Skocz do zawartości

BMW E32 740 vs. AUDI V8 4.2


Rekomendowane odpowiedzi

Wiecie co właśnie się przyglądam wnętrzu V8 i zmieniam zdanie! Ono jest bardzo nie ładne :(

tu macie foto ;)

http://www.cardatabase.net/search/photo_search.php?id=00003722

 

No to akurat rzecz gustu, kiokio i ja podzielamy taką samą opinie o wnetrzu - jest naprade ładne. http://www.audiv8.com/german/gallery/drivers/hd_v8_cockpit.jpg

 

A widzisz dopiero po obejżeniu fotki dotarło to do mnie że Tobie chodzi o model V8 a nie silnik :duh:. Ja cały czas opisywałem model Audi 100/A6 z lat 1991-96 z tym samym silnikiem i myśle że jeśli chodzi Ci o duże auto to właśnie ten model powinieneś brać pod uwagę A6-tka jest znacznie większa w środku od e34 więc prawdopodobnie porównywalna z e32, zaś jeśli chodzi o A8 to BMW nie ma takiego modelu który mógł by konkurować z Audi pod względem przestronności, miałem przyjemność jechać w A8 na tylnej kanapie i siedzi sie tam lepiej niż na domowej skórzanej sofie 4 osoby z tyłu mogą podróżować tak komfortowo że nie będą sie dotykać nawet łokciami. Wracając do A6 to według mnie wnętrze jest dużo ładniejsze niż w V8 głównie chodzi o wloty powietrza i fotele.

 

Jeśli bierzesz pod uwagę tylko model V8 to ja odradzam bo linia już przestażała oraz konstrukcja nadwozia/podwozia niezbyt nowoczesna, jeśli Audi to tylko modele grupy C czyli C4 do A8

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A widzisz dopiero po obejżeniu fotki dotarło to do mnie że Tobie chodzi o model V8 a nie silnik :duh:.

 

hehehehe ale przyznasz kiokio, że mimio wszystko w V8 wnętrze też jest ładne :)

 

 

zaś jeśli chodzi o A8 to BMW nie ma takiego modelu który mógł by konkurować z Audi pod względem przestronności

 

Kiokio - V8 :) nie A8.

 

Ale wiesz, szukam dużego auta ale przestronność nie jest głównym wyznacznik przy wyborze auta, chodzi głównie o silnik, zawieszenie i skusze sie nawet na małe E32 740 :D

 

 

Jeśli bierzesz pod uwagę tylko model V8 to ja odradzam bo linia już przestażała oraz konstrukcja nadwozia/podwozia niezbyt nowoczesna, jeśli Audi to tylko modele grupy C czyli C4 do A8

 

Myślałem nad V8 bo to jest największe Audi - ale oczywiście masz racje że C4/A6 to również ciekawa propozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW Kioko o jakim ty aucie mówisz ?? A6 z silnikiem 3,6 V8 ?? Nigdy nie słyszałem o takim silniku w tej budzie. Może Ci chodzi o Audi S6 4,2, ale to w sumie zawsze miało napęd quatro?

 

Audi 100 C4 a Audi A6 to są dokładnie te same samochody z tą różnicą że Audi 100 w 1995r przeszło facelifting i od tamtej pory zostało nazwane A6. Owszem w A6 silniki V8 nie były montowane, ale w Audi 100 C3/C4 jak najbardziej tak

 

zaś jeśli chodzi o A8 to BMW nie ma takiego modelu który mógł by konkurować z Audi pod względem przestronności

 

Kiokio - V8 :) nie A8.

 

Oczywiście tu chodziło mi o A8 bo to również jest następcą modelu V8 więc gabarytowo są bardzo podobne. Może za dużo modeli Audi poruszyłem na raz stąd to zamieszanie :D

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem w A6 silniki V8 nie były montowane, ale w Audi 100 C3/C4 jak najbardziej tak

 

Kiokio czy aby napewno ? bo ja sie z tym nie spotkałem. W jakich pojemnościach był silnik w układzie V8 ??

