Skocz do zawartości

Olej MTF w skrzyni manulalnej, zmieniać nie zmieniać ?


Krzysiek78

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu wybrałem się do mechaniora w celu prawdzenia oleju i ewentualnej wymiany. Na naklejce stoi w j.angielskim olej mtf nie wymieniac czy coś w ten desen. Odkręciliśmy górny wlewowy korek i próbka była zadziwiająco czysta. Jak mysłicie jechac do serwisu(zmiannika nie ma) czy dać sobie spokój ? Problem z biegami się pojawiają ale jest to już chyba wina sprżęgła co zresztą niedługo sprawdzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg? Ja u siebie wymieniłem fabryczny olej po 60 tys. km. Zalałem RoyalPurple Synchromax. Wczesniej mialem problem ze jedynka czasami nie chciała się zapiąc, a po wymianie problem znikł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/g licznika 250 tys :) No, ale sugerowałem się napisem na naklejce i jego czystością. Problem w tym, że Szwedzkie aso ma ceny z kosmosu, za np przedni amortyzator wołają sobie ok 820 zł bez robocizny oczywiscie(czyli prawie 3 razy drożej niz na allegro). Strach spytać ile wymiana głupiego oleju a zamienników nie ma i nie wiem czy mi sprzedadzą sam olej. Zresztą zapewne beda marudzili ze mtf sie nie wymienia.

Pete a jaki olej masz na naklejce ? Atf czy mtf ?Bo ATF sie chyba wymienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pete a jaki olej masz na naklejce ? Atf czy mtf ?Bo ATF sie chyba wymienia

Z tego co wiem, chyba MTF, ale w sumie nie pamietam, bo to mechanik wymienial.

 

http://www.royalpurple.com/transmission-chart.html

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniaj, nie ma potrzeby, sprawdź tylko stan, w razie co - w co zresztą wątpię - uzupełnij i jazda... Ja jakoś nie mam przekonania, że tak nie bardzo działająca skrzynia zaczyna działać po wymianie oleju... to bardziej działanie psychologiczne właściciela :mrgreen: jak już poświęci kasę na nowy olej + robotę...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś nie mam przekonania, że tak nie bardzo działająca skrzynia zaczyna działać po wymianie oleju... to bardziej działanie psychologiczne właściciela :mrgreen: jak już poświęci kasę na nowy olej + robotę...

 

Jasne. Tylko mi się śniło, że jedynka czasem nie chciała wejśc, a po wymianie też mi się tylko śniło, że już zaczęła wchodzic. :duh:

 

Oczywiscie, jesli autor wątku nie ma żadnych problemów ze skrzynią, to i po wymianie nic się nie poprawi, bo nie ma co. :)

 

Wymiana oleju w skrzyni przy okazji innych napraw to były jakies grosze, przynajmniej w moim przypadku. Sam olej kosztował jakieś $14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Bylem na kanale. Odkrecilem oslony i nie dojrzalem naklejki atf,mtf. Jest tylko jakis numeryczny kod na naklejce. A o korku wskazujacym poziom nie wspomne. Nie moglem znalezc. Tam pelno jest srub. Ani jedna nie jest oznaczona jakims kolorem. Jak to zobaczylem tak i szybko skrecilem oslony. Nie wiem jaki tam mam olej ile go wchodzi. Moze ktos podrzuci fotki.

Czuje,ze jedynka ciezej wchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jakis numeryczny kod na naklejce.

Pewnie part number. Czy jest taki jak pokazuje ta stronka? 83220....

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA71&mospid=47754&btnr=83_0282&hg=83&fg=06

 

Co do ilosci, wpisz ostatnie 7 znakow VIN tutaj:

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

 

Powinen Ci wyswietlic pojemnosc skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za stronki. Musze jeszcze raz odkrecic oslony i spisac ten numer. Wtedy bedzie wiadomo. Jeszcze jak mnie naprowadzisz na korek kontrolny i wlewu to bede wdzieczny. Oczywiscie wiem gdzie szukac tych korkow,ale to co zobaczylem w tym aucie (duzo srub) przerazilo mnie. Te czynnosc chce polecic warsztatowi. Mimo to chce wiedziec przed wymiana co i jak. Aby upilnowac specow przed ewentualna fuszerka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj - koszt praktycznie żaden, robota żadna (pod auto, odkręcić dwie śruby, spuścić, zakręcić, wlać, zakręcić), nic nie zaszkodzi, może natomiast przedłużyć żywot.

Jesli to do mnie to wskaz mi te sruby ktore mam odkrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Chyba przez internet trzeba by zamawiac w jakims sklepie w USA. Może jakiś biznes exportowo-importowy otworzymy... Ja wam będę wysyłał.. :D

 

 

W Polsce łatwiejszy do znalezienia będzie pewnie Redline MTL, ktory z tego co czytałem też dobrze się nadaje. Mike Miller z miesięcznika Bimmer Magazine go zachwala.

 

http://www.2brally.pl/redlineoil/index.php?main=prod&grupa=ol_przek

 

http://www.redlineoil.com/products_gearlubricants.asp?productID=45&subCategoryID=17&categoryID=7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.