Skocz do zawartości

Czy kontrola trakcji byla we wszystkich e39?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, niestety nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie, (wyszukiwarka mnie nie lubi) :/. Planuje zakup e39 i zastanawiam się czy we wszystkich latach (tj od początku produkcji) była montowana kontrola trakcji w standardzie? czy tylko w opcji?
Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ASC (Automatic Stability Control) była seryjnie natomiast ASC+T (Traction Control) lub DSC (Dynamic stability control) to opcja, u mnie w 530i po lifcie jest tylko ASC a golasa to raczej nie mam - TV 16:9, skóra, sportowe grzane fotele,xenony,fotochromy...

 

Trudno precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie kolegi bez podania nazwy konkretnego systemu.

Opublikowano

A mógłby ktoś określić dokładnie co oznacza ASC, ASC+T, DSC.... Ale tak na prosty chłopski rozum....

Bo z tego co się orientuje (tj. co wyczytałem na forum kiedyś, ale teraz nie mogę się dokopać do topicu) to jest tak:

 

ASC - kontrola trakcji tylnej osi (napędowej)

ASC+T - kontrola 4 kołek. (chyba miało coś wspólnego z dodaniem obsługi przepustnicy a nie tylko ABS?),

DSC - ulepszone ASC+T

 

Zgadza się? Czy namieszałem totalnie?

I z tego co zrozumiałem to ASC było standardem od początku (czyli od 96roku) a reszta była opcją?

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

Cytat z innego forum:

"

Hehe, wiec po kolei -

ASC steruje tylko przepustnicą, iskrą i dawką paliwa a zatem takze i mocą silnka. Od początku produkcji opcja dla wszystkich E32.

ASC + T - weszło w 09/91

dohamowywało ono dodatkowo tylne koła. Zawsze było hamowane te koło,ktoremu podłoze stawiało mniejszy opór. Dodatkowo zapobiegało poslizgowi przy gwałtownym odjeciu gazu na śliskich nawierzchniach.

Wykluczało ono z listy wyposazenia szperę .

(rozwinieciem ASC+T jest system DSC i dohamowuje rowniez przednie koła) .

Nie było 730 R6 i 735 z ASC+ T

EML było dodatkowo w R6 z ASC

Kazda 750 miała EML

ASC było na poczatku produkcji w 750 OPCJĄ - kosztowało w 87 roku równe 1350 DM

ASC było seryjne w 750i/L od 09/89

Nie było V8 z ASC. Tylko z ASC+T

V8 nie mają takze EML

Po liftingu 04/92 ASC+T było seryjne dla 750i/L"

Opublikowano

O.... właśnie to kiedyś czytałem... i już wiem czemu nie mogłem wyszukać na tym forum :)

 

A wracając do tematu: więc skoro ASC+T od 92 roku było standardem w 5cio litrowym 7er, to czy 4 lata później nie było przypadkiem montowane w e39? jako standard? Czy tylko ASC? Bo domyślam się że DSC było już w kolejnych latach produkcji.

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano
A mógłby ktoś określić dokładnie co oznacza ASC, ASC+T, DSC.... Ale tak na prosty chłopski rozum....

Bo z tego co się orientuje (tj. co wyczytałem na forum kiedyś, ale teraz nie mogę się dokopać do topicu) to jest tak:

 

ASC - kontrola trakcji tylnej osi (napędowej)

ASC+T - kontrola 4 kołek. (chyba miało coś wspólnego z dodaniem obsługi przepustnicy a nie tylko ABS?),

DSC - ulepszone ASC+T

 

Zgadza się? Czy namieszałem totalnie?

I z tego co zrozumiałem to ASC było standardem od początku (czyli od 96roku) a reszta była opcją?

 

Mocno nie namieszałeś, ale troszkę :D

 

W wielkim uproszczeniu:

ASC dławi moc silnika ,

ASC+T dodatkowo przyhamowuje koła osi napędowej tj.tył,

DSC przyhamowuje koła obu osi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

A wracając do tematu: więc skoro ASC+T od 92 roku było standardem w 5cio litrowym 7er, to czy 4 lata później nie było przypadkiem montowane w e39? jako standard? Czy tylko ASC? Bo domyślam się że DSC było już w kolejnych latach produkcji.

 

Mam nadzieję że to zdjęcie rozwieje Twoje wątpliwości:

 

http://dray.pl/bmw/asc.jpg

Opublikowano

No to już chyba wszystko jasne :)

 

tylko że u mnie jest guzik ASC a czuje jak przyhamowywuje koła osi tylniej.

