Skocz do zawartości

Jak działa wskaźnik chwilowego spalania i skąd bierze dane?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich. Moje pytanie związane jest ze wskaźnikiem spalania chwilowego popularnie zwanego wskaźnikiem ekonomii...

 

Chciałem się dowiedzieć skąd bierze on dane do obliczeń... Bo coś za szybko chowa mi sie pod konsole z prawej strony... tzn jak bardzo delikatnie dam gazu to tak do polowy skali ale gaz wcisnięty milimetr dalej i już wskazówki nie ma.. na biegu jałowym bez gazu pokazuje prawidłowo 0... i jak sie stoi to chowa sie czyli wszystko ok.. ale To spalanie na poziomie 35 litrów:cry: mnie dobija..

 

Auto chodzi na gaz.. i przepływka chyba zakończyła życie..(sklejona na silikon)

Opublikowano
takie zachowanie ekonomizera to norma tak jest zawsze, co do wskazania na kompie to na zwykłej instalce takie cuda siędzieją, bo pewnie silnik jeździ na ubogo i sonda wydłuża czasy wtrysku i komp pokazuje kosmiczne ilości.
Opublikowano

znaczy wedlug Ciebie to jak jest uboga mieszanka na LPG to wskazowka ekonomizera szybko zasuwa pod 30l bo lambda odczytuje mieszanke jako uboga?

 

czyli ekonomizerem steruje ECU, biorac pod uwage odczyty z sondy lambda, czy tak? poprawcie mnie jesli sie myle bo tez mnie ten temat interesuje...

 

pozdrawiam

Opublikowano

no tak.. ale chciałem się dowiedzieć skąd się bierze ta ilość 35 litrów na 100.... czy jakiś przepływomierz... i przy okazji wylicza sobie z prędkości jakie jest spalanie? co może oszukiwać?

 

brak przepływomierza ?

 

uszkodzenie sondy lambdy?

Opublikowano
A u mnie znowu jest inaczej z ekonomizerem tzn: na postoju na biegu jałowym wskazówka ucieka po za 30l. W trasie autko pali ok. 12l/100km w mieście troszkę więcej, lecz gdy jadę powoli spalanie na kompie wynosi 39,5l Nie mam LPG. Co to może być??
Opublikowano

Na postoju wskazówka ma pokazywać nieskończoność (bo pokazuje zużycie litrów/km, a jak się stoi, to palisz nieskończoną ilość paliwa :-) )

 

prezesE32s co rozumiesz przez "spalanie na kompie" ?

W 750 to masz już pewno ten duży komputer i po rozkodowaniu może on pokazywać też chwilowe zużycie paliwa, a nie tylko średnie.

 

pozdr.

Mariusz

Opublikowano
heh dokładnie ja mam akurat 3.0d i jest tak samo ja wiem jak to boli ale przy rozsadnym przyspieszaniu wskazowka nie leci na 35+ dopiero chyba od 4 biegu (czasami na 3 sie zatrzymuje przy 30) :) po to niestety BMW to zalozylo aby nauczyc sie jezdzic automatem. Ja niestety czesto sie zapominam i spalanie krazy mi pomiedzy 12-13 litrow a przeciez ten ekonomiczny silnik powinien mi palic ok 10-11 :) cos za cos. Dali moc i wrazenia z jazdy ale wysokim kosztem co do dzis mowia wszyscy na testac BMW ze sa piekne ale bija kieszen ;] a wiec aby zaoszczedzic trzeba sie troszke pomeczyc :) jak dla mnie to i tak jest piekna sprawa ze z silnika ktory ma 6 garow i moc 184KM mozna wykrzesac srednie spalanie na poziomie nawet 8-9 litrow :)
Opublikowano
no tak.. ale chciałem się dowiedzieć skąd się bierze ta ilość 35 litrów na 100.... czy jakiś przepływomierz... i przy okazji wylicza sobie z prędkości jakie jest spalanie? co może oszukiwać?

 

brak przepływomierza ?

 

uszkodzenie sondy lambdy?

