Skocz do zawartości

BMW E32 740 vs. AUDI V8 4.2


Rekomendowane odpowiedzi

KIOKIO - A TU COŚ DO NASZEJ DYSKUSJI - AUDI 100 C4 2.8E VS. BMW E34 525i 24V ... :mrgreen:

znowu powiesz,ze sie gazet naczytałem,ale czarno na białym widac co i jak :mrgreen:

wydaje sie,ze obaj mielismy troche racji - bezposredni ciąg i vmax dla bmw, elastycznosc ( w rzeczy samej jak w DIESLU !!! ) dla audi ...ale i tak oba auta są fajne :modlitwa:

http://img289.echo.cx/img289/908/test525i260e100077ms.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

KIOKIO - A TU COŚ DO NASZEJ DYSKUSJI - AUDI 100 C4 2.8E VS. BMW E34 525i 24V ... :mrgreen:

znowu powiesz,ze sie gazet naczytałem,ale czarno na białym widac co i jak :mrgreen:

wydaje sie,ze obaj mielismy troche racji - bezposredni ciąg i vmax dla bmw, elastycznosc ( w rzeczy samej jak w DIESLU !!! ) dla audi ...ale i tak oba auta są fajne :modlitwa:

[

 

hehehehehhehe wiedziałem że to wygrzebiesz, mam te testy na kompie, naprawde zapytaj sie chłopaków na forum Audi ze ten wynik przyspieszenia C4 to jakiś absurd, no chyba że nie wspomieli że to wersja quattro.

 

Uwierz mi mieliśmy z bratem C4 2.8 z napędem na przód i ten samochód kosił wszystkie 525, nasze audi nie było w żaden sposób tuningowane (chyba że o tym nie wiedziałem), przecież jak by tak nie było to bym nie podcinał sobie gałęzi na której siedze, wkońcu jestem na forum BMW.

 

Dodam jeszcze że silnik w audi 2.8 AAH jest dedykowany do benzyny PB98, a dane fabryczne sa podawane na 95, ale poniżej jest wyjaśnienie ż ena 98 moment jest większy o 5Nm, niby nie wiele ale w praktyce różnica jest kolosalna

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KIOKIO - A TU COŚ DO NASZEJ DYSKUSJI - AUDI 100 C4 2.8E VS. BMW E34 525i 24V ... :mrgreen:

znowu powiesz,ze sie gazet naczytałem,ale czarno na białym widac co i jak :mrgreen:

wydaje sie,ze obaj mielismy troche racji - bezposredni ciąg i vmax dla bmw, elastycznosc ( w rzeczy samej jak w DIESLU !!! ) dla audi ...ale i tak oba auta są fajne :modlitwa:

[

 

hehehehehhehe wiedziałem że to wygrzebiesz, mam te testy na kompie, naprawde zapytaj sie chłopaków na forum Audi ze ten wynik przyspieszenia C4 to jakiś absurd, no chyba że nie wspomieli że to wersja quattro.

 

Uwierz mi mieliśmy z bratem C4 2.8 z napędem na przód i ten samochód kosił wszystkie 525, nasze audi nie było w żaden sposób tuningowane (chyba że o tym nie wiedziałem), przecież jak by tak nie było to bym nie podcinał sobie gałęzi na której siedze, wkońcu jestem na forum BMW.

 

Dodam jeszcze że silnik w audi 2.8 AAH jest dedykowany do benzyny PB98, a dane fabryczne sa podawane na 95, ale poniżej jest wyjaśnienie ż ena 98 moment jest większy o 5Nm, niby nie wiele ale w praktyce różnica jest kolosalna

 

8) a masz moze na kompie jakies testy E32 740i ??...ja mam dwa - z AMS 1992- porównanie z LEXYM LS400 , MIetasem W140 400SE i Audi V8 4.2 Auto, oraz drugi , tez z 1992 - KAufberatung - odnosnie siodemek i zestawienie 730iA R6, 730iA V8 , 740i a takze 750i.