 

Audi V8 ma na szczęscie w standardzie napęd quatro. No ale są tego plusy i minusy.
No nie zawsze choć tak jak napisałem 90% było quattro, ale moje ( a właściwie to brata :D ) jest w manualu i napęd na jedną ośkę

 

Prostuje - w modelu V8 zawsze było quattro - w standardzie. Kiokio mówił wczesniej o innym modelu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Audi 100 1993r model C4 3,6 V8 manual z napędem na oś przednią. Silniki V8 były 3.6 i 4.2 litra z tego co mi wiadomo w wersji A6 po 1995r nie spotkałem sie z jednostkami V8 i napędem na oś przednią, zaś w modelu A8 występowały jednostki V8 wyłącznie ze skrzynią automatyczną i też zdażały sie wersje z napędem na jedną ośkę. V8 występowało tylko z napędem quattro, poprostu źle sie wyraziłem pisząć że V8 występowało w 90% z napędem quattro chodziło mi oczywiście o wersje silnikowe a nie o model V8

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Więc tak ja mam porównanie z BMW e34 520 i Audi A6 1995r 3,6 V8. Jeśli chodzi o osiągi to w danej kategorii Audi zawsze będzie szybsze od BMW np. Audi 2.8 174KM jest sporo mocniejsze od e34 2,5 192KM równiez tak samo jest z 3.6 V8 a to zapewne z tego powodu że silniki Audi mają 80% maxymalnego momentu dostępne już przy 1900 obr w rezultacie Audi mają bardzo długie przełożenia (manuale) np. w moim 2-ka jest do 140km/h. Według danych tech. Audi 100/A6 3.6 V8 przyspiesza do 100km/h w 6,9s w praktyce jest to ok 6,6 więc 4,2 ma wynik jeszcze lepszy.

 

 

Podsumowując:

Audi lepsze silniki (niesamowita elestyka)

Audi lepsze wykończenie i ładniejszy środek (kwestja gustu)

Audi bardziej praktyczne wnętrze (cała masa schowków,uchwyty do kubków, podgrzewacze do kawy itp.)

 

BMW bezkonkurencyjne zawieszenie i układ przeniesienia napędu

BMW lepiej zestopniowana skrzynia biegów (manual i automat, wszystkie Audi mają za długie biegi)

 

Tyle odemnie :cool2:

 

W ogóle sie z tym nie zgadzam..Najpierw porównujesz auta z silnikami rozniącymi sie 100 !!! końmi mocy...moze porównaj silnik 3,8 z M5 do tej V8 z audi??

Setka 2,8 mocniejsza od 525i 24V ?? Haha , no nie...

wyniki testów Auto motor und sport..

AMS JAhrbuch 1992- Audi 100 2.8 V6 0-100 km/h -9,1 s, 0-160 km/h- 23,7, vmax 225 km/h

AMS Jahrbuch 1991- BMW E34 525i 24V - 0-100 km/h - 8,5s, 0-160 -22.0 s, vmax - 230 km/h

Jakos nie widzę,zeby mimo mniejszej pojemnosci BMW przegrywało z Audi...Wyniki są wyrównane, fakt ,ale bez przesady...

Audi 100 C4 3.6 V8 ???? to chyba jakis przeszczep , bo seryjnie nic takiego nie wychodziło ...

V8 w setkach C4 był tylko w wersji S4 ( 6 cio biegowy manual, quattro) i TYLKO jako 4.2 !!!!!

i osiągi tego modelu wg testów ze sport auto 12/1993:

0 - 100 km/h -6,1 s

0 - 160 km/h -16,2 s

0 - 200 km/h -30,8 s

Vmax - 257 km/h

Jak widac , do 200 km/h przegrywa S4 o dosłownie włos z E34 540iA , które w AMS 13/1992 przyspieszyło do 200 km/h w 30,7 s

Oczywiście przy początkowym przyspieszeniu , S4 jest znakomite dzięki układowi quattro - przy bezposrednim porownaniu ani E34 540i ani E 420 nie miały szans...ale pozniej , zwiekszona frykcja układu quattro powoduje ,ze tylnionapędowce osiągają przewagę...