 

wskazania ekonomizera czy OBC dotyczace spalania podczas pracy silnika na gazie przy instalacji na śrube traktuj jako mocno "uśrednione"

 

sygnał sondy i przepływomierza nie mają nic do tego w tej konfiguracji

 

coś w tym temacie było poruszane tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=77063&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

twoje pytanie dotyczylo wskazań ekonomizera, ale zgaduję że masz na wzgledzie spalanie gazu - przyjmij do wiadomości że wpływ na ilości spalanego LPG ma tylko konfiguracja instalacji, rodzaj miksera, typ i stan reduktora i ustawienie całości

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
a ja mam tak znowu ze jak puszcze pedał gazu to wskazówka od ekonomizera nie schodzi do zera...gdzie szukać przyczyny?gazu nie ma

a masz automat czy manual ?

bo jeśli masz automat to sprawdź na S częściej hamuje biegami i wtedy powinno po odpuszczeniu gazu spadać do zera bo wtedy komp odcina wtryski....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

To urządzenie nazywane przez was ekonomizer to fachowo nazywa się wakuometr. Niegdyś sterowanie wychyłem wskazówki było efektem połączenia manometru z kolektorem dolotowy bezpośrednio za pomocą rurki. Podciśnienie zasysanego powietrza było wykładnią ekonomii jazdy, gwałtowne wciśnięcie pedału gazu powodowało odchylenie przepustnicy, dalej opadający tłok zasysał przez otwarty zawór więcej powietrza przez większy otwór, a w drodze dalszych połączonych mechanizmów (np. pompka przyspieszenia) zwiększała się ilość paliwa. Teraz to wszystko realizują elektrozawory i czujniki sterowane i sterujące komputerem. Jednak zasada pozostała ta sama.

 

Kolego Łukasz735, pomijając oczywistą usterkę czujnika, instalacji, wskaźnika możliwe, że siadła Ci kompresja w cylindrach. Puszczenie pedału gazu na biegu odwraca ciśnienia działające w komorze spalania, jeśli nie ma przedmuchów, powinno od razu Ci spaść do 0. To czasami nie udaje się przy prędkościach do około20km/h. Za wolno kręci się korbowód.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Łukasz, to co masz to normalne, wskazówka spadnie do zera dopiero przy odcięciu wtryskiwaczy, a to dzieje się powyżej 1500 rpm, dlatego tak jak ktoś powiedział na trybie S bezie stawała na 0 bo będzie niższy bieg i wyższe obroty.
Opublikowano
To urządzenie nazywane przez was ekonomizer to fachowo nazywa się wakuometr. Niegdyś sterowanie wychyłem wskazówki było efektem połączenia manometru z kolektorem dolotowy bezpośrednio za pomocą rurki. Podciśnienie zasysanego powietrza było wykładnią ekonomii jazdy, gwałtowne wciśnięcie pedału gazu powodowało odchylenie przepustnicy, dalej opadający tłok zasysał przez otwarty zawór więcej powietrza przez większy otwór, a w drodze dalszych połączonych mechanizmów (np. pompka przyspieszenia) zwiększała się ilość paliwa. Teraz to wszystko realizują elektrozawory i czujniki sterowane i sterujące komputerem. Jednak zasada pozostała ta sama.

 

Kolego Łukasz735, pomijając oczywistą usterkę czujnika, instalacji, wskaźnika możliwe, że siadła Ci kompresja w cylindrach. Puszczenie pedału gazu na biegu odwraca ciśnienia działające w komorze spalania, jeśli nie ma przedmuchów, powinno od razu Ci spaść do 0. To czasami nie udaje się przy prędkościach do około20km/h. Za wolno kręci się korbowód.

 

na pewno nie działa to na zasadzie wakuometru ... ekonomizer pobiera dane z DME czyli komputera sterującego pracą silnika ... zauważ jak ekonomizer pokazuje jak silnik jest zimny a jak rozgrzany... a jeśli działałby na zasadzie wakuometru to jak pokazuje spalanie w silniku v12 gdzie są 2 kolektory....?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.