Skocz do zawartości

Czy kontrola trakcji byla we wszystkich e39?


Detter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niestety nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie, (wyszukiwarka mnie nie lubi) :/. Planuje zakup e39 i zastanawiam się czy we wszystkich latach (tj od początku produkcji) była montowana kontrola trakcji w standardzie? czy tylko w opcji?
Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ASC (Automatic Stability Control) była seryjnie natomiast ASC+T (Traction Control) lub DSC (Dynamic stability control) to opcja, u mnie w 530i po lifcie jest tylko ASC a golasa to raczej nie mam - TV 16:9, skóra, sportowe grzane fotele,xenony,fotochromy...

 

Trudno precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie kolegi bez podania nazwy konkretnego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłby ktoś określić dokładnie co oznacza ASC, ASC+T, DSC.... Ale tak na prosty chłopski rozum....

Bo z tego co się orientuje (tj. co wyczytałem na forum kiedyś, ale teraz nie mogę się dokopać do topicu) to jest tak:

 

ASC - kontrola trakcji tylnej osi (napędowej)

ASC+T - kontrola 4 kołek. (chyba miało coś wspólnego z dodaniem obsługi przepustnicy a nie tylko ABS?),

DSC - ulepszone ASC+T

 

Zgadza się? Czy namieszałem totalnie?

I z tego co zrozumiałem to ASC było standardem od początku (czyli od 96roku) a reszta była opcją?

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z innego forum:

"

Hehe, wiec po kolei -

ASC steruje tylko przepustnicą, iskrą i dawką paliwa a zatem takze i mocą silnka. Od początku produkcji opcja dla wszystkich E32.

ASC + T - weszło w 09/91

dohamowywało ono dodatkowo tylne koła. Zawsze było hamowane te koło,ktoremu podłoze stawiało mniejszy opór. Dodatkowo zapobiegało poslizgowi przy gwałtownym odjeciu gazu na śliskich nawierzchniach.

Wykluczało ono z listy wyposazenia szperę .

(rozwinieciem ASC+T jest system DSC i dohamowuje rowniez przednie koła) .

Nie było 730 R6 i 735 z ASC+ T

EML było dodatkowo w R6 z ASC

Kazda 750 miała EML

ASC było na poczatku produkcji w 750 OPCJĄ - kosztowało w 87 roku równe 1350 DM

ASC było seryjne w 750i/L od 09/89

Nie było V8 z ASC. Tylko z ASC+T

V8 nie mają takze EML

Po liftingu 04/92 ASC+T było seryjne dla 750i/L"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.... właśnie to kiedyś czytałem... i już wiem czemu nie mogłem wyszukać na tym forum :)

 

A wracając do tematu: więc skoro ASC+T od 92 roku było standardem w 5cio litrowym 7er, to czy 4 lata później nie było przypadkiem montowane w e39? jako standard? Czy tylko ASC? Bo domyślam się że DSC było już w kolejnych latach produkcji.

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłby ktoś określić dokładnie co oznacza ASC, ASC+T, DSC.... Ale tak na prosty chłopski rozum....

Bo z tego co się orientuje (tj. co wyczytałem na forum kiedyś, ale teraz nie mogę się dokopać do topicu) to jest tak:

 

ASC - kontrola trakcji tylnej osi (napędowej)

ASC+T - kontrola 4 kołek. (chyba miało coś wspólnego z dodaniem obsługi przepustnicy a nie tylko ABS?),

DSC - ulepszone ASC+T

 

Zgadza się? Czy namieszałem totalnie?

I z tego co zrozumiałem to ASC było standardem od początku (czyli od 96roku) a reszta była opcją?

 

Mocno nie namieszałeś, ale troszkę :D

 

W wielkim uproszczeniu:

ASC dławi moc silnika ,

ASC+T dodatkowo przyhamowuje koła osi napędowej tj.tył,

DSC przyhamowuje koła obu osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

A wracając do tematu: więc skoro ASC+T od 92 roku było standardem w 5cio litrowym 7er, to czy 4 lata później nie było przypadkiem montowane w e39? jako standard? Czy tylko ASC? Bo domyślam się że DSC było już w kolejnych latach produkcji.

