Skocz do zawartości

528 i problemy z ogrzewaniem


Krupek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Bmw E 39 1996 r.

 

Od kilku dni zauważyłem, że dzieją się dziwne rzeczy z ogrzewaniem.

 

Mianowicie, nie ma możliwosci ustawienia średniej temperatury powietrza.

 

Wyglada to tak: ustawiam na 16 stopni leci - zimne, ustawiam na 16,5 stopnia i już leci bardzo ciepłe powietrze.

Wiec mam albo zimne powietrze albo bardzo gorące.

 

Dodam, że samochód wyposażony jest w dwustrefowy klimatronik sprawny.

 

Czy ktoś zna trochę ten temat :doh:

 

Pozdrawiam,

Łukasz

WANTED
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, ze jak kilka razy ustawię temperaturę na maks., a następnie na minimum to bywa że jest dobrze czyli np. 18 stopni to leci letnie, a nie odrazu b. gorące.

 

Ale ogarnia się tak bardzo rzadko:(

WANTED
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co ja to sprawdzę ten elektrozwór o którym tyle się pisze na forum, a następnie pojade do jakiegoś speca, myślę jescze żeby wyjąć ten panel i oddać do elektonika żeby sprawdził układ

 

zobaczymy co z tego wyjdzie,

 

jak coś to dam znać,

 

Dobrze, że nie jestm sam...

 

 

Pozdro.

WANTED
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Wyglada to tak: ustawiam na 16 stopni leci - zimne, ustawiam na 16,5 stopnia i już leci bardzo ciepłe powietrze.

[...]

 

A to bardzo ciepłe to przez ile czasu leci? Może jest wszystko OK, a nie wiesz na jakiej zasadzie działa klimatronik...

Jak masz ustawione 16 stopni i zmienisz na 16,5 to klimatronik wie, że musi ogrzać powiedzmy kilka metrów sześciennych powietrza o owe 0,5 stopnia. Zwiększa w związku z tym wydajność ogrzewania i jak czujnik w klimatroniku stwierdzi, że już jest 16,5 powinien zmniejszyć ogrzewanie. Tak samo jest z intensywnością nawiewu: na początku zmiany - oczywiście w trybie AUTO wentylator powinien chodzić szybciej, a w miarę zrównywania się z żądaną temperaturą zmniejszać siłę nawiewu, tak to 3 kresek. Najpierw poobserwuj, czy nie jest tak jak piszę, a dopiero potem szukaj usterek... Nie jesteś pierwszym, który miał problemy z czymś co działa prawidłowo, a nie znał zasady działania...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja podmieniłem panel i dalej to samo, problem tki w czymiś innym :doh:

 

 

 

Do kolegi Thenygoos.

 

Wiesz, rzeczywiście jest to mój pierwszy samochód z opcja klimatronik :lol: Ale wież mi, że zawsze sprawdzam cos kilka razy zanim napisze na forum. Jadąc 30 km do pracy chyba zdąży nagrzać do 16,5 stopnia i zejść na chłodne. Zresztą chyba wiesz że róznica między 16 a 16,5 jest minimalna, wiec maks. gorącym nie powinno dogrzewać. Widze, że to Ty mało zrozumiałeś mój post.

 

Słyszałem coś o mieczu w nagrzewnicy, że to wina tego może być.

 

Jak myślicie?

 

Pozdr.

WANTED
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też to miałem i teraz jeżdżę na "auto" nie ma problemów, 20st i jest elegancko, wcześniej przy 17st na manual juz niezłe ciepełko dawało

 

Aha i sprawdź czy nie masz walniętego czujnika temp. zewnętrznej, mi pokazywał -40st wymieniłem i wtedy też zacząłem jeździć na auto więc może to przez to tak grzało, jak będe wracał z pracy to sprawdze na manualu czy grzeje czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.