Skocz do zawartości

M40 do 3000 obrotów nierówno pracuje na benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problem pojawil sie podczas powrotu w trasie z zagranicy.

auto do 2500-3000 obrotów na benzynie pracuje bardzo nierowno, jakby na 3 gary, powyzej idzie normalnie.

Na gazie sytuacja nie wystepuje.

wymienilem kopulke, kable, swiece. nic nie pomoglo. czy ktos spotkal sie z taka sytuacja?

Opublikowano
ją tak miałem z m50b25 okazało się że filtr paliwa ale to było zaraz po zakupie :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
A ja tak miałem,i okazało się ze nadmiar oleju odprowadzanego z klawiatury dostawał sie do kolektora ssącego i zalewało cylinder olejem,przez co zachowywał sie jakby niemiał zapłonu na jednym z cylindrów. Zalej płyn do czyszczenia wtrysków iukładu paliwowego.
Opublikowano
Przeczysz sam sobie twierdząc że ta teoria może być słuszna w Twoim przypadku skoro na gazie jest dobrze.Pomyśl o przyciętym wtrysku który cały czas podaje paliwo i zalewa cylinder,kiedy wzrastają obroty wzrasta zapotrzebowanie na paliwo i wtedy dopiero zostaje spalone.
Opublikowano

Jeśli silnik pracuje dobrze na gazie, to znaczy, że układ zapłonowy jest w porządku.

 

Należy sprawdzić zasilanie paliwem w tej kolejności:

 

1. filtr

2. kable do sterowania wytryszkiwaczami

3. same wtryskiwacze

 

ułatwieniem będzie określenie czy komkretny cylinder nie pracuje czy wszystkie w jakiś nieokreslony sposób ==> czy problem występuje przy jednym cylindrze czy przy wszytkich. Najłatwiej będzie jeśli na bezynie odłączysz po jednej świece zapłonowej. Jeśli nie ma zmian, to ten cylinder nie pracuje. Jeśli silnik jednak pracuje gorzej przy odłączeniu świecy (kabla do świecy) to sprawdż nastepny cylinder, bo ten widoczny pracuje sprawnie.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

Marek: w tym wypadku chodzi o problem przytkania wtryskiwacza, choc za bardzo nie widze tu zwiazku z klawiatura, aczokolwiek tam tez mam problem, ale innej natury z tego wzgledu ze oslona walka z tworzywa wyrobila sie w mocowaniach i bardzo ja telepie, poza tym wypadla w niej dziura.

 

Robert: wlasnie zastanawia mnie czy nie jest to filtr, mial prawo sie przytkac, aczkolwiek przy wstepnej diagnozie wychodzilo ze 2gi cylinder wypada, ale nie jest to pewne na 100%.

Opublikowano
Pompa podaje paliwo pod stałym ciśnieniem więc przy przytkanym filtrze problemem byłby deficyt paliwa właśnie przy wyższych obrotach u Ciebie powyższy problem nie występuje.Jeszcze napisz czy przypadkiem nie ma zauważalnych ubytków paliwa przy jeżdzie na lpg ,czy w rurze do przepustnicy i w samej przepustnicy nie gromadzi się paliwo i czy na wolnych obrotach na pb spaliny są czarne i mają intensywny zapach nie spalonej benzynki.
Opublikowano
nie paliwo sie nie gromadzi, mysle ze pomoglby analizator spalin, ewentualnie badanie skladu mieszanki AFR, ale poki co nie mam na to czasu. spaliny sa typowo szare, aczkolwiek jest ich wiecej niz poprzednio. ubytkow paliwa nie uswiadczylem, dolot czysty
Opublikowano
zastanawiam sie czy lambda nie jest padnieta

 

mie bo na gazie chodzi dobrze.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Pompa podaje paliwo pod stałym ciśnieniem więc przy przytkanym filtrze problemem byłby deficyt paliwa właśnie przy wyższych obrotach u Ciebie powyższy problem nie występuje.