 

Mam nadzieję że to zdjęcie rozwieje Twoje wątpliwości:

 

http://dray.pl/bmw/asc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już chyba wszystko jasne :)

 

tylko że u mnie jest guzik ASC a czuje jak przyhamowywuje koła osi tylniej.

 

Gdzieś wyczytałem, że jeśli jest ASC lub ASC+T jest guzik ASC. Dopiero jak jest DSC to jest przycisk DSC... czyli, czy jest ASC czy +t to przycisk jest jeden. - podobno :)

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mieszacie. Wszystkie E39 z początku produkcji mają ASC+T (albo ASR+T różne są nazwy), czyli tzw. prymitywną kontrolę trakcji jedynie na oś napędzającą, pierwszej generacji, później zastąpioną przez bardziej zaawansowaną DSC.

 

Na konsoli jest przycisk ASC, żeby przycisk był mały i czytelny, ale to jest ASC+T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] u mnie w 530i po lifcie jest tylko ASC a golasa to raczej nie mam [...]

 

Jeśli wnioskujesz to po tym, że na guziku dezaktywującym ten system jest napisane ASC, a nie AST+T to jesteś w błędzie... Skoro w 1999 ASC+T miały wszystkie modele w standardzie, to po lifcie tym bardziej...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Według czegoś co dawniej nazywano prospektem :mrgreen: (oryginalne niemieckie wydanie na rok 1999), wszystkie modele E39 miały w standardzie ASC+T, natomiast DSC tylko 535i i 540i.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

nie zgodze sie, mialem 535i V8, lacznie z TV,navi, skora,elektr. fotelami i mialem tylko ASC, czy tam ASC+T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według czegoś co dawniej nazywano prospektem :mrgreen: (oryginalne niemieckie wydanie na rok 1999), wszystkie modele E39 miały w standardzie ASC+T, natomiast DSC tylko 535i i 540i

 

nie zgodze sie, mialem 535i V8, lacznie z TV,navi, skora,elektr. fotelami i mialem tylko ASC, czy tam ASC+T.

 

Pisząc tego posta powołałam się na konkretne źródło, jak tylko będę miał możliwość załączę fotkę z tabelki z tej broszurki...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wyczytałem, że ASC/+T, działa do pewnej prędkości, nie pamietam czy to 40 czy 60kph, a DSC to zwykłe ESP+ASR i działa cały czas.

 

Dopiero 14-sty post trafił w sedno i wyjaśnił co to jest DSC :clap:

 

ASC to po prostu kontrola trakcji a czy ma +T i przychamowuje koło to ja nawet nei wiem ale nie było by głupie bo to nie golf i naped na tył to z masą same dławienie nie poradzi sobie. Jak wchodzę bez gazu w zakręt to wyrzuca mi normalnie tylną ość wiadomo nie jest to DSC

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem E38 i ASC dzialal nastepujaco : podczas uslizgu przychamowywal kola i regulowal jednosta napedowa czyli ujmowal gaz ten system , czyli na lodzie mozna bylo jechac z gazem w podloge a Auto i tak sie przemieszczalo na miare warunkow drogowych. byly tez wersje ASC+T te dodatkowo system kontrolowal kola przednie.

 

W e39 mam DSC III generacji ktory jest chyba standartem od 2001/2002 rok w wszystkich modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem E38 i ASC dzialal nastepujaco : podczas uslizgu przychamowywal kola i regulowal jednosta napedowa czyli ujmowal gaz ten system , czyli na lodzie mozna bylo jechac z gazem w podloge a Auto i tak sie przemieszczalo na miare warunkow drogowych. byly tez wersje ASC+T te dodatkowo system kontrolowal kola przednie.

 

W e39 mam DSC III generacji ktory jest chyba standartem od 2001/2002 rok w wszystkich modelach.

 

Może dla twojego silnika ja w 2.0 mam z 03 i prawie z końca produkcji i mam ASC tylko.

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.