Skocz do zawartości

kilka problemów z e34 525 tds...


karol-lolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

tak jak w temacie borykam się z 2 problemami z moim tdesem.... otóż

1) przy zapalaniu silnika zimnego przy pełnym grzaniu świec czyli jak lampka zgaśnie silnik ładnie zapala lecz potrafi zakopcić na biło.... jeżeli mam rozgrzany silnik i wracam po 5 min do auta i ponownie zapalam lampka grzania się nie włącza ale czekam i zapalam silnik lecz muszę bardzo długo kręcić rozrusznikiem aby zapaliła jak zapali to też potrafi zakopcić. Czytam archiwum i boje się czy to nie jest pompa wtryskowa.... dodam ze wymieniłem świece żarowe na nowe auto ma przejechane 238tyś i jest to prawdziwy przebieg. dodam ze startując na pełnych obrotach i wciskając pedał do podłogi auto tak samo potrafi mocno zakopcić... lecz nie ma jakiegoś spadku mocy itp... co to może być??

2) Problem nr 2 związany jest z przekładnią kierowniczą przy gwałtownych obrotach kierownicą kierownica zaczyna mróczec przy skręcie... nie wiem czy to nie wina małej ilości płynu choć nie wiem jaki jest prawidłowy stan gdyż nie ma podziałki...

 

z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze wyglada na pompe, chociaz dymienie na bialo to moze byc tez uszczelka pod glowica, charakterystyczny objaw to wlasnie ciezkie odpalanie na cieplo, moja 524TD miala schetana pompe, odpala na zimno w miare dobrze, na cieplo w ogole nie odpala. Sprawdz pompe domowym sposobem - jak bedzie rozgrzany silnik to schlodz pompe woda, moja po takim zabiegu zawsze odpalala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - nastawnik pompy wtryskowej odchodzi w zaswiaty

2 - zmien plyn we wspomaganiu. jak to nie masz podzialki? podzialka jest zintegrowana z korkiem, taki badylek z niej wystaje :) a jak masz ulamana to nalej tak, zeby do korka bylo ze 2 cm.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile płynu wchodzi do układu wspomaganie?? czyli jak to pompa to ile kosztuje jej naprawa w dobrym warsztacie??

 

-dodam ze mam zawieszenie nivo i sytuacja ze wspomaganiem wygląda inaczej gdyż mam siatkę zamiast podziałki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deacon, wytlumacz czemu sadzisz, ze to nastawnik ?

 

ciezkie odpalanie na cieplym - pierwszy obstawialbym nastawnik, typowa przypadlosc tds'ow.

Akurat za odpalanie odpowiedzialna jest głowiczka, natomiast nastawnik powoduje falowanie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

 

Jak ciężko odpala na ciepłym, to głowiczka pompy wtryskowej. Nie ma wystarczającej kompresji.

 

Uszkodzony nastwanik pompy wtryskowej powoduje falowanie wolnych obrotów.

 

Ja u siebie robiłem to i to - koszt wymiany głowiczki i uszczelnienia pompy to ok 1000 zł + nastawnik pompy - drugi tysiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deacon, wytlumacz czemu sadzisz, ze to nastawnik ?

 

ciezkie odpalanie na cieplym - pierwszy obstawialbym nastawnik, typowa przypadlosc tds'ow.

Akurat za odpalanie odpowiedzialna jest głowiczka, natomiast nastawnik powoduje falowanie obrotów.

 

dziekuje Jawor, w koncu mnie poparles :D

 

ja rowniez mialem cyrki kiedy konczyla mi sie pompa, wlasnie z kontrolka od swiec i od tej "zielonej sprezynki", choc nie wiem dokladnie co ona oznacza.

