Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam jak w temacie mam zamiar wymienic plyn chlodniczy bo nie wiem jaki mam... wole byc pewny i zalac go sam na zimowy tylko mam pytania:

- jaki najlepiej plyn wlac (chodzi mi o zimowy)

- jakie niespodzianki mnie czekaja

- z ktorego weza spuscic stary plyn

- i czy bede musial odpowietrzyc uklad po zalaniu nowym plynem, czy tez jest to srawa samoczynna

 

Dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzie pzdr

Opublikowano

Ad.1 Ja bym lał petrygo

Ad.2 Zabraknie piwa

Ad.3 dolny na chłodnicy

Ad.4 Nie jestem pewien jak jest w tds-ie, ale odpowietrznik powinien być gdzieś na chłodnicy i chyba termostacie. Oczywiście odpowietrzamy na zimnym przy dolewaniu (naciskamy na węże etc.). A potem po pełnym nagrzaniu (działa duży obieg i ogrzewanie) dolewamy ubytek.

 

Dasz se rade.

 

pozdr.

Mariusz

Opublikowano
Ad.1 Ja bym lał petrygo

Ad.2 Zabraknie piwa

Ad.3 dolny na chłodnicy

Ad.4 Nie jestem pewien jak jest w tds-ie, ale odpowietrznik powinien być gdzieś na chłodnicy i chyba termostacie. Oczywiście odpowietrzamy na zimnym przy dolewaniu (naciskamy na węże etc.). A potem po pełnym nagrzaniu (działa duży obieg i ogrzewanie) dolewamy ubytek.

 

Dasz se rade.

 

pozdr.

Mariusz

 

Ad. Ad. 1 Jakikolwiek, aby na bazie glikolu/do chłodnic aluminiowych

Ad. Ad. 2 :cool2:

Ad. Ad. 3 ... A ja bym odkręcił korek na dole chłodnicy (chyba, że nie ma) oraz śrubę pod kolektorem wydechowym, w przeciwnym wypadku spłynie Ci tylko z chłodnicy i węży, a w bliku zostanie... Jak tej śruby nie odkręcisz, to Ci odpłynie 2-3 litry, a jak odkręcisz, to całość, pewno ok. 10-11...

Ad. Ad. 4 Odpuściłbym sobie odpowietrzanie na rozgrzanym silniku, a włączanie ogrzewania mija się z celem, bo jak kluczyka nie ma w stacyjce to zawory do nagrzewnicy są otwarte... Wystarczy na zimno tylko trzeba mieć trochę cierpliwości, zalać na maksa zbiorniczek wyrównawczy, ściskać węże, kombinować, a na koniec upuścić płynu ze zbiorniczka do właściwego poziomu...

 

powodzenia

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
ad 1. Zalewam od zawsze odkad mam BMW oryginalnym plynem BMW na bazie koncentratu. Czysciutki po roku uzytkowania, zadnych osadow itp itd. W poprzednich nie-bmw mialem zawsze Almatin i tez bylo ok.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
ad 1. Zalewam od zawsze odkad mam BMW oryginalnym plynem BMW na bazie koncentratu. Czysciutki po roku uzytkowania, zadnych osadow itp itd. W poprzednich nie-bmw mialem zawsze Almatin i tez bylo ok.

popieram ten oryginalny BMw jest dobry

Opublikowano

podpinając sie do tematu:

mam bmw e34 525, też muszę wymienić płyn w chłodnicy. Mam wymieszany płyn z wodą którą dolewałem latem. Moje pytanie?

czy jak spuszczę tylko z chłodnicy i doleje samego koncentratu to będzie ok?

Opublikowano
...czy jak spuszczę tylko z chłodnicy i doleje samego koncentratu to będzie ok?

 

a skąd...

Odpowiednią mieszankę koncentratu i wody destylowanej wykonujemy przed wlaniem - a wymiana płynu ma być w całym układzie (dolewki także na bazie mieszanki, a nie samego koncentratu, czy samej wody).

 

Czyli oprócz chłodnicy należy opróżnić też blok.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Podłączę się co by nie zakładać nowego tematu,

wymieniłem płyn chłodniczy, kupiłem 3x1,5l z ASO i zrobiłem z tego 12l gotowego roztworu(1,5l więcej żeby mieć w zapasie i w razie czego dolać tego samego) i teraz myślę, że jednak za mało koncentratu w razie srogiej zimy.

