Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Wczoraj zmienilem mojego poczciwa 524TD na 535i, kupiłem, wszystko super, chodziła na gazie, na benzynie bez żadnych problemów. Podobno samochód stał długo, bo były problemy z rozrusznikiem, ale tak samochód jeździł bez żadnego problemu. Wróciłem do domu(wracałem dość szybko - pod 180) temperatura caly czas w pionie i zero problemów. Dojechałem i się zaczęło, postała chwile odpalona, złapała temp na kreskę za środkiem, wjechałem do bramy zgasiłem...no i...pojawila sie szczelina w chlodnicy ktora spieprzal plyn pod duuuzym cisnieniem. Pomyslalem ze sie zgotowala i stad takie cisnienie. dzisiaj rano zabralem sie za klejenie chlodnicy, zakleilem poxilina....ale nie bylo mowy, w ukladzie po odpaleniu pojawia sie takie cisnienie ze nic nie wytrzymuje, ja obstawiam uszczelke pod glowica, a Wy? Samochod przestal tez chodzic na benzynie, ale na gazie pracuje w miare rowno, nie dymi, ale jezdzic sie nie da. Miał ktoś już doczynienia z wymiana uszczelki? czy duzo pracy? przy okazji mysle zeby wymienic tez rozrzad. prosze o jak najwiecej informacji, pozdrawiam!

Opublikowano
Wysokie ciśnienie może być oznaką wydmuchanej uszczelki pod głowicą i jeżeli samochód długo stał to nie powinieneś jechać z prędkością prawie 180km/h tylko dużo wolniej. Zresztą jak kupuje sie używany samochód to dla własnego bezpieczeństwa na początku powinno się jeździć spokojnie a dopiero po zapoznaniu sie z autkiem można trochę powariować ale z głową żeby nikomu nie zrobić krzywdy. A na benzynie mógł przestać chodzić bo może jakieś przewody są zaśniedziałe, kostki również, przekaźnik można zobaczyć ale przede wszystkim czy pompka działa?? ps.: nie przeklinamy na forum :nienie:
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Kup uzywaną chłodnicę(szczelną,nie klejoną).załuż i zobacz co się będzie dziać,jeśli było wszystko ok.jak jechałeś,to wina może leżeć po stronie nieszczelnej chłodnicy,być może ktoś już wcześniej ją kleił i pod domem puściła,w układzie panuje dość wysokie ciśnienie,także takie klejenie poksiliną to są naprawy na krótką metę.3.5 m30 to nie 2.4diesel,tu rozrząd jest na łańcuchu,raczej nie wymaga wymiany,chyba że słychać już pracę łańcucha(luz).Jak założysz drugą chłodnicę i nadal będzie nabierał temp.,to albo pęknięta głowica albo walnięta uszczelka.Zdejmii głowicę sprawdz ją na szczelność i delikatnie splanuj(w warsztacie),kup uszczelkę(polecam erling lub gotze) załuż i będzie ok :cool2:
Nur bmw e32
Opublikowano
kupilem uszczelke, Goetze, oczywiscie nowa za niecale 120 zł :) chlodnice wyjalem i oddam do pospawania(nigdy nie wiadomo jaka kupie) jak na razie zastanawiam sie jak zdjac lancuch rozrzadu...ten oczywiscie ma juz duuuzy luz, walek rozrzadu jest dosc wytarty(ktos spory czas nie pokusil sie na regulacje zaworow) byc moze jutro zdejme glowice i dam znac co i jak. Dzieki za wszelkie informacje.
Opublikowano
uzytkownicy silnikow m30, potrzebuje pomocy. zlozylem wszystko silnik ladnie odpalil, lecz...w ukladzie chlodzenia bo jezdzie pojawia sie ogromne cisnienie, czuc je po przewodach, gdy odkrece odpowietrznik przy silniku wylatuje powietrze pod duzym cisnieniem. przed oddaniem glowicy do szlifowania sprawdzilem ja dokladnie, nie wygladala na peknieta. Nie mam pojecia co to moze byc, wszystko jest zlozone poprawnie, ale takiego cisnienia nie mialem w zadnych samochodzie, no i skad to powietrze w ukladzie chlodzenia? jak go dokladnie odpowietrzyc? ew czy wiecie cos na temat pekania bloku silnika badz glowicy? czekam na odpowiedzi.
Opublikowano
Na pewno nie odpowietrzyłeś dokładnie układu chłodzenia,wypuszczaj nadmiar ciśnienia odpowietrznikiem a jak przestygnie uzupełniaj płyn aż do skutku.
Opublikowano
ok, bede jeszcze dzisiaj probowal, cisnienie w ukladzie jest strasznie duze, z odpowietrznika faktycznie caly czas leci powietrze, ale zastanawialem sie(a raczej bylem juz pewny ze to kompresja z silnika...) Jesli mowisz zeby odpowietrzac, to bede probowal. Wieczorem zdam relacje.
Opublikowano
no i sprawdzilem...probowalem wszelkich sposobow, lecz niestety caly czas ten sam efekt, o ile na zimnym silniku jest w miare ok, samochodem moge jezdzic, jadac tempereature trzyma w pionie(nie ma termostatu), ale gdy zgasze, to w przewody sa twarde, a w ukladzie pojawia sie powietrze....
Opublikowano

