Skocz do zawartości

Ubywa płynu chłodniczego!!!


Tomson-86

Rekomendowane odpowiedzi

problem jest taki, z ukladu chlodzenia ubywa płynu chłodniczego w serwisie bmw sprawdzili i okazalo sie ze ktos sztukowal jedna z rurek, lecz nie wytzrymalo to dlugo, rurka wymieniona uklad sprawdzony na szczelnosc. po paeu dniach sprawdzilem stan plybu i co? minimum... nie widac nigdzie wyciekow, a silnik trzyma temperature... CO JEST?!?!
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w trakcie wymiany silnika(w starym poszła panewka:P), przed awarią tez ubywał mi płyn sprawdzałem chlodnice na łaczeniach, pompe wody weże chłodnicy a po wyciagnieciu silnika co sie okazało? Że płyn spieprzał z tyłu głowicy, z plastikowego kolanka, a wąz ktory byl na nie nałozony poprostu był zżesiały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bylem w serwisie bmw i uklad byl sprawdzany - jest szczelny... ktos kiedys pisal na forum, ze po wymianie plybu i odpowietrzeniu i tak musial pozniej dolac po przejechaniu ok 100km 2,5l plynu... moze to to...
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam, ze oleju w wodzie nie ma i odwrotnie, a rury od chlodnicy dosc miekkie, wiec to nie uszczelka... pisze bo slyszalem ze woda moze sie przedostawac do ostatniegoo cylindra, a troche mi kopci przy odpaleniu wiec sprawdzilem... co dalej???
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to grubo... a czy w takiej sytulacji cisnienie z cylindra nie prZedostawalo sie po zgaszeniu silnika do ukladu chlodzenie i nie wywalalo wody??? a odnosnie sprawdzenia szczelnosci: zrobili to przy okazji wymiany rurki ukladu chlodzenia-wliczone w koszta...
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie to mnie zastanawia, bo jezeli byla by to glowica, to cisnienie z cylindra, ktore jest wyzsze przedostawalo by sie do ukladu chlodzenia i wywalalo by wode...
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, u mnie robilem uszczelke bo sie przegrzewal, po wymianie zaczelo ubywac plynu, co 1000km 1litr dolewalem, po dlugich niejednokrotnych ogledzinach okazalo sie ze krociec ten od nagrzewnicy (przy scianie grodziowej kolo kolumny kier.) ma opaske zaciskowa calkiem luzna, po dokreceniu jest ok. Jezdzilem z tym prawie rok, i ile petrygo wlalem, przynajmniej mam swiezy plyn:)

miało być bezawaryjne;]


http://i50.tinypic.com/2005nv5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu, bo mam podobny problem. Ubywa mi płynu chłodniczego (choć już pewnie prawie woda bo dolewałem wody) z poziomu max na min po ok 200-300km. wycieków raczej niewidzę choc pod auto niewchodziłem. Stan oleju sie niepodnosi, w wodzie oleju też niewidzę. Róra dochodząca do chłodnicy po włączeniu silnika twardnieje a po przejechaniu kilku kilometrów po odkręceniu korka wlewu płynu płyn poprostu wypływa, ale czytałem na tym forum ,że to normalne bo to układ ciśnieniowy. Mam małe obawy co do uszczelki pod głowicą i do samej głowicy. Może ktoś coś może poradzić ? Jestem ciekaw czy jakby któraś z tych rzeczy była uszkodzona mozna to zdjagnozować sprawdzajac ciśnienie na tłokach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawdzane bylo cisnienie na cylindrach i bylo ok,dopiero po sciagnieciu glowicy i sprawdzeniu jej na podcisnienie okazala sie ta dziurka(dobrze ze auto bylo jeszcze na gwarancji),a tak wogole to plynu mi ubywalo jakies 0,5l na 1000km, a po jakis 2 miesiacach 0,5l na 500km no i zaczal kopcic na bialo

http://images33.fotosik.pl/325/e13c7b5552233246m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że nie mam instrukcji to podłącze się tu z moim jeszcze jednym pytaniem.

Chodzi o poziom płynu chłodzącego w E36, tam gdzie jest kreseczka z napisem CALT to minimum czy maksimum dla zimnego silnika(wydaje mi się że to maksimum a minimum tam gdzie kończą się te żeberka ale nie jestem pewien więc proszę o odpowiedz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

U mnie jest tak.

Silnik 1,9 M43TU

 

Ubywa płynu nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik, wszystko szczelne, korek zbiorniczka nowy, nie kopci na biało w ogóle nawet po odpaleniu na zimno, węże twarde tak jak mają być. Robiłem próbę na autostradzie, przepędziłem do 180 km/h, nie wywaliła płynu korkiem, dopiero na drugi dzień jak silnik ostygł to zapaliła się kontrolka poziomu płynu. Dziennie dolewam od 0,5 do 2 litrów płynu. Jak odkręcę korek na pracującym silniku to płyn się pieni, przelew działa prawidłowo. Z ogrzewaniem nie ma problemu, odpowietrzana była już nie raz i cała robota psu pod ogon. Jestem umówiony na test CO2 w układzie ale to chyba tylko potwierdzi że remont silnika za pasem.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam, sory że odgrzeję temat ale mam problem, pojawiła mi się kontrolka od oleju żółta i zgasła dopiero chwile po zgaszeniu auta i dodatkowo kontrolka o niskim poziomie płynu chłodniczego, wyczytałem że kontrolka od oleju sygnalizuje że jest go po prostu bardzo mało i należy dolać i tak zrobiłem, ku mojemu zdziwieniu po dolaniu oleju, zniknęła kontrolka od oleju- oczywiste, ale zniknęła też kontrolka od płynu chłodniczego którego NIE DOLAŁEM! Czy może mi ktoś teraz wytłumaczyć jak to jest możliwe że dolałem jedno a znika kontrolka druga? Silnik N46B20.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

Podepne się pod temat. Ubywa płyn chłodniczy ok. 0.5 l na 400 km. Dolewajac brakujący płyn następnego dnia było go nad stan i się wylal. Dodatkowo przy opalaniu czasem pojawia się biały dym. Żadnych białych osadów na korku, olej ok, brak oleju również w płynie. Czy miał ktoś takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.