Skocz do zawartości

zbierzność


marcin jankojć

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mój problem którego nikt nie może rozwiązać polega na tym iż w samochodzie nie ma luzów ani z przodu i z tyłu, zbierzność poprawna a ściąga. Zamieniałem koła dalej ściąga nie wim co może być ,gdy kierownice mam na wprost to samochód jedzie po pewnym czasie nalewo muszę mieć cały czas trochę w prawo. Może ktoś ma pomysł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria to nie tylko "zbierzność", ale także zbieżność i pochylenie koła oraz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i jeszcze kilka innych parametrów odniesionych do wszystkich czterech kół... Pojedź bracie do kogoś kto ma laserowego, 4-głowicowego BAISSBATH'a, albo jakiś innej marki w miarę przyzwoity sprzęt (ma go np. każdy szanujący się oponiarz) i załącz skan lub fotkę wyników, a pomyślimy co dolega Twojej bawarce... A najpierw zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach :lol:.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakich kołach jeździsz? Jeżeli bardzo szerokie to bedzie sciagać chocby z powodu tego , że w Polsce są drogi takie a nie inne..... :roll2:
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

245/40R18 przód 285/30R18 tył i jakoś mnie nie ściąga.... ponadto każdy właściciel Porsche kupując nowe auto zapewne dostaje reklamacją na wszystko oprócz ściągania bo jeździ po Polsce :?: :?: :?:

 

Zakładając że:

- ciśnienie w oponach zgodne z instrukcją

- brak luzów w zawieszeniu przód i tył

- proste i wyważone małą ilością ciężarków koła z równomiernym zużyciem bieżnika,

to wtedy problemy mogą być dwa:

- tak jak pisał thenygoos zbieżność to sam początek, należy ustawić pełną geometrię kół najpierw tył na cacy a następnie przód na cacy

- jeżeli auto nadal będzie miało problem z zachowaniem jazdy na wprost to należy zmierzyć równoległość osi auta i:

- jeżeli wszystko będzie OK to auto poprostu musi jeździć dobrze

- jeżeli będzie źle to zapewne kiedyś blacharz dał ciała i trzeba będzie "wyprostować" małe conieco w celu doprowadzenia do równoległości osi.

 

Urządzenie jakie może sprawdzić równoległość osi?? każde z ośmioma sensorami, np. moje

:norty:

 

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]pozatym po wymianie wachaczy też trzeba jechać na zbieżność

 

A ja bym pojechał... Dokładnie to chodzi Ci o to, że w E39 nie ma żadnej innej regulacji poza zbieżnością, a przy wymianie wahaczy nie trzeba tykać końcówek drążków kierowniczych... To prawda, ale jak nawet miałeś wcześniej ustawianą zbieżność (w co i tak wątpię) to nie wiesz, czy stare wahacze były ok...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko, ostanio wymieniłem u siebie wachacze z przodu jade na zbieznosc a w E-34 ustawia sie geometrie z tyłu i przodu???

 

Heja :)

 

W e34 ustawiasz tylko zbieżność kół przednich. Całe zawieszenie (przód i tył) nie mają żadnej regulacji geometrii.

 

Po każdej wymianie końcówek drążka kierowniczego należy ustawić na nowo zbieżność kół przednich ale po wymianie wahaczy niekoniecznie bo one nie mają takiego wpływu na zbieżność chyba że mają już luzy to wiadomo, że każde koło jedzie jak chce i zbieżności nawet nie ustawisz.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko, ostanio wymieniłem u siebie wachacze z przodu jade na zbieznosc a w E-34 ustawia sie geometrie z tyłu i przodu???

 

Heja :)

 

W e34 ustawiasz tylko zbieżność kół przednich. Całe zawieszenie (przód i tył) nie mają żadnej regulacji geometrii.

 

Po każdej wymianie końcówek drążka kierowniczego należy ustawić na nowo zbieżność kół przednich ale po wymianie wahaczy niekoniecznie bo one nie mają takiego wpływu na zbieżność chyba że mają już luzy to wiadomo, że każde koło jedzie jak chce i zbieżności nawet nie ustawisz.

 

Pozdrawiam Vikingb.

 

nie do konca tak jest jak piszesz - w e34/32 byla mozliwosc regulacji przednich kolumn za pomoca odpowiednich mocowania mcphersona z ustawionym niecentrycznie mocowaniem amortyzatora ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.