Oba testy mnie okrutnie wkur%@*ją , bo wyniki przyspieszen 740i są takie " DEBEŚCIARSKIE" ,że załamac się mozna - 0-100 w 7.9 s, a do 200 az 35.0 !! ( moja Bunia ma około 41 s do 200 )

( tutaj tez czesciowo przyznaje CI racje- AMS nie jest i nie moze byc wyrocznią w sprawie przyspieszen) dlatego chciałem jeszcze z czyms porównac, bo zamierzam kupic własnie 740i - choruje na to autko ...

pozdro :dance: :dance: :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( tutaj tez czesciowo przyznaje CI racje- AMS nie jest i nie moze byc wyrocznią w sprawie przyspieszen) dlatego chciałem jeszcze z czyms porównac, bo zamierzam kupic własnie 740i - choruje na to autko ...

pozdro :dance: :dance: :dance:

 

:cool2: o właśnie :!: :wink: , mam ten test i między innymi dlatego straciłem zaufanie do AMS i innych pism tego typu, kilka razy widziałem rażące błędy w tych pismach nie tylko w danych technicznych, ale równiez w opisach. ten test 740i jest totalną bzdurą i potwierdzają się moje przypuszczenia że albo mają wadliwy sprzęt do pomiarów, albo nie testują nowych aut, tylko najczęściej samochody zapożyczone od ASO które robiły za samochody do jazd próbnych być może z jakimis usterkami, lub tak jak robi Auto Świat do testów pożycza samochody od osób prywatnych (np. kolegi dziennikarza)

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff

przebrnalem przez to i teraz postaram sie po krotce wyjasnic pare spraw i rozwiac pewne farmazony ktore padly w tym temacie

 

po pierwsze i nie ostatnie , nie ma ani Audi V8 ani Audi 100 C3 (1982-1990) ani Audi C4(1991-1994) ani Audi A6 C4(1994-1997) z silnikiem V8 3.6

 

po drugie , silnik 3.6 litra V8 ( PT) montowany od 1989 do 1994 TYLKO i wylacznie w modelu Audi V8 (tak nazywa sie model) i montowany byl glownie z przekladnia automatyczna 4 biegowa oraz baaardzo zadko z manualna 5tka i pozniej 6tka . moce tego silnika to 250 KM

 

po trzecie wszystkie Audi V8 mialy naped na 4 kola

 

po czwarte , jedynie 3.7 litra V8(AEW) z napedem na przod bylo w Audi A8 i mial zaledwie 230 KM

 

Audi z porownywalnymi pojemnosciowo silnikami do silnikow BMW nigdy nie bylo szybsze bo poprostu BMW robi lepsze silniki wolnossace . Niemniej jednak Audi robi silniki turbodoladowane ktore to sa jakby nie patrzec wizytowka Audi (1980 - premiera Audi quattro na trasach rajdowych mistrzostw swiata)

 

dane przytaczane odnosnie osiagow Audi sa bardzo niemiarodajne i nie pokrywaja sie z rzeczywistoscia

http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=16132 - porownanie osiagow za pomoca G-techa

 

wnioskuje o weryfikacje wiarygodnosci kolegi kiokio bo zamydla Wam oczy danymi z kosmosu a to o ile dobrze pamietam jest zabronione przez regulamin tego forum

 

co do samego Audi V8 to napisze co wiem .

Auto zaczeto produkowac w 1989 roku tworzac w ten sposob segment klasy aut luksusowych w koncernie ( nastepca jest Audi A8) analogiczne jak BMW 7 w koncernie BMW( lepiej pozno niz wcale) powstala wtedy jednostka 3.6 V8 i do 91 roku byla jako jedyna dostepna w V8 ze skrzynia automatyczna lub bardzo zadko spotykana manual 5tka.

W 91 roku zaczeto wsadzac do tego auta silnik 4.2 (ABH) o mocy 280 KM i momencie obrotowym siegajacym 400Nm i rowniez naped na 4 kola przekazywany byl glownie za pomoca automatu 4 biegowego lub manuala 6 biegowego ktory byl wyposazony w pompe i chlodnice oleju przekladniowego(mozliwosc dlugiego podrozowania ze znacznymi predkosciami)

Jednoczesnie wraz z rozpoczeciem produkcji modelu Audi 100 juz po faceliftingu i to znacznym (model C4) Audi rozpoczelo tytuowanie swoich modeli z najmocnieszymi silnikami literka S w nazwie i tak modele Audi 100 z silnikiem 2.2T 20V (230KM) oraz troszke pozniej (od konca 92) z silnikiem 4.2 V8 (ABH - ten sam co w Audi V8) nazwano S4 analogicznie model Audi 80 (B4) z silnikiem tylko i wylacznie 2.2T 20V zostal mianowany oznaczeniem S2

reasumujac , od konca 92 roku byl produkowany model Audi 100 S4 4.2 i wystepowal tylko w 6 biegowym manualu , pozniej w modelu A6 C4 linie S4 przemianowano na S6 i silniki 4.2 mialy juz 290 KM a model z 97 roku S6 plus mial tych koni 326