 

nie twierdze, ze na 100% to pompa, ale moglbys ja sprawdzic i ewentualnie wykluczyc, bo zazwyczaj to jest problem tds'ow

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę sie do tematu. Już od roku borykam się z drganiami przy obrotach w granicy 700-800obr/min czyli lekko większych od jałowych. Raz wibracje występują raz nie raz są większe a raz mniejsze. Pompa jest w świetnej kondycji była zmieniana w niemczech więc ja wykluczam, tym bardziej ze byłem w Bosh serwis gdzie sprawdzano i stwierdzono ze jest ok. Strasznie mnie to denerwuje (wibracje) i zastanawiam sie nad wtryskami. Czy któryś z nich nie świruje. Drgania są bardziej wyczuwalne na zimnym silniku. Ewentualnie myślałem też o kontroli konta wtrysku i sprawdzeniu dawki jaką helmuty ustawili. Innych problemów nie ma czyli wachań problemów z paleniem na ciepłym silniku czy czegoś podobnego. Prosiłbym o opinie bardziej doświadczonych TDS-iarzy. Co począć z fantem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam na interfejs. Jak będe już go miał to sprawdzę jaka jest dawka no i wtryski będzie trzeba wyjąc w celu sprawdzenia. Czytałem też na innym forum że takie objawy jak sa u mnie mogą być od konwertera w automacie. Czy to mozliwe na biegu jałowym tylko przy takich pewnych obrotach są wibracje od konwertera? No i jeszcze zastanawia mnie łańcuch razrządu. Niby nie stuka nie słychać go ale może to też od niego? W tds nie ma możliwości naciągnięcia jakimś domowym sposobem łańcucha? Nie chodzi już u mnie o rzydzenie tylko poprostu metodą wymieniania po kolei rzeczy to mnie poprostu auto zje razem ze skarpetkami. Trudno wymienić rozrząd za 3000tys i żeby efektu nie dało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
czekam na interfejs. Jak będe już go miał to sprawdzę jaka jest dawka no i wtryski będzie trzeba wyjąc w celu sprawdzenia. Czytałem też na innym forum że takie objawy jak sa u mnie mogą być od konwertera w automacie. Czy to mozliwe na biegu jałowym tylko przy takich pewnych obrotach są wibracje od konwertera? No i jeszcze zastanawia mnie łańcuch razrządu. Niby nie stuka nie słychać go ale może to też od niego? W tds nie ma możliwości naciągnięcia jakimś domowym sposobem łańcucha? Nie chodzi już u mnie o rzydzenie tylko poprostu metodą wymieniania po kolei rzeczy to mnie poprostu auto zje razem ze skarpetkami. Trudno wymienić rozrząd za 3000tys i żeby efektu nie dało.

 

Witam

 

U mnie objawy były takie same jak u Ciebie (też mam automat).

Pewnie na hamulcu przy włączonym D, tył samochodu kuca?

 

Mechanior na kompie podbił obroty biegu jałowego z 750 na 800rpm.

Po tym zabiegu wszystko jest ok, tylko nie wiem na jak długo.

 

A co do rozrządu to trochę Cię poniosło, myślę że w 1000zł bys się zmieścił.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wibracje występują tylko przy lekko wyższych obrotach niż jałowe czyli nie przy 650 (takie mam u siebie) tylko przy powiedzmy 750-850. Póżniej też ich nie ma. Na postoju czy to włączone D czy co kolwiek innego typu światła czy halogeny klima itd nic się nie dzieje. Mogę powłączać wszystko co mam w samochodzi i nic się nie dzieje. Nie mogę podnięsć obrotów bo właśnie jak je podniosę to będzie wibrował. Tak właśnie jest na ssaniu jak postoi kilka dni i po odpaleniu jak ma minimalnie wyższe obroty to wibruje. Obroty opadną (ssanie sie wyłącza) i wibracje spadają do zera chyba ze dodam mu sam gazu do tych 750-850obr/min. Wszyscy ręce opuszzcają. A mnie szlag trafia bo chce to zrobić tylko nie wiem za co sie złapać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Danek24 ja kiedyś czyściłem potencjometr, zdjełem dekiel z pompy i wyczyściłem ścieżkę płynem do czyszczenia styków.

 

Tylko że ja mam chyba inną pompę i nie wiem czy u ciebie nie ma tam śruby regulacyjnej (można narobić bigosu).

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo co kolega Danek24, tylko że w E39 manual, jak lekko dodam gazu powyzej obrotów biegu jałowego to są wibracje. Pompe wykluczam bo mam nową wymienioną w serwisie Bosha 2lata temu za ponad 4tys PLN. Zaraz po wymianie było to samo. Ja tez czekam na interfejs zeby sobie samemu auto posprawdzać. W Boschu powiedzieli że to moze byc wyciagnięty łańcuch rozrządu lub koło dwumasowe, łatwo im tak strzelać jak obie naprawy idą znowu w grube tysiące PLN.

