Skocz do zawartości

Klimatronik dwustrefowy ? Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam e36 z '97 i posiadam klimtronik 2 strefowy - mam problem gdyż po 10 h testów - akurat jechałem na drugi koniec polski zauważyłem iż gdy np. dla kierowcy nastawiam tem 18 stopni a dla pasażera 27 stopni to różnia w wianiu jest żadna z przewagą na temereture kierowcy . Czy cuś nie działa poprawie może Termostat ?

 

Ps. pokretło do regulacji temeratury od srodkowego nawiewu jest ustawione na zero więc nie ma innej ingerencji.

Opublikowano

Termostat nie ma tu nic do rzeczy. W klimatroniku temperaturą zajmuje się czujnik - sterownik , który znajduje się pod OBC , tam gdzie zapalniczka i ewentualnie przyciski od grzanych foteli. Może on jest uszkodzony. Jeden kolega z forum miałl podobny problem , wymiana tego sterownika przyniosła pozytywne rezultaty.

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
I on może odpowiadać za to że pomimo tego iż pasażer i kierowca mają inne temperatury to stopien grzania jest taki sam ?
Opublikowano

Wydaje mi się - chociaż tutaj mogę sie mylić - ze wina lezy po stronie elektrozaworów. Znajdują się one w przedziale silnika zaraz przy przegrodzie silnika - nieopodal kolumny kierowniczej. Czesto zdarza sie ze sie zawieszaja - wystarczy lekko popukac, mozna tez wykrecic i wyczyscic. Tych elektrozaworów jest dwa - stad tez wnioskuje ze jeden jest dla kierowcy, a drugi dla pasazera.

 

Dzięki jeszcze raz za whisky :) nie ma to jak relaks po pracy:)

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Wydaje mi się - chociaż tutaj mogę sie mylić - ze wina lezy po stronie elektrozaworów. Znajdują się one w przedziale silnika zaraz przy przegrodzie silnika - nieopodal kolumny kierowniczej. Czesto zdarza sie ze sie zawieszaja - wystarczy lekko popukac, mozna tez wykrecic i wyczyscic.

Zgadza się , dla tego też klimatronic może nie do końca działać poprawnie - choć to napewno też nie jedyna przyczyna

Tych elektrozaworów jest dwa - stad tez wnioskuje ze jeden jest dla kierowcy, a drugi dla pasazera.

2 elektro zawory występują gdy auto ma klime, 1 gdy auto jest bez klimy

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

a nie jest to czasami normalny objaw?? w końcu na kierowcę ma lecieć chłodniejsze powietrze więc mocniej dmucha zimnym na jego stronę a nie na pasażera. na tym chyba polega dwustrefowość tej klimy...

przy włączonym obiegu zamknietym (takie kółko ze strzałek) automat zaczyna miksować powietrze tak aby uzyskać temeratury nastawione oddzielnie dla kierowcy i dla pasażera....

można to sprawdzić w następujący sposób:

włącz obieg zamknięty, pokrętło nad panelami ustaw na nawiew ciepłego powietrza i dla kierowcy ustaw temp minimalną, a dla pasażera maxymalną. powinna być bardzo dobrze wyczuwalna różnica między obiema stronami.... choć tak czy inaczej wszystko zmiksuje się w środku Beti.

nie wiem czy to prawidłowe działanie ale tak to wygląda u mnie :dance:

Opublikowano
Nie jest mozliwe aby na lewa i prawą strone leciało powietrze o takiej roznicy temperatur, z tego co zauwazyłem jak jeszcze miałem E36 to ten system radzi sobie najwyżej z róznicą rzedu kilku stopni, tak na oko 5stopni.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano

nie wiem jaki jest rząd różnicy w tych temeperaturach ale jak wcześniej pisałem różnica u mnie jest bardzo wyraźna... nie mówie, że tak ma być :naughty: na bank - po prostu tak jest u mnie.

generalnie jeśli mnie jest za ciepło, a pasażerowi za zimno możemy indywidualnie na siebie skierować powietrze o skrajnie różnych temeperaturach choć tak czy siak w kabinie w sposób naturalny temperatura sie unormuje samoistnie :wink:

heh, może po prostu u mnie jest jakaś lipa z klimatronikiem, choć jak dla mnie wygodna :D

Opublikowano
Witam mam e36 z '97 i posiadam klimtronik 2 strefowy - mam problem gdyż po 10 h testów - akurat jechałem na drugi koniec polski zauważyłem iż gdy np. dla kierowcy nastawiam tem 18 stopni a dla pasażera 27 stopni to różnia w wianiu jest żadna z przewagą na temereture kierowcy . Czy cuś nie działa poprawie może Termostat ?

 

Ps. pokretło do regulacji temeratury od srodkowego nawiewu jest ustawione na zero więc nie ma innej ingerencji.