Pompa wody wg mnie... sprawdź czy leci z niej woda... jeśli nie daje ciśnienia jest do wymiany, kup nową i wymień.

 

ciśnienie w układzie może się brać z tego że dół silnika gotuje Ci wodę a czujnik jeszcze w miarę zimny. Z takim czymś absolutnie nie jeździj, co najwyżej 5 km do mechanika jak sam pompy nie zmienisz. Ja zmieniałem ostatnio i poszło dość łatwo.

 

BTW. czy zaraz jak kupiłeś auto nie piszczało coś przy przegazówkach na zimnym a potem problem zniknął ale zaczęło się gotowanie?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem kolego jak jest u Ciebie ale miałem podobny problem w E32. Przyczyną był zapchany przewód odpowietrzający (przelewowy) chłodnicy - taki cienki średnicy może 10mm. Wchodzi on do zbiorniczka z płynem chłodzącym na podszybiu z prawej strony. Jeżeli ten przewód będzie zapchany to nie odpowietrzysz silnika... Powodzenia
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
Opublikowano
nic nie piszczalo, auto rzeklbym chodzilo idealnie, teraz sprawa ma sie tak, odpale, chodzi chodzi, temperatura bez termo jest nizsza, ale w koncu uzyskuje pion dopoki jezdze(max zrobilem 30 km - z warsztatu) bylo ok, zatrzymalem sie, by otworzyc brame - wywalilo plyn. Jak jezdze mniejsze odleglosci typu 4-5 km nie ma problemu, natomiast gdy pojedzze troche dynamiczniej w ukladzie pojawia sie cisnienie, z odpowietrznika ucieka powietrza, natomiast jak zdejme korek wylatuje woda...
Opublikowano
nic nie piszczalo, auto rzeklbym chodzilo idealnie, teraz sprawa ma sie tak, odpale, chodzi chodzi, temperatura bez termo jest nizsza, ale w koncu uzyskuje pion dopoki jezdze(max zrobilem 30 km - z warsztatu) bylo ok, zatrzymalem sie, by otworzyc brame - wywalilo plyn. Jak jezdze mniejsze odleglosci typu 4-5 km nie ma problemu, natomiast gdy pojedzze troche dynamiczniej w ukladzie pojawia sie cisnienie, z odpowietrznika ucieka powietrza, natomiast jak zdejme korek wylatuje woda...

jezeli po wymianie pompy bedzie to samo to ja stawiam na pęknięty blok lub głowice.