 

 

 

Ja mam Audi 100 1993r model C4 3,6 V8 manual z napędem na oś przednią. zaś w modelu A8 występowały jednostki V8 wyłącznie ze skrzynią automatyczną i też zdażały sie wersje z napędem na jedną ośkę.

Skąd masz te dane??

V8 nigdy nie były łaczone z przednim napędem, 3,6 był seryjnie w Audi V8 ( potem takze w A8 - w zmodyfikowanej wersji) a nie w C4, natomiast manual w A8 4.2 i owszem był wersji S8.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu - w bezposrednim porównaniu Audi V8 4.2 Automat i E32 740i

w Auto Motor und Sport 13/1992 740 tka była zdecydowanie lepsza od V8 we wszystkich konkurencjach , łacznie ze slalomem na 36 m ( na pusto, obciażone minimalnie było lepsze V8 - ale who cares :P )

Miedzy tymi autami nie ma dla mnie porównania, ale jesli ktos dalej ma watpliwosci, to powinien zmienic forum - w końcu to nie tutaj jest chyba mekka fanów Audi

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle sie z tym nie zgadzam..Najpierw porównujesz auta z silnikami rozniącymi sie 100 !!! końmi mocy...moze porównaj silnik 3,8 z M5 do tej V8 z audi??

 

Nigdzie w moich wypowiedziach nie ma takiego porównania, wszystko dzieliłem na kategorie np. Audi 2.8 i BMW 2.5

 

Setka 2,8 mocniejsza od 525i 24V ?? Haha , no nie...

wyniki testów Auto motor und sport..

AMS JAhrbuch 1992- Audi 100 2.8 V6 0-100 km/h -9,1 s, 0-160 km/h- 23,7, vmax 225 km/h

AMS Jahrbuch 1991- BMW E34 525i 24V - 0-100 km/h - 8,5s, 0-160 -22.0 s, vmax - 230 km/h

Jakos nie widzę,zeby mimo mniejszej pojemnosci BMW przegrywało z Audi...Wyniki są wyrównane, fakt ,ale bez przesady...

 

Wiesz na temat Audi to raczej trzeba dyskutowac z moim bratem, bo on zęby zjadł na tej marce, według instrukcji Audi 100/A6 2.8 do 100km/h przespiesza w 8.0 a BMW 525 w 8.6, weź też pod uwagę że C4 jest o 120kg lżejsze

 

Audi 100 C4 3.6 V8 ???? to chyba jakis przeszczep , bo seryjnie nic takiego nie wychodziło ...

V8 w setkach C4 był tylko w wersji S4 ( 6 cio biegowy manual, quattro) i TYLKO jako 4.2 !!!!!

 

A to widzisz widocznie ja i moja rodzina ma szczęście do przeszczepów bo to drugie z kolei Audi 100 z silnikiem V8, z tym że pierwsze było quattro. I owszem setka wychodziła z silnikiem V8 a skoro uważasz że mam przeszczep to w takim razie instrukcję obsługi też mi przeszczepili?? bo takową posiadam i ona uwzględnia ten model z silnikeim V8, jedynym ewenementem jest to że fabrycznie mam napęd na jedną oś to jest zastanawiające, poza tym auto 100% oryginalne choć niezmiernie żadkie

Jak widać każda firma ma swoje żadkie modele, krótkie serie a do takich mam szczęście, jak już pisałem wielokrotnie np. moja e34 oryginalnie nie ma podpory wału napędowego a nikt o takim czymś nie słyszał

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi z silnikiem 4.2l to "prawdziwa przyjemnosc z jazdy" szczegolnie te z napedem na cztery kola, podczas gdy BMW z porownywalnym silnikiem to tylko "przyjemnosc z jazdy"

