Skocz do zawartości

325Ci Czy istnieją dyfry ze szperą do e46 ?


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

 

Szpera (urządzenie mechaniczne) - to trudno opisać. To jest jakby hamulec, który utrudnia ruch względny kół danej osi (koła chcą się kręcić razem).

Raczej nie dopuszcza do przekazywana całego momentu na jadno koło.

 

Bez szpery ciężka jest "zamiatać" tyłem. Wszystko idzie na wewnętrzne koło.

Czasami jeżdże nissanem 200sx ze szperą. Zupełnie inna jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RoboCop, nie wiem jakie są szpery w Beemkach. W Audi to jest legendarny już Torsen, w którym siła blokująca mechanizm różnicowy rośnie wraz ze wzrostem momentu doprowadzanego do układu napędowego. W szperze wiskotycznej natomiast siła blokująca rośnie wraz ze wzrostem różnicy prędkości obu kół.

 

Rufio, moment to siła w ruchu obrotowym.

Zwykły mechanizm różnicowy z zasady przekazuje moment obrotowy zawsze równo na oba koła. Np. jak jedno jest w górze i się swobodnie kręci to drugie też nie przenosi żadnego momentu (siły).

Ze szperą natomiast moment jest przekazywany na koło mające większą przyczepność. Np. takie samo podniesienie koła spowoduje że drugie "odepchnie się" z jakimś momentem (siłą). Więc szpera, wbrew temu co napisałeś, może rozdzielać moment nierówno w zależności od przyczepności kół.

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rufio, moment to siła w ruchu obrotowym.

Zwykły mechanizm różnicowy z zasady przekazuje moment obrotowy zawsze równo na oba koła. Np. jak jedno jest w górze i się swobodnie kręci to drugie też nie przenosi żadnego momentu (siły).

no to skoro przekazuje moment obrotowy równo to chyba oba koła powinny sie kręcic.Niestety tak nie jest,mechanizm różnicowy przekazuje moment na koło które stawia mniejszy opór.W zimie widać to najlepiej.

Ze szperą natomiast moment jest przekazywany na koło mające większą przyczepność. Np. takie samo podniesienie koła spowoduje że drugie "odepchnie się" z jakimś momentem (siłą). Więc szpera, wbrew temu co napisałeś, może rozdzielać moment nierówno w zależności od przyczepności kół.

tutaj moment jest przekazywany tak samo jak w zwykłym mechanizmie,z tą różnicą że zawsze jest część momentu przekazywana na koło które stawia większy opór.Przykładowo szpera 25%:jeżeli jedno koło straci przyczepność na drugie jest przekazywane(tylko lub aż) 25% momentu obrotowego.Szpera 100% :mrgreen: to sztywna oś,na koła idzie taki sam moment.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam - moment to siła w ruchu obrotowym, czyli:

1[Nm]=1[N]*1[m]

Jeżeli na wałku jest korba o metrowej długości i na koniec tej korby działa siła 1[N] (jeden Newton) to wałek przenosi moment równy 1[Nm].

 

Więc jak koło które straciło przyczepność może przenieść jakąkolwiek siłę? Ono po prostu się kręci, ale nie przenosi momentu. Nie mylcie prędkości obrotowej z momentem obrotowym.

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

ma ktos szpere w e46?? bo jezeli ma to wiele osob na roznych forach internetowych bmw jest w bledzie twierdzac ze takich nie ma do seryjnych modeli...

 

Bo nie ma! szpery do cywilnych BMW skończyły się na modelach e32/e34/e36.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bzdury! wczoraj też w jakimś ogłoszeniu na Allegro sptkałem jakiegoś nawiedzonego, który pisze że w e46 ma szpere - chyba, że zaadoptował z ///M -tylko czy tak się da? nie wiem.

Ten element wogóle nie występuje w katalogach z wyposażeniem dodatkowym -więc skąd i ma się to ma wziąść.

pozdro dla fantastów z Allegro :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
ja mam szpere w e46 328 ci i to zaciesniona na 40%. tak wiec wystepowaly w e46 szpery... jak wpisuje nr czesci w etk to wyskakuje ze jest to dodatek jakis...a a tak swoja droga to mam ja do sprzedania

 

Daj numer czesci bo pierwsze slysze tylko M-power mial szpere i to bez konkretnego blokowania mechanizmu

Podaj vin to sie okaze jaka masz szpere :norty:

Adaptacja szpery z M jest jaknajbardziej mozliwa :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ShakeIt, spojrz na ten filmik

 

mnie tez kreci latanie bokami wiec jakis czas temu tez interesowalo mnie wszystko w tym temacie.

Wtedy mialem jeszcze E36 318ti compacta z ASRem, ktory niezbyt chcial latac bokiem, a juz E36 320 coupe (bez zadnych systemow) dawala duzo wiecej frajdy.

 

Ktos mi kiedys tlumaczyl jeszcze cos takiego, choc moge sie mylic bo to dawno bylo. Niech eksperci mnie wyprostuja jakby co. Podobno przy dluzszym palowaniu gesnieje olej w mechanizmie roznicowym i po jakims czasie auto zaczyna sie zachowywac jak zaszperowane. Ile w tym prawdy - nie wiem, nie probowalem. Ale film ktory umiescilem jakby to potwierdzal, kierownik tego czarnego BMW pali lacza tylko na jednym kole, po jakims czasie kłęby idą już z obu kół.

 

Oj to chyba nie jest tak jak mówisz. Olej nie gęstnieje a wręcz odwrotnie - rozgrzany staje się rzadszy. To że obydwa koła się kręcą to dzięki oponom, które przepalone stawiają mniejszy opór. Wszystko. P.S żal mi tego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.