 

Ustaw pokrętło na grzanie i powinno być oki ja tak mam. Na kierowce ustawie 16 a na pasażera 32 i tak wieje tu chłodem a tam ciepłem ale pokrętło tak jak mówiłem na grzanie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Na początku witam forumowiczów :)

Czy da się ustawić w klimatronicu, aby stawiając temp. dla kierowcy automatycznie zmieniala sie rowniez dla pasazera?

U mnie jest tak, ze najpierw ustawiam dla siebie a pozniej drugi raz ustawiam dla pasazera...

Opublikowano
Na początku witam forumowiczów :)

Czy da się ustawić w klimatronicu, aby stawiając temp. dla kierowcy automatycznie zmieniala sie rowniez dla pasazera?

U mnie jest tak, ze najpierw ustawiam dla siebie a pozniej drugi raz ustawiam dla pasazera...

yyy ustawiasz dla siebie i dla pasażera, wciskasz auto i jazda

po co ma sie automatycznie ustawiac temp pasazera ??

Ty możesz chciec 16 stopni kobitka 32 i co ? Komp ma jej wysterować przy Twoich 16 np 22 ?

Opublikowano
Na początku witam forumowiczów :)

Czy da się ustawić w klimatronicu, aby stawiając temp. dla kierowcy automatycznie zmieniala sie rowniez dla pasazera?

U mnie jest tak, ze najpierw ustawiam dla siebie a pozniej drugi raz ustawiam dla pasazera...

yyy ustawiasz dla siebie i dla pasażera, wciskasz auto i jazda

po co ma sie automatycznie ustawiac temp pasazera ??

Ty możesz chciec 16 stopni kobitka 32 i co ? Komp ma jej wysterować przy Twoich 16 np 22 ?

 

:roll:

czyli się nie da?

Opublikowano

u mnie też jest beton z tym całym 'dwustrefowym' tematem. Mam klimę manualną czyli dwa pokrętła temp. (lewy i prawy).

 

Po naprawdę wielu testach u mnie wychodzi, że tylko lewa gałka (kierowcy) steruje temperaturą dla obu stron ....prawa jakby była atrapą! :| po prostu kręcenie prawą czy min czy max w nawiewach temp. pasażera nie zmienia się ...nieważne czy na nogi czy na fejs.

Ale jest jeden dziwny wyjątek przy nawiewie skierowanym na nogi:

Jak lewa gałka (kierowcy) jest na ciepło, a prawa (pasażera) na zimno to jest ok ....czyli leci ciepło na nogi dla kierowcy a dla pasażera chłodne powietrze

Ale! jak wezmę dla kierowcy zimno (na nogi) a gałkę pasażera na ciepło (na nogi)....to i tak pasażer ma zimne powietrze na nogi .....no beton na maxa :doh:

W ogóle myślę że ogrzewanie w E36 to padaka, ojciec w Mercedesie 124 miał takie ogrzewanie że przejechało sie 1kilometr to można się było zagotować tak się szybko ogrzewał no i oczywiście dwustrefowy temat działał bez zarzutu.

 

nie wiem ....postaram sie te zawory rozkręcić ..ale nie za bardzo wiem jak do tego podejść. Czy płyn gdzieś mi nie wyleci w cholerę jak rozmontuję.

 

bamse77:

hmm ...nie kumam ......u mnie przycisk (te srzałki w kółku) włącza klimę w obiegu zamkniętym

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie natomiast zauważyłem dziwną rzecz. Klimatronic, ustawiona temp. np.16st, to dla pasażera wieje chłodem a na kierowcę gorące powietrze! Tak jakby regulowanie temp. dla kierowcy w ogóle nie reagowało.

Czy te elektrozawory, o których pisał wcześniej kolega są też za to

odpowiedzialne? Czy diagnostyka komputerowa wykaże jakiś błąd?

Na marginesie po co jest to pokrętło pod nawiewem z czerwonymi i niebieskimi kropkami? Wiem, że jak się je kręci to zmienia się temp. raz grzeje a raz chłodzi. Pytam bo nie rozumiem po co to jest skoro temp. ustawia się na wyświetlaczu? :roll:

Opublikowano

Jednak elektrozawór :( Wykręciłem to usrojstwo, wkręciłem znowu i ładnie wiało chłodem przy niskiej temp. Jak temp. ustawiłem na max, to już do chłodu nie chciało wrócić. Wnioskuję, że się zawiesza.

Ponawiam pytanie:

Na marginesie po co jest to pokrętło pod nawiewem z czerwonymi i niebieskimi kropkami? Wiem, że jak się je kręci to zmienia się temp. raz grzeje a raz chłodzi. Pytam bo nie rozumiem po co to jest skoro temp. ustawia się na wyświetlaczu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.