Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od 2 lat posiadam passata 1.9 TDI (130km) + automat (tiptronic) z 2003r.

I jestem bardzo zadowolony :)

W przyszlym roku chcialbym zmienic auto i przymierzam sie do A6 2.0TDI + Automat.

Niestety Audi ma dla dwulitrowego diesla tylko padajacy czesto-gesto Mutltitronic (bezstopniowa skrzynia). Zwykly automat jest dla 2.7 TDI a ja chce zostac w pojemnosci do 2 litrow.

 

Po tym opisowym wstepie pytam :)

1. Czy 520d ma pojemnosc silnika do 2 litrow (oplaty za sprowadzenie, OC i spalanie mniejsze niz 525d czy 530d).

2. Czy automat jest 6-cio biegowy w E61 (rok produkcji na jaki mnie bedzie stac to jakies 3 letnia, poleasingowa E61, czyli za rok bedzie to 2006r).

3. Czy ten automat to jakas sprawdzona konstrukcja ZF czy jakis wynalazek jak audikowy multitronic?

4. 520d z 2006r ma 163 czy 177km ?

5. Cze beemowskie diesle sa tez tak oszczedne jak slynne TDIki?

Moj passat przy przelotowej 150km/h pali mi na trasie 6,5 litra. A jak jade po zwyklych drogach to schodze do 6L.

Taka E61 moze sie pochwalic podobnym wynikiem? (litr spalania wiecej biore w ciemno, wieksze auto :)

Jezdze spokojnie wiec zadne deptanie i przyspieszenie nie jest mi potrzbne. Passat 130km + tiptronic w zupelnosci mi wystarcza :)

 

TO tyle :)

Dzieki

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Opublikowano

2-> BMW zdaje się, że w modelu E60 ma tylko 6-cio biegowe skrzynie

4-> 163km

5-> Spali pewnie trochę więcej, ale kultura pracy w porównaniu do TDI jest oszałamiająca.

 

Jeśli Passat 130 + tiptronic jest dla Ciebie satysfakcjonujący, to 520dA będzie rewelacją :) Jeździłem 520d w manualu i bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie dynamika.

 

P.S. Nie kupuj A6 2.0 TDI :)

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Oba te silniki(163 i 177KM) mają pojemność 1995 cm3. Myślę, że 520d będzie palił porównywalnie do Passata. 530d palą w spokojnej jeździe szosą nie więcej niż 7-8 litrów, a możliwe są nawet wyniki w granicach 5,5-6 litra przy bardzo ekonomicznej jeździe;)

Wg producenta spalanie najnowszego diesla 520 wynosi w mieście 6,5 a na autostradzie 4,3 l/100km. Te wartości podawane przez BMW są z reguły porównywalne do uzyskiwanych przez użytkowników.

Opublikowano

Silnik o mocy 177 KM to będą raczej roczniki od 2007.

 

Natomiast co do spalania tego silnika w połączeniu ze Steptronikiem to u mnie (w serii 3) jest bardzo różnie:

- na trasie bez problemu można zamknąć się w 5-6 l/100km i żeby wyszło te 6 l to już trzeba się trochę napracować :wink:

- jednak w mieście (Warszawa), w moim przypadku przeciętne spalanie to ok. 10,5 l/100 km przy bardzo oszczędnej i ponad 11 l/100km przy dynamicznej jeździe.

Przyznam, że spalanie w mieście nieco mnie rozczarowało.

Wersja ze skrzynią manualną i systemem start&go pali w tych samych warunkach miejskich ok. 8 l/100 km, ale do furii doprowadzało mnie to ciągłe wyłączanie się silnika.

 

Dynamika w przypadku 320d+Steptronic jest OK, a więc w niewiele cięższym 520d też powinna być w porządku.

Opublikowano

Jeśli Passat 130 + tiptronic jest dla Ciebie satysfakcjonujący, to 520dA będzie rewelacją :) Jeździłem 520d w manualu i bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie dynamika.

Pracowalem 2 lata w BMW (pod Monachium, Eching) w dziale prototypow i czasami mialem okazje pojezdzic 535d (A92 do FIZ do Monachium) ale to zupelnie inna bajka ten silnik :)

Jakos nigdy nie bralem tych slabiej zmotoryzowanych jednostek :>

 

P.S. Nie kupuj A6 2.0 TDI :)

A jakis konkretny argument na NIE? :)

Czy tylko sympatia do marki?

Opublikowano

Wg producenta spalanie najnowszego diesla 520 wynosi w mieście 6,5 a na autostradzie 4,3 l/100km. Te wartości podawane przez BMW są z reguły porównywalne do uzyskiwanych przez użytkowników.

To bylby wynik kosmiczny. Az sie wierzyc nie chce.

 

Czy skrzynia automatyczna montowana do 520d to jakas w miare sprawdzona konstrukcja? Wiem, ze 6-cio biegowe automaty sa w miare swieze, ale moze rozwieniecie jakiejs sprawdzonej 5-cio biegowej?

Ja w pasku mam 5 biegow.