 

Exploatacja

wszystkie modele quattro serii C(audi 100/A6) i serii D(V8/A8) z lat 89-1994 maja ta sama konstrukcje zawieszenia czyli z przodu kolumny Mcphersona z pojedynczym wahaczem natomaist z tylu trapezowe niezalezne wahacze z gornym drazkiem/wahaczem ustalajacym kat pochylenia kola . naprawde prosta a zarazem wytrzymala konstukcja

tak jak w przednim zawieszeniu dzieje sie cos raz na 120-150 tys tak z tylu najslabszym ogniwem sa gorne wahacze ustalajace kat pochylenia kola ktore wytrzymuja okolo 80 tys km na polskuch bezdrozach

uklad hamulcowy

w modelu V8 jest tak zwany bajer o nazwie UFO ... nikt nie wie dlaczego tak ale jedno jest pewne , tarcza o srednicy 308 mm wchodzi w obrecz 15calowa . niemniej jednak zacisk jednotlokowy szalu nie robi . tarcze sie przegrzewaja i latwo je pokrzywic . jedna tarcza to koszt od 800 do 1600 pln . niemniej jednak istnieje kilka mozliwosci pzbycie sie tego problemu poprzez wymiane przednich hamulcow lub calych kolumn na:

kolumny z Audi 100 C4 2.8

kolumny z Audi A6 S6 4.2 ( hamulce plywajace 4 tlokowe tarcza 316 mm , felga minimum 16"

wymiana samych hamulcow ale to juz wieksza rzezba choc wykonalne bez wiekszych zabiegow , poprostu czesci trzeba skompletowac z kilku aut , midzy innymi z Audi 100 C4 , A4 S4 , A8 :P itp

 

co do samych silnikow to tak jak kazda V8 . a w tej charakterystyczne rzeczy to prawie 10 litrow oleju na wymiane, rozrzad w samych czesciach to koszt przekraczajacy 1000 pln

zuzycie oleju w tych rocznikach zauwazalne bo od 2-3 litrow na 10 tys km do 1 litra na 1000 km przy ekstremalnych jazdach po miescie .

(auto bez ogranicznika rozpedza sie do ponad 270 km/h)

 

poza tym Audi V8 rozni sie masa detali i przewaznie trzeba troche poszukac jezeli chce sie cos znalezc w uzywkach , niemniej jednak auto zostalo stworzone na bazie kasty Audi 100 C3 wiec niektorze elementy mozna przeszczepic z tego modelu , niemniej jednak troche to druciarstwem by zalatywalo.

jednym slowem , jak sie wie gdzie szukac to takie V8 wychodzi taniej niz czesci do jakiejs podstaowwej wersji ;)

 

reasumujac , pomimo uplywu czasu i znacznego spadku cen tych aut , auto to jest nadal autem luksusowym i dedykowanym dla osob dysponujacych wieksza zasobnoscia portfela . w innym przypadku auto bedzie zaniedbane i z czasem stanie sie jezdzacym trupem

 

to tyle ode mnie z tego co mi do glowy przyszlo , jak trzeba bedzie cos pomoc to prosze pytac czy tu czy na forum Audi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze i nie ostatnie , nie ma ani Audi V8 ani Audi 100 C3 (1982-1990) ani Audi C4(1991-1994) ani Audi A6 C4(1994-1997) z silnikiem V8 3.6

 

a jednak ja mam i to już drugie z kolei, na przyszły tydzień zamieszcze oryginalne skany instrukcji obsługi Audi 100 V8, a jeśli to Ci mało to zapraszam do warszawy obejżysz sobie auto na żywo i jeśli znasz się na samochodach to sam stwierdzisz że to oryginał

 

dane przytaczane odnosnie osiagow Audi sa bardzo niemiarodajne i nie pokrywaja sie z rzeczywistoscia

http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=16132 - porownanie osiagow za pomoca G-techa

 

nie wiem czy zauważyłeś że dane tam zamieszczone sa na LPG co do benzyny to wynik jest juz lepszy bo 8,8s. Ja w 2.8 AAH miałem zawsze w granicach 8s czyli tyle ile podaje instrukcja, czy to też zanegujesz. Może poprostu miałem dobry egzemplaż??

