Skocz do zawartości

Czy ktoś zna dobrego speca od Vanosów na śląsku?


djharuss

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmmm. Wydaje mi się ze takie grzechotanie jak u mnie nie powinno przynieść strat bo z tego co widziałem na you tube ludzie mieli o wiele wiele gorszą sytuację! Zastanawiam się tylko czy jak kupowałem auto w Niemczech już miałem ten problem czy pojawił się z dnia na dzień no i ciekawe co będzie dalej. Czy po jakimś czasie zacznie bardzo walić czy stopniowo bedzie sie pogłębiać. Chciał bym to zrobić bo nie lubie jak mi coś pod maska brzęczy :) mimo ze przy normalnej jezdzie nie słychać tego w samochodzie. Czasem jestem zły sam na siebie bo czesto sam sobie wymyslam problemy, gasze radio i slysze jakies urojone dzwieki z pod maski mimo ze wszystko jest ok :) w mojej starej e34 tak dlugo wymyslalem ze walnął mi rozrząd i od tego czasu zaczęło wszystko walić i auto na złom sie nadawało :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to części zamównone. Będę je miał w na początku przyszłego tygodnia, jak wymienie to dam znać.

Z lekkim grzechotaniem można jeździć, nic sie nie powinno stać, tylko jak kogoś to denerwuje tak jak mnie to można dłubać.

djharuss jak miałbym ci pomóc? Bo "fizycznie" nie da rady, żona już i tak marudzi że więcej po pracy siedze przy aucie jak z rodziną :lol: . Przez neta nie ma sprawy zawsze moge doradzić jak coś będę wiedział

 

Pozdrawiam

:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to części zamównone. Będę je miał w na początku przyszłego tygodnia, jak wymienie to dam znać.

Z lekkim grzechotaniem można jeździć, nic sie nie powinno stać, tylko jak kogoś to denerwuje tak jak mnie to można dłubać.

djharuss jak miałbym ci pomóc? Bo "fizycznie" nie da rady, żona już i tak marudzi że więcej po pracy siedze przy aucie jak z rodziną :lol: . Przez neta nie ma sprawy zawsze moge doradzić jak coś będę wiedział

 

Pozdrawiam

 

Czekamy na info po wymianie....

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

od wczoraj mi tez cos zaczelo rechotac

dzwiek z przodu silnika - slyszalny na wszystkich obrotach, w szczegolnosci na jalowym - co wazne - nie zmienia sie z dodawaniem gazu - caly czas tak samo - przynajmniej do okolo 3000 obr/min - pozniej silnik zaglusza to rechotanie

 

jest to slyszalne zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku - na zimnym moze (ale to moze) ciut mniej

 

nigdy nie mialem problemow z vanosem, a samochod mam juz prawie 3 lata

 

czy to rowniez beda do wymiany te elementu o ktorych piszecie ?

 

silnik to M52B28

 

z gory dzieki za jakas odpowiedz !!

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego

jeżeli rechocze na całym zakresie obrotów to nie będzie Vanos

może to być łożysko alternatora jakaś rolka napinacza itp.

trzeba szukać

 

czyli vanos rechocze tylko przy konkretnych obrotach - ew raz slabiej, raz glosniej? dodam ze caly czas rechotanie jest jednostajne - jak dodaje gazu to kompletnie nic sie w tym nie zmienia ..

 

rechotanie dobiega ewidentnie z przodu silnika ..

 

nie urkywam ze zaczyna mnie to denerwowac - przez 3 lata nie robilem przy samochodzie nic, i nie jestem przyzwyczajony do awarii ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiloff może za dużo naczytałeś się o tym grzechotaniu i teraz sam wywołałeś wilka z lasu :D ...

nie, tak całkiem serio, "vanos grzechocze" ( w cudzysłowiu bo to nigdy vanos nie grzechocze i tak - błędnie przyjeło się to powiedzenie), przy pewnych obrotach , oraz podczas schodzenia z nich. Poszukaj kogoś na forum z twoich okolic i umów się , niech posłucha tego kto inny. BTW ile przebiegu masz? Bo asz dziwne że nie masz problemu z "grzechotaniem" ,albo może nie zwracałeś wczesniej uwagi na to?

 

pozdrowienia [/img]

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obsluchalem sluchawkami medycznymi i ewidentnie z przodu silnika - pod przykrywka od vanosa, lepiej sie tez przysluchalem i jednak w zaleznosci od obrotow to dzwiek sie zmienia ..

 

co do tego czy wczesniej nie mialem problemow z vanosem - szczerze to niewiem - nigdy nie zwrocilem na to uwagi czy wydobywaja sie jakies niepokojace odglosy z tamtad - przynajmniej nic takiego nie slyszalem ..

 

jak fachowo nazwac te czesci ktore sa do wymiany i jak one sa konkretnie zlokalizowane ? moglby to ktos wytlumaczyc ? bo chcialbym jutro przynajmniej troche mechanika naprowadzic na ewentualny sposob naprawy - zeby mi nie powiedzial ze trzeba calego vanosa wymieniac ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego

jeżeli do usłyszenia Vanosa musisz używać słuchawek lekarskich to daj sobie na razie spokój bo wpakujesz się w niepotrzebne koszty

porozmawiamy kiedy będzie go słychać gołym uchem

 

emir : to nie tak, to jest glosne, tylko ze nie wiedzialem dokladnie z ktorego miejsca - czy napewno z okolic vanosa - i dlatego sluchalem tego takimi wlasnie sluchawkami ..

