Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miałem niesprawne wisco ,jednak nawet w korkach przy temperaturze 30 C nie było żadnych objawów przegrzewania się samochodu . Przy rutynowym przeglądzie w ASO lub nieautoryzowanym serwisie komputer nie wykazywał błędów ,a serwisanci nic podejrzanego nie widzieli ja zresztą też . Prawdopodobnie jeździłem z uszkodzonym wisco około 1.5 roku co mogło mieć wpływ na moje dzisiejsze problemy z tym samochodem (słaba moc do 3000 obr / ciężko pracujące wspomaganie i inne) . Co ratowało sytuację ? Elektryczny wiatraczek. Jednak zmagałem się przez 1.5 roku z ciężko pracującym wspomaganiem szczególnie w korkach (wymiłem pompe ,przewody ,zbiorniczek) i nic nie pomogło . ASO jak i niektóre nieautoryzowane serwisy również nie wiedziało w czym problem . Po wymianie wisco : spalanie spadło i wspomaganie pracuje jak powinno samochód zupełnie inaczej się prowadzi . Nie wiem jak KOMPUTER w ASO czy POKŁADOWY może nie pokazywać tak ważnej dla tych silników usterki :mad2: . Przez uszkodzone wisco i brak kompetencji ze strony 3x ASO BMW w Warszawie miałem niepotrzebne wydatki i być może niepotrzebnie zamęczony silnik + inne podzespoły :mad2: . Także powiedzenie Będziesz Miał Wydatki bierze się z niekompetencji autoryzowanych serwisów !!!!!! MOJA RADA : SPRAWDŹCIE WISCO ,bo później będziecie mieli wydatki .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprzęgło wiskotyczne jest urządzeniem całkowicie mechanicznym, niezależnym od elektroniki i elektryki samochodu. Nie dziwiło Cię, że nawet w największych korkach nie słyszysz pracy wentylatora?
Opublikowano
Sprzęgło wiskotyczne jest urządzeniem całkowicie mechanicznym, niezależnym od elektroniki i elektryki samochodu. Nie dziwiło Cię, że nawet w największych korkach nie słyszysz pracy wentylatora?

 

Nie zawsze w korkach jeździ się w ciszy tzn. muzyka ,rozmowa . Nie dziwiło też z powodu właściwej temperatury cieczy na wskaźniku . Kiedyś temperatura skoczyła ale to z powodu termostatu .

"Sprzęgło wiskotyczne jest urządzeniem całkowicie mechanicznym, niezależnym od elektroniki i elektryki samochodu." To powinni to zmienić i to natychmiast . Nie każdy wie co to jest wisco i nie każdy wie kiedy powinno i jak powinno pracować .

 

Rzecz ,która się poprawiła po zamontowaniu prawidłowo działającego wisco jest temp w samochodzie . Nie trzeba już przy temperaturach 15 C włączać w mieście klimatyzacji . Sprzęgło miało OGROMNY wpływ na ogólne użytkowanie samochodu .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co rozumiem, problem polegal na nie zalaczajacym sie wisco wiatraku. U mnie on pracuje zawsze gdy tylko delikatnie rozgrzeje sie silnik, duzy wplyw na jego dzialanie ma klimatyzacja - wlaczona powoduje wczesniejsze zalaczanie sie wisco.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie on pracuje zawsze gdy tylko delikatnie rozgrzeje sie silnik, duzy wplyw na jego dzialanie ma klimatyzacja - wlaczona powoduje wczesniejsze zalaczanie sie wisco.

 

To masz zepsute, wymień bo bez sensu tracisz na mocy, zużywasz więcej paliwa i masz głośniej w aucie. To powinno się włączać tylko przy wysokich temperaturach w korkach lub przy bardzo powolnej jeździe gdy nie ma przepływu powietrza przez chłodnice (wisko wspomaga ten przepływ gdy nie występuje on z przyczyn naturalnych).

 

Możesz też mieć taką sytuację, że sprzęgło jest ok a masz zapchane chłodnice i nie przepuszczają prawidłowo powietrza.

 

Przy włączonej klimie raczej wisko nie powinno się włączać tak szybko jak piszesz, bo działa wentylator od klimy, który jest elektryczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz też mieć taką sytuację, że sprzęgło jest ok a masz zapchane chłodnice i nie przepuszczają prawidłowo powietrza.

Ok,

jak moglbym to sprawdzic? Masz jakas rade?