 

 

Racja!

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
zastanawiam sie czy lambda nie jest padnieta

 

mie bo na gazie chodzi dobrze.

a co ma lambda do gazu? gaz nie jest sterowany kompem, sklad mieszanki staly dla wszystkich obrotow...

stawiam w tej chwili na zacierajacy sie wtryskiwacz

Opublikowano
zastanawiam sie czy lambda nie jest padnieta

 

mie bo na gazie chodzi dobrze.

a co ma lambda do gazu? gaz nie jest sterowany kompem, sklad mieszanki staly dla wszystkich obrotow...

stawiam w tej chwili na zacierajacy sie wtryskiwacz

 

To ja trochę rozjaśnie temat...

 

Jeśli masz instalacje gazową I generacji (czyli tylko śruba regulacyjna) to lembda nijak się nie ma do gazu... Gaz ustawiany jest niejako na sztywno śrubą...

 

Jeśli masz instalację II lub III generacji (czyli silniczkiem krokowym gazu) to lamda jest PODSTAWOWYM sygnałem jaki komputer przyjmuje do regulacji gazu... W skrócie gdyby padła auto paliło by drugie tyle(mniej więcej) gazu

 

Jeśli masz jeszcze nowszą instalacje sekwencyjna to temat ma się podobnie jak do gen. II czy III tylko może spalanie rośnie mniej drastycznie

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

dlatego pisze ze nijak sie ma do gazu w moim wypadku

w tym momencie sklaniam sie do dwoch powodow:

1. czujnik polozenia przepustnicy

2. przeplywomierz

 

auto jest zbyt bogate - i o ile w wysokim zakresie obrotow jest to w porządku, o tyle w niskim jest zalewane. pytanie tylko dlaczego tak sie dzieje rowniez na wolnych obrotach

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
tak tylko gwoli wyjaśnienia bo problem rozwiązany. Coś na co nikt nie wpadł - błędy w mapie komputera, zbyt duże czasy wtrysku. Właśnie przeprowadziliśmy z kumplem pełną procedurę resetu kompa i problem zniknął :)
Opublikowano
ucieszylem sie przedwczesnie :) po pierwszym przelaczeniu na gaz problem wrocil :) chyba gdzies jest jakies zwarcie :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak czytam Twój temacik i się zastanawiam co może być przyczyną. Ja mam dokładnie taki sam samochodzik - 90r, Touring z M40B18 i w sumie to mam nierówną pracę ale tylko na wolnych obrotach. Później pracuje OK.

Mam instalację II generacji czyli krokowiec reguluje dopływ gazu.

Fakt ze ostatnio na LPG przestałem jeździć.... no cóż była już zamontowana instalacja.....

 

Wymieniłem kable WN, kopułkę, świece i tez nie pomogło. Przepływomierz jest OK. Sonda Lambda raczej tez bo pali normalnie czyli 8-9 trasa - 10-12 miasto.

 

A jak Twoja chodzi na wolnych? Ja mam tak ok 750-800 obr/min.

Jak odłączam przepływomierz to silnik trochę jakby się dusi a następnie podwyższa obroty. U Ciebie też tak jest?

 

Daj znać czy coś się wyjaśniło bo już nie jeden tutaj na forum nerwów natracił na podobny problem a i tak każdy miał coś innego :mad2:

 

Pozdro

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

dawno tu nie wchodziłem. zostawilem problem nierozwiazany, az do zeszlego tygodnia. podpialem auto pod euroscana. oczywiscie wyszlo ze lambda trzasnieta. ale po wymianie na Boscha problem sie nie rozwiazal niestety. bledy pokasowane, pelny reset ECU zrobiony i nic.

potrzebuje sie dowiedziec jaki sygnal powinna dawac przeplywka przy wolnych obrotach i jaki czas wtrysku dla wolnych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.