Dodatkowo w Boshu wymieniałem czujnik temp. paliwa oraz czujnik obrotów silnika (ten czujnik "czyta" z "ząbków" koła dwumasowego jak sie nie myle?). Bez zmian.

Mam jeszcze jeden trop z przepływomierzem, ale to sprawdze jak wroce do kraju i bede mial interfejs (od Nerwusa zresztą)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danek myślę to mogą być wtryski, prawidłowo powinny dawać coś koło 150 barów ale nie jestem pewien.

Co do konwertera to zapytaj kolegi Łosiowy z forum, może Ci coś podpowie w tym temacie.

 

piotrass, jak masz wibracje w manualu to wielce prawdopodobne że to dwumas właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po długiej nieobecności....

otóz byłem w servisie boscha na komputerze i diagnosta powiedzial ze auto fakftcznie długo zapala lecz to nie jest tragiczne i kazał jeździc dalej, komputer do którego auto zostało podłączone nie wykazal żadnych błedów...

Za to mam problem z tylnym zawieszeniem nivo.,.. jadąc w 5 osób w lewym amortyzatorze słysze jakby syczenie szczegulnie przy skrecie w prawo syczenie ustaje jeżeli wrzuce na luz i powyżej 140km/h wygląda to dziwnie i strasznie mnie to martwi... bo z tego co wiem jest to bardzo dobre zawieszenie dodam ze jesli jade w 2 osoby czyli jak tył nie jest obciążony to nic takiego sie nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po długiej nieobecności....

otóz byłem w servisie boscha na komputerze i diagnosta powiedzial ze auto fakftcznie długo zapala lecz to nie jest tragiczne i kazał jeździc dalej, komputer do którego auto zostało podłączone nie wykazal żadnych błedów...

Za to mam problem z tylnym zawieszeniem nivo.,.. jadąc w 5 osób w lewym amortyzatorze słysze jakby syczenie szczegulnie przy skrecie w prawo syczenie ustaje jeżeli wrzuce na luz i powyżej 140km/h wygląda to dziwnie i strasznie mnie to martwi... bo z tego co wiem jest to bardzo dobre zawieszenie dodam ze jesli jade w 2 osoby czyli jak tył nie jest obciążony to nic takiego sie nie dzieje...

pomoże ktos??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po długiej nieobecności....

otóz byłem w servisie boscha na komputerze i diagnosta powiedzial ze auto fakftcznie długo zapala lecz to nie jest tragiczne i kazał jeździc dalej, komputer do którego auto zostało podłączone nie wykazal żadnych błedów...

Za to mam problem z tylnym zawieszeniem nivo.,.. jadąc w 5 osób w lewym amortyzatorze słysze jakby syczenie szczegulnie przy skrecie w prawo syczenie ustaje jeżeli wrzuce na luz i powyżej 140km/h wygląda to dziwnie i strasznie mnie to martwi... bo z tego co wiem jest to bardzo dobre zawieszenie dodam ze jesli jade w 2 osoby czyli jak tył nie jest obciążony to nic takiego sie nie dzieje...

pomoże ktos??

 

moja rada: zmien mechanika. silnik ma odpalac "od strzala" niezaleznie czy zima czy lato. jesli on jezdzi kadettem i u niego to normalne zjawisko, to niech ople naprawia.

 

a ja sie tak jeszcze zapytam:

- rzuca silnikiem po odpaleniu ? (zimny/cieply)

- dlugo kreci rozrusznikiem i rowno kreci czy moze cos zalapuje i szarpie ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikiem troszkę rzuca jak jest zimny ale na ciepłym jest oki tylko trzeba długo kręcić i dotego jak długo kręce to potrafi zakopcić mocno.... kręci równo... mechanik był w autoryzowanym serwisie boscha w szczecinie wiec nie wiem moze cos polecicie jakiegos dobrego mechanika w szczecinie lub okolicach gorzowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.