Skocz do zawartości

zmiana drazka srodkowego i zbieznosc...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Dzis zmienialismy drazek srodkowy. I wszystko by bylo ok, gdyby nie to, ze po zmianie kierownica byla w poprzek, a kola na wprost...

Zbieznosc poprawilismy i chyba jest taka jak ma byc (ile wynosi prawidlowa?). Ale niestety dalej jest minimalnie kierownica w lewo podczas jazdy na wprost. Sam drazek ok, bo na tamtym byly juz mocno wyczuwalne luzy, do ktorych zreszta sie przyzwyczailem, na tym reaguje na kazde dotkniecie kierownicy... Zeszlo prawie 4h i reszta zostala na jutro. Bocznych koncowek oczywiscie bez uzycia palnika nie dalo sie ruszyc... :duh:

Pozdrawiam
Opublikowano

a jak Ty chcesz ta zbieznosc ustawic? na oko?

 

takie rzeczy robi sie w zakladzie diagnostycznym

Opublikowano
chłopie lepiej podjedź na ustawienie zbieżności na laserek i po kłopocie. przecież to kosztuje 50zł a zaoszczędzisz na oponach :cool2:
Opublikowano

Ja nie wiem o czym Wy myslicie, ale wszystko bylo robione w stacji diagnostycznej. Proste pytanie zadalem, ale widac odpowiedz jest zbyt trudna. Ile ma wynosic zbieznosc?

 

zbieżność na sznurek, końcówki palnikiem, ściane głową. strach sie gdziekolwiek mijac z biała e34.

 

Ta sciana wlasnie chyba do Ciebie pasuje...

Wnioski wysuwasz nie wiem jak na jakiej podstawie.

Sorry, ale w tym watku poczulem sie jakbym mial do czynienia z idiotami, a myslalem, ze na tym forum jest ich jednak ograniczona ilosc.

 

Chyba logiczne, ze zbieznosc ustawiam na sprzecie przeznaczonym do tego a nie na 'oko' :duh:

 

Problem wlasnie w tym, ze mimo poprawnie ustawionej, jak sadze, i tak kierownica jest troche na lewo.

Fiona mam nadzieje, ze Ty wszystkie srubki odkrecasz zebami bez trudu...

Po prostu odpowiedzi w tym temacie nie przebije chyba nic i to dlugo... Mozna zwatpic z kim ma sie do czynienia :twisted2:

Pozdrawiam
Opublikowano
Dzis zmienialismy drazek srodkowy. I wszystko by bylo ok, gdyby nie to, ze po zmianie kierownica byla w poprzek, a kola na wprost...

Zbieznosc poprawilismy i chyba jest taka jak ma byc (ile wynosi prawidlowa?)

 

coz z tego zdania mozna wywnioskowac, ze robiles to u siebie w garazu a nie na stacji diagnostycznej - to tyle w tym temacie

 

a co do kierownicy to nie mozna jej odkrecic i na frezach przestawic o pare zabkow, chyba da sie zrobic taki zabieg?

Opublikowano
...a co do kierownicy to nie mozna jej odkrecic i na frezach przestawic o pare zabkow, chyba da sie zrobic taki zabieg?

 

Cześć Andzio

niby się da tak zrobić - ale raczej nie tędy droga. Tzn - z tego co mi wiadomo - w dobrym miejscu robią to tak, że kierownica jest idealnie na wprost, ale bez przestawiania na frezie.

 

Tak więc jOhnny chyba znów wykonuje jakieś dziwne manewry (tzn znów zły punkt napraw)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Wszystko zawsze robie u znajomego w zaprzyjaznionej stacji obslugi ;)

Ma u mnie dobra opinie, wiec nie wiem czemu akurat sadzicie, ze zly punkt.

Powinni dac rade ustawic na wprost, bez przestawiania kierownicy?

A moze wczesniej tez tak bylo robione kto wie...

