Skocz do zawartości

sprezyna zaworowa nieprawdopodobne a jednak


roosvelt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio mialem problem z mim bmw 316 slinik m 40. Po krotce byla mala awaria i dzisiaj z ojcem rozebralismy silnik, zdjelismy pokrywe zaworow i co sie okazalo obydwie sprezyny zaworowe na jednym z nich sa calkowicie popekane. I teraz moje pytanie Czy da sie wymienic takowe sprezyny bez sciagania glowicy????? Czy robil ktos cos takowego i moglby mi poradzic jak sie do tego zabrac??? czym scisnac sprezyne zeby wszystko zlozyc do kupy??? Bardzo prosze o pomoc i ewentualne wskazowki.

Z gory wielkie dzieki

Pozdrawiam roosvelt :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się to zrobić ale trzeba podeprzeć zawór

można to zrobić sprezonym powietrzem

w miejsce świecy wkręca się końcówkę specjalną lub z przerobionej świecy i podaje około 5-6 atmosfer

jest też polski sposób podnieść tłok do góry wykręcić świecę i wepchnąć

zwykły sznur od bielizny aby utrzymać zawór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

emir55 a masz jakis pomysl jak scisnac sprezyne albo czym zeby zalozyc zabezpieczenie na zawor????? I pozniej zostaje kwestia jak wlozyc dzwigienke zaworowa bo nie chcialbym odkrecac walka???? da sie to zrobic jakims sposobem????? Bardzo prosze o pomoc wszystkich gdyz stoi mi rozkrecony samochod w garazu i mam niezly orzech do zgryzienia hehe

Pozdrawiam i dziekuje za wszelka sugestie w sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze tysiace ludzi przeglada te forum i nikt naprawde nigdy sie nie spotkal z taka przypadloscia i nie pomoze????? Bardzo prosze o pomoc :modlitwa:

 

Wykrecic swiece, w ten cylinder co chcesz robic zawory wepchnasz sznurek taki zeby wszedl w otwor od swiecy, wejdzie go z jakies 1.5m :) pozniej krec walem tak zeby tlok podparl zawory!! najlepiej walek wyciagnac nastepnie dzwigienki itd do gory uwazaj na takie male pastylki zeby nie wpadly w kanaly olejowe!!! poznniej dobierz soebie klucz oczkowy bodajze 14mm ;) zagnij go pod katem prostym i wciskaj sprezyne i obserwuj czy zawory sa na pewno podparte!! wyciagnij zabezpieczenia zamkowe i wymieniaj sprezyny :)

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sGARY wiesz co boje sie ze nie dam rady potem sam tego poskladac. ustawic odp walek, pasek rozrzadu bo chyba tez trzeba zrzucic i poprostu boje sie to sciagac. mam nadzieje ze jakos sobie jednak poradze bez sciagania walka, o ile ktos podpowie jak to zrobic :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzaj :) sciagaj pokrywe zaworow, krec walem korbowym tak zeby krzywki walka na 1 i ostatnim cylindrze staly do gory, pozniej jeszcze dla ulatwienia na pozniej zaznacz sobie jakims markerem swoje znaki na kole zebatym walka rozrzadu i na kole od walu korbowegoi sciagaj pasek :) pozniej walek :)
BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dźwigienkę w m43 kiedyś zakładałem i zdejmowałem bez wyciągania wałka.

Ale nie jest to łatwe i jedna osoba naprawdę może mieć kłopot.

Trzeba wciskać zawór a wtedy dźwigienka się luzuje i można ją wyjąć.

Ale do wciskania trzeba niemało siły i to czym będziesz to robił musi być pewnie oparte o górny talerzyk sprężyny zaworu.

 

Ni i ja to robiłem w m43 i nie wiem czy tak samo jest w m40.

 

Ale jeśli masz zamiar wymienić wszystkie to wyjmij wałek.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum są zdjęcia narzędzia własnej roboty do demontażu dźwigienek bez zdejmowania wałka, jak poszukasz to znajdziesz. Jest to rodzaj dźwigni którą zapierasz o wałek i o zawór, wciskasz go i wyciągasz dźwigienkę. W ASO mają oryginalne narzędzie do tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągaj pasek i przy okazji go wymień żaden problem z założeniem nowego bo z boku skrzyni masz otwór w który wkłądasz np śróbokręt i kręcisz wałem aż wskoczy on w otwór na kole zamochowym , jak wskoczy to wiesz że masz tłok na pierwszym cylindrze w górnym martwym położeniu a wałek jak wyżej napisał kolega ustawiasz tak aby obie krzywki pierwszego cylindra były do góry... Jak ściągniesz wałek to łatwiej będzie ci dojść do sprężyn zaworowych.

Wymieniałem kiedyś w taki sam sposób u siebie uszczelniacze na zaworach ale nie wkłądałem nic do cylindrów poprostu ustawienie tłoka do góry i przy naciśnieciu tależyka sprężyny zaworowej zawór opierał się o tłok i zabezpieczenia schodziły robiłem tak ze wszystkimi zaworami. musisz wziąść stalową rurę o długości około 20 cm i średnicy takiej aby pasowała na tależyk sprężyny zaworowej i wycinasz u dołu tej rury z obu stron otwory takie duże abyś mógł śmiało włożyć tam oba palce z zabezpieczeniami. Do tego cieńsza dłuższa rurka albo cienki pręt który z jednej strony zaczepiasz o blok silnika a tą mniejszą rurkę przykłądasz do tależyka i naciskasz mocno robiąc wagę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe... podpowiem co ostatnio stało się młodemu w M43 1.6... Zatem wraca sobie młody jak codzień z pracy, a tu auto straciło mocno na mocy i ledwo doczłapało do domu... zruciliśmy góre kolektroa ssącego i szok... nie dość że trzymanie tej dodatkowej przepustnicy (chyba to reguluje długość dolotu, ale jeśli się myle to mnie poprawcie) i jednej śrubki do tego brak :duh: wessało ją w silnik... Szok... Bieganie i szukanie kolektora najpierw... Znaleźliśmy super fajnie ale jak się okazało kolektory wychodziły w dwuch opcjach... z tą przesłonką regulowaną elektronicznie i pneumatycznie(podciśnieniem)... Znaleźliśmy elektryczną a potrzebna na podciśnienie... wyjazd w pół polski i powrót z sprawnym kolektorem (kolektor 70zł + paliwo drugie 70zł :mad2: ).

 

Złożyliśmy... działa... tylko klepie zawór :duh: Stwierdziliśmy że może go podparła śrubka... Po zruceniu pokrywy zaworów... Szok :jawdrop: Jakimś cudem zawór ssący rozpiął sobie sprężyne... wypchnął te małe wsuwki trzymające (które nie wiem jakim cudem wkleiły się obie w syf i obie wyciągneliśmy) a sam zawór lekko pracował popychany przez skośnie zblokowaną na zaworze miseczkę :worried:

 

Po złożeniu wszystkiego do kupy autko śmiga jak złoto...

 

Zrzuciliśmy jeszcze głowicę w poszukiwaniu śrubki, ale ta zniknęła :norty: Może wypchneło ją w kata :twisted2: Jak się zapcha to wam powiem :P

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.