 

wnioskuje o weryfikacje wiarygodnosci kolegi kiokio bo zamydla Wam oczy danymi z kosmosu a to o ile dobrze pamietam jest zabronione przez regulamin tego forum

 

Że niby czym zamydlam?? tym że mam samochód żadko spotykany lub wyprodukowany na zamówienie, ja nigdzie nie napisałem że C4 V8 było produkowane seryjnie tylko że było (wcześniej napisałem "że owszem było" i to może zabrzmiało już jak wielce nakładowa produkcja), zapewniam Cię że ani Ty ani ja jeszcze nie wiemy wszystkiego co na świecie wymyślono. Weź pod uwagę to żw np. koncerny samochodowe produkowały różne dziwne modele na rynkach ameryki łacińskiej czy też RPA. I tu w tej chwili jedyny przychodzący mi do głowy przykład, jakieś 5-6 lat temu sprzeczałem sie z właścicielem Forda Capri że Capri z silnikiem V8 istnieje i było produkowane seryjnie, on natomiast twierdził że opowiadam farmazony i dzwonił nawet do centrali forda aby potwierdzić tą informację lecz nawet w Fordzie zaprzeczyli i powiedzieli że Capri z silnikiem V8 nigdy nie było na świecie produkowane, no i wyszedłem na idiotę. Mineło trochę czasu ja trochę pogrzebałem i jednak sie znalazło Ford Capri V8 Perana był produkowany seryjnie z zatwierdzoną homologacją przez Forda (krótka seria ale była) w RPA. http://www.capri.pl/capri/mk1-perana.php

 

Ja nie jestem w stanie sprawdzić skąd moje Audi jest, ale jedno jest pewne skoro zbudował je prywatny człowiek, lub jakas firma tuningowa to ten samochód dostał fabryczną homologację i został zakupiony w firmowym salonie. Jeszcze jedną sprawą przemawiająca za tym ż takich samochodów było kilka to to że w mojej rodzinie to już drugi taki rodzynek, z tym że pierwszy był quattro i mój ojciec kupił go od brata który przywiuzł ten samochód z kanady. Być może tam były produkowane , nigdy tego nie sprawdzałem

 

Nie potrzebnie zaczołem batalię z tym swoim C4 V8 bo kolega na początku pytał o V8 a mi się automatycznie skojażyło i już samo poleciało dalej.

[/url]

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udowodnij , pozniej sie rozpisuj bo szkoda czasu zeby czytac Twoje wywody a konkretow poki co jak w temacie nie przedstawiles zadnych a jedynie powieliles ciemnogrod na temat Audi jaki panuje piszac ze quattro jest drogie i odradzasz . Poki co nie wystawiam Ci notki ale daje Ci czas zebys sie zrehabilitowal w jakis sposob udowadniajac ze chociaz to czym jezdzisz istnieje faktycznie, pomimo ze nikt nigdy wczesniej takiego czegos nie widzial ani nie slyszal o tym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udowodnij , pozniej sie rozpisuj bo szkoda czasu zeby czytac Twoje wywody a konkretow poki co jak w temacie nie przedstawiles zadnych a jedynie powieliles ciemnogrod na temat Audi jaki panuje piszac ze quattro jest drogie i odradzasz . Poki co nie wystawiam Ci notki ale daje Ci czas zebys sie zrehabilitowal w jakis sposob udowadniajac ze chociaz to czym jezdzisz istnieje faktycznie, pomimo ze nikt nigdy wczesniej takiego czegos nie widzial ani nie slyszal o tym

 

W prawdzie udowadniać nic nie musze bo ani mnie to grzeje ani ziębi że Ty czy kto inny uwierzy czy nie, ale zrobie skan instrukcji i Ci podrzuce abyś se zerknął.

 

Z quattro to nie jest ciemnogród tylko 100% prawdy tak samo jak z BMW iX.