 

1)Jak myślicie, czy taka proporcja wystarczy i do ilu dokładnie stopni na minusie mam teraz wytrzymały płyn?

2)czy można dolewać samego koncentratu dla zwiększenia odporności na mróz?

3)Po zalaniu w zbiorniku wyrównawczym wskaźnik od płynu(tzw. patyk) wystaje na 3,5cm od krawędzi gwintu, w książce serwisowej jest napisane że może wystawać na 2cm- czy powinienem wyciągnąć te 1,5 cm, czy może tak zostać? zbiornik mam z prawej strony samochodu, nie zintegrowany z chłodnicą (BMW 523i E39).

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Pod?a˛cze˛ sie˛ co by nie zak?adac´ nowego tematu,

wymieni?em p?yn ch?odniczy, kupi?em 3x1,5l z ASO i zrobi?em z tego 12l gotowego roztworu(1,5l wie˛cej z˙eby miec´ w zapasie i w razie czego dolac´ tego samego) i teraz mys´le˛, z˙e jednak za ma?o koncentratu w razie srogiej zimy.

 

1)Jak mys´licie, czy taka proporcja wystarczy i do ilu dok?adnie stopni na minusie mam teraz wytrzyma?y p?yn?

2)czy moz˙na dolewac´ samego koncentratu dla zwie˛kszenia odpornos´ci na mróz?

3)Po zalaniu w zbiorniku wyrównawczym wskaz´nik od p?ynu(tzw. patyk) wystaje na 3,5cm od krawe˛dzi gwintu, w ksia˛z˙ce serwisowej jest napisane z˙e moz˙e wystawac´ na 2cm- czy powinienem wycia˛gna˛c´ te 1,5 cm, czy moz˙e tak zostac´? zbiornik mam z prawej strony samochodu, nie zintegrowany z ch?odnica˛ (BMW 523i E39).

 

Z góry dzie˛ki za pomoc

 

Ad 1. Zobacz na butelke z koncentratem jakie sie proporcje zaleca. Jak masz tylko o 10 - 15% wiecej wody niz trzeba to nic Ci nie zamarznie, chyba ze pojedziesz w styczniu do Irkucka i zostawisz tam auto na pare dni.

Ad 2. Zalecane jest raczej dolewanie gotowca bo sam koncentrat moze sie dobrze nie wymieszac ale kto to wie...

Ad. 3 Ja odciagalem u siebie wezykiem jak "patyk" wystawal za bardzo. Teraz mam rowno z krawedzia i jest OK. Te 1.5 wiecej to pewnie nic ale ja bym juz wysysal. Ale ja mam paranoje i u mnie wszystko musi byc jak w ksiazce :cool2:

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Pod?a˛cze˛ sie˛ co by nie zak?adac´ nowego tematu,

wymieni?em p?yn ch?odniczy, kupi?em 3x1,5l z ASO i zrobi?em z tego 12l gotowego roztworu(1,5l wie˛cej z˙eby miec´ w zapasie i w razie czego dolac´ tego samego) i teraz mys´le˛, z˙e jednak za ma?o koncentratu w razie srogiej zimy.

 

1)Jak mys´licie, czy taka proporcja wystarczy i do ilu dok?adnie stopni na minusie mam teraz wytrzyma?y p?yn?

2)czy moz˙na dolewac´ samego koncentratu dla zwie˛kszenia odpornos´ci na mróz?

3)Po zalaniu w zbiorniku wyrównawczym wskaz´nik od p?ynu(tzw. patyk) wystaje na 3,5cm od krawe˛dzi gwintu, w ksia˛z˙ce serwisowej jest napisane z˙e moz˙e wystawac´ na 2cm- czy powinienem wycia˛gna˛c´ te 1,5 cm, czy moz˙e tak zostac´? zbiornik mam z prawej strony samochodu, nie zintegrowany z ch?odnica˛ (BMW 523i E39).