 

mam mozliwosc kupienia uzywanego vanosa za 250zl - pchac sie w to czy lepiej wymienic te elementy o ktorych jest mowa w tym watku ?

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego

jeżeli do usłyszenia Vanosa musisz używać słuchawek lekarskich to daj sobie na razie spokój bo wpakujesz się w niepotrzebne koszty

porozmawiamy kiedy będzie go słychać gołym uchem

 

emir : to nie tak, to jest glosne, tylko ze nie wiedzialem dokladnie z ktorego miejsca - czy napewno z okolic vanosa - i dlatego sluchalem tego takimi wlasnie sluchawkami ..

 

mam mozliwosc kupienia uzywanego vanosa za 250zl - pchac sie w to czy lepiej wymienic te elementy o ktorych jest mowa w tym watku ?

 

nie kupuj całego Vanosa jeżeli już to tylko te elementy o których już była mowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę żeby to była wina vanosa. Vanos poprawia "dół" silnika do 2500 obrotów, potem wałek wraca do pozycji "0" i przy obrotach o których pisałeś już dawno nie pracuje. W Hondzie od 4000 obr. silnik dostaje kopa bo v-tec poprawia "górę" silnika.
:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę żeby to była wina vanosa. Vanos poprawia "dół" silnika do 2500 obrotów, potem wałek wraca do pozycji "0" i przy obrotach o których pisałeś już dawno nie pracuje. W Hondzie od 4000 obr. silnik dostaje kopa bo v-tec poprawia "górę" silnika.

cyt. W silniku 2-litrowym poniżej 1000 obr/min i w 2,5-litrowym poniżej 3000 obr/min regulator obraca wałem rozrządu zmniejszając kąt początku otwarcia zaworów dolotowych skutkiem tego maleje przekrycie zaworów w pobliżu ZZ oraz zasysanie reszty spalin do cylindra. Polepsza się dzięki temu spalanie i regularność biegu jałowego silnika. W średnim zakresie prędkosci obrotowych, czyli powyżej podanych poprzednio wartości, regulator obraca wał rozrządu w kierunku wcześniejszego otwarcia zaworów dolotowych. W wyniku tego przekrycie zaworów wzrasta w pobliżu ZZ i większa ilość gazów spalinowych dostaje się do cylindrów. Tworzy się wewnętrzna recyrkulacja spalin i maleje wydzielanie spalin do tłumika. W wyniku tego obiegu maleje też nieco zużycie paliwa. Z kolei dzięki wcześniejszemu zamknięciu zaworów dolotowych rośnie moment obrotowy silnika, gdyż wzrasta średnie ciśnienie w cylindrach. Po przekroczeniu 4500 obr/min regulator ustawia wał rozrządu ponownie w położeniu późniejszego otwarcia zaworów wlotowych. Jest to niezbędne w celu uzyskania pełnej mocy silnika.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam mój temat i widzę ze dosyć się rozwinął ale tak szczerze to zaden z postów nie odpowiedział ma moje pytanie. Mianowicie gdzie na śląsku znajdę dobrego mechanika który wymieni mi uszkodzone części mojego vanosa...

spróbuj zadzwonić do nich http://www.m-auto.pl/

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Panowie, wczoraj wymieniłem części o których była mowa i w moim przypadku nic to nie dało :(

 

Co do warsztatu to też słyszałem że ten warsztat o którym pisze green71 jest na wysokim poziomie. Chyba też sie tam wybiore na diagnoze...

:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Panowie, wczoraj wymieniłem części o których była mowa i w moim przypadku nic to nie dało :(

 

Wymieniłeś części z rysunku : 11,10, 9, 12, i 6. i nic? To jak już nie wiem ,ręce opadają bo w większości to pomagało,,, :(

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie pomogło, nie wiem już gdzie dalej grzebać. Wczoraj byłem u kolejnego mechanika, który naprawia BMW i jak mu powiedziałem co już wymieniłem bez najmniejszych rezultatów to powiedział że już nie ma za bardzo pomysłów i że sie nie podejmie grzebania w tym. Powiedział że może wymiana vanosa na nowy coś da ale pewności nie ma. Ponoć BMW zaleca wymianę tej części co 150 kkm.

Ale takiej kasy raczej nie wywale :mad2: no chyba że miałbym 100% pewności że to jest to

:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie jest zupełnie to samo, tak jak na filmiku. Grzechotanie zaczyna się od ok 2 tys a przestaje przed 3 tys. Z tą różnica że piszecie że tylko na rozgrzanym silniku a u mnie najgorzej na zimnym. Wymieniłem już 3 razy vanosa i dalej to samo :mad2: niestety na używane vanosy :( Już bym miał na połowe nowego :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie jest zupełnie to samo, tak jak na filmiku. Grzechotanie zaczyna się od ok 2 tys a przestaje przed 3 tys. Z tą różnica że piszecie że tylko na rozgrzanym silniku a u mnie najgorzej na zimnym. Wymieniłem już 3 razy vanosa i dalej to samo :mad2: niestety na używane vanosy :( Już bym miał na połowe nowego :cry2:

 

Jakbyś zapoznał się ze wszystkimi postami na temat grzechotania to uniknął byś niepotrzebnych kosztów. Grzechotanie to nie wina vanosa!!!. Jeżeli nie pomogła wymiana elementów o których mowa na początku postu (choć w większości przypadków to pomagało) pozostaje jeszcze wymienić 1,2,5 i 16 + przy okazji rozrząd(łańcuch) ze ślizgami. Po tej operacji musi być dobrze inaczej nadaje się to do programu "nIE do wiary" :worried:

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.