Skocz do zawartości

Pomoc przed wymianą tulei tylnej belki.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przy okazji ostatniego przeglądu okazało się konieczne wymienić tuleje tylnej belki. Te takie sporawe pionowo usytuowane, na końcach progów. Jedna jest już tak wybita, że auto zaczyna się prowadzić skosem...

Jak skomplikowana jest wymiana, czy wystarczy podeprzeć belkę, unieść karoserioę i wymienić? Przy okazji zamierzam wymienić gumki stabilizatora i śruby w tulejach belki.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
trzeba opuścić tylny most żeby ją wymienić, mój kumpel zrobił to bez opuszczania mostu, ale nie obyło się bez wstawiania wielkich kołków rozporowych w ściany garażu i spinania auta pasami parcianymi.
Opublikowano (edytowane)

Czy chodzi o tuleje nr2? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=33_0220&hg=33&fg=30

Jeżeli tak to jest to po około 2 godzinki na sztukę. Sposobem zrobi się wszystko bez rozkręcania zawiechy...

 

Zdejmujesz siedzisko tylnej kanapy, odkręcasz uchwyty pasów bezpieczeństwa. Pod przednie koła auta konkretne kliny, auto na podnośnik typu "żaba" tylko taki konkretny (nie z Bied..ki). Zdejmujesz tylne koło. Odkręcasz śrubę mocującą belkę 8 , wybijasz śrubę do góry i następnie uchwyt 5. Jedna strona belki opuści się i to znacznie - mierzysz odległość pomiędzy belką a samochodem (u mnie jakieś 12cm) i przygotowujesz rurę o średnicy większej od średnicy wewnętrznej tulei metalowej, wsadzasz tą rurę nad tuleję którą chcesz wycisnąć i opuszczasz gwałtownie auto z żaby; przed tą operacją blokujesz sobie drugim lewarkiem belkę. Po tej operacji środek tulei powinien być pusty. Potrzebujesz brzeszczota (ja użyłem wyrzynarki) i nacinasz zewnętrzną tuleję metalową uważając aby nie naruszyć belki! Następnie z wnęki na koło od góry wybijasz starą tuleję błotkiem i przecinakiem. Czyścisz gniazdo w belce papierem ściernym i smarujesz np. towotem lub innym smarem. Nową tuleje też dobrze jest przesmarować. Czas na montaż nowej tulei: spotkałem się z dwoma sposobami: 1 podstawiasz pod tuleję jakiś kloc drewna i opuszczasz gwałtownie auto-siła nacisku auta wepchnie tuleję na miejsce i 2sposób, którego użyłem: długa śruba z dwoma płaskownikami i nakrętką przyspawaną do jednego z nich. Jeden płaskownik nad belkę (ten ze śrubą) drugi pod belkę i śruba przez wszystko razem, kręcąc śrubą "wciągasz" nową tuleję na miejsce. Drugi sposób jest bardziej humanitarny dla samochodu.

 

Wiem, że jest to bardzo chaotycznie opisane ale inaczej nie potrafię... Wolałem sam się pomęczyć niż dać mechaniorom po 150PLNów za tuleję (razem 300PLN). Zaoszczędzone pieniążki poszły na nowe klocki hamulcowe.

 

Zapomniałem dopisać: rurę z jednej strony możemy "zaostrzyć" szlifując ją pod jak największym kątem - umożliwi to łatwiejsze "wycięcie" wenętrznej tuleji metalowej z otaczającej ją gumy...

Edytowane przez arthuro
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
Opublikowano

O tak, metody dobre - brawo.

Ale ja osobiście polecam 2 sposób - statycznie lepiej spasowuje się tuleja.

 

A co do oddawania do serwisu, czy klasycznej metodzie wymiany, to można opisać krótko - do wymiany tulei z tyłu wykręcasz wszystko co jest na śrubach (orócz baku :mrgreen: ), a w pierwszej kolejności wydech i td..

Opublikowano
Witam...ja wiem,ze ta guma na tulei...bo jest ona pokryta cienka warstwa gumy...jest olejoodporna ale nie smaruj jej tawotem czy olejem.Ja posmarowałem pasta do mycia rak taka bez dodatkow trocin,czysta i sliską i wslizneło sie jak ta lala.Ja mysle,ze nawet olejoodporne po jakims czasie olej lub smar moze troche zniszczyc...pasta do mycia rąk jest wystarczajacym lubrykantem.Pozdrawiam.
Opublikowano
...

I powiem jeszcze że ciężar samochodu jest za mały aby wprasować tą tuleje na swoje miejsce

 

Ja swoje wciskałem takim wielkim ściągaczem

 

Może i tak, ale jak przeanalizujesz 2-gą metodę, to zauważysz że arthuro "spreparował" sobie klucz wciskowy, co jest bardzo dobrą metodą :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam, mam pytanie czy całą czynnosc jestem w stanie wykonać bez kanału, też będę robił to na weekend i przy okazji będę wymieniał sprężyny tył. I jeszcze jedno pytanie, w jakim celu odkręca się pas bezpieczeństwa.
Opublikowano
witam, mam pytanie czy całą czynnosc jestem w stanie wykonać bez kanału, też będę robił to na weekend i przy okazji będę wymieniał sprężyny tył. I jeszcze jedno pytanie, w jakim celu odkręca się pas bezpieczeństwa.

 

Bez kanału nie ma szans podejść - nie będziesz miał żadnego duchu przy wymianie tulei. Tylne sprężyny wyjmiesz bez problemu - o ile masz w miarę świeże amortyzatory; dolne mocowanie amorka lubi się zapiec w wahaczu a wtedy jest zabawa i kanał również by się przydał. Co do odkręcania mocowań pasów bezpieczeństwa: jak odkręcisz nakrętkę mocującą tuleję z trawersem to wygodnie jest wybić śrubę mocującą całość http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=33_0220&hg=33&fg=30 numer 6 - ona wychodzi pod siedzenie i blokuje się właśnie o mocowanie pasa, jak jej nie wybijesz to podczas opuszczania trawersu wszystko się może zblokować o nią i kolejny problem; uważaj na nią bo jest nietypowa i nie do dokupienia w sklepach - jedynie ASO!

Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.