Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:arrow: bartu: dokladnie tak jak piszesz. Operacja jest wręcz banalna i ktoś kto trzyma 1-szy raz klucz w rece powinien sobie poradzić. Tylko uprzedzam, ze jesli masz luzy na wale, dyfrze, półosiach, możesz odczuwać buczenie/drgania po usztywnieniu tulei, tak jak jest u mnie.

 

:arrow: dyzio255: spróbuj może wyedytować posta z drugiej strony poprawiając liczbę krążków? Unikniemy tych ciągłych pytań o ilość.

 

Grubsza gumę ciężej ciąć, tą 4mm też cieło sie dość męcząco

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
:arrow: bartu: dokladnie tak jak piszesz. Operacja jest wręcz banalna i ktoś kto trzyma 1-szy raz klucz w rece powinien sobie poradzić. Tylko uprzedzam, ze jesli masz luzy na wale, dyfrze, półosiach, możesz odczuwać buczenie/drgania po usztywnieniu tulei, tak jak jest u mnie.

 

Tzn jak dokładnie, bo podałem 2 sposoby. Każda tuleja z osobna ? Co do luzów to się okaże, raczej wszystko jest ok ale wyjdzie zapewne "w praniu" ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdybym mógł go edytować to bym juz dawno to zrobił.

Nieststy nie daje się edytować , < może za stary już temat? >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

bartu:

odkrecasz sruby z np. najpeirw z lewej strony, podnosisz auto z lewej strony, podkladasz podkladki NAD tuleje jednoczesnie z przodu wózka i z tyłu, opuszczasz, dodajesz pod talerzyki po 2 krążki i chwytasz srubami dokrecając lekko. To samo z drugiej strony i jak już będą krązki pod talerzykami z obu stron i auto bedzie stalo na kolach całe, to dokrecasz już mocno wszystkie sruby, z odpowiednio duzym momentem

Opublikowano
Czyli od razu odkręcam 2 tuleje i robię zabieg, i potem po drugiej stronie. Pytam bo właśnie nie wiedziałem czy robić to pojedynczo czy stronami. Takie wymiary krążków jak podałeś na pewno wystarczą, nie będą za małe ?
Opublikowano

Jesli chodzi o wymiary, to ja mialem przycięte krążki 120mm i otwór 60mm bo nie mialem otwornicy 55mm.

Krążki wystają bardzo poza obrys tulei, jak również sa bardzo luzne wewnątrz, także otwor 55mm dedykowany przez dyzia bylby luzny, zatem 100mm i 50mm bedzie w sam raz.

Jak nie dowierzasz, to wejdz po auto, suwmiarkę w rękę i zmierz sobie tuleje i trzpień wewnątrz.

Przy 100mm rowniez beda ciut za szerokie w stosunku do tulei, ale na styk tez nie moze być.

 

 

Musisz obie sruby odkrecic przy jednej stronie, bo inaczej