Skocz do zawartości

uszkodzone popychacze


maciekszz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ktoś się z Was orientuje po czym można się zorientować że dany popychacz jest uszkodzony lub sprawny? Czy ma coś z tym związana długość popychacza? A co sądzicie o wymianie tylko tych uszkodzonych jakby udało się je rozpoznać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeże temat bo też bardzo mnie interesuje odpowiedz na to pytanie.Chce wymienić popychacze ale że mam ograniczony budżet to jeżeli jest to możliwe chciałbym wymienić tylko te zużyte.Oczywiście chodzi o silnik M40 :cool2: Idealna konstrukcja....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nikt nie wie?? ........... Gdzieś czytałem że to podobno zużyty ma inną długość ale nie wiem czy to prawda... Albo że jak w taki popychacz dostanie się troszeczkę powietrza to też stuka bo powietrze się spręży a olej nie... Ja niedługo tzn chyba przyszły tydzień biorę się za to ostro więc będę pisał co i jak :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Poprzednio mialem e36 z silnikiem 1.8 (M40). Wymienialem w niej popychaze. Wymienialem wszystkie gdyż mialem przewidziany taki wydatek.

Ciekawostklą jest to, ze po wymintowaniu, gdy stare popychacze lezaly z boku po okolo 1 godzinie niektóre rozeszly się wiecej niż orginaly (okolo 3). Dodatkowo przy demontazu 2 rozlecialy sie w rekach. Birąc pod uwage to, ze stuki nie byly duże przypuczszam, ze tak naprawde uszkodzone byly tylko te 2.

reasumujac: mozesz rozebrac, odlozyc, zobaczyc "rozejscie" popychaczy, może przy demontazu jakis rozwali ci sie w rekach. Minusem bedzie to, ze bedziesz rozbieral 2 razy. 1: diagnoza, 2: wymiana.

 

Mozesz wymieniac popychacze pojedynczo ale to nie jest dobre rozwiazanie. W koncu wszystkie maja ten sam wiek, zurzycie.... teraz wymienisz 3 potem 4 itd....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

apropo popychaczy

nie wiem czy ktos to próbował ale ja widziałem kilka takich "napraw"

-stukaja popychacze Ford escort 16v

-wymiana oleju

-dalej stukaja

-przegonienie go ale takie chamskie redukcje zeby sie silnik wkrecił na wysokie obroty zeby pompa nagle dała cisnienie i juz było ok

-to sobie naprawił kolega :D :D :D

moja była 318 m40

-stukał jeden i za chlere nie chciał przestac

-przeciagłem 1 ,2 i red na jedynke koła z tyłu zjeczały i w silniku cisza!!

-chodziło tydzien po tygodnu zaczeło stukac ale nie zawsze

-po 2 tyg stukał

-oddałem auto do lakiernika :D znajomy(a u niego pracował inny znajomy który tez ma bmw i nie czeka az silnik zagrzeje sie tylko wsiada i 1 do odciecia itd )

_pojechałem ze by zobaczyc jak im ida prace i tak sie osmiałem zeby mi gdzies furka nie jezdzili i sie nie mscili

-ale i tak sie przyznali ze gosc ten co ma bmw pojechał sie przejechac

- od dnia kiedy odebrałem auto od lakiernika do mometu kidy go rozbiłem zaden popychacz nie stuknał ani raz a był to okres czasu trzy miesiace

-potem stała rozbita i niepalona ok miesiac i jak sprzedawałem odpaliłem silnik i cisza !!!!

-

przy escorcia byłem chamska redukca z przecagnietej 3 na dwójke silnik goracy

-jak zemscili moja 318 nie wiem i raczej sie nie dowiem ale raczej na zimnym jej wstawili

----NIKOGO NIE NAMAWIAM-----

ale to nie jedyne przypadki jakie znam i efekt był pozytywny

 

to takie małe podzielenie sie ciekawostka na temat popychaczy

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

apropo popychaczy

nie wiem czy ktos to próbował ale ja widziałem kilka takich "napraw"

-stukaja popychacze Ford escort 16v

-wymiana oleju

-dalej stukaja

-przegonienie go ale takie chamskie redukcje zeby sie silnik wkrecił na wysokie obroty zeby pompa nagle dała cisnienie i juz było ok

-to sobie naprawił kolega :D :D :D

moja była 318 m40

-stukał jeden i za chlere nie chciał przestac

-przeciagłem 1 ,2 i red na jedynke koła z tyłu zjeczały i w silniku cisza!!

