Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

hahhaha dobry żart V8 ma lepszy dźwięk od 535 z M30 :duh:

 

V8 to silnik lektryczny wogóle go nie słychac zero głębi wyniikającej z dużych cylindrów V8 w pojemności 3,0 to porażka do V8 potrzebny jest większy litraż koło 4-6 litrów a nie 3,0 do tego za koszt remontu M30 na nowych częściach zrobisz co najwyżej hydraulike w M60 i nic więcej do tego mało który mechanik zabierze się za naprawę M60 a M30 zrobi prawie każdy

 

M60 ma wady konstrukcyjne jak odkręcające się pompy oleju czy drgawki na wolnych obrotach do tego są mało trwałe na pałowanie a M30 stuka puka i jedzie dalej

 

Skrzynia w 530 szybko umiera bo to 5HP18 sytosowane w 525 gdzie moment jest mniejszy i dostępny później więc radze zbierac kaskę :)

 

535 ma do tego większy ,moment dostępny niżej i tylko 7KM mniej więc ,musi być szybsze do tego jest mniej wysilone łatwiej podnieść w nim moc niż w 530 z motorem M60 aczkolweik jest troche bardziej oszczędne od M30

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
daj sobie spokuj z 3.5 ten silnik jest starszy niz moja babcia i chleje wiecej niz moj dziadek

To babcia jest młoda,a dziadek abstynent.

mialem taki w e28 ten 211 koni bo jest tez wersja stlumiona o mocy takiej jak w 3.0 m30

Jest?Jak dla mnie w E34 B35 ma 220KM albo 211 (z katalizatorem).

Sęk w tym że M30 bezproblemu przejedzie te 300,a nawet 600tys.km.

No i spora część E34 (nie ważne z jakim motorem) mniej niż 200tys. to ma tylko ze wskazań licznika.

polecam cos z tej epoki czyli legendarny v8

Oj żeby M60 stało się tak legendarne jak M30...

ewentualnie 2.5 ale 12 zaworow

Hęęę? A wiesz że M20B25 (jak byś nie wiedział- 12 zaworowe 2,5) pali więcej od M50B25 (które jest 24 zaworowe) i ma gorsze osiągi?

 

Miałeś w ogóle do czynienia z tymi silnikiami? Czy może tylko modeliki? Jeden 525 drugi 535 a trzeci 530...

Szkoda gadać...

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

tylko ze tak, m30b35 ciezko znalezc w dobrym stanie, m30b30 to juz w ogole rarytas. m50b25 za to jest o wiele mniej od m50b20 i rowniez dosyc ciezko o dobry egzemplarz, choc napewno sa bardziej dostepne niz 535.

 

moim zdaniem najlepszym kompromisem miedzy osiagami a spalaniem to m50b25.

 

kurde, bardzo chcialbym kupic bmw, ale jak widze co ludzie (najczesciej mlodzi) wyprawiaja z tymi samochodami... az krew zalewa.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

ło - sie tu podziało :wink:

 

kolega ma 530 w automacie i wydaje mu sie ze lepiej przyspiesza niz 535 w manualu - wydaje mu sie - takie jest zludzenie w silniku v8 i automacie - skrzynie przy kick downie brutalnie radukuje biegi i brutalnie je zmienia - i wydaje sie ze samochod ciagnie jak rakieta - ale to tylko zludzenie - ja jak zmienilem skrzynie na manuala to mialem wrazenie jakby na manualu byl duzo wolniejszy - jak zrobilem pomiar to sie okazalo ze jest duzo szybszy ...

 

 

dzwiek m60 - ostatnio zaczepil mnie wlasciciel 750 i mowi " ja tez mam v12 - piekny dzwiek " ... a jak ktos pisze ze m60 chodzi jak silnik elektryczny - to chyba go nie slyszal ...

 

 

co do przyspieszenia - 535 w manualau ma do 100 tyle samo co 530 m60 w manualu - vmax jest identyczne - wiec pisanie ze m60b30 nie jezdzi rewelacyjnie to tak jak napisanie ze 3,5 w 535 nie cjezdzi rewelacyjnie :shock: ... jezeli ktos jezdzi 330ci to faktycznie 530 i 535 nie jezdza rewelacyjnie... :wink:

 

 

trwalosci - m60 ma swoje wady np drgawki - co wynika z tego ze ludzie uwazaja ze m60 nie ma przewodow , kopulki itp i nic sie tam nie robi - a po 200 tys wypada zmienic cewki z fajkami ... generalnie m60 jest delikatniejsze od m30 - m30 to topor - wydaje sie ze moze jezdzic na piasku z piaskownicy zamiasyt oleju :mrgreen:

 

ktos pisal ze zaraz mu padnie glowica w m60 - akurat glowice to pekaja w m30 - wiec to pisanie na wyrost...