 

Z góry dzie˛ki za pomoc

 

Ad 1. Zobacz na butelke z koncentratem jakie sie proporcje zaleca. Jak masz tylko o 10 - 15% wiecej wody niz trzeba to nic Ci nie zamarznie, chyba ze pojedziesz w styczniu do Irkucka i zostawisz tam auto na pare dni.

Ad 2. Zalecane jest raczej dolewanie gotowca bo sam koncentrat moze sie dobrze nie wymieszac ale kto to wie...

Ad. 3 Ja odciagalem u siebie wezykiem jak "patyk" wystawal za bardzo. Teraz mam rowno z krawedzia i jest OK. Te 1.5 wiecej to pewnie nic ale ja bym juz wysysal. Ale ja mam paranoje i u mnie wszystko musi byc jak w ksiazce :cool2:

 

Jeżeli chodzi o "patyk" to takie banalne pytanie, ile ten patyk ma wystawać po odkreceniu korka, oczywiście pomiar na zimnym

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Pod?a˛cze˛ sie˛ co by nie zak?adac´ nowego tematu,

Jez˙eli chodzi o "patyk" to takie banalne pytanie, ile ten patyk ma wystawac´ po odkreceniu korka, oczywis´cie pomiar na zimnym

 

Jak popatrzysz na gore zbiornika wyrownawczego to tam jest narysowane poprawne polozenie "patyka" na zimnym. Nie wiem jak w innych silnikach ale u mnie jest to rowno z krawedzia gwintu. Ksiazka mowi ze moze wystawac max 2cm ponad.

Pozdrawiam

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
to jeszcze zapytam czy e39 528 z 99 roku czy maja wskazanie, ostrzeganie przed niskim poziomem cieczy chłodzącej, w 525 z 89 roku takie cuś miałem, a w moim widze taka kontrolke ale nie wiem czy to za to ona jest odpowiedzialna.hmm

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ad. 3 ... A ja bym odkręcił korek na dole chłodnicy (chyba, że nie ma) oraz śrubę pod kolektorem wydechowym, w przeciwnym wypadku spłynie Ci tylko z chłodnicy i węży, a w bliku zostanie... Jak tej śruby nie odkręcisz, to Ci odpłynie 2-3 litry, a jak odkręcisz, to całość, pewno ok. 10-11...

Czy w M62 ta sroba rowniez znajduje sie przy kolektorze wydechowym? Dysponuje ktos moze opisem gdzie jej szukac i jak wyglada? :doh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

spuściłem nadmiar płynu ze zbiornika wyrównawczego tak, że tylko "główka patyka" wystawała ponad gwint, następnego dnia jeździłem trochę po mieście i jak silnik ostygł odkręciłem korek od zbiornika, żeby sprawdzić jaki jest poziom i patyk znów był z 3,5cm nad gwintem.

wiecie może jaka jest przyczyna, przecież nie mogło przybyć płynu?

 

niestety przy odpowietrzaniu ukręciłem odpowietrznik-ten przy zbiorniku i muszę go wymienić tylko nie wiem czy po prostu wykręcić stary gwint i przy lejącym się płynie wkręcić nowy, czy zalać wcześniej do wyrównawczego więcej płynu, żeby miało co spłynąć - jak to zrobić, by nie pociągnęło powietrza?

Opublikowano
spus´ci?em nadmiar p?ynu ze zbiornika wyrównawczego tak, z˙e tylko "g?ówka patyka" wystawa?a ponad gwint, naste˛pnego dnia jez´dzi?em troche˛ po mies´cie i jak silnik ostyg? odkre˛ci?em korek od zbiornika, z˙eby sprawdzic´ jaki jest poziom i patyk znów by? z 3,5cm nad gwintem.

wiecie moz˙e jaka jest przyczyna, przeciez˙ nie mog?o przybyc´ p?ynu?

 

Zalezy co masz na mysli mowiac ze silnik ostygl. Jak dlugo stal ? Godzine, dwie? Na zbiorniczku jest napisane w jezyku Goethego "kalt" czyli zimny i taki ma byc silnik jak sprawdzasz poziom plynu. Jesli jest calkiem zimny i wyglada jakby przybylo plynu to cos jest nie tak. Przeczytaj post o zmianie plynu i odpowietrzaniu ukladu na gorze strony a moze cos Ci tam podpowie o co chodzi.

O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.