Skocz do zawartości

plg

Zarejestrowani
  • Postów

    78
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320dA 2008
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia plg

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Po lifcie jest w ogóle inna konstrukcja reflektora w tym ringów - światło jest zupełnie inne, o wiele mocniejsze - tak jak w e92/93, poliftowych 5 itp. Szczerze mówiąc to jest na tyle mocne, że łatwo pomylić taki ring ze zwykłym reflektorem. Ja tam wolę "klasyczne" cienkie ringi :D A co przeróbek świateł drogowych na dzienne, to ja osobiście nie przepadam za takimi warsztatowym rękodziełem, skoro nie mam dedykowanych dziennych to włączam mijania. Ale skoro nie oślepiasz to :cool2:
  2. Same ringi można włączyć i bez komputera, pokrętłem świateł i da się tak jeździć, ale żarówki w ringach są za słabe, żeby używać ich jako świateł dziennych - wymiana na mocniejsze żarówki jest podobno problematyczna z uwagi na konstrukcję ringu, no i homologacji na coś takiego nie ma :| znaczy się jeździmy de facto bez włączonych świateł. no to ładnie to musi dawać po oczach - nawet w dzień :?: :?:
  3. Zawsze przy włączonym ksenonie świecą wszystkie 4 ringi. Można sobie w menu wybrać język - z tych cywilizowanych :wink: - angielski musi być. Chociaż bez i-drive nie ma wielkiej różnicy na co dzień - widać to tylko w zasadzie przy grzebaniu w menu radia i komputera.
  4. Ringi + ksenon niestety :| E90 przed liftem (czyli do VII 2008) nie używają ringów jako świateł do jazdy dziennej (za słabe) Można włączyć same ringi ale jako światła postojowe. Ringi do jazdy w dzień to niestety dopiero w E92/93 i w E90 po lifcie.
  5. plg

    NOWY Air Bag

    A mi to wygląda na jakiś "zamiennik" niewiadomego pochodzenia. I tak na prawdę nie wiadomo, czy i jak w ogóle takie ustrojstwo zadziała w razie wypadku i czy nie narobi jeszcze większych szkód :!: Oszczędzanie na bezpieczeństwie nie jest zbyt mądre, a już w dodatku na poduszce powietrznej, która nie tylko może nie pomóc ale i dodatkowo zaszkodzić, jeżeli jest niewiadomego pochodzenia i może być np. nie do końca kompatybilna z autem. A co do cen w ASO, to cena E90 w salonie też jest dla niektórych niebotyczna - i dlatego nie wszyscy jeżdżą E90. Ja nigdy bym się w taki interes nie pakował - ale to Twój samochód i Twoje ryzyko - obyś tylko kiedyś nie żałował :(
  6. plg

    opony run flat

    A ja w 2005 i 2006 r. miałem wyjątkowe szczęście do łapania gum, przebiłem wówczas po kolei wszystkie 4 letnie opony (na szczęście nie więcej niż jedną na raz :) ), a i zapas swoje dostał. Następnie walnęły mi jeszcze ze 2 zimówki :evil: Miało to jednak raczej związek z miejscem zamieszkania - dużo się wówczas w okolicy budowało, a wszystkie "kapcie" zaliczyłem pod domem - głównie gwoździe itp., chociaż raz był to kawałek ukruszonej ceramiki (gres??). W trasie - odpukać - jeszcze mi się "kapeć" nie przytrafił. Natomiast co do opon ROF, to ja pójdę pod prąd - mi się bardzo dobrze jeździ na ROF'ach (Pirelli P ZERO 225/45/17) i to co ciekawe znacznie bardziej miękki wydaje mi się profil 45 na 17 calach niż 55 na 16 (jeździłem parę tygodni na fabrycznym komplecie16 cali Bridgestone, a zimówki też mam 16 cali ale Pirelli Sottozero). A więc może ROF - ROF'owi nie równy, albo ja mam twardszy tyłek :lol: Zupełnie nie widzę potrzeby przechodzenia na opony nie-ROF :)
  7. plg

    Listwy ozdobne

    No to droga impreza jest. Opcja fabryczna kosztowała w ubiegłym roku prawie 2.000 zł, więc można się było spodziewać że "dokładka" wyjdzie znacznie drożej. U mnie od nowości poskrzypują niestety, właśnie na wysokości środkowych nawiewów. Widać z resztą, że te cienkie ramiona otaczające nawiew mają trochę luzu i na większych wybojach pracują. Do czarnego auta to ja mogę zarekomendować zestaw czarnych (połysk) ramek BMW Performance do przedniego grilla, ok. 500 zł i 10 min. montażu :) Jak dla mnie taka czerń w czerni jest :cool2:
  8. plg