 

skrzynia mu padnie - to fakt - predzej czy pozniej padnie jak do tej pory nic z nia nie bylo robione :cry:

Opublikowano
ło - sie tu podziało :wink:

 

kolega ma 530 w automacie i wydaje mu sie ze lepiej przyspiesza niz 535 w manualu - wydaje mu sie - takie jest zludzenie w silniku v8 i automacie - skrzynie przy kick downie brutalnie radukuje biegi i brutalnie je zmienia - i wydaje sie ze samochod ciagnie jak rakieta - ale to tylko zludzenie - ja jak zmienilem skrzynie na manuala to mialem wrazenie jakby na manualu byl duzo wolniejszy - jak zrobilem pomiar to sie okazalo ze jest duzo szybszy ...

 

 

dzwiek m60 - ostatnio zaczepil mnie wlasciciel 750 i mowi " ja tez mam v12 - piekny dzwiek " ... a jak ktos pisze ze m60 chodzi jak silnik elektryczny - to chyba go nie slyszal ...

 

 

co do przyspieszenia - 535 w manualau ma do 100 tyle samo co 530 m60 w manualu - vmax jest identyczne - wiec pisanie ze m60b30 nie jezdzi rewelacyjnie to tak jak napisanie ze 3,5 w 535 nie cjezdzi rewelacyjnie :shock: ... jezeli ktos jezdzi 330ci to faktycznie 530 i 535 nie jezdza rewelacyjnie... :wink:

 

 

trwalosci - m60 ma swoje wady np drgawki - co wynika z tego ze ludzie uwazaja ze m60 nie ma przewodow , kopulki itp i nic sie tam nie robi - a po 200 tys wypada zmienic cewki z fajkami ... generalnie m60 jest delikatniejsze od m30 - m30 to topor - wydaje sie ze moze jezdzic na piasku z piaskownicy zamiasyt oleju :mrgreen:

 

ktos pisal ze zaraz mu padnie glowica w m60 - akurat glowice to pekaja w m30 - wiec to pisanie na wyrost...

 

skrzynia mu padnie - to fakt - predzej czy pozniej padnie jak do tej pory nic z nia nie bylo robione :cry:

 

 

 

dzieki xsilver widze ze sa jeszcze prawdziwi znawcy na tym forum a tak wogule to ja nietwierdze ze jakis tam silnik jest lepszy od jakiegos tam kazdy silnik w bmw ma swoje wady i zalety chodzilo mi tylko oto ze m30 b35 to dosyc stara jednostka a siee porobilo hehe moja skrzynia ma sie dobrze a w silniku nic niepuka chodzi rowno

Opublikowano
m50b25 za to jest o wiele mniej od m50b20

Ale więcej wyprodukowano 2,5 litrówek.

Chyba,że mniej na sprzedaż-nie wiem-nie licze.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
skrzynia mu padnie - to fakt - predzej czy pozniej padnie jak do tej pory nic z nia nie bylo robione :cry:

 

To prawda, ale tylko w aucie wyprodukowanym przed 10/1994.

 

Pozniej poszla modyfikacja - skrzynie juz nie maja problemow z jezdzeniem do tylu.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

coobah mówimy o skrzyni w 530 a nie 540 a to dwie różne skrzynie ta w 540 to 5HP30 która ma wade kosza biegu wstecznego natomiast 530 to skrzynia 5HP18 z 525 i jest po prostu za słaba do silnika V8

 

Hmmmm xsilver wybacz jeździłem M60B30 w modelu E-32 i E-34 te silnik kiepściutki dźwięk maja są strasznie ciche podobnie jak M62B35 i B44 a jeździłem tymi modelami M30B35 dyskwalifikuje je dźwiękiem ale nie o dźwiek tu chodzi

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Dziwi mnie jeden fakt m30b35 są tak pałowane drift itp i jakoś rzadko pada głowica.Proponuje zrobić te same sztuczki m60 zobaczymy gdzie szybciej pękaja głowice.A automat to jest dobry do Mercedesa dla dziadka na niedziele nie do BMW :twisted:
dresta30
Opublikowano (edytowane)
Dziwi mnie jeden fakt m30b35 są tak pałowane drift itp i jakoś rzadko pada głowica.Proponuje zrobić te same sztuczki m60 zobaczymy gdzie szybciej pękaja głowice.A automat to jest dobry do Mercedesa dla dziadka na niedziele nie do BMW :twisted:

 

jak dla mnie im glowica krotsza tym mniejsze prawdopodobienstwo pekniecie z powodu roznicy temperatur ...