Oprocz porownan silnika, wykonczenia, bajerow, zawieszenia itd niepodwazalna przewaga Audi nad BMW w tym wypadku jest naped na 4 kola. Kto jezdzil ten wie o czym pisze 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi z silnikiem 4.2l to "prawdziwa przyjemnosc z jazdy" szczegolnie te z napedem na cztery kola, podczas gdy BMW z porownywalnym silnikiem to tylko "przyjemnosc z jazdy"

Oprocz porownan silnika, wykonczenia, bajerow, zawieszenia itd niepodwazalna przewaga Audi nad BMW w tym wypadku jest naped na 4 kola. Kto jezdzil ten wie o czym pisze 8)

 

Moj wujek miał A8 4.2 quattro '96 , jezdziłem tym dużo , więc wiem o czym piszę.. TEraz kupił sobie 740i z 2000 roku - nie ma zadnego porównania, moze poza gorszą trakcją na luźnych nawierzchniach, ale jak ktoś za przeproszeniem chce zapierniczać po śniegach i szutrach to niech sobie kupi SUBARU IMPREZĘ STI , na pewno quattro 4.2 wysiądzie :P

NA asfalcie Audi zawsze bedzie gorsze od BMW ..to niestety prawda, choćbym miał zrazić do siebie wszystkich fanów tej marki ... Układ napędowy quattro jak już pisałem, pożera dużo mocy, jest ciężki, a przy wyższych prędkościach jego frykcja powoduje wolniejsze nabieranie prędkości...

Przypomnijcie sobie modele 911 serii 996 - TURBO i GT3

osiągi niemal identyczne , mimo różnicy 60 koni i masy momentu obrotowego...FAkt - tylnionapędowiec nie umie przechodzić w nadprzestrzeń na pierwszych 20 metrach , ale potem sytuacja się zmienia...

Dla porównania - test z AMS 80/1998 -

Audi A8 4.2 310 koni - 0-180 km/h w 20,4 s, 740i 4.4 286 koni - 0-180 - 21,3 s ...ale już pierwszy kilometr przejechały w równym czasie - 27.2 s..co potem sie działo, już chyba nie trzeba pisać...

Z mojego porównania E38 740i i A8 4.2 q '96 -

Audi lepiej sie zbiera do setki, ale powyżej 200 km/h 740 tka ciągnie wyraźnie lepiej, szybciej uderza w ogranicznik na 250 km/h..A8 ma mniej czuły układ kierowniczy, przy szybkiej jezdzie na wprost np przy duzych podmuchach bocznych w porównaniu do BMW - porażka

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kiokio

Nigdzie w moich wypowiedziach nie ma takiego porównania, wszystko dzieliłem na kategorie np. Audi 2.8 i BMW 2.5

 

Więc tak ja mam porównanie z BMW e34 520 i Audi A6 1995r 3,6 V8.

 

może źle zrozumiałem, ale tak to zabrzmiało ....

 

Wiesz na temat Audi to raczej trzeba dyskutowac z moim bratem, bo on zęby zjadł na tej marce, według instrukcji Audi 100/A6 2.8 do 100km/h przespiesza w 8.0 a BMW 525 w 8.6, weź też pod uwagę że C4 jest o 120kg lżejsze

 

Ja najezdziłem sie 525i 24V, stoczyłem sporo "pojedynków" na światłach z setkami C4 V6 2.8 - w różnych odmianach -quattro, fwd, manual , automat...nigdy nie zdarzyło mi się, żebym przegrał...

C4 2.8 FWD waży 1400 kg

2.8 quattro -1500 kg a E34 525i 24V - 1480 kg

to są dane z instrukcji -

dane z testów AMS - 100 2.8 fwd - 1476kg, 2.8 quattro- 1518 kg

E34 525i 24V - 1536 kg ...

zatem jakie 120 kg ??

