Skocz do zawartości

numer przepływomierza


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Temat stary jak świat, ale zaryzykuję i pobawię się w archeologa.

 

Spisałem dziś numery widniejące na przepływomierzu mojej 320d 150KM z 10/2002r.

 

Oto one:

13627787076

0928 400 468

 

Czy mógłby ktoś napisać, czy ta przeplywka jest w 100% z wersji 150KM?

Jeżeli miałbym zamiar kupić nową, oryginalną Boscha, z jakimi numerami szukać?

 

EDIT:

 

Poszukałem i chyba znalazłem.

Moja obecna przepływka jest z 320d 150KM.

 

Szukając nowej powinienem kupić z numerem 0 928 400 527 wg numeracji Boscha, co odpowiada przepływomierzom o numerach 13 62 2 247 074 , 13 62 7 787 076 , 13 71 2 247 002 (numeracja BMW).

Moj obecny - 13627787076 - jak widać też się łapie.

 

Teraz pytanie:

Czy jeżeli zamienię moją obecną przepływkę na nową, ori Bosch o numerze 0 928 400 527 , "adaptację" da się zrobić DISem?

Jeżeli tak, czy nie wprowadzi to jakiś zmian w moich nowych mapach (mam auto po programie) ? Inaczej: czy nie będę miał znów "serii"?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(mam auto po programie) ? Inaczej: czy nie będę miał znów "serii"?

 

Z tego co robilem w disie wynikało ze jest to programowanie DDE na nowszy soft, w zwiazku z tym istnieje duze prawdopodobienstwo utraty nowych map. Ciekawe jest to, ze dis przewiduje 13 krotną modyfikacje, nadpisanie nowymi wersjami firmware, a tunerzy robią to ile razy chcą :mrgreen: kwestia urzadzeń i metody flasha

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nic nie powinno sie stac i nie powinno wprowadzic zadnych zmian w mapach chipowych. Pod warunkiem, ze zrobisz tylko adaptacje przeplywomierza (da sie to zrobic DISem - szukaj w service functions).

 

Gdybys jedank wgrywal nowy soft do DDE to zapewne wgralbys tez seryjne mapy. Z drugiej strony BMW nie przewiduje updatu softu DDE w M47TU podczas wymiany przeplywki. Ten nowy numer, ktory podales jest zwyklym zamiennikiem a nie ulepszona zmodyfikowana wersja jak ma to miejsce w M47/M57. A adaptacje przeprowadza sie tylko po to by wyzerowac 'nauczone' parametry ktore i tak moga sie zmieniac w zaleznosci od stylu jazdy i stanu przeplywomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(da sie to zrobic DISem - szukaj w service functions).

 

Tu trzeba powiedziec ze w dde 3.0 (starsze diesle) robi sie to w programming drive a w dde 4.0 w service funcions w diagnostyce.

Zapewne jedno zmienia mapy inne nie

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedzi:)

 

Prawdę mówiąc sam z DISem nie będę wojował.

 

Pytam o nową przepływkę, bo przy nagłym przyspieszaniu od 2000 obr auto ma moment zawahania tak od 2100 do 2300 obrotów.

Podobno to przepływomierz, nie wiem.

Dziś po rozgrzaniu auta ostrzej pojeździłem i jest lepiej, zawahanie czasem wystąpi, ale już rzadziej.

 

Po Świętach Wielkiej Nocy chciałbym udać się do Rogala na korektę programu, zobaczymy co On powie. Może obędzie się bez potrzeby kupna nowej przepływki.

 

Mogę kupić o takicch numerach, prawie nowa:

 

0928400504

13627788744

 

Podobno to do 118d z 05r, nie wiem, czy będzie kompatybilny z moim :roll:

Niby na realoem lub bmwfans jest też podana do 320d e46 (chyba z Euro4)... warto się w taką ładować?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołaczam sie do tego pytania... czy jest ktos w stanie w Wawie przeprogramowac przeplywke w M57 330D?

 

W moim przypadku od kiedy kupilem becie mialem zaraz potem problemy z przyspieszaniem. Diagnoza - przeplywka. Kupilem nowa Bosha z koncowymi numerami 547 a poprzednia ktora mialem miala inne numery ale nie moglem takiej dostac (chyba 3 koncowe to 347 ale jeszcze sprawdze). Przez jakis czas jezdzilem z wypieta przeplywka i samochodzik bardzo fajnie sie zbieral (tylko kopcil przy wiekszych predkosciach) - (no i w ten sposob byla postawiona diagnoza ze to wlasnie przeplywka padla). Teraz auto sie zbiera wlasciwie dopiero powyzej 2500RPM i bardzo nierowno przyspiesza, lekko szarpie i absolutnie nie zbiera sie tak jak powinno i tak jest do 4000RPM - potem juz wlasciwie nic nie idzie. Teraz nie wiem czy sprobowac przeprogramowania przeplywki (jesli to konieczne, bo zdania sa podzielone) czy sprobowac wymiany zaworka sterujacego kątami kierownic na turbinie. Macie jakies sugestie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem, zrobiłem (zrobił) wróciłem :8) jestem bardzo zadowolony z obsługi (i z $$$$$$ też :8) ) a buniek tam stoi że :doh: :doh: :D

 

Cieszę się, że jest dobrze. Czyli zostawiasz przeplywkę, tak?

 

PS. Chyba w następnym tygodniu będę miał nowy elektrozawór sterujący turbiną i podłączymy go u mnie i u Ciebie i zobaczymy czy jest różnica.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos moich przejsc z przeplywka wypowiadalem sie na innym poscie ale skoro tutaj sie temat klei i toczy dalej pozwole sobie przekleic me wypociny:

 

Pojechalem do serwisu i okazalo sie ze akurat moj egzemplarz wyszedl w partii wymagajacej przeprogramowania... ale nie przeplywki tylko calego kompa pod ta nowa przeplywke o nr koncowki 547 (wczesniej bylo 314). Zaplacilem za to 500zl (powiedzmy sredniooficjalnie po godzinach;) Duzo... moze i duzo. Ale tak mi facet przeswietlil samochod ze wiem wszystko co i jak. Cala reszta osprzetu dziala, zaworki podcisnieniowe tez, cisnienie doladowania spoko. Okazalo sie tylko ze w tylnej prawej szybie nie mam zabezpieczenia jak ktos lape wsadzi podczas zamykania i moze mu przyciac;). Samochod teraz zapierdziela jak zly. Czyli u mnie rozwiazanie: przeprogramowanie kompa. Teraz wiem ze jak znowu padnie przeplywka (mam nadzieje ze juz nigdy) tylko trzeba ja zmienic a oprogramowanie kompa juz bedzie GIT. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że jest dobrze. Czyli zostawiasz przeplywkę, tak?

 

oczywiście zostawiam przepływkę, sprawdzaliśmy ja na 2000 - 2500 i było ok osiągał 1000 jakiis tam jednostekna wolnych obrotach ok 230 jakiśtam jednostek :8)

co do zaworka to nie ma problemu można się pogłowić i po zamieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.