Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Gość roland

Rekomendowane odpowiedzi

zainteresowałem się i od 2 dni jest moje, dzieki za pmoc :)

 

Fajnie, tylko ma braki w postaci koni i guzika sport. A bez tego trochę mniej frajdy. Pierwsze co robię po odpaleniu auta to sport załączam :). Nie mniej gratuluje i życzę dobrej zabawy.

Miałem obawy ale jak dla mnie to te 150 hp robi dobrą robotę, 1200 km przejechałem i jestem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie panowie o tym egzemplarzu ?

Lewy tył się trochę kiepsko schodzi według mnie. Full opcja też to nie jest bo nie ma multifunkcyjnej kierownicy. Prócz tego, mocno doposażona.

Co wy sądzicie o tym spasowaniu tyłu i cenie egzemplarza ? Warto wybierać się w podróż oglądać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej jak w tym Z4 roadster jest z miejscem na głowę?

Mam 195cm wzrostu. W E89 mieszczę się bez problemu a w E85?

Od którego roku był lift?


Czy były różne wersje silnika 3.0?? Bo tylko o takim myślę.

Co z przekładką np. z anglika?

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja mam 185 cm i to jest max absolutny. Ok wejdziesz - ale zdejmiesz dach i będziesz wyglądał jak klaun, pół głowy nad szybą, ale wsiądź sam i się przekonaj.

Lift był w 2006 r.:

- inne światła (ledowe) z tyłu i inne reflektory przednie,

- inne zderzaki,

- chromowana końcówka wydechu w wersjach 2.5 oraz 3.0,

- nowe silniki,

- wnętrze czarne zamiast standardowego szarego w przedlifcie (czarny w przedlifcie był środek tylko przy czerwonych skórach),

- lepiej zaizolowano pompę dachu,

- nowe wzory felg...

parę innych o których nie pamięta


Przed liftem był silnik 3.0i w USA i Europie.

Po lifcie w europie był 3.0si a w stanach 3.0i oraz 3.0si.

Był też silnik 3.2 Z4 M 343 KM.

Silnik 3.0i - 231 KM dobre auta w Polsce od 40 tys. zł

Silnik 3.0si 265 KM w Polsce nie ma w ogóle, w Niemczech ceny od 16 tys. EUR

Przed liftem automat (nie SMG) nie miał łopatek. Po lifcie były łopatki tylko w 3.0si i 2.5si (SMG zniknął).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zamierzam za miesiąc kupić bmw z4 z motorem 3.0si i mam pytanie. Na co zwracać uwagę przy zakupie tego silnika? Może ktoś z Was ma taki silnik i chciałby coś więcej o nim powiedzieć? Jak z dostępem części oraz ich cena?

Jedyną sztuka aktualnie jaka wpadła mi w oko jest ta:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-coupe-3-0-si-265-km-bbs-ch-r-gwint-kw-ID6Bwa6u.html

Może ktoś akurat oglądał albo wie coś na temat tego auta.

Z góry dziękuje za każdą odpowiedz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj o silniku N52,na forum w dziale 3 jest bardzo ładnie wszystko opisane,egzemplarz o który pytasz stoi w ogłoszeniu jakoś podejrzanie długo,pamiętam że ogłoszenie było już wiosną albo zimą-wtedy szukałem swojego e86 ,ale nic więcej nie mogę powiedzieć bo go nie oglądałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Niech właściciel ci prześle zdjęcie z kolizji/wypadku.

W tym silniku występuje charakterystyczne cykanie przy krótkich odcinkach. Nic groźnego, także tym się nie zrażaj.

Z4 stoją i po dwa lata, to nie jest passat lub A4, żeby się sprzedało w miesiąc. Na t auto trzeba kupca, który wie czego chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zamierzam za miesiąc kupić bmw z4 z motorem 3.0si i mam pytanie. Na co zwracać uwagę przy zakupie tego silnika? Może ktoś z Was ma taki silnik i chciałby coś więcej o nim powiedzieć? Jak z dostępem części oraz ich cena?