Wystarczy że pujdziesz do sklepu i zapytasz o byle duperel. Z większych rzeczy to np. wahacz tylny C4 2.6 Avant quattro kosztuje 2700 netto czy to jest normalna cena?? a o reduktoże już nie wspomne który w 15 letnich autach zaczynają się już sypać.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co ? ... o quattro to ty niewiele wiesz .. jedynie umiesz to poprawnie napisac wiec albo chcesz zebym ci napisal co sadze o tych bzdurach co tu wypisujesz albo zamierzasz jakos z tego wybrnac ... poza tym jak smiem domyslac sie to wahacz o ktorym piszesz (nr czesci 4A0 511 511 B i 512B ) jest to element ktory sie nie zuzywa bo to kawalek metalu :roll2: a najdrozsza czesc ktora sie zuzywa to wahacz gorny (443 505 351 P i 352 P ) i koszt tego w ASO to 670 pln a poza ASO w podrobach kolo 200 ln i prosze Cie , przedstaw fakty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co ? ... o quattro to ty niewiele wiesz .. jedynie umiesz to poprawnie napisac wiec albo chcesz zebym ci napisal co sadze o tych bzdurach co tu wypisujesz albo zamierzasz jakos z tego wybrnac ... poza tym jak smiem domyslac sie to wahacz o ktorym piszesz (nr czesci 4A0 511 511 B i 512B ) jest to element ktory sie nie zuzywa bo to kawalek metalu :roll2: a najdrozsza czesc ktora sie zuzywa to wahacz gorny (443 505 351 P i 352 P ) i koszt tego w ASO to 670 pln a poza ASO w podrobach kolo 200 ln i prosze Cie , przedstaw fakty

 

Wiesz mam w sobie na tyle kultury osobistej (w przeciwieństwie do Ciebie) że nie będe Cie obrażał i zniżał się do Twojego poziomu, wybacz ale ta dyskusja jest zbędna. A co do wahacza to ja wymieniałem bo zgiołem na krawężniku więc owszem czasem trzeba go wymienić.

 

Skoro uważasz że części do "kłatro" sa takie tanie to spójrz w katalogi bo ja właśnie patrze w ETKA i ceny są średnio 70% wyższe, ale mogę sie mylic więc zerkam w katalog PolCaru i tam też są wyższe już nei wspomne o Inter Carsie. A może układ wydechowy też jest tani do quattro i sie go nie wymienia??

 

Dużo części w quattro jest zamiennych z wersją FWD ale mimo wszystko quattro jest dużo droższe w eksploatacji, i jestem pewien że to wiesz (sądząc po starzu na forum audi...) tylko nie wiem po co piszesz że jest inaczej

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ty to wszystko wogole piszesz jak caly czas nie odpowiedziales na moja prosbe , mi o cenach nie musisz mowic bo sam posiadam 3 Audi z napedem quattro od ponad 3 lat i w sumie najechalem nimi ponad 200 tys km wiec oszczedz mi tej "demonstracji" twojej badz co badz kontrowersyjnej wiedzy ...

 

a tak baj de łej ::D

 

Z większych rzeczy to np. wahacz tylny C4 2.6 Avant quattro kosztuje 2700 netto

 

A co do wahacza to ja wymieniałem bo zgiołem na krawężniku więc owszem czasem trzeba go wymienić.

 

a ja wnioskuje ze to Twoje zadkie i niespoitykane C4 3.6 V8 to 2.6 V6 z oszolamiajaca moca 150 KM :lol: ... jezeli wogole jakiekolwiek posiadasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ty to wszystko wogole piszesz jak caly czas nie odpowiedziales na moja prosbe , mi o cenach nie musisz mowic bo sam posiadam 3 Audi z napedem quattro od ponad 3 lat i w sumie najechalem nimi ponad 200 tys km wiec oszczedz mi tej "demonstracji" twojej badz co badz kontrowersyjnej wiedzy ...

 

pisze, bo sie upierasz że quattro wcale nie jest drogie, chyba forum audi znasz na pamięc więc poczytaj sobei co koledzy z tamtego forum piszą o ogólnych kosztach

 

Napisałem przeciez że w przyszłym tygodniu zamieszcze skany, nie mam skanera w domu a przeciez Briefu i książki Ci nie przepisze.

