Skocz do zawartości

735, e32 bardzo duze problemy z odpaleniem silnika na mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pisze z prośbą do użytkowników forum o pomoc, od 3 lat mam 735, 1990, od zeszłej zimy po nocy(ale tylko mroźnej) nie moge odpalic auta, po kilkunastu próbach z duzymi oporami odpala, powoli nabiera obrotow i odpala. Problem nie wystepuje wogole latem!!! nie ma na odpalanie wyplywu wilgoć, zaznacze ze silnik nie bierze oleju, nie ma przedmuchów a kiedy juz odpali pracuje rowno i bez problemu...., po pierwszym odpaleniu na mrozie danego dnia pali cały dzien bez zarzutu od dotkniecia,

podam liste elemwntow ktore wymienilem i czynnosci ktore wykonalem, bezskutecznie:

-swiece

-filtr paliwa

-filtr powietrza

-nowa oryginalna kopulka i palec

-nowa cewka

-nowe przewody wysokiego napiecia

-sprawdzono cicnienie paliwa, jest ok

-regulacja zaworow

-czyszczenie przepustnicy, nie ma luzu

-przeplywka dziala, klapa sie otwiera

-diagnostyka komputerowa nie wykazala bledow

-sonda lambda dziala

 

Bardzo prosze o sugestie i pomoc,

-

Opublikowano
akumulator jest nowy i sprawny, o czujniku myslałem ale wiecie sami ze bez sensu wymieniac wszystko po kolei!! mozna jakos sprawdzic czujnik??? aha powiedzcie mi czy ten czujnik polozenia walu moze nie pracowac tylko w czasie mrozu???
Opublikowano
nalanie denaturatu do Pb

 

ale po co i dlaczego?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
dokładnie,mi auto delikatnie szarpało jak jechałem równym gazem,po dolaniu "dykty" jest bajka ale nie wiem czy to ma związek z problemem kolegi

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
doleje tej dykty dzisiaj, tylko powiedzcie mi jaka jest mniej wiecej proporcja dykty do benzyny, a tak wogóle to zamówiłem ten niebieski czujnik temperatury, oryg bosch, zobaczymy moze to cos pomoze, dzis znow nie mogłem odpalic....
Opublikowano

Nie chce być bardziej papieski od papieża ale zamiast dykty do paliwa używam środków marki Wynn's.

 

Z uwagi na to iż M30 w E32 jest zasilana układem wtryskowym, a nie gaźnikowym jestem sceptyczny co do używania tego typu środków do paliw. M30 jeździ nawet na mieszaninie ropy z paliwem. Tylko potem wtryski ciekawie wyglądają ale jeździć jeździ dalej.

 

Dykte przed wlaniem do baku trzeba przepuścić przez coś np. bułeczkę? :twisted:

Opublikowano
wlasnie sobie uswiadomilem ze jesli juz moja bunia odpalina mrozie to ma zawsze takie same obroty na biegu jalowym, czy silnik jest zimny, czy cieply ma ok 700
Opublikowano
Ja różnie to wlewam,teraz samochód dośc długo stał to wleje na ok 30-40L paliwa 1L dykty i spokojnie wystarczy,jak mam ok 20L to jedną butelkę.Denaturat może i to śmiesznie brzmi ale rozwiązał moj poważny problem z e32 a wahałem sie do samego końca czy go wlać czy nie.Na początek wlałem na 10L/litr dykty i wyjeździłem do końca paliwo jak zaczęło brakować miałem juz w bagażniku przygotowane 20L 98Bp :norty: i jak ręką odjął :roll2:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Ja miałem akcje z paliwem po kupnie Audi nazajutrz od zakupu rano jadę z wiochy do Krakowa, auto zaczyna przerywać skakać jak żaba. Ledwo dojechałem na wciśniętym w podłogę pedale gazu. Szybka rozkmina wlałem uszlachetniacz paliwa (wynn's) ok. 30 litrów paliwa BP Ultimate (wg mnie najlepsze paliwo). Jak ręką odjął.
Opublikowano
Mi te uszlachetniacze z orlen-u nie pomogły a nawet zaszkodziły,samochód po tym jakiś czas długo kręcił zanim złapał,może dlatego później wahałem się wlać tego denaturatu

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Ja zawsze stosuje środki marki Wynn's innych nie testowałem. W BMW nie zauważyłem żadnych zmian po ich użyciu. Może dlatego że nigdy nie miałem żadnych dolegliwości na które miały być lekarstwem. Więc chodziło o samą prewencje. Natomiast w Audi jak najbardziej potwierdziły swoją skuteczność i nie mówię tu o przypadku opisanym wyżej.

 

Co do Orlena nie che mieć z ta firmą nic wspólnego. Dla mnie dziadostwo.

Opublikowano
milo mi , ze w temacie ktory zalozylem jest tak wiele postow ale bylbym wdzieczny za jakies rady a nie tylko klotnie w stylu dykta czy orlen czy wynn's :mrgreen:
Opublikowano

Odrobiłeś zadanie domowe? Wyeliminowałeś możliwe powody utrudnionego rozruchu?

 

- czujnik temperatury (ECU)

 

- Złej jakości paliwo

 

- czujnik położenia wału raczej powinien "szwankować" także przy nagrzanym silniku ale można go sprawdzić nic to nie kosztuje.

Opublikowano

1. Można zmierzyć jego rezystancje powinno być 520 ohm - +30 ohm.

2. Można byłoby jeszcze skontrolować czy kabel wchodzący do czujnika nie nie jest naderwany nie odrywa się, a także czy nigdzie nie jest uszkodzony.

 

Co do punktu nr.2 ciężko to sprawdzić bez jego wyciągania.

Opublikowano
sluchaj a gdzie szukac tego czujnika??? no i co do mojego wczesniejszego pytania na ktore nikt nie odpowiedzial , moze ty mi pomozesz, a mianowicie czy to normalne ze na zimnym silniku obroty nie sa nieco wyzsze niz na cieplym????
Opublikowano

Nie chciało się poszukać??

 

Czujnik położenia wału:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img89.imageshack.us/img89/6976/czujnkpooeniawauud2.jpg

 

Wtyczka czujnika położenia wału:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img208.imageshack.us/img208/4203/shesback03gg3.jpg

 

Sam czujnik:

 

http://img529.imageshack.us/img529/7703/czujnikvy8.jpg

 

Dostęp do czujnika uzyskasz poprzez wymontowanie obudowy filtra powietrza.

Opublikowano
Kolego zrób taką próbę: kiedy auto postoi dłużej i będziesz wiedział że normalnie nie odpali to zanim spróbujesz uruchomić wyjmij przekaźnik pompy paliwa i zmostkuj go przewodem, aby pompa popracowała przynajmniej 15s. Następnie spróbuj dopiero uruchomić silnik. Zdarza się że w wiekowych pojazdach ciśnienie w listwie wtryskowej mocno spada po postoju, a później przed uruchomieniem też wiekowa pompa paliwa nie da rady go tak szybko podnieść. Tak było w moim przypadku i działo się to tylko w zimie po nocy.
Opublikowano
-monter- jakbyś przeczytał cały wątek to byś wiedział że...

 

...

-sprawdzono cicnienie paliwa, jest ok

...

Ja przeczytałem całość. Ale za to Ty chyba niezbyt dokładnie, nigdzie tam nie było wspomniane że to ciśnienie było mierzone w pierwszych sekundach po przestanej nocy. Wystarczy pokręcić kilka sekund pompą i ciśnienie będzie takie jak trzeba, ale wydajność pompy może być już za niska i za wolno je nabija. Zanim napiszesz - pomyśl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.