Kierka tez dosc ciezko mi chodzi, ale wiaze to z plynem do wspomagania.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Co sie dzialo ze wskaznikiem temperatury cieczy chlodzacej silnika?

 

Cos to wszystko tak malo prawdopodobne...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawostką jest to z tym wspomaganiem. Osobiście nie mam pojęcia co ma jedno do drugiego.

 

mcmt.. jedyne wyjście to zamontować na próbę prawidłową wiskozę, nawet używkę, ale w 100% sprawną.. jeżeli dalej będzie problem to na bank wina chłodnic/y. Do 540i na szczęśnie są dość tanie chłodnice w zamiennikach i chyba nawet nie warto szukać używanej która może się okazać równie przytkana.

 

Co sie dzialo ze wskaznikiem temperatury cieczy chlodzacej silnika?

 

Cos to wszystko tak malo prawdopodobne...

 

No to jest właśnie też ciekawostka jakim cudem mu prawidłowo pokazywało temperaturę w bloku silnika. :? Ale może być też tak (a miałem tak w Omedze TDS), że cały system wychładza się dobrze tylko temperatura przy chłodnicy jest tak wysoka (bo nie przepuszcza powietrza), że wiskoza się włącza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdy zapytam w serwisie BMW w ktorym aktualnie moja mala stoi, czy odpowiedza mi na takie pytanie? Zwlaszcza, ze wskazowka temperatury NIGDY nie przechylila sie jeszcze nawet o milietr w prawo od pionu... Czy powiedza kup to sie przekonasz? :duh:

Z histori w ASO kolegi wynika, ze oni nie maja o tym pojecia. :roll:

Jestem teraz... zmartwiony :worried: ale lepiej teraz niz pozniej/wcale.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego Ci się wskazówka nie rusza bo w BMW jest bardzo dobrze rozwiązane chłodzenie a wiskoza dba żeby Ci się nie przegrzewało nic. Stąd ciągle prawidłowa temperatura. Twój problem nie jest taki straszny bo lepiej mieć wiskozę za często się włączającą niż w ogóle. Jest jeszcze jedna metoda sprawdzenia. Gdy odpalasz auto rano powinna wiskoza chwilę popracować i potem ucichnąć. Jak tak jest to już dobrze i teraz zwróć uwagę czy przy szybkiej jeździe na trasie też słyszysz wiskozę. Jeżeli tak to prawdopodobnie jednak są to niedrożne chłodnice a nie źle działające sprzęgło. Gwarancji nie ma ale możesz jechać do jakichś speców dobrych od chłodnic i niech Ci sprawdzą. Oczywiście chodzi tu o sprawdzenie przepływu powietrza a nie drożności w sensie przepuszczania płynu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdze jak tylko dostane auto, ale z tego co pamietam latem zalacza sie na chwile (po odpaleniu chlodnego silnika), a zima chya sie nie zalaczalo odrazu, tylko po rozgrzaniu.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

"Ciekawostką jest to z tym wspomaganiem. Osobiście nie mam pojęcia co ma jedno do drugiego."

 

Też dokładnie nie wiem jaki to miało związek . Grzał się płyn od wspomagania ? Ale wiem jedno ,że czy 30 C ,czy korek wspomaganie ZARAZ po wymianie wisko zaczęło prawidłowo działac . Wszystko było wymieniane przy mnie ,więc nie ma mowy o zbiegu okoliczności . Płyn jest chłodzony (?) :.

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/530i-M54/ECE/L/A/2000/09/mg-32/ill-32_0723/

 

"Co sie dzialo ze wskaznikiem temperatury cieczy chlodzacej silnika?

Cos to wszystko tak malo prawdopodobne..."

 

No chyba mi się to nie przyśniło :lol: . Najgorsze jest to ,że komputer od którego uzależnione są wszystkie ASO ,nie wykazywał błędów z tym związanych . Pokaże np. uszkodzony czujnik PDC ,ale nie wisko wg. mnie to ogromne niedopatrzenie ,a może to nie jest technicznie możliwe ? Nie wiem ,nie znam się ,jestem zarobiony :lol: . W każdym razie samochód się męczył i byc może skróciła się jego żywotnośc .

