Skocz do zawartości

e36 316 i - Obroty na luzie 1300 ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam pytanie odnośnie wysokości obrotów na biegu jałowym w e36 316i. Gdy wyrzuce na luz dojeżdzając do skrzyżowania lub w trakice jazdy na trasie... Obroty utrzymuja sie w przedziale 1300 - 1400... Dopiero gdy samochód całkowicie sie zatrzyma i trzymam wcisniety hamulec.. dopiero wtedy po dłuzszym czasie spadaja na 800... Podejrzewam że auto przez to o wiele wiecej spala a poza tym nie jest to przyjemne kiedy staje na skrzyzowaniu i utrzymuja sie wysokie obroty... Czy ktos spotkał sie z takimi objawami ?? Co to może byc ??

 

Pozdrawiam

Radek[/b]

Opublikowano
hmm czyli kolega bramkarz myśli, że to ten silniczek krokowy. Tez mi sie tak wydawało ale pojecia nie mam jak go można odłączyc.. Czytałem sporo na tym forum o czyszczeniu tego silniczka.. Spróbuję go wyczyscić. Poza tym w przewodzie gumowym od filtra powietrza (kolanko) znalazłem pęknięcia.. może to wina zasysanego lewego powietrza, które przez te pęknięcia silnik zasysa ??
Opublikowano
lewe powietrze też ma na to wpływ, ale spróbuj odpiąć wtyczkę zasilającą silniczek krokowy i daj znać jakie objawy. Bo jesli bez zmian to masz krokowiec uwalony.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Widzę że kolega zapomniał opisać jaki jest efekt.

A ja mam pytanie: czy na teście komputerowym można wykryć padniętego krokowca? Ja na takim teście byłem (w jakimś zakładzie mechanicznym - podpiął się pod puszkę jakąś skrzynką i o dane auta wypytywał), sprawdzono mi co nieco ale podobno wady krokowca nie wykryje (???????). Co wy na to?

Opublikowano

wybacz ale lpg to dla mnie gaz. Inaczej tego skrótu nie mogę rozszyfrować.

A jeśli już to mam samą benzynę.

A z obrotami to mam też kłopot, sporadyczny, rzadko się pojawiający i nie znalazłem tu na forum takiego przypadku więc go opiszę.

Opublikowano
Miałem podobnie. Jak autko na luzie bedzie miało takie obroty to odkręć korek od wlewu oleju do silnika i sprawdź cy obroty spadną do takich jak powinny być tzn. 800-900. Poźniej podreguluj przepustnicę.
Opublikowano
Miałem podobnie. Jak autko na luzie bedzie miało takie obroty to odkręć korek od wlewu oleju do silnika i sprawdź cy obroty spadną do takich jak powinny być tzn. 800-900. Poźniej podreguluj przepustnicę.

 

:duh: Świetna rada - tymbardziej iż silnik dostanie wtedy fałszywego powietrza, które nie jest obliczone przez przepływomierz i ma pełne prawo "zakulać" z obrotami.

 

Tutaj sie nic nie reguluje przepustnicą :duh:

Przepustnica podczas wolnych obrotów ma być zamknięta .

Za wolne obroty odpowiada w tym przypadku zawór powietrza dodatkowego.

 

Przemyśl może następne twoje wypowiedzi i nie wypisuj herezji.

 

Pzdr,

  • 1 rok później...
Opublikowano

ten sam problem dojezdzam do skrzyzowania 1300 i po chwili spada do prawidłowych czyli 880 bo byłem na kompie jedynie co mi wykrył do sonda i sadze ze to jej wina- chyba

pozdawiam

 

a i jeszcze jedno silniczek krokowy w m43b16 powinien być gdzie? pod kolektorem ssącym?? jesli tak to ja go nie mam, moze dletego ze mam gaz sekwencja.

Opublikowano
Może być wina zacinającego się krokowca, może być wina lewego powietrza, może być wina źle działającej sondy lambda. Uszkodzenie krokowca rzadko się zdarza, przeważnie wystarczy wyczyścić. Jeżeli są jakiekolwiek nieszczelności w układzie ssącym to uszkodzone elementy należy wymienić, lub chociaż tymczasem uszczelnić. Prawidłowość działania sondy lambda można sprawdzić przy pomocy zwykłego woltomierza, choć najlepszy byłby oscyloskop.
Opublikowano

sadze ze u mnie problemem bedzie sonda, ale mam pytanie takie czy jest taka mozliwosc ze sada bedzie mocno zabrudzona np jakis nagar nalot mocny co w tym stuylu i juz moze fałszowac lub dawac złe parametry na komputer?? Oraz czy istnieje mozliwosc jej czyszczenia czy raczej sie jej nieczysci??

Z góry dzia za odp

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie jednak to nie sonda!! kolega wcześniej cos pisał ze silniczek krokowy sie wiesza, silniczka krokowego to ja szukałem i musze przyznac ze nie posiadam (wiem gdzie powinien sie znajdowac)ale mam przy przepustnicy -regulator biegu jałowego czy on moze sie wieszac i przy dojezdzaniu obroty sie tak wysoko utrzymuja około 1200 chwila z noga na hamulcu koła sie nie kreca obroty sie stabilizuja i stoja juz ok

przepustnica czyszczona kolektor ssacy nie

viewtopic.php?f=68&t=130363

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.