 

Gdzieś wyczytałem, że jeśli jest ASC lub ASC+T jest guzik ASC. Dopiero jak jest DSC to jest przycisk DSC... czyli, czy jest ASC czy +t to przycisk jest jeden. - podobno :)

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano
A ja wyczytałem, że ASC/+T, działa do pewnej prędkości, nie pamietam czy to 40 czy 60kph, a DSC to zwykłe ESP+ASR i działa cały czas.
Opublikowano

Ale mieszacie. Wszystkie E39 z początku produkcji mają ASC+T (albo ASR+T różne są nazwy), czyli tzw. prymitywną kontrolę trakcji jedynie na oś napędzającą, pierwszej generacji, później zastąpioną przez bardziej zaawansowaną DSC.

 

Na konsoli jest przycisk ASC, żeby przycisk był mały i czytelny, ale to jest ASC+T.

Opublikowano

Według czegoś co dawniej nazywano prospektem :mrgreen: (oryginalne niemieckie wydanie na rok 1999), wszystkie modele E39 miały w standardzie ASC+T, natomiast DSC tylko 535i i 540i.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
[...] u mnie w 530i po lifcie jest tylko ASC a golasa to raczej nie mam [...]

 

Jeśli wnioskujesz to po tym, że na guziku dezaktywującym ten system jest napisane ASC, a nie AST+T to jesteś w błędzie... Skoro w 1999 ASC+T miały wszystkie modele w standardzie, to po lifcie tym bardziej...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Według czegoś co dawniej nazywano prospektem :mrgreen: (oryginalne niemieckie wydanie na rok 1999), wszystkie modele E39 miały w standardzie ASC+T, natomiast DSC tylko 535i i 540i.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

nie zgodze sie, mialem 535i V8, lacznie z TV,navi, skora,elektr. fotelami i mialem tylko ASC, czy tam ASC+T.

Opublikowano
Według czegoś co dawniej nazywano prospektem :mrgreen: (oryginalne niemieckie wydanie na rok 1999), wszystkie modele E39 miały w standardzie ASC+T, natomiast DSC tylko 535i i 540i

 

nie zgodze sie, mialem 535i V8, lacznie z TV,navi, skora,elektr. fotelami i mialem tylko ASC, czy tam ASC+T.

 

Pisząc tego posta powołałam się na konkretne źródło, jak tylko będę miał możliwość załączę fotkę z tabelki z tej broszurki...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
A ja wyczytałem, że ASC/+T, działa do pewnej prędkości, nie pamietam czy to 40 czy 60kph, a DSC to zwykłe ESP+ASR i działa cały czas.

 

Dopiero 14-sty post trafił w sedno i wyjaśnił co to jest DSC :clap:

 

ASC to po prostu kontrola trakcji a czy ma +T i przychamowuje koło to ja nawet nei wiem ale nie było by głupie bo to nie golf i naped na tył to z masą same dławienie nie poradzi sobie. Jak wchodzę bez gazu w zakręt to wyrzuca mi normalnie tylną ość wiadomo nie jest to DSC

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

mialem E38 i ASC dzialal nastepujaco : podczas uslizgu przychamowywal kola i regulowal jednosta napedowa czyli ujmowal gaz ten system , czyli na lodzie mozna bylo jechac z gazem w podloge a Auto i tak sie przemieszczalo na miare warunkow drogowych. byly tez wersje ASC+T te dodatkowo system kontrolowal kola przednie.

 

W e39 mam DSC III generacji ktory jest chyba standartem od 2001/2002 rok w wszystkich modelach.

Opublikowano
mialem E38 i ASC dzialal nastepujaco : podczas uslizgu przychamowywal kola i regulowal jednosta napedowa czyli ujmowal gaz ten system , czyli na lodzie mozna bylo jechac z gazem w podloge a Auto i tak sie przemieszczalo na miare warunkow drogowych. byly tez wersje ASC+T te dodatkowo system kontrolowal kola przednie.

 

W e39 mam DSC III generacji ktory jest chyba standartem od 2001/2002 rok w wszystkich modelach.

 

Może dla twojego silnika ja w 2.0 mam z 03 i prawie z końca produkcji i mam ASC tylko.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
moze i masz racje ze kontrola trakcji byla podzielona na wersje silnikowe i dopiero w pozniejszym czasie wprowadzono DSC w mniejszych jednostkach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.