Opublikowano

chlopie coś sie tak uparł visko i komputera

mmwmm tłumaczył ci już że visko nie jest w żaden sposób podłączone do komputera,

myślisz że auto można podlączyć do komputera to każdą usterke ci pokaże? :mad2:

czasami troche trzeba pomyślieć to nie boli

ja ostatnio podłączyłem auto pod komputer i nie pokazał mi że mam do wymiany łączniki stabilizatora a tłuką się-cholera co to może być :doh:

Opublikowano
chlopie coś sie tak uparł visko i komputera

mmwmm tłumaczył ci już że visko nie jest w żaden sposób podłączone do komputera,

myślisz że auto można podlączyć do komputera to każdą usterke ci pokaże? :mad2:

czasami troche trzeba pomyślieć to nie boli

ja ostatnio podłączyłem auto pod komputer i nie pokazał mi że mam do wymiany łączniki stabilizatora a tłuką się-cholera co to może być :doh:

 

Przesadziłeś :( . Czy łącznik stabilizatora ma wpływ na pracę silnika i resztę podzespołów elektrycznych ? Na drugi raz też czytaj ze zrozumieniem . No chyba że jesteś serwisantem z ASO :lol: .

Opublikowano

oczywiście że żaden komputer nie zdiagnozuje czy wisko sprawny czy nie

a co do łaczenia tego ze wspomaganiem to też mało prawdopodobne bo mi silnik się grzał że plyn wywalało a wspomaganie działało prawidłowo zresztą jak widać na rysunku jest chłodzenie płynu do wspomagania

prędzej można pomyśleć czy pasek się nie ślizgał i przy kolejnej naprawie zostało to usunięte przypadkowo lub nie

no i kwestia jazdy z niby nie sprawnym wiskiem - półtora roku bez awaryjnie byś nie objeździł

Opublikowano
Az sprawdzilem, i u mnie wentylator wlacza sie odrazu po odpaleniu silnika, nie wazne czy zimny czy cieply, chodzi non stop i wszystko jest ok. Wiec nie wiem... czy tak powinno byc czy sugerujecie, ze cos jest zle...
Pozdrawiam
Opublikowano
oczywiście że żaden komputer nie zdiagnozuje czy wisko sprawny czy nie

a co do łaczenia tego ze wspomaganiem to też mało prawdopodobne bo mi silnik się grzał że plyn wywalało a wspomaganie działało prawidłowo zresztą jak widać na rysunku jest chłodzenie płynu do wspomagania

prędzej można pomyśleć czy pasek się nie ślizgał i przy kolejnej naprawie zostało to usunięte przypadkowo lub nie

no i kwestia jazdy z niby nie sprawnym wiskiem - półtora roku bez awaryjnie byś nie objeździł

 

Napisałem wcześniej ,że NIE WIEM czy technicznie jest możliwe żeby komputer informował o nieprawidłowo działającym wisko ,ale dobrze BYŁOBY ,żeby ktoś (BMW) nad tym pomyślało .

Wspomaganie zaczęło prawidłowo działać zaraz po wymianie wiska . Wszystko było przy mnie robione ,więc przypadkowo paska nie naciągnął ,ani go nie ruszał .

Przez półtora roku wymieniłem chłodnicę ,którą rozsadziło (nikt się nie zastanawiał dlaczego) . Zaraz po wymianie chłodnicy padł termostat . Samochód mulił się i więcej palił w gorące dni (teraz wiem ,że może mniej palić) ,a także jak postał w korkach . Czyli jednak bezawaryjnie nie było .

Ja nie jestem specem ,ale wiem że wisko miało ogromny wpływ na moje auto . Ostrzegłem was i przed awarią wiska i przed ASO ,a wy mnie atakujecie i wmawiacie ,że kłamie :mad2: . Sprawdźcie wisko i dajcie mi spokój :wink: .

Opublikowano
Az sprawdzilem, i u mnie wentylator wlacza sie odrazu po odpaleniu silnika, nie wazne czy zimny czy cieply, chodzi non stop i wszystko jest ok. Wiec nie wiem... czy tak powinno byc czy sugerujecie, ze cos jest zle...

 

Tzn. masz efekt śmigła jak dodasz gazu ? Jeżeli ten efekt jest cały czas na zimnym ,ciepłym ,w trasie to wisko jest zepsute i niepotrzebnie samochód się męczy ,może więcej palić i mieć gorsze osiągi .

Nie wiem jak jest w twojej 5-tce ,ale w E39 oprócz wiska jest elektryczny wiatraczek ,który załącza się z klimatyzacją . U mnie jak było zepsute wisko (nie pracowało wogóle) to ten wiatrak załączał się nawet jak klimatyzacja była wyłączona i odwalał robotę za wisko .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Az sprawdzilem, i u mnie wentylator wlacza sie odrazu po odpaleniu silnika, nie wazne czy zimny czy cieply, chodzi non stop i wszystko jest ok. Wiec nie wiem... czy tak powinno byc czy sugerujecie, ze cos jest zle...