 

 

znam takie m60b40 - Soseen jezdzi w tym sezonie tekim wlasnie silniczkiem w e28 w TDC i jakos glowice jeszcze sie trzymaja - a zaufaj mi , on raczej go nie oszczedza - poszukaj filmików na youtubie...

np - http://pl.youtube.com/watch?v=L2qrx7IItqc

 

 

Zdzira 850I - no nie wiem , slyszalem wiele m60 - tam mysle ze z 20 - i nie zauwazylem mankamentow w dzwieku - duzo zalezy od wydechy ...

 

jak dla mnie to kwestia nieistotna - byle by silnik nie wyl tak ze glowa w srodku boli... trzeba by zrobic porownanie - postawic m30b35 np Pinczera albo Banola kolo mojego i posluchac - bo tak to ciezko ...

 

najpiekniejszy dzwiek w starych bmw ma zdrowe m70 - kolega mial taka w 100% oryginalna - jak sie wkrecala na obroty to byla poezja - nic jej nie dorowna...

 

 

co do skrzyn skrzynie 5hp18 ( te z m60b30 ) nie mialy problem z jazda do tylu - ale mialy problem z jazda do przodu - sa poprostu troszke za slabe - jednak czy mozna tak mowic jak skrzynia wytrzymuje 200-300tys km - poprostu wiekszosc naszych beemek ma ponad 200tys i trzeba sie liczyc z awaria skrzyni ...

Edytowane przez xsilver
Opublikowano
Sosen jeżdzi pięknie ale na M60B40 a mowa o M60B30.Porównywaliśmy m30b35 vs m60b30 stare i nowe wiem ze chodzi koledze o głowice m60.Zgadzam się że im dłuższa głowica tym większe prawdopodobieństwo pęknięcia ale to w V8 są dłuższe niż w m30 więc nie czaje.Swoją drogą to więcej koleszków śmiga na m30 czemu? Pewnie powiesz cena.Dla wielu z tych osób ta cena nie gra roli różnica 1000pln a lepsze miejsce nie ma znaczenia to nie taki majątek.M30 jest wytrzymalsze i każdy Ci to powie.Pisze tak dlatego bo szukałem takiej bryczki długo.Jeżdziłem m60 czy lepiej brzmi od m30.Wdg mnie m30 lepiej bulgocze i piękniej warczy a wygład pokrywy m60 plastik vs m30 piękny baran u mnie na czarno bez porównania pozdro
dresta30
Opublikowano

Dokładnie xsilver 5HP18 trafia.ło do M50 i M60 i momentu V8 nie przeżywało niestety

 

Raczej w M30jest dłuższa głowica bo V8 to 2 głowice od silnika R4 zaś W M30B35 jest 6 sporych garnków

 

Jak dla mnie sam silnik ( słuchałem przy otwartej masce i też szybie podczas spokojnej jazdy ) jest za cichy w M60 do tego wersja 3,0 litra mna małe cylindry co pozbawia ją fajnego bulgotu z R6 ale to szczegół dźwiękiem się nie jeździ choc ja kocham dźwięk R6 dużego najlepiej

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
wiecie co tak czytam i czytam mam jeszcze jeden silnik w gararzu wlasnie owy m30 b35 i manualek do tego kupilem kiedys do e28 ale nie wsadzilem go wiec chyba wrzuce go do e34 a v 8 wystawie na alegro z niezawodnym 5hp18 {275 tys}kilometrow i powiem wam czy sie oplacalo
Opublikowano

co z tego ze m30 ma durze garki jak na autostradzie jest mulem i niewykorzystuje tuch wielkich cylindrow podajcie predkosci maxymajne swoich m30 b35 ja w e28 silnik mialem z e32 skrzynie i dyfer tez nawet skore ale poleciala tylko 230 i stekala i to niebyl zaden zlep a v8 daje czadu z malymi cylinderkami do 240 na automacie wlasnie tym 5hp 18 kolega ma manual z m60 b30 prawiblowe oznaczenie tego silnika to samo m60 i wyciska 250 he he

 

 

3.0 v8 m6o

4.0 v8 m60/1

3.5v8 m60/2

4.4v8 m60/3

Opublikowano
i jednak bede poszukiwał 535 za granicami naszego kraju, bo obejrzałem już pare, w praktycznie każda była jeśli nie zajechana to zardzewiała

 

 

najwarzniejsze to ze chcesz kupic e34 ale sam wolal bym te wersje p lifcie czyli 3.5 odpada a ogulnie wiadomo ze marka bmw jest potega wiec polecam nowa game silnikow wiadomo ze bmw lipy na rynek niewypuszcza wiec nastepca silnika m30 musi byc lepszy popatrz z dostepem czesci na szrotach do 3.5 jest masa na szrocie a do v8 karzdy ci powie ze one jeszcze dlugo bedo jezdzily zanim na szrot trafia