18 koni więcej przy podobnej masie,lepszym zestopniowaniu skrzyni biegów, krótszym przełożeniu głównym i niemal identycznym momencie obrotowym 245 Nm ( przy 4700 rpm) kontra 250 w Audi - ( przy 3000 rpm) potrafi zapewnic lekką przewagę - ale NIGDY W ŻYCIU setka 2.8 nie jest szybsza od 525i 24V ..zresztą- przedstawiłem wyniki testów ,jak jest n aprawde kazdy moze zestawic te dwa auta na swiatłach czy na autostradzie i na pewno okaze sie , ze ja mam racje .

Aha - 8,0 do setki ??? wspominałem ,ze testowane Audi 100 2.8 quattro z manualem w Sport auto 1991, miało do setki 9,7 s ??? POrazka . DAne fabryczne AUdi zawsze są " lekko przesadzone"

 

A to widzisz widocznie ja i moja rodzina ma szczęście do przeszczepów bo to drugie z kolei Audi 100 z silnikiem V8, z tym że pierwsze było quattro. I owszem setka wychodziła z silnikiem V8 a skoro uważasz że mam przeszczep to w takim razie instrukcję obsługi też mi przeszczepili?? bo takową posiadam i ona uwzględnia ten model z silnikeim V8, jedynym ewenementem jest to że fabrycznie mam napęd na jedną oś to jest zastanawiające, poza tym auto 100% oryginalne choć niezmiernie żadkie

Jak widać każda firma ma swoje żadkie modele, krótkie serie a do takich mam szczęście, jak już pisałem wielokrotnie np. moja e34 oryginalnie nie ma podpory wału napędowego a nikt o takim czymś nie słyszał

 

nie będę się kłócił- nie ma sensu - widocznie jakis SONDERMODELL na zamównienie. JA tylko mówiłem ,ze taka wersja nie wychodziła fabrycznie :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę się kłócił- nie ma sensu - widocznie jakis SONDERMODELL na zamównienie. JA tylko mówiłem ,ze taka wersja nie wychodziła fabrycznie :)

 

Pozdrawiam

 

Ja też kłucić sie nie będe :wink: , ale skoro mam do tego modelu fabryczną instrukcję i do tego jest to już drugie C4 V8 w mojej rodzinie to jednak fabryka musiała coś takiego wypuścić, choć nie wiem w jakiej ilości, ale skoro na przestrzeni 4 lat oglądałem kilka takich egzęplaży to chyba trochę ich jest w polsce choć napewno bardzo mało.

 

Co do różnicy w masie to sam napisałeś że nawet 136kg jest różnicy.

W 1999r mieliśmy z bratem C4 2.8 w jednej ośce w manualu i według akcelerometru zbierała się w 7,8 - 8,1s do 100km/h, wprawdzie wtedy nie miałem okazji dosiadać BMW więc bezpośredniego porównania nie miałem, ale z pod świateł wszystkie 525 zostawały w tyle. Nie wiem jak jest w dłuższej konfrontacji tych modeli ale Audi od 525 do 100km/h jest szybsze choć by dlatego że zaliczasz jedną zmianę biegu mniej (dwójka do 118km/h). Tak jak pisałem wyżej 2.8 ma mniejszą prędkość maxymalną bo 218km/h a BMW 230km/h więc tu jest znaczna przewaga BMW.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę się kłócił- nie ma sensu - widocznie jakis SONDERMODELL na zamównienie. JA tylko mówiłem ,ze taka wersja nie wychodziła fabrycznie :)

 

Pozdrawiam

 

Ja też kłucić sie nie będe :wink: , ale skoro mam do tego modelu fabryczną instrukcję i do tego jest to już drugie C4 V8 w mojej rodzinie to jednak fabryka musiała coś takiego wypuścić, choć nie wiem w jakiej ilości, ale skoro na przestrzeni 4 lat oglądałem kilka takich egzęplaży to chyba trochę ich jest w polsce choć napewno bardzo mało.

