Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
podczas jazdy zapalily mi sie wszystkie kontroli wskazowki przekrecily mi sie i zgaslo wszystko, nie dzala prdkosciomierz wskaznik temp. obrotomierz i licznik. O co chodzi? Pozdrawiam
Opublikowano
Zrób test zegarów to bedziesz wiedział czy w ogóle prąd tam dochodzi...
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano
nowy problem z zegarami, podczas jazdy zapalaja sie kontrolki i pochili obtotomierz licznik i cala reszta przestaje dzalac, po chwili zapalaja sie i dzialaja i tak pare razy wiecie ocb?pzd
Opublikowano
Zrób tak jak zaleca kolega zaba84. Odkręcasz dwie śróbki u góry licznika i gotowe, wystarczy by zajżeć czy wtyczki siedzą prawidłowo.
Opublikowano

Witam,

 

od wczoraj mam podobny problem z zegarami, o którym pisał Kolega duhasz. Mianowicie podczas jazdy wyłączają się zegary (gaśnie wszystko poza podświetlaniem), a po ok. 1s wskazówki idą do normalnego poziomu, zapalają się kontrolki i wyświetlacz. Wyłączanie się zegarów nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Zauważyłem, że dzieje się tak podczas kilku pierwszych km, a gdzieś po 10km jak silnik jest już dobrze rozgrzany problem ustaje. Dodam, że buma stała trochę na deszczu, ale w nocy w suchym garażu.

 

Wczoraj robiłem test zegarów - OK, sprawdzałem wtyczki zegarów - OK, bezpieczniki - OK. Zauważyłem jednak nieprawidłowość podczas sprawdzania bezpieczników, gdy wyjąłem nr 31 i wkładałem go z powrotem wystąpiło delikatne iskrzenie :shock: Z tego, co wynika z rozpiski i jak ktoś napisał, nr 31 odpowiada za (Silnik rozruchowy / Komputer Pokładowy / Układ Alarmowy / Immobilizer / Przyrządy /Zegar / Moduł sterowania nadwozia). Być może to zwarcie powoduje chwilowe wyłączanie zegarów.

 

Moje pytania do Was:

Co i gdzie/w którym miejscu może robić zwarcie, które występuje na bezpieczniku nr 31? Gdzie są umieszczone czujniki od zegarów, które mogły ulec zamoczeniu lub innemu uszkodzeniu?

 

Kolego duhasz, czy znalazłeś u siebie przyczynę wyłączania się zegarów?

 

Dzięki za wszelką pomoc!

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano

Witam ponownie,

 

pisałem w tym temacie powyżej, ale nikt nie był w stanie mi pomóc.

 

Dalej mam to samo, a teraz nawet częściej. Nie ma znaczenia czy stoję na światłach, czy jadę po (w miarę) normalnej drodze, czy po dziurach. Zegary zachowują się tak samo - głupieją :mad2: Zauważyłem, że podczas jazdy dwa razy wyzerował się dzienny przebieg km. Czasami, gdy przekręcam kluczyk na 2 zegary leżą, by po paru sek. usłyszeć dźwięk taki jak wydaje głośniczek, kiedy temperatura powietrza spada do 3*C. Potem znów idą do "pionu". Z moich obserwacji... gdy zegary przestają działać, mam kontrolki kierunków, świateł drogowych (może jeszcze inne), a wyświetlacz w zegarko-termometrze świeci dużo jaśniej.

 

Podmieniłem sterownik DME, bo chyba on częściowo odpowiada za wskazania zegarów i nic. Test - OK, wtyczki - OK, bezpieczniki - OK, akumulator i prąd - OK, DME - OK. Nie wiem co z Grundmodule, i czy on w jakimś stopniu też odpowiada za zegary?

 

Moje pytania: oczywiście... czy ktoś miał taki problem i jakie było rozwiązanie? Czy winne mogą być same zegary czy coś innego? Z jakiego modułu wychodzą kable do zegarów i termometra?

 

Dzięki!

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano

Dzięki flash!!! Widzę, że zajmujesz się zegarami i rozumiem, że miałeś do czynienia z takimi przypadkami? Mam nadzieję, że jest to pewniak bo nie chce mi się dalej grzebać w elektryce i np. wykręcać schowek i szukać, czy wymieniać jakieś inne układy. Już i tak włożyłem w ten samochód tyle pieniędzy, że ręce opadają :duh: Dziwne jest to, że w praktycznie tym samym czasie przytrafia się to kilku użytkownikom :shock: ... wina pogody, czy to fatum :?

 

flash czy szukając nowych zegarów mam się kierować rocznikiem modelu z jakiego pochodzą - ma to jakieś znaczenie, czy po prostu jak trafię? A ha... powiedz, co mogło być przyczyną padnięcia elektroniki, by na przyszłość uniknąć takiego dramatu?

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano

interesuje cie tylko to ile cylindrow i diesel czy benzyna.

 

pytanie jeszcze czy masz pelen obc?

 

 

p.s. moj znajomy szukal zegarow i dopiero 4 zakupione byly ok ,wiec tu musisz sie jakos umowic ze sprzedajacym.

Opublikowano

Jeszcze raz wielkie dzięki! Będę miał lekki problem, bo mam zegary do 260 km/h - a tych jest mało. Oczywiście 4 cylindry, benzyna. Pełnego OBC nie mam i nawet trudno go nazwać OBC - tylko termometr i zegarek.

 

Jeśli problem leży po stronie zegarów i uda się go rowiązać, to napiszę dla potomnych, mających takie same objawy jak u mnie - niech wiedzą "co w zegarach piszczy' :norty:

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano
To prawda flash Większość zegarów, jaka jest dostępna np. na allegro jest do 250. Nie mam modyfikacji silnikowych i daleko mi do zamknięcia blatu. Faktem jest, że 260 lepiej wygląda :lol: Będę szukał po wersji silnikowej i paliwie

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano

M-Technic, powiedz mi co robi ta kreska pod wartością 240 km/h w liczniku z linka?

 

http://moto.allegro.pl/item447878621_super_licznik_do_bmw_e36_polecam_tanio.html

 

A tu zobacz zegary 1B (trzeci wiersz od góry)

 

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/318is-M42/ECE/L/M/1993/09/mg-62/ill-62_0292/#9

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano
mój błąd :duh: nie myślałem o tej kresce :mad2: no i mnie zagioles :oops: :oops:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Sprobuje wymienic ten bezpiecznik nr 31 zobaczymy czy cos to da, a jak nie to bedzie trzeba kombinowac z zegarami;/dzieki koledzy pzd
Opublikowano

PisioR

 

To że lekko Ci tam zaiskrzy przy wkładaniu bezpiecznika nie musi oznaczać że coś jest nie tak-jeśli on jest od komputera i tp. Nawet jak odłączysz akumulator i podłączasz to też iskierka przeskakuje-komputer coś tam na podtrzymanie pobiera cały czas.

A co do samych zegarów to mi się w trasie od kiedy auto mam (niecały rok) z kilka-może kilkanaście razy stało tak że wskazówka od prędkościomierza albo obie położyły się na 0 (zazwyczaj przy ostrych redukcjach z 5 na 3) i wstawały po jakimś tam czasie (kilka minut, sekund). Ostatnio nic się nie dzieje także nie szukam dziury w całym i mam nadzieje że już tego nie zobaczę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.