Skocz do zawartości

strasznie ściera opony od wewnątrz z tyłu


sebor

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam dość poważny problem, ostatnio zeszło mi powietrze z tylnego koła, założyłem zapas i zobaczylem ze opona z której zeszło powietrze jest strasznie starta aż do drutów, i to praktycznie tam gdzie już nie ma bieżnika - kant opony pomiędzy ścianą boczną a powierzchnią przylegającą do nawierzchni

 

druga opona tylna też była tak samo ścięta

 

dzisiaj założyłem nowe opony i jadąc wolno na zakręcie z otwartymi szybami słyszalem że tylne opony piszczą (cicho ale jest to słyszalne)

 

domyślam się że trzeba ustawić kąt pochylenia tylnych kół ale gdzie to zrobic oprócz aso ??

 

dodam że starte opony były w rozmiarze 235/40/18 więc za niskie, te które założyłem dzisiaj to 245/45/18

 

pozdrawiam

........srebrne beem wjeżdża na teren........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w e38 ale w e32 nie ma regulacji geometri tylniego zawiasu a to bliźniacze modele

Generalnie moje stare autko przejechało kiedyś krawężnik i efekt był taki że oponki znikały o środka jak głupie,

może twoje też miało taką przygode,, ewentualnie ma jakieś luzy na tulejach

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie E38 ma regulacje tylnego zawieszenia jak to w autach z wielowahaczowym zawieszeniem. Gdyby nie było regulacji to pomiar geometrii wykaże czy jest ona w normie producenta czy też nie. Tylko zawieszenie musi być w dobrym stanie żadnych zużytych elementów ( luzów ) inaczej pomiar będzie zafałszowany. Wg sztuki wojennej opony też powinny być dobre ( prawidłowe zużycie) a także ciśnienie w nich odpowiednie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam

 

 

dzisiaj założyłem nowe opony i jadąc wolno na zakręcie z otwartymi szybami słyszalem że tylne opony piszczą (cicho ale jest to słyszalne)

 

 

pozdrawiam

 

Witam, A sprawdzałeś czy nie masz wycieku z mostu? Może mechanizm różnicowy? Wiem że jak ma większe tarcie to koła starają się obracać w zakręcie w jednakowej szybkości i wtedy słychać popiskiwanie opon.

Pozdrawiam Michał525i

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Geometrie sie ustawia zawsze (w szczegolnosci po naprawie zawieszenia)!!! I nie jest to mile bo malo nie kosztuje.

 

2. Robia to serwisy ogomienia (u mnie naprzyklad OponyExpres) w E38 nie ustawia Ci geometrii byle gdzie jak masz oryginalne 18 bo ich ksztalt jest taki ze normalne zaklady nie sa w stanie tego zrobic (np ze wzgledu na rozna szerokosc felg z przodu i tylu) musi byc to ustawianie komuterowo za pomoca laserow czy jakos tak :)

 

3. Skad wziales ta wielkosc opon?? fabrycznie jest przy osiemnastkach tak:

przod- 235/45/18

tyl- 255/40/18

 

Jezeli myle to prosze o poprawke bo nie chce mi sie isc sprawdzac ale tak powinno byc ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi byc to ustawianie komuterowo za pomoca laserow czy jakos tak :)

 

 

Opisałeś typowe urządzenie do kontroli geometrii kół.

 

Co do kół, wystarczy obliczyć sobie czy jest zachowana prawidłowa średnica koła. Jeśli ktoś tego nie potrafi są w sieci stronki z odpowiednimi kalkulatorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.