 

Co do różnicy w masie to sam napisałeś że nawet 136kg jest różnicy.

W 1999r mieliśmy z bratem C4 2.8 w jednej ośce w manualu i według akcelerometru zbierała się w 7,8 - 8,1s do 100km/h, wprawdzie wtedy nie miałem okazji dosiadać BMW więc bezpośredniego porównania nie miałem, ale z pod świateł wszystkie 525 zostawały w tyle. Nie wiem jak jest w dłuższej konfrontacji tych modeli ale Audi od 525 do 100km/h jest szybsze choć by dlatego że zaliczasz jedną zmianę biegu mniej (dwójka do 118km/h). Tak jak pisałem wyżej 2.8 ma mniejszą prędkość maxymalną bo 218km/h a BMW 230km/h więc tu jest znaczna przewaga BMW.

 

HEhe- nie napisałem ,że 136 kg tylko podałem najpierw dane fabryczne, w których jest max 80 kg, a potem dane testowe , w których jest max 60 kg :) czytaj uważnie :)

 

100 3.6 NA PEWNO jest bardzo mało..ja kiedyś miałem Audi 80 1.9 E rocznik 1987 ( B3) i chodziło bardzo fajnie - 113 koni przy masie 1050 kg ;) i często musiałem się kłócić ,że NIE MAM TDI !!! hehehe

 

Jeśli chodzi o długość biegów, to własnie nie w ich długości siła...im więcej biegów i im są one krótsze, tym lepiej dla przyspieszenia....

Nowe M5 ma aż 7 przełożen...E65 ma 6 i dlatego 745i jest szybsze niż E38 750i ..

I dlatego w LEGENDARNYM porównaniu E32 740i kontra 750i , V8 do setki jest minimalnie szybszy, potem oczywoście już nie ;)

 

Vmax..coż - sam widzisz , że na autostradzie 525i 24V nie łatwo wyprzedzić mając mniej niż 220 koni mocy ...:)

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEhe- nie napisałem ,że 136 kg tylko podałem najpierw dane fabryczne, w których jest max 80 kg, a potem dane testowe , w których jest max 60 kg :) czytaj uważnie :)

 

fakt pomyliłem rubryki :oops:, ale nawet te max 80kg (bo to też zalezy od wyposażenia dodatkowego) to jest jedna dorosła osoba a z doświadczenia wiem że to jest strata do 0,5s do 100km/h w samochodach do 200KM i 1,5 tony masy, potem ta różnica zaczyna sie zacierać.

 

 

Jeśli chodzi o długość biegów, to własnie nie w ich długości siła...im więcej biegów i im są one krótsze, tym lepiej dla przyspieszenia....

 

Nie do końca tak jest, bo jeśli przełożenia będa źle dobrane to to że ich będzie 10 nic nei znaczy, poza tym weź pod uwagę że w seryjnym samochodzie bardzo wprawiony kierowca nie zmieni biegu szybciej niż 0,3-0,4s, też to mieżyłem akcelerometrem bo ma taką funkcję miezy długośc przerwy w przespieszeniu i mi nie udało sie zmienić biegu szybciej niż 0,39-0,5s a przecież w większości BMW takie zmiany są do 100km/h dwie. Czyli podsumowując masz stratę na wadze ok 0,5s i na biegach do 0,5s bo przeciez jedna zmiana więcej co w rezultacie daje 1s gożej, owszem BMW nadrabia to mocą ale i tak ta strata jest ok 0,5s. Z mojego doświadczenia wynika że jednak C4 2.8 przy gonitwach po mieście jest nieco szybsze, no i ten moment obrotowy rozsiany po całym zakresie obrotów ten silnik dosłownie ciągnie jak Diesel