-chodziło tydzien po tygodnu zaczeło stukac ale nie zawsze

-po 2 tyg stukał

-oddałem auto do lakiernika :D znajomy(a u niego pracował inny znajomy który tez ma bmw i nie czeka az silnik zagrzeje sie tylko wsiada i 1 do odciecia itd )

_pojechałem ze by zobaczyc jak im ida prace i tak sie osmiałem zeby mi gdzies furka nie jezdzili i sie nie mscili

-ale i tak sie przyznali ze gosc ten co ma bmw pojechał sie przejechac

- od dnia kiedy odebrałem auto od lakiernika do mometu kidy go rozbiłem zaden popychacz nie stuknał ani raz a był to okres czasu trzy miesiace

-potem stała rozbita i niepalona ok miesiac i jak sprzedawałem odpaliłem silnik i cisza !!!!

-

przy escorcia byłem chamska redukca z przecagnietej 3 na dwójke silnik goracy

-jak zemscili moja 318 nie wiem i raczej sie nie dowiem ale raczej na zimnym jej wstawili

----NIKOGO NIE NAMAWIAM-----

ale to nie jedyne przypadki jakie znam i efekt był pozytywny

 

to takie małe podzielenie sie ciekawostka na temat popychaczy

 

pozdrawiam

 

gratuluje pomysłu :duh:

 

Nastepna sprawa to to, ze w Fordzie (przynajmniej z silnikiem Endura gdzie wałek rozrządu jest poniżej głowicy) są popychacze natomiast w BMW (gdzie wałek jest na głowity) ich nie ma 8)

Chyba to o czym kolega wspomina nazywa się hydroregulatorami...

Zwiększając ciśnienie oleju w układzie prawdopodobnie można "przepchać" nieczystości które dostały się pomiędzy regulator a głowicę...ale to tylko w przypadku kiedy regulator jest zacięty.. jak ma wżery i ciśnienie spada to nic to nie da... klekotać będzie bo regulator nie nadąża wysuwać sie i "trzymać" konika.. :norty:

 

Witam

Poprzednio mialem e36 z silnikiem 1.8 (M40). Wymienialem w niej popychaze. Wymienialem wszystkie gdyż mialem przewidziany taki wydatek.

Ciekawostklą jest to, ze po wymintowaniu, gdy stare popychacze lezaly z boku po okolo 1 godzinie niektóre rozeszly się wiecej niż orginaly (okolo 3). Dodatkowo przy demontazu 2 rozlecialy sie w rekach. Birąc pod uwage to, ze stuki nie byly duże przypuczszam, ze tak naprawde uszkodzone byly tylko te 2.

reasumujac: mozesz rozebrac, odlozyc, zobaczyc "rozejscie" popychaczy, może przy demontazu jakis rozwali ci sie w rekach. Minusem bedzie to, ze bedziesz rozbieral 2 razy. 1: diagnoza, 2: wymiana.

...

Nie bardzo czuję jak hydroregulator zbodowany z jednolitego kawałka (poz 3) stali miałby się "rozpaść w ręku" po wyjęciu ?? chyba w tej wypowiedzi chodzio Ci o zarów i jego uszczelniacz ??

 

 

A.. i w Fordzie nic nie da wkręcanie sie na obroty.. :) tam trzeba co 10 kkm regulować luz zaworowy (0.4-0.8mm) kręcąc śrubą 8) - tak więc koledze od forda pomogło to jak witamina C wrzucona do baku.. :mrgreen:

pozdrawiam

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeże temat bo też bardzo mnie interesuje odpowiedz na to pytanie.Chce wymienić popychacze ale że mam ograniczony budżet to jeżeli jest to możliwe chciałbym wymienić tylko te zużyte.

 

Koledzy powyżej podali system sprawdzania.

Można wymienić tylko te "podejrzane", ale los będzie Ci musiał być łaskawy. Bo jak nie będzie, wydasz kasę na powtórną rozbiórkę głowicy za 2-3 miesiące, bo zaczną gdakać te niewymienione popychacze.

 

Oczywiście chodzi o silnik M40 :cool2: Idealna konstrukcja....

 

Pralka Frania :twisted2: :twisted2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększając ciśnienie oleju w układzie prawdopodobnie można "przepchać" nieczystości które dostały się pomiędzy regulator a głowicę...ale to tylko w przypadku kiedy regulator jest zacięty.. jak ma wżery i ciśnienie spada to nic to nie da... klekotać będzie bo regulator nie nadąża wysuwać sie i "trzymać" konika.. :norty:

 

Dokładnie.

 

Taka metoda (but w podłogę przy zimnym silniku) jest tak sensowna, jak leczenie grypy upuszczaniem krwi.