Opublikowano
no wszystko ok, ale powiedzccie mi co ma pompa wody do powietrza w ukladzie chlodzacym? tam moga sie pojawic jakies nieszczelnosci? bo samochod sie nie grzeje, problemem jest tylko wysokie cisnienie w ukladzie(spowodowane wydaje mi sie wlasnie powietrzem) Natomiast odkrylem jeszcze inna dziwna rzecz - mianowicie gdy silnik ma temperature w pionie, to przy ustawieniu ogrzewania na max. wg mnie powinno leciec goraaace powietrze - natomiast u mnie leci takie sreeednio cieple. Zastanawiam sie, moze to wina slabego odpowietrzenia nagrzewnicy? ma ktos jakis genialny sposob na poprawne odpowietrzenie ukladu chlodzenia? teoretycznie po uzyskaniu temperatury powieksza zwieksza swoja objetosc, co by wyjasnialo sprawe cisnienia w ukladzie. Uzytkownicy silnikow M30B35 powiedzcie jak jest u Was? Po jezdzie macie bardzo twarde przewody od idace do chlodnicy?
Opublikowano

Przewody nie mogą być twarde - za to odpowiada zaworek ciśnieniowy w korku zbiorniczka z płynem - gdy ciśnienie wzrośnie ponad nominalną wartość dla zaworka to zostaje upuszczone. Jeżeli z nagrzewnicy leci lekko ciepłe powietrze a z odpowietrznika powietrze oznacza to, że masz zapowietrzony układ chłodzenia. W tym momencie stawiam na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą - tłok pompuje powietrze do kanałów wodnych... ot tytle z mojej strony - oby to była tylko uszczelka a nie pęknięcie głowicy lub bloku. Powodzenia

 

A co do pompy wody to musi być sprawna - ma za zadanie przetłaczanie wody w układzie w tym przez chłodnicę...

Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

raczej 100% glowica badz blok.

Mam zdjety termostat, odpalam, samochod sie powoli grzeje(choc od razu chodzi na gazie) lecz zaobserwowalem ze nawet po osiagnieciu pionu(bo owy w koncu osiaga) samochod nie ma ogrzewania. Jesli jeszcze oszczednie samochod daje rade, cisnienie sie nie zbiera, nic nie ubywa plynu, natomiast tylko troche przypaluje i od razu pojawia sie cisnienie w ukladzie. Nie mam juz pomyslu co tu zrobic...

Opublikowano
raczej 100% glowica badz blok.

Mam zdjety termostat, odpalam, samochod sie powoli grzeje(choc od razu chodzi na gazie) lecz zaobserwowalem ze nawet po osiagnieciu pionu(bo owy w koncu osiaga) samochod nie ma ogrzewania. Jesli jeszcze oszczednie samochod daje rade, cisnienie sie nie zbiera, nic nie ubywa plynu, natomiast tylko troche przypaluje i od razu pojawia sie cisnienie w ukladzie. Nie mam juz pomyslu co tu zrobic...

 

i wielkie podziekowania dla "IAMTHEONE" za ciekawy link.

Opublikowano
nie wiem jeszcze... mam takiego pecha ze dajcie spokoj...BMW kupilem wrak, tak i motor mi sie dzisiaj spieprzyl...pekl korbowod...ciekawe skad wezme na to pieniadze... :]
Opublikowano

Ratować bo to klasyk będzie nie długo :P

Z tym, że teraz to chyba najrozsądniej będzie szukać nowego silnika z gwarancją od sprzedawcy (za 1,5 tyś wyszukasz nie zakatowany). :cool2:

Opublikowano

nie zgadniecie w czym byl problem gotowania sie. Otoz od chlodnicy idzie taki malutki przewodzik do chlodnicy - byl zapchany przy samym wlocie do zbiorniczka - jest to minimalna szczelina. Wyczyscilem, cisnienia w ukladzie nie ma, wszystko jest super generalnie, jesli chodzi o chlodzenie.

 

Tak wiec wniosek:

Uwaznie i wg instrukcji odpowietrzac uklad chlodzenia - a to nie takie proste jak sie wydaje.

 

Silnik de facto i tak jest do wymiany - panewki graja jak szalone, mocy tez juz nie za wiele - nie wiem czy przez zwezke czy przez brak kompresji... Na benzynie chodzi, ale nierowno i szarpie - chyba przeplywomierz, bo na gazie bryka bez problemu.

 

Sprobuje sprzedac w takim stanie, jesli sie nie uda, to bede naprawial.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.