Opublikowano
W książce obsługi BMW (radze poczytać a póżniej pisać bzdury) v max dla m60 i m30 jest 235km/h.Jak więc mogłeś jechać m60 250 :duh: .Chyba z górki z żaglem na dachu.Oba silniki mają prawie identyczne osiągi ale m30 lepiej ciągnie od dołu patrz osiągi i nie pisz więcej bzdur bez pokrycia ze M30 to muł na autostradzie a m60 to bolid no chyba że masz do tego żagiel z Daru Pomorza :twisted2:
dresta30
Opublikowano

Ten "muł" jak kolega wspomniał-lepiej ciągnie z dołu,ma więcej Nm dostępnych przy niższych obrotach.Lepsze przyspieszenie,prędkość max-identyczna.

Masa własna E34 530 V8 jest większa od 535.

 

Zresztą-gdyby to była padaka-nie produkowali by go tak długo.

 

Poza tym-sam autor napisał wyraźnie 525 czy 535.Autor poprostu musi się przejechać obiema wersjami i zdecydować,albo szukać obu.

 

A kolega z e28 niech się podszkoli i nie przeczy samemu sobie...

Bo piszesz jakie to M30B35 jest fatalne a za chwile:

wiadomo ze bmw lipy na rynek niewypuszcza
Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
nie twierdze ze m.60 to bolid jest poprostu lepszy troche od m30.... ksiarzek na temat samochodow pare przeczytalem bo naprawiam auta na codzien taki mam zawod i w praktyce jest tak ze teorja zawsze sie troche rozni a wy sie sugerujecie cyferkami z katalogu jak dzieciaki wiekszosc motorow w ukladzie v lepiej ciagnie z dolu niz rzedowki karzdy ci to powie i nie chodzi tu tak bardzo o moment obrotowy a predkosc maxymalna nie jest ograniczona zarowno w modelu m30 jak i m60 katalog podaje rozne rzeczy yakie jak np v8 z automatem pali czasem mniej niz manual a w praktyce jest troche inaczej a predkosc to wogule co powiesz o silniku m50 b20 w e36 i jego predkoscia max oczywiscie z katalogu a w realu albo e28 520
Opublikowano
Ten "muł" jak kolega wspomniał-lepiej ciągnie z dołu,ma więcej Nm dostępnych przy niższych obrotach.Lepsze przyspieszenie,prędkość max-identyczna.

Masa własna E34 530 V8 jest większa od 535.

 

Zresztą-gdyby to była padaka-nie produkowali by go tak długo.

 

Poza tym-sam autor napisał wyraźnie 525 czy 535.Autor poprostu musi się przejechać obiema wersjami i zdecydować,albo szukać obu.

 

A kolega z e28 niech się podszkoli i nie przeczy samemu sobie...

Bo piszesz jakie to M30B35 jest fatalne a za chwile:

wiadomo ze bmw lipy na rynek niewypuszcza

 

 

basti mul to moze nieodpowiednie slowo bo byl dobry i dlatego go tak dlugo robili ale jest lepszy nastepca o o.5 litra mniejszy a mocniejszy

 

m30b35 do niedawna mialem w e28 a jest duzo lrzejsza od e34 teraz jerzdrze e34 z m60 i powiem szczerze ze jest fajniej jezeli chodzi o osiagi szkole sie juz pare latek i na 3.5 zlego slowa niepowiem bo mi 4 lata dupe wozil i nienarzekalem ale teraz nienarzekam wogule

Opublikowano

jak silnik ktry ma 6 cylindrow moze miec krotsza glowice niz silnik ktory ma 8 cylindrow w ukladzie v o podobnej pojemnosci ? zastanow sie czasem co piszesz ... jest to mozliwe jak m30 by mialo 200cm3 pojemnosci i po jednym zaworze na cylinder :wink:

 

poszukaj zreszta na forum - ile jest postow gotuje wode , dmucha itp dotyczacych m30 ... a poszukaj ile takich dotyczacych m60 ...

m60 ma inne mankamenty - ale napewno nie sa to pekajace glowice .

 

sprawa topornosci m30 jest oczywista ...

 

 

dlaczego m60 ma np plastikowe dekle , kolektor itp , a nie kloce z aluminium - masa ...

 

 

 

teraz znow w druga strone - teraz znow ktos pisze ze m60 robi 400km/h a m30 tylko 200 :wink:

 

 

ludziska - mialem 735 ( po prawda tylko miesiac ) , mam 730m60 i dla mnie silniki maja takie same osiagi ! - m30 lepiej ciegnie z dolu , m60 lepiej sie wkreca ... a roznice kilku koni mocy i kilku nm przy tej mocy i masie pojazdow jest tak margionalne ze nikt tego nie wyczuje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.