Opublikowano

- na trasie bez problemu można zamknąć się w 5-6 l/100km i żeby wyszło te 6 l to już trzeba się trochę napracować :wink:

- jednak w mieście (Warszawa), w moim przypadku przeciętne spalanie to ok. 10,5 l/100 km przy bardzo oszczędnej i ponad 11 l/100km przy dynamicznej jeździe.

No to niezla roznica miedzy bardzo oszczedna a dynamiczna jazda.

Raptem pol litra :)

Moj pasek pali w miescie 10 litrow przy normalnej jezdzie.

Na trasie 6-7 litrow (na niemieckim paliwie pali srednio o 0,5l mniej na 100km)

 

Przyznam, że spalanie w mieście nieco mnie rozczarowało.

Ee. Wydaje mi sie normalne. Masz ciezkie auto, automat, to co myslales? :)

 

 

Wersja ze skrzynią manualną i systemem start&go pali w tych samych warunkach miejskich ok. 8 l/100 km, ale do furii doprowadzało mnie to ciągłe wyłączanie się silnika.

Ja manuala nie chce :)

Niech sobie "prawdziwi mezczyzni" machaja galka :)

 

Dynamika w przypadku 320d+Steptronic jest OK, a więc w niewiele cięższym 520d też powinna być w porządku.

Czyli mi w zupelnosci wystarczy :)

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Opublikowano
No to niezla roznica miedzy bardzo oszczedna a dynamiczna jazda.

Raptem pol litra :)

 

to powyżej 11 l/100km niestety można rozwijać w nieskończoność, w zależności od ciężaru prawej stopy :D

 

Rozczarowanie spalaniem dotyczy porównania do manuala, który rzeczywiście jest wyjątkowo oszczędny (3 l/100km róznicy to sporo), ale kosztem drastycznie obniżonego komfortu jazdy.

Natomiast patrząc na spalanie przez pryzmat innych marek, 320d jest OK: moje poprzednie auto 2.0 HDi z ręczną skrzynią, paliło w mieście ok. 9,5 l/100 km, a mocą i dynamiką do pięt nie dorastało bmw.

 

Jak dla mnie skrzynia ZF montowana przez bmw to dzieło sztuki: wyższe biegi zapinane są na sztywno (nie ma strat mocy), redukcje z pominięciem biegów pośrednich, hamowanie silnikiem, przegazówki przy redukcjach w trybie DS - nawet taki silniczek pozwala poczuć, że jest to ultimate driving machine :modlitwa:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie wiedziałem, że az tyle pali 320d z automatem. :o

 

Ale i tak następne będzie 320d coupe z automatem. To machanie biegami w mieście jest z lekka irytujące.

Ale isotnie automat ZF który mamy w E60 530d jest super. Kiedyś byłem antyautoamtem. Teraz tylko diesel z automatem

Opublikowano
Kiedyś byłem antyautoamtem. Teraz tylko diesel z automatem

Ja nie tyle bylem antyautomatem, co "madrosc ludowa" i pan Edek z wasem mowil, ze automaty sa do dupy i dla ciot ;)

 

A ja uwazam, ze polaczenie: fajny diesel + automat to jest REWELACJA :)

I jak pisalem, niech sobie "prawdziwi mezczyzni" mieszaja czlonkiem ;)

 

Ja wole wygode. Zwlaszcza, ze tak sie zachwycacie tym automatem w BMW. Moj w pasku tez imo niczego sobie. Tez dziecko ZF

Opublikowano
Nie wiedziałem, że az tyle pali 320d z automatem

 

Oj pali, chyba że to tylko ja mam ołowianą wkładkę w bucie :8)

 

Mam jeszcze nadzieję, że z czasem spalanie trochę spadnie (tak działo się w moich poprzednich dieslach), ale do poziomu spalania wersji manualnej z irytującym stop&go raczej nigdy się zbliżę. :cry:

 

Ale i tak następne będzie 320d coupe z automatem. To machanie biegami w mieście jest z lekka irytujące

 

:clap: :clap: :clap:

 

Też mialem brać coupetę ale wyszło jak zwykle :doh:

 

Zwlaszcza, ze tak sie zachwycacie tym automatem w BMW

 

Tu jest ciekawy artykuł o skrzyniach ZF montowanych w naszych autach

http://www.just-auto.com/article.aspx?id=90340

 

Jak wynika z innych źródeł skrzynie montowane od 2007 r. we wzmocnionej odmianie 320d 177KM to właśnie II-generacja 6HP21, zwana przez BMW 6HP19TU.

Opublikowano

Jeśli Passat 130 + tiptronic jest dla Ciebie satysfakcjonujący, to 520dA będzie rewelacją :) Jeździłem 520d w manualu i bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie dynamika.

Pracowalem 2 lata w BMW (pod Monachium, Eching) w dziale prototypow i czasami mialem okazje pojezdzic 535d (A92 do FIZ do Monachium) ale to zupelnie inna bajka ten silnik :)

Jakos nigdy nie bralem tych slabiej zmotoryzowanych jednostek :>

 

P.S. Nie kupuj A6 2.0 TDI :)

A jakis konkretny argument na NIE? :)

Czy tylko sympatia do marki?

