Skocz do zawartości

Tuleje główne tylnej belki <touring>


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

:arrow: bartu: dokladnie tak jak piszesz. Operacja jest wręcz banalna i ktoś kto trzyma 1-szy raz klucz w rece powinien sobie poradzić. Tylko uprzedzam, ze jesli masz luzy na wale, dyfrze, półosiach, możesz odczuwać buczenie/drgania po usztywnieniu tulei, tak jak jest u mnie.

 

:arrow: dyzio255: spróbuj może wyedytować posta z drugiej strony poprawiając liczbę krążków? Unikniemy tych ciągłych pytań o ilość.

 

Grubsza gumę ciężej ciąć, tą 4mm też cieło sie dość męcząco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

:arrow: bartu: dokladnie tak jak piszesz. Operacja jest wręcz banalna i ktoś kto trzyma 1-szy raz klucz w rece powinien sobie poradzić. Tylko uprzedzam, ze jesli masz luzy na wale, dyfrze, półosiach, możesz odczuwać buczenie/drgania po usztywnieniu tulei, tak jak jest u mnie.

 

Tzn jak dokładnie, bo podałem 2 sposoby. Każda tuleja z osobna ? Co do luzów to się okaże, raczej wszystko jest ok ale wyjdzie zapewne "w praniu" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdybym mógł go edytować to bym juz dawno to zrobił.

Nieststy nie daje się edytować , < może za stary już temat? >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartu:

odkrecasz sruby z np. najpeirw z lewej strony, podnosisz auto z lewej strony, podkladasz podkladki NAD tuleje jednoczesnie z przodu wózka i z tyłu, opuszczasz, dodajesz pod talerzyki po 2 krążki i chwytasz srubami dokrecając lekko. To samo z drugiej strony i jak już będą krązki pod talerzykami z obu stron i auto bedzie stalo na kolach całe, to dokrecasz już mocno wszystkie sruby, z odpowiednio duzym momentem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wymiary, to ja mialem przycięte krążki 120mm i otwór 60mm bo nie mialem otwornicy 55mm.

Krążki wystają bardzo poza obrys tulei, jak również sa bardzo luzne wewnątrz, także otwor 55mm dedykowany przez dyzia bylby luzny, zatem 100mm i 50mm bedzie w sam raz.

Jak nie dowierzasz, to wejdz po auto, suwmiarkę w rękę i zmierz sobie tuleje i trzpień wewnątrz.

Przy 100mm rowniez beda ciut za szerokie w stosunku do tulei, ale na styk tez nie moze być.

 

 

Musisz obie sruby odkrecic przy jednej stronie, bo inaczej nie opusci ci sie belka i nie wlozysz podkladki nad tuleje.

Takze pojedynczo nawet nie jestes w stanie tego zalozyc.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanko - smarowac jakims tawotem te podkladki czy cos, czy montowac "na sucho"? I czy istnieje jakas szansa ze ktoras ze srub przy odkrecaniu moze sie urwac, czy sa na tyle wytrzymale ze nic sie nie stanie? Pytam bo sruby sa lekko skorodowane i wygladaja ze raczej dawno nie byly wykrecane (jeszcze oryginalne tuleje z oznaczeniem BMW) a jestem 400km od domu i nie chcialbym zrobic mu kuku i nim wrocic spokojnie do domu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Mam u siebie w aucie do wymiany właśnie te gumy z tyłu w zawieszeniu kupiłem już je ale mam problem z dorobieniem takiego ściągacz. I tu moje pytanie czy jest ktoś kto by dysponował takim ściągaczem i mogł by go pożyczyć ? Ewentualnie odsprzedac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam pytanie do znawców tematu, bo coś mi się wydaje, że ktoś wymieniał u mnie w aucie te tuleje i odwalił rzeźbę. Na te tuleje przychodzą podkładki z kołnierzami, którymi się przykręca te tuleje gumowe i u mnie są kołnierzami do góry. A nie powinny być kołnierzami w dół?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Dzisiaj w końcu wrzuciłem podkładki na auto, i powiem szczerze że auto dość mocno zesztywniało, przy jeździe po kostce w środku wszystko co jest i co może to "dzwoni" :D W każdym bądź razie rozwiązanie jak dla mnie tymczasowe, na dłuższą metę coś czuje że będzie uciążliwe (dodam że mam teraz miękkie 15" zimówki, już się boję co będzie na 17'tkach ;/), ale za to przynajmniej tył auta sztywny i się trzyma dużo pewniej drogi :) (tulei nie mam zerwanych, ale już dość mocno zmęczone)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już prawie rok jeżdżę z podkładkami gumowymi ze wzmocnionego pasa transmisyjnego i wszystko jest ok nie odczuwam żadnej różnicy wręcz powiedziałbym że jest bardziej komfortowo żeby nie było to przejechałem ok. 50 tys. km .

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.