 

No bo ten wentylator zawsze pracuje ale luźno. Po prostu się kręci z małą prędkością (teoretycznie można go wtedy zatrzymać palcem, ale lepiej w ten sposób działania wiskozy nie sprawdzać bo można paluszek stracić). Jeżeli wiskoza nie spełnia swojej roli i wentylator jest zblokowany ze sprzęgłem to przy dodaniu gazu powinieneś go słyszeć jak przyśpiesza (tak jak kolega szerszenkiler napisał), słychać to bardzo wyraźnie, głośne wycie, zresztą gołym okiem też to widać patrząc na wentylator.

Opublikowano
Az sprawdzilem, i u mnie wentylator wlacza sie odrazu po odpaleniu silnika, nie wazne czy zimny czy cieply, chodzi non stop i wszystko jest ok. Wiec nie wiem... czy tak powinno byc czy sugerujecie, ze cos jest zle...

 

Tzn. masz efekt śmigła jak dodasz gazu ? Jeżeli ten efekt jest cały czas na zimnym ,ciepłym ,w trasie to wisko jest zepsute i niepotrzebnie samochód się męczy ,może więcej palić i mieć gorsze osiągi .

Nie wiem jak jest w twojej 5-tce ,ale w E39 oprócz wiska jest elektryczny wiatraczek ,który załącza się z klimatyzacją . U mnie jak było zepsute wisko (nie pracowało wogóle) to ten wiatrak załączał się nawet jak klimatyzacja była wyłączona i odwalał robotę za wisko .

 

 

miałem identyczną sytuację, ale od razu zauważyłem że cos jest nie halo, bo kontrolnie co jakiś czas sprawdzam, czy wiatrak klimy się w ogóle włącza (bo lubi się psuć) albo czy wisko działa, a to można łatwo sprawdzić, kupiłem nowe SACHS i jest prawidłowo,

po za tym od czasu do czasu robiłem test na zegarach (chyba 7) tam widać jaka jest dokładnie temperatura, jak zachowuje się termostat, i przy jakiej temp wiskoza się załącza,

co do samej wskazówki od temp na zegarach to ona jest w pionie już od 80 st do ?? pewnie i nawet 105 st. choć nie wiem jak jest danym modelu,

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Widzę że rozmowa toczy się na temat wisko, więc się podłącze.

 

Jakiś czas temu, byłem u mechanika, który wymieniał mi pewną część pod maską.

Problem w tym, że po zakończeniu swojej pracy zapomniał zabrać metalowej rurki, która została gdzieś na silniku. :mad2:

Niewiedząc o pozostawionym narzedziu, jeździłem z ta rurką około miesiąca, aż wreszcie wpadła mi w kręcącą się wiskoze.

Obroty jakie wtedy miałem to około 4000, huk był niesamowity, myslałem że rozwalił sie silnik. :duh:

Rurka narobiła mi szkód niszcząc wiatrak wiskozy i maskę, pozostawiając

wybrzuszenie i odpryśnięty lakier (prawie dziura) :cry2:

 

Moje pytanie.

 

Czy podczas takiego zajścia mogo się coś uszkodzić??

 

Dodam że po wymianie wiatraka prawie wszystko jest w porządku.

 

Temperatura jest w normie, ale zauważyłem że gdy odpalam zimny silnik,

pojawiają się delikatne wibracje, które znikają po nagrzaniu się silnika.

Proszę o rady.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

visco kreci sie caly czas - na zimnym silniku ma sie krecic wolno tak ze rekami da sie zatrzymac , jak visco dostanie temperatury ( z cieplego powietrza lecacego z chlodnicy) to dostaje obrotow - im cieplejsze tym szybciej sie kreci.

dobrze dzialajace visco chlodzi nie tylko chlodnice ale glownie silnik i wszystko przy nim . co moze miec zwiazek ze wspomaganiem ( chlodzac olej)

 

 

co do rurki to moze teraz masz wibracje na lopatkach wentylatora

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
visco kreci sie caly czas - na zimnym silniku ma sie krecic wolno tak ze rekami da sie zatrzymac

Probowalem... Da sie zatrzymac... ale mimo wszystko... odradzam te metode :evil: . Zabezpiecz sie lepiej w szmatke czy rekawiczke :P ...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.