Jedyną sztuka aktualnie jaka wpadła mi w oko jest ta:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-coupe-3-0-si-265-km-bbs-ch-r-gwint-kw-ID6Bwa6u.html

Może ktoś akurat oglądał albo wie coś na temat tego auta.

Z góry dziękuje za każdą odpowiedz ;)

 

Szkoda, że nie automat, brałbym za tą cenę.

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Jestem tu nowy:) (ale przeczytałem wszystkie 40 stron postów) Cały mój kontakt z bmw- to był jak jechałem z3 do ślubu:)

Od zawsze jestem zakochany w roadsterach i chyba czas ziścić marzenia. Obecnie rozważam Audi TT (1.8-180) VS Z4 (2.0-2.5).


Czy jest ktoś z Krakowa kto mógł by mi pokazać swoją Z4? Najlepiej 2.0.


Mam niezły mętlik w głowie- bo opinie są zupełnie sprzeczne (każdy chwali to co ma) tzn, że poniżej 2.5 czy 3.0 auto nie jedzie. Rozważałem 2.5 a min 2.2 - bo w porównaniu do osiągów TT dopiero te są ciut lepsze. Ale skoro i tak ma im brakować mocy, to lepiej postawić na ekonomiczniejsze i lżejsze rozwiązanie tak?


Mam zamiar używać auta do tego co niektórzy kategorycznie odradzali- miasto, dojazdy do pracy (7km), przez cały rok (także zima z softtopem) i w manualu:)


Z góry dziękuję za wszelkie porady. Nie podrzucam, żadnych ofert bo z tego co przejrzałem to w promieniu 200km posucha (a taki dystans sobie założyłem żeby ot tak zobaczyć czy coś warte)- po pewniaka mogę i jechać na koniec Polski:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Uważam, że mogę coś powiedzieć jako kilkuletni użytkownik tego auta, obecnie mam drugie Z4.

Ja stałem przed wyborem SLK a Z4. Audi TT nigdy nie rozważałem, postaw obok siebie te samochody - audi to jakiś żart z cyrku. Zero proporcji, groteskowe wręcz pałąki bezpieczeństwa. Wygląda jak VW garbus. jednym słowem stylistyczna tragedia.

Z4 to świetne auto na co dzień, ale absolutnie nie w zimę. Można po mieście się poruszać, ale wzniesienie o nachyleniu 10 stopni i już nie podjedzie.

Jeździłem wieloma autami, ale to auto nie prowadzi się jak żadne inne. Wyżej stoi tylko Boxster w prowadzeniu a to o czymś świadczy. Swietnym wyjściem jest to co zaproponowałeś - wsiądziesz do czyjegoś Z4 i zobaczysz.

Przeszkodą oże być wzrost, bo 190 cm to już nie wejdziesz do roadstera pozostaje ci coupe.

Lepiej jeździć 2.0 Z4 niż nie jeździć nim w ogóle, oczywiście najlepiej 3.0i lub 3.0si.

2.0 spali tyle co 3.0.

Mi 3.0si spala w mieście 10,5-11 w trasie 9,1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Na szczęście mam 170cm w kapeluszu także luz:)


Kwestia gustu- mi się zawsze meeega TTtka podobała, nawet w wersji Coupe (pamiętam z Wesela Smażowskiego), NewBettle też mi sie podoba- lubię nietypowe auta, fakt z4 i Boxster ładniejszy, mx5 też (ale nie wiem czemu jakoś mi zbrzydła-zbyt pocieszna).


No ale z tym spalaniem... nie możliwe że lekkie 2.0 spali tyle co 3.0 (chyba że SI) -ale to więcej $. Rozważałbym jeszcze 2.2, ale ktoś napisał że to już dużo cięższe więc lepiej wypadnie 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i to jest konkret:)


Czy ktoś mógłby podać realne (no takie oszczędne- bo wiadomo że jak sie depnie to spali ile sie wleje) wartości spalania pozostałych STARSZYCH jednostek w manualu, czyli 2.2i, 2.5i, 3.0i ?