 

Tylko nie rozumiem jednej rzeczy, czymu polacy sa tak uparci i myślą że pozjadali wszystkie rozumy, jak coś jest żadkością to odrazu nie istnieje, zapewne większośc z nas nie ma pojęcia o tym że na świecie istnieje wiele marek samochodów o których nawet nam się nie śniło

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie sklada ze czesc postow na audiklubie w ktorych byly zawarte ceny sa mojego autorstwa :P ...daruj sobie to nabijanie postow i jak juz nic ne masz do napisania z konkretow to powstrzymaj sie az do momentu jak bedziesz mogl wstawic te skany ...tylko caly czas sie zastanawiam dlaczego instrukcja a nie na przyklad fotka auta i komory silnika ? :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wnioskuje ze to Twoje zadkie i niespoitykane C4 3.6 V8 to 2.6 V6 z oszolamiajaca moca 150 KM :lol: ... jezeli wogole jakiekolwiek posiadasz

 

Ok niech Ci będzie mam 2.6 nawet może być 1.3

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko caly czas sie zastanawiam dlaczego instrukcja a nie na przyklad fotka auta i komory silnika ? :duh:

 

bo może napiszesz że teraz sie wykręcam, ale samochód aktualnie jest w Angli w Northampton, mój brat obecnie tam przebywa w celach zarobkowych. Ok ale jak będe miął ochotę Ci coś udowadniac to brat zrobi fotki a ja Ci je prześle

 

Poza tym nie uważasz że nawet jakie kolwiek fotki czy skany mogą być fotomontażem :?: nie lepiej obejżeć samochód na żywo :?: zapraszam do warszawy po 15 października, nawet się przejedziesz.

 

Poza tym ja juz nie mam siły nic nikomu udowadniać, twierdzisz że nie ma takiego OK może i nie ma, ale to Ty to powiedziałeś.

 

Może skończmy już dyskusję na ten temat bo to nie o to tutaj chodzi, jak chcesz to wieżysz jak nie chcesz to nie, Twoja sprawa.

 

Podsumowując cieszę sie że niektóży lepiej wiedza co stoi u mnie w garażu

Edytowane przez kiokio

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie. Hans zna się na samochodach Audi i tego podważać nie trzeba. Kiokio co do Audi to ja szczeże powiedziawszy także nie słyszałem o takim Audi. Ty twierdzisz, że takie produkowano. Jeżeli możesz udowodnić to to dawaj jakieś fotki Audi i skany briefu, bo warto zawsze wiedzieć coś więcej. Nie ma co się obrażać tylko racjonalnie udowodnić nam. Pomagasz osobom na forum BMW i udzielasz rad, to możesz przecież i pomóc i pokazać Audi.

 

Co do porównania to powiem tyle:

 

Jeżeli chcemy się poślizgać i pokręcić bączki to bierzemy tylko BMW z tylnym napędem. Jeżeli chcemy przejechać przez zaśnieżone drogi bez stresu to bierzemy tylko Audi z quatro. Co do innych auto to sobie darujcie (BMW iX i Audi z przednim napędem).

Co do cen części to myślę, że są podobne, ale najlepiej jakbyśmy porównali np. BMW i Audi w podobnych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cen części to myślę, że są podobne, ale najlepiej jakbyśmy porównali np. BMW i Audi w podobnych modelach.

 

no przeciez o to tutaj chodzi , czyz nie ? ...autor przynajmniej tego sobie zyczyl a kolega kiokio zaczal zmieniac temat , co mialem do powiedzenia odnosnie V8 na wstep to powiedzialem , o reszte prosze pytac . co moge to pomoge

 

w kwestii wlasciwosci trakcyjnych to przez ponad pol roku w moim Audi mialem tylni naped :twisted2: i powiem szczerze ze czuc bylo lepsza dynamike , nie duzo ale bylo czuc poza tym auto zdecydowanie mniej bylo podsterowne co niestety w Audi to standard i do latania po zakretach bokami srednio sie nadaje bo ma silnik wzdluznie i przod jest poprostu za ciezki w porownaniu do rozkladu sil napedowych . niemniej jednak wystarczylo ze popadal deszcz i kazdy zakret przejezdzajac szybko mialem dusze na ramieniu z powodu nadsterownosci ( w przeciwienstwie do quattro ) . niemniej jednak gdy zaczelo robic sie zimno i pojawily sie pierwsze przymrozki zmienilem skrzynie na pelnowartosciwa i to bylo uczucie jakbym z lodu zszedl na przyczepny asfalt . auto odzyskalo stabilnosc na sliskch nawirzchniach a w momencie wpadania w poslizg dodawanie gazu powodowalo odzyskiwanie przyczepnosci a nie poglebbianie poslizgu i utrate kontroli jak w RWD... dlugo by o tym pisac jeszcze ... jak dla mnie takie Audi jak V8 czy BMW serii 7 to napewno nie sa auta do zabawy na sliskim czy do slide'ow a sa to limuzyny do bezpiecznego i szybkiego podrozowania wiec V8 ze swoim napedem napewno daje wiecej pewnosci i bezpieczenstwa aktywnego . Tak jak to mi kiedys kolega powiedzial o swoim S4 2.2T avant automat ( kolo 2 ton wagi "to jest jak okret, wsiadam , wciskam gaz i jade 200 km/h autostrada bez wzgledu na warunki , nic nie ma prawa wytracic tego auta z rownowagi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cen części to myślę, że są podobne, ale najlepiej jakbyśmy porównali np. BMW i Audi w podobnych modelach.