Dlaczego :?:

Naprawiając jedno psujesz drugie (żeby tylko jedno).

Uszczelka pod głowicą nie znosi takich ćwiczeń. Następny właściciel pewnie już ją wymieniał i dziwił się dlaczego "Przecież delikatnie jeżdżę :?:"

 

Co się dzieje przy takim chamskim traktowaniu silnika z jego łożyskami wału i panewkami lepiej nie wspominać, zwłaszcza jeśli był zalany zwykły minerał 15W/40.

 

Takich "mechaniorów" to bym eutanazji poddawał. :twisted:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja jestem dokładnie tego samego zdania... :)

Wszak napisałem "gratuluje pomysłu :duh: "

 

:mrgreen:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator hydrauliczny w M40 składa się przynajmniej z 3 części. Ja jak wyjmowałem ze swojego silnika to też mi sie klika rozpadło. Nie wiem czy regulator obraca się w otworze w głowicy w którym jest osadzony (zapewne powinien) więc dla świętego spokoju lepiej włożyć go tak by otworki w regulatorze i głowicy przez które przepływa olej były skierowane do siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

po pierwsze przeciez pisze ze w fordzie był 16v dokładnie 1.6

po drugie ja nie napisałem ze polecam wszystkim którym stukaja popychacze zeby rano na zimnym przeciagli furki do 7000obr !!!!!

 

LUDZIE !!!!!

JA TYLKO NAPISAŁEM ZE ZNAM TAKIE PRZYPADKI

 

a wy od razu ze to niedobre itd

a czy ja powiedziałem ze to polecam ???

poprostu zle sie zrozumielismy

 

ale fakt faktem ze moja stara 318 M40 jezdzi do dzisiaj i wszystko jest ok

:D :D

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, bez przesady. Jeżeli układ wałka rozrządu posiada popychacze hydrauliczne (są w postaci popychaczy np. w fordzie lub płytek np. BMW i z reguły większość silników 16V) to są one po to w układzie żeby regulacja luzu zaworów następowała automatycznie. Nie reguluje się wtedy zaworów ani na zimnym ani na gorącym silniku ani nawet po 10 000 km. Przyczyny stukania popychaczy są różne od za małego ciśnienia oleju w silniku, uszkodzenia zaworków popychaczy lub ich zanieczyszczenia aż do mechanicznego zużycia powierzchni współpracujących popychacza lub wałka rozrządu (napełniony i na max rozciągnięty popychacz nie likwiduje do końca luzu), gniazda popychacza (olej nie dopływa do popychacza pod wystarczająco dużym ciśnieniem, nie wypełnia się on na 100%). Ponadto z reguły popychacze obracają się w gniazdach, i są one na przemian napełniane i opróżniane z oleju. Popychacze wykazujące zużycie najłatwiej wychwycić np. po długim postoju, kiedy odpalony silnik "stuka" chwilkę nim się wyciszy. Czas wyciszania powinien być b.krótki lub nie prawie nie powinien występować, jeśli trwa to 2-5 sekund wskazuje to z reguły na zużyte popychacze co nie oznacza, że po ich wymianie stuki ustaną (np.zużyty wałek). Zdemontowane popychacze trzeba przechowywać w sposób uniemożliwizjący wypłynięcie oleju. Jeśli założy się całkowicie opróżniony z oleju popychacz to w skrajnych przypadkach może on się nie napełnić i cylinder nie będzie "palił". Z mojej praktyki z usterek popychaczy to: uszkodzenie zaworków-popychacz nie napełnia się, rozgniecenie denka popychacza i zakleszczenie w gnieździe, pęknięcie popychacza w gnieździe i zniszczenie powierzchni gniazda z powodu głębokich rys, zużycie gniazd popychaczy, zużycie wałka-"za krótki popychacz".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke sie podepne pod temat :D Czy hydroregulatory lepiej kupowac w ASO, czy moze sa jakies firmy robiace dobre zamienniki? :?: Planuje wymiane w moim TDSiku i zastanawiam sie z jakimi kosztami trzeba sie liczyc. Na realoem widzialem cene za szt. w okolicach 20 $... Czy to oznacza ze taka wymiana to przynajmniej 700zl na same czesci? Z gory dzieki za info :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Febi robi popychacze za 89 pln, ogólnie ceny sensownych zamienników są takie same, albo wyższe od oryginałów. Więc chyba najlepiej kupić oryginalne. Poza tym możesz oszczędzić i wymienić tylko te zużyte, chyba, że masz wszystkie do wymiany, ale w sumie nie wiado mo kiedy następne się wysypią...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.