Skocz do zawartości

zagrzał się na trasie, co to może być?


karolr

Rekomendowane odpowiedzi

dziś jadąc do pracy wskazówka od temperatury poszła do pierwszej kreski tzn. do pierwszej za połową, zjechałem w zatoczkę i wskazówka po 5 sekundach wróciła do normalnej pozycji i później już było ok, co to może być? płyn w chłodnicy jest, visco nowe..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy z chlodnicy nie leci lub z obudowy termostatu (szczegolnie po nagrzaniu). Mozliwe ze sie gdzies zapowietrzyl i dostal temp od tego wlasnie.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna zapowietrzona czy tym bardziej głowica. Objawy typowo pasują do uszkodzonego wirnika pompy wody i od tego bym zaczął. Tym bardziej że na postoju temperatura opadała. Prawdopodobnie ukręcony masz wirnik pompy wody.

Popieram kolegę. Miałem tego typu problem.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia/wymiany termostatu i jego obudowy.zobacz czy nie masz jakiegos wycieku.odpowietrz układ i zalej swiezym plynem.jesli to nie pomoze to mogla pasc pompa wody.u mnie ostatnio grzala sie bo pekł mi od srodka jeden z plastikowych ,wkrecanych odpowietrznikow.
Przyjemność nie jest prostą linią
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało płynu i zapowietrzony układ. Moderatorzy, temat do zamknięcia.

ja dalej stawiam ze to głowica pojezdzisz troche i zacznie znowu gotować

 

Był zapowietrzony ale dalej to samo :mad2: , mam nadzieję, że sie mylisz i że to pompa wody albo termostat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zegarach - w ukrytych testach - można wyświetlić dokładną temperature płynu chłodzącego.

Wskazówka stoi w pionie w bardzo dużym zakresie.

 

Gdy uruchomisz test, temperatura pracy powinna się zawierać w zakresie 80~85 do 90~92 podczas jazdy i 90-95 podczas postoju (choć tu najlepiej gdyby nie przekraczała 92 - ale to już "dokładność" termostatu)

 

Obserwuj sytuacje, na postoju temperatura moze rosnąć do np 94-95stopni a następnie spadać do 90-93 to normalna praca termostatu.

Powinna też startować wiskoza i przy włączonej klimie obowiązkowo pracować powinien wentylator skraplacza.

 

Jeżeli wszystko jest tak j.w a nagle temperatura zaczyna rosnąc i dochodzi do 100-105 stopni, to oznaka zacinającego sie termostatu.

 

Natomiast objawy padniętej pompy to rosnąca temperatura przy przegazówkach.

Gdy pompa jest sprawna, a termostat otwarty po dodaniu gazu temperatura powinna spaść

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa. Odpal silnik i odkęć korek zb. wyrównawczego by sprawdzić czy jest przelew zwiększający się wraz z obrotami silnika. Jeśli nie obstawiam pompę (zakładając, że jest otwarty termostat). Niewiele z tym roboty by wyjąć pompę i termostat.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.