 

no przeciez o to tutaj chodzi , czyz nie ? ...autor przynajmniej tego sobie zyczyl a kolega kiokio zaczal zmieniac temat , co mialem do powiedzenia odnosnie V8 na wstep to powiedzialem , o reszte prosze pytac . co moge to pomoge

 

Kolega kiokio nie zaczą zmieniać tematu (czyt. uważnie) tylko przedstawił swoje (podkreślam swoje)spostrzeżenia na temat Audi i BMW, to inni koledzy wsiedli na mnie i zaczeli dyskutowac czy takie audi jest czy nie, a ja zaczołem sie bronić taki miałem odruch, byc może nie powinienem sie wdawać w dyskusję. Z mojej strony temat sporu kto ma jakie audi w garażu jest zakończony, skupmy sie na sednie sprawy.

:cool2:

 

P.S.

Zdaje sobie sprawę że co jakiś czas ktoś będzie odkopywał ten temat i prowokował mnie do dyskusji, ale ja postaram sie na to nie reagować

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o osiągi to w danej kategorii Audi zawsze będzie szybsze od BMW np. Audi 2.8 174KM jest sporo mocniejsze od e34 2,5 192KM :cool2:

Niesamowite rzeczy tu czytam, bo ja miałem kiedyś E34 525i AUTOMAT, a kolega miał Audi A6 2.8 manual ale za to 2 razy młodsze i z mniejszym przebiegiem i objeżdżałem go jak mi się żywnie podobało. Jechalem tym jego wynalazkiem i po wciśnięciu gazu do deski nie działo się nic. A hamulce to Wartburg miał lepsze, nie przesadzam. Po drugie widziałem kiedyś jak na 2-pasmówce w Zgierzu startowali obok siebie na kolejnych sygnalizacjach goście, jeden w BMW740i E38 a drugi Audi A6 silnik nieznany. Efekt podobny - Audi dawało tylnej części ciala ma calej lini. Po trzecie mam kolegę który ma duże doświadczenie w BMW i Audi i on twierdzi, że gdyby przy każdym salonie VW/Audi stał salon BMW to Audi nie sprzedałby ani jednej sztuki. Po czwarte rozmawiałem kiedyś na luzie ze sprzedawcą w BMW AutoZlatex i jego opowiadanie o klientach którzy zadali sobie trud porównania przed zakupem Audi A3 i BMW 3 Compact całkowicie potwierdza tezę mojego kolegi.

Dlatego nie wiem jak można w ogóle brać Audi pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POPIERAM !! ja jak juz wczesniej wspominalem tez miałem E34 525 i nigdy nie miałem problemów z 100/A6 2.8 174 KM, i takze dla mnie pomiedzy 740 a V8 4.2 są całe swiaty - nie ma sie nad czym zastanawiac - TYLKO BMW :cool2: :modlitwa: :twisted2: :dance:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac jeszcze do wklejonej tabelki z przyspieszeniami nie znalazlem tam wzmianki o przelozeniach na IV i V biegu. Mozliwe ze Audi bije BMW w pupe dlatego ze po prostu ma krotsze biegi. U mnie np. V bieg potrafi zapiac dopiero przy 245 km/h, jest on tylko i wylacznie po to zeby sie kulac 60 km/h przy 1000 obr/min, a przyspieszenie na nim jest zadne, wiec takie porownanie nie bardzo ma sens.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czwórkę Audi 100 2.8 ma na pewno krótszą niz 525i 24V E34 i oczywiscie ,że takie porównanie jest kontrowersyjne , ale test elastycznosci ma dac tylko poglądowy obraz - nie ma się nim co sugerowac - kto wyprzedza 200 konnym samochodem od 80 km/h na piątce ?? :doh: :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.