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie do końca tak jest, bo jeśli przełożenia będa źle dobrane to to że ich będzie 10 nic nei znaczy, poza tym weź pod uwagę że w seryjnym samochodzie bardzo wprawiony kierowca nie zmieni biegu szybciej niż 0,3-0,4s, też to mieżyłem akcelerometrem bo ma taką funkcję miezy długośc przerwy w przespieszeniu i mi nie udało sie zmienić biegu szybciej niż 0,39-0,5s a przecież w większości BMW takie zmiany są do 100km/h dwie. Czyli podsumowując masz stratę na wadze ok 0,5s i na biegach do 0,5s bo przeciez jedna zmiana więcej co w rezultacie daje 1s gożej, owszem BMW nadrabia to mocą ale i tak ta strata jest ok 0,5s. Z mojego doświadczenia wynika że jednak C4 2.8 przy gonitwach po mieście jest nieco szybsze, no i ten moment obrotowy rozsiany po całym zakresie obrotów ten silnik dosłownie ciągnie jak Diesel

 

:) widze,ze bronisz Audi niczym ojczyzny:) ...ja przejechałem 200 000 km w BMW E34 525i 24V ( kupiłem jak miało 120 000 , sprzedałem jak było 321 000) i wiem doskonale,ze temu silnikowi brakuje nieco momentu obr..TEraz mam chipowaną 730i E32 R6 i jezdzi mi sie o wiele lepiej. Po prostu więcej ciągu na niższych obrotach. Ale i tak 525i nadrabia mocą - ten silnik jest nowocześniejszy niż M30 albo 2.8 w Audi 100 ...

Co do biegów - teraz byśmy musieli rozpętać debatę, czy BMW trafinie dobiera przełożenia..te , którymi ja jezdziłem, na pewno miały trafnie dobrane przełożenia..10 biegów ?? Gdybys miał pod maską z 2500 koni, ten pomysł wcale nie wydał by CI sie taki irracjonalny ...:)

Tak czy siak , żebysmy nie zadnudzili innych - na pewno oba auta są szybkie :) end of story :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był o E32 i A V8. Przeszło na E38 i A8. Tu akurat mam porównanie.

Jeździłem kilkoma E38 4.0/4.4 i kilkoma A8 4,2 i S8. BMW każdy zna. Co do A8/S8 na plus: napęd 4x4, aluminiowa buda, lepsze wyposażenie (oczywiście biorąc średnią z kilku samochodów A8 i E38). Na minus: BARDZO wysokie ceny części (rozrząd na paskach z wymianą 2,5 kPLN, klocki, tarcze itp.), ładne wnętrze i NAVI/TV dopiero po liftingu.

Skrzynie tiptronic/steptronic porównywalne z lekkim wskazaniem na A8.

Generalnie samochody porównywalne. Dla mnie firma Audi ma jedną wielką przewagę. Jej nowe modele są ładne, ale tym będę się zajmował za 2-3 lata.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to żeby dobić niektórych uczestników dyskusji powiem, że widziałem Audi C4 V8 z silnikem 4,2 l.

Jeżeli już chcecie wtrącić do porównań M5 to porównajcie ją z godnym przeciwnikiem czyli S6 i błagam więcej obiektywizmu. To jest forum BMW ale na tej marce świat się nie kończy i całe szczęście bo nuda byłaby przeokrutna. Dla mnie fana rajdów samochodowych nie miałyby one sensu gdyby nie prekursor Audi Quattro, nie jeżdziłbym motocyklem gdybym miał do wyboru wyłącznie motocykle BMW(paskudny design)

 

Wracając do tematu.

Audi jeśli chces być oryginalny (jako tako)

BMW jeśli nie chcesz mieć problemu z dostępnością części.

Edytowane przez jakub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to żeby dobić niektórych uczestników dyskusji powiem, że widziałem Audi C4 V8 z silnikem 4,2 l.

