ze względu na luzy na wahaczu w E34 i co ciekawe miał rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, dwa razy już wyważałem koła, okazało się że opony są odkształcone, dodam nowe GoodYear , na 4 opony 3 nienadają się do jazdy. U mnie bicie było wyczuwalne po wymianie opon. Dziś na czas rekalamcji zmieniam na letnie i zobaczę czy objawy ustały.
LW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Koledzy u mnie jak jadę 110 km/h i delikatnie naduszę hamulec to kierownica mi drży dość mocno, byłem sprawdzić luzy na zwieszeniu, gość na diagnostyce powiedział że "nie widzi", koło powyważane, rózne koła zakładałem do prób i ciągle drży. Fakt że wymieniałem tarcze z 3 mce temu.
LW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe tarcze i klocki powinny się dotrzeć i ułożyć. Są na to różne metody.

Najprostrza, podana przez producenta tarcz, które ostatnio kupiłem:

przez 300 km od założenia unikać gwałtownego hamowania.

Mogłeś skrzywić nowe tarcze, to się zdarza. Wymieniałeś wszystkie może biją te co nie zostały wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

powodów może być setki, a stwierdzenia niektórych, ze to na 100% to i to, to jak wróżenie z fusów.

 

 

Ja miałem tak bo felgi były lekko krzywe i opony też. Dopiero wyważanie koła na samochodzie pomogło, wcześniej w kilku innych warsztatach wyważali i nie wiedzieli co jest.

Teraz mam opony zimowe i znowu mam drżenie, podejrzewam, ze trzeba wyważyć.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.