 

Co do Audi.. Zdaje się że w autach z lat, z których zakup rozpatrujesz 2.0 TDI ma 140KM. Może nie zależy Ci na szaleńczej dynamice, ale uwierz mi - jest różnica pomiędzy wystarczającą dynamiką a męczącym się autem (2.0 TDI w A6 właśnie tak się prawdopodobnie zachowuje - nie jeździłem, ale nawet wynik na papierze jest bardzo kiepski - powyżej 10 sekund do 100. Wykresu przebiegu momentu nie pamiętam). Poza tym słyszałem A6 TDI i szczerze mówiąc - modelowi tej klasy taka kultura nie przystoi).

Za resztą minusów przemawia głównie sympatia do BMW z dodatkiem braku sympatii do aut VAG. (bez obrazy :) ) Ja również rozpatrywałem wcześniej zakup Audi A6, tyle że 2.7 TDI manual FWD - może i niezłe auto, ale jak przejechałem się BMW (pierwszy model e60 jakim jechałem był właśnie 520d, tyle że manual) to o Audi nie chciałem słyszeć, mimo że w Audi miałem mieć V6, a w BMW R4. A ponadto możliwość indywidualizacji wyposażenia i wszelakość dodatków w BMW bije na głowę to w Audi (chyba że coś się zmieniło od moich zakupów ;) ).

 

Pozdrawiam.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Ciężko uwierzyć w to ponad 11 litrów na mieście w 320 dA. Ludzie na forum się chwalą mniejszym spalaniem w mieście w 530dA (w tych nowszych egzemplarzach, np 231KM, 235KM). Moją starszą 218 KM ciężko zmusić do spalenia 13 litrów na mieście, a 11-12 litrów to taki średni wynik, a wolno raczej nie jeżdżę. Kiedyś użytkownik 'isys' fajnie opisywał jak ekonomicznie jeździć dieslem..
Opublikowano
Ciężko uwierzyć w to ponad 11 litrów na mieście w 320 dA

 

Uwierzyć może ciężko, ale ja to widzę na codzień :mad2:

 

Ludzie na forum się chwalą mniejszym spalaniem w mieście w 530dA

 

Pochwalić to się można, ale to nie zmieni faktów.

 

Niestety 100% mojej miejskiej jazdy to poruszanie się w korku od świateł do świateł - czyli warunki ekstremalne.

Jeżeli ktoś lata po mieście poza godzinami szczytu, albo po trasach przelotowych to zapewne średnio spali mniej. Jeżeli ktoś od czasu do czasu skoczy poza miasto, to przeciętne spalanie w takim cyklu też pójdzie w dół.

Dlatego często można zobaczyć na forach nieprawdopodobnie niskie wyniki spalania, ale dopóki nie mamy pewności w jakim cyklu zostały uzyskane, dopóty trudno je ze sobą porównywać.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Rzeczywiście wbrew pozorom różnica spalania mogą byc olbrzymie.

Właśnie przejeździeł po mieście 50km. Niedogrzany silnik, dystanse 2-4 km. Spalanie mam 9,5 liltra. 530dA spalania wtedy 12 - 13 litrów.

Nie ma co rozstrzącać litr w jedną czy drugą stronę.

520d czy 320d to dobra kombinacja szczególnie w wersji 177KM. Lekkie chipowanie i mamy 200KM i 400Nm. Skrzynia spokojnie to wytrzyma

Opublikowano

Hello,

Jeżdże 530d w automacie i jest OK, no, może troche za mało.

Jeźdiłem 525d w automacie i trochę bałem sie wyprzedać, tak słabo sie zbierał... wiem, rozpuszczony jestem, ale wniosek: 520d w automacie jest zdecydowanie za słabe.

Pozdrawiam!

Opublikowano
Ciężko uwierzyć w to ponad 11 litrów na mieście w 320 dA

 

Uwierzyć może ciężko, ale ja to widzę na codzień :mad2:

 

Ludzie na forum się chwalą mniejszym spalaniem w mieście w 530dA

 

Pochwalić to się można, ale to nie zmieni faktów.

 

Niestety 100% mojej miejskiej jazdy to poruszanie się w korku od świateł do świateł - czyli warunki ekstremalne.

Jeżeli ktoś lata po mieście poza godzinami szczytu, albo po trasach przelotowych to zapewne średnio spali mniej. Jeżeli ktoś od czasu do czasu skoczy poza miasto, to przeciętne spalanie w takim cyklu też pójdzie w dół.

Dlatego często można zobaczyć na forach nieprawdopodobnie niskie wyniki spalania, ale dopóki nie mamy pewności w jakim cyklu zostały uzyskane, dopóty trudno je ze sobą porównywać.

 

Nareszcie ktos kto uwaza ze MIASTO - MIASTU nierowne... ;D

Dla niektorych MIASTO to przelet wieczorem przez faktycznie MIASTO dwupasmówka - na cieplo 50km na raz.

Dla drugiego to dojazdy kilkukilometrowe w polowie na zimno. W ruchy miejskim.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.