Jeżeli już chcecie wtrącić do porównań M5 to porównajcie ją z godnym przeciwnikiem czyli S6 i błagam więcej obiektywizmu. To jest forum BMW ale na tej marce świat się nie kończy i całe szczęście bo nuda byłaby przeokrótna. Dla mnie fana rajdów samochodowych nie miałyby one sensu gdyby nie prekursor Audi Quattro, nie jeżdziłbym motocyklem gdybym miał do wyboru wyłącznie motocykle BMW(paskudny design)

 

Wracając do tematu.

Audi jeśli chces być oryginalny (jako tako)

BMW jeśli nie chcesz mieć problemu z dostępnością części.

 

Do kogo pijesz?? bo chyba nie do mnie - podawałem nawet wyniki testów C4 4.2 - w wersji S4 ( innej nie było )

Obiektywizm jest i dlatego dyskusje się toczą, nie widze zadnego nadmiernego fanatyzmu BMW ( moze poza moim BUAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol: )

M5 3.6 czy 3.8 - porównania do S4 ( pozniej S6 4.2 ) są jak najbardziej słuszne - to auta produkowane w tych samych latach) - a jesli mowisz o S6 na bazie C5 , to juz pomału mozemy porównac je do E39 M5 i wtedy wypada Audi jeszcze bardziej blado.

E32 740i i Audi V8 - dla kazdego logicznie myslacego człowieka , E32 jest naturalnym wyborem- tylko fan Audi wybierze V8 - to nie jest złe auto ale naprawde nie osiaga poziomu 740i ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli mowisz o S6 na bazie C5 , to juz pomału mozemy porównac je do E39 M5 i wtedy wypada Audi jeszcze bardziej blado.

 

Ale jeśli porównamy wersje topowe: E39 M5 i Audi RS6 to niestety BMW wymięka pod każdym względem.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli mowisz o S6 na bazie C5 , to juz pomału mozemy porównac je do E39 M5 i wtedy wypada Audi jeszcze bardziej blado.

 

Ale jeśli porównamy wersje topowe: E39 M5 i Audi RS6 to niestety BMW wymięka pod każdym względem.

 

RS6 było zaprezentowane sporo pozniej ( żeby niedługo potem dostac po uszach od E55 AMG KOMPRESSOR- tyle , jesli chodzi o dominacje Audi w segmencie - hehe) , poza tym w bezposrednim starciu do 160 km/h jest remis - RS6 ma co prawda 50 koni wiecej ale to jednak tiptronic i quattro tez robi swoje - do 100 km/h pomaga, potem przeszkadza. Hamulce , jazda na wprost - plusy dla E39 M5 ..

 

Ale szybciutko RS6, nawet RS6+ zostało zmiecione przez E60 M5 :twisted:

tu juz nie ma w ogóle o czym rozmawiac

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS6 ma wszystkie parametry lepsze od E39 M5. Wystarczy porównać dane...

 

Co do prowadzenia to RS6 jeździłem 3 miesiące a M5 jeden dzień, ale RS jest o klasę lepszy. Naprawdę jestem obiektywny. Piszesz o jeżdzie po prostej. Kogo to obchodzi poza fanatykami 1/4 mili. :twisted:

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS6 ma wszystkie parametry lepsze od E39 M5. Wystarczy porównać dane...

 

Co do prowadzenia to RS6 jeździłem 3 miesiące a M5 jeden dzień, ale RS jest o klasę lepszy. Naprawdę jestem obiektywny. Piszesz o jeżdzie po prostej. Kogo to obchodzi poza fanatykami 1/4 mili. :twisted:

 

Hmm- Dane- M5- 400 KM/500 Nm - Rs6 - 450 KM/560 Nm...i ten automat...

ja jechałem raz w M5 E39 i było super, Rs6 nie jezdziłem , w kazdym razie - " parametry " - czyli co , 50 koni i 60 Nm a w zamian mniejsza masa i manual zamiast tiptronica...nie była to w swoim czasie miazdzaca przewaga...a na kazdym torze wyscigowym RS6 dostawało baty z RS4 ...mi ten tiptronic do dzis nie pasi w serii RS...naprawde - z tych dwoch aut- wybrałbym RS4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.