Niektórzy tu strasznie przekonują do automatu, że wręcz w manualu to nie jazda...ale całe życie jeżdżę w manualu i średnio widzę frajdę w automacie (bez manetek- a w moim budżecie nie ma co myśleć o tej lepszej skrzyni), do tego większe spalanie i droższa eksploatacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mówię ci, że te auta spalą od siebie mniej o 0,5l jak nie tyle samo, a mocy masz więcej w większych jednostkach. Na forum tutaj Z4 mają może 3 osoby. Więc nie licz na 5 odpowiedzi.

2.0 pali koledze wyżej 9 a w trasie 7

mi 3.0 pali litr więcej przy jeździe normalnej spokojnej. No na trasie to wiadomo lubisz przycisnąć poczuć wiatr to z 8,7-9,1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok czaje- doceniam:)


ok czyli nie ma co oszczędzać na paliwie i brać słabszej jednostki (wziąłem ją pod uwagę tylko dlatego że są tańsze i żeby zwiększyć ilość potencjalnych aut- bo i tak ich jest niewiele), no a pod względem mocy/właściwości jezdnych takie np. 2.2 będzie lepsze od 2.0? skoro ma tylko 20koni więcej ale za to cięższe (-jeśli to bzdura to sorki, nie ja to wymyśliłem tylko opieram się na komentarzach choćby z tego wątku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Będzie lepsze 2.2 ponieważ 2.2 to R6 a nie cztery cylindry.

Jak masz możliwość i finanse to bierz 3.0, jeśli nie to również będzie frajda w 2.2, dzięki zawieszeniu chociażby. To auto klei do asfaltu.

Jednostek 2.0 jest więcej i są bardziej zadbane od 3.0 - wiadomo. Jednak lepiej się wstrzymać i poszukać tego R6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki.

No to do konkretów. Znalazłem kilka ofert które...no nie odrzuciłem od razu (ale też nie jestem do końca przekonany żeby 300km jechać).

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-ID6CpGYu.html?


Ocenicie?

Niby bezwypadkowy, tylko ten przedni zderzak coś tam, silnikowo mechanicznie ok- z grubych problemów to dach się nie otwiera:) (podobno mu to 2 lata temu naprawiali i znów coś), no a druga sprawa- tapicerka- coś z nią jest nie tak. Z kierownicy (wokół air baga) odchodzi skóra, lewarek wymieniał (jest założony z wersji 6 biegowej) nie widziałem takiej wersji foteli (na środku jest niby alkantara) i na boczkach drzwi się jakoś dziwnie zwija- wymieniane to było przez jakiegoś domorosłego tapicera? Tyle byłem w stanie wychwycić moim amatorskim okiem. Z góry dziękuję za Wasze spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak masz kwotę 30 tys. to zapomnij o zadbanych autach. 40k+ zaczynają się godne uwagi.

W tych za 30 zawsze wsadzisz kasę na wejście.

- tylny zderzak malowany.

- fotele oryginał,

- mata na odgrodzi komory silnika jakby ją szczury zjadły,

- totalna porażka pod względem wyposażenia - to nawet multifunkcji nie ma,

- na wejście masz do malowania dwa zderzaki - 1,5k minimum,

- nie wiem jak opony i zawiecha, ale zestaw sprężyny + amortyzatory i osprzęt kosztuje 3,5k do tego auta,

- nie ma oryginalnej gaśnicy.

- dach pewnie pompa do wymiany. kolejne 2k, bo przed liftem słabe odprowadzenie wody i tam wszystko gnije jak woda stoi. Zrobili mu ale znów pewnie wody naszło.


Zainteresuj się tym, wygląda serio fajnie: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-2-0-150-km-roadster-elektryczny-dach-doinwestowany-polecam-ID6AyENo.html#gallery-open

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.