Solaris, ja nie wykonuje zadnych dziwnych manewrow ... :?

Po prostu chce zmienic drazek jak nalezy. A gdzie, za ile, u kogo, to inna sprawa, dla mnie sie liczy, ze ma byc porzadnie, i dlatego o to spytalem. A fakt faktem, pewnie wielu jest takich co robia to w garazu... Niektorych rzeczy bez sprzetu sie nie zrobi i to jest oczywiste.

Spytam ponownie bo nigdzie nie moge znalezc, a sam naprawiam mam w aucie akurat. Jaka jest prawidlowa wartosc zbieznosci kol przednich? (2.31?)

Jezeli zbieznosc jest ustawiona poprawnie a kierownica dalej krzywo (minimalnie, w granicach poprzedniego luzu) to co polecacie z tym zrobic?

Pozdrawiam
Opublikowano

Zbieżność wynosi 2,2 (+- 0,6) mm

 

Przede wszystkim przed ustawianiem zbieżności wał kierownicy ma być na wprost. Dopiero przy tym ustawieniu można ustawiać koła.

 

"Sam naprawiam" mówi o pokrywaniu się znaczników wału kier. ze znacznikiem na przekładni. (nie miałem jeszcze potrzeby się tym bawić - stąd przekaz wiedzy "papierowej" - ale to już Ci pomoże)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Musisz jechac na zbieżnośc po wymianie amorków i po wymianie jakiegokolwiek elementu zawieszenia tj. wahacze łacznik itp warto podjechac zwlaszcza po wymianie amorkow, ja tez robilem
Opublikowano
Zbieżność możesz mieć dobrą, a kierownice krzywą.Pewnie masz jedną końcówke zabardzo w jedną stronę przekręconą.

Po prostu dalej musisz końcówkami drążków kręcić, żeby wyszło Ci dobrze.

 

Marcin nie ucz panów ze stacji diagnostycznej w dodatku zaprzjażnionej i zaufanej Johnnego :mrgreen:

 

Johnny zmień tych ludzi przecież oni nie mają o tym pojęcia. Nie potrafią najprostszej rzeczy zrobić :doh:

Opublikowano
Marcin nie ucz panów ze stacji diagnostycznej w dodatku zaprzjażnionej i zaufanej Johnnego Mr. Green

 

Johnny zmień tych ludzi przecież oni nie mają o tym pojęcia. Nie potrafią najprostszej rzeczy zrobić

 

Ciekawe, bo istnieja ponad 20 lat...

 

Mialem z tym dzis skonczyc ale nie bylo kiedy, wiec zobacze dopiero jutro.

A jest chyba tak jak mowi MarcinPioneer. Dotykalismy tylko drazka przeciwleglego (skrzywione w lewo, korekta na prawym) a drugiego nie, wiec pewnie zejdzie jeszcze troche na zabawie z tym drugim :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano

No trudno w Krakowie w zwykłym warsztacie to tyle nie trwa.

 

Ja robiłem to w dwóch, w jednym wymieniłem drążek w drugim na końcu miasta zrobiłem zbieżność. Z przerwami wszystkich mechesów i moim i korkami to nie zajęło 4h. U mnie przed tym zabiegiem też kierownica była przestawiona.

 

Może przy 3iej wizycie panowie już dojdą do czegoś. Podaj adres jeszcze tych panów, żeby czasem ktoś tam nie jeździł. Więcej wyda na paliwo niż to warte.

Opublikowano

OK, skonczone, chyba. Przestawil kierownice i mowi, ze jest ok...

Zbieznosc mam teraz 1,2.

Bylem na 3 roznych stacjach i mowia, ze jest ok.

Instrukcyjnie jest 2,2 +/- 0,6 jak solaris napisal (sprawdzilem w sam naprawiam jest tyle samo) co daje 1,6 prawidlowe najmniej, a ja mam 1,2 i wszedzie mowia ze tak jest ok. Jak to jest panowie?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.