    Listwy ozdobne

    Na początku bardzo przeszkadzał mi połysk drewnianych listew ozdobnych - dlatego dla siebie wziąłem alu. Z perspektywy czasu brałbym już tylko drewno :cool2: Daj znać ile taka impreza kosztuje teraz.
  9. plg

    VIN w podszybiu

    Ciekawa sprawa z tym VIN'em. Wielu producentów umieszcza ten numer na widoku - jak się domyślam chodzi o możliwość sprawdzenia "tożsamości" pojazdu, np. przez policję, czy nie jest poszukiwany itp. Ciekawe dlaczego BMW wykombinowało to na odwrót :?:
  10. plg

    Listwy ozdobne

    Dokładnie tak - można wymienić wszystkie listwy - są sprzedawane jako kompletny zestaw. Ceny różne w zależności od materiału (alu, drewno, plastik). W teorii wymiana nie jest skomplikowana, bo wszystko chodzi na wcisk. Z doświadczenia odradzam aluminium - wprawdzie są rzeczywiście z metalu i nie błyszczą się tak strasznie jak drewno (dlatego je wybrałem), ale niestety są też dość cienkie i podatne na skrzypienie :evil: - szczególnie w okolicy środkowych nawiewów.
  11. Skoro BMW popełniło - zdaniem niektórych - "profanację" stosując silniki R4, to R3 jest tylko kolejnym krokiem na przód :) Jeździłem przez parę lat autami z silnikiem w konfiguracji R3 produkcji grupy VW, zarówno benzyną (1.2 w Ibizie) jak i dieslem (1.4tdi w Polo) i w zasadzie poza świadomością że "czegoś brakuje" niczym nie różnią się od pełnowartościowych R4. Kultura pracy tych silników przy zastosowaniu wałków wyrównoważających jest identyczna jak R4, a co do brzmienia, to bardzo wiele wnosi konfiguracja wydechu - Fabia 1.2 brzmi fatalnie, ale ten sam silnik w Ibizie łapał bardzo fajny ton przy wysokich obrotach. 1,35 i 180 KM czego to ludzie nie wymyślą :mrgreen:
  12. Wcale nie dziwne, bo oryginalne lampki są przeznaczone do egzemplarzy z fabrycznie montowanymi Led'ami (jak np. moja E90 :) ) Jeżeli auto z fabryki wyjechało ze zwykłą lampką, to system wyrzuca błąd po włożeniu Led'ów, wykrywając zmniejszony pobór prądu. Pozdr.
  13. Jak dla mnie właśnie wymiana na BlackLine czyni z E90 prawdziwego Lanosa :lol: (czyli biały klosz na górze, czerwony na dole). IMHO lampy seryjne, pomimo nienajwyższej urody, odróżniają E90 od każdego innego samochodu. Lampy poliftowe na tył na pewno nie pasują. Natomiast przeszczepienie z poliftowych lamp ringów działających jako DRL (światła dzienne) to była by świetna rzecz :) Pozdr.
  14. Niestety nie ma tego wskaźnika w żadnej e90 z silnikiem R4 (diesel i benzyna), przynajmniej do liftingu czyli 07'2008, ale późniejsze też chyba go nie mają. Może w egzemplarzach z i-Drive jest inaczej :?: Orientacyjną informację o stopniu nagrzania silnika można uzyskać poprzez wywołanie z poziomu komputera pokładowego sprawdzenia poziomu oleju - z tego co piszą ludzie na forach wynika, że czujnik nie daje odczytu dopóki silnik nie jest rozgrzany do temperatury roboczej. A jeżeli chodzi o przegrzanie, to niestety można tylko liczyć na kontrolkę na desce :?
  15. Drobny update :) Wczoraj z ciekawości przyglądnąłem się bliżej swojej e90 i faktycznie jeżeli auto nie jest przesadnie rozgrzane, chłód klimy można wyczuć na kratkach już po kilku-kilkunastu sekundach. Natomiast po paru godzinach postoju na słońcu nie ma bata - zanim układ i kanały dolotowe "przedmuchają" rozgrzane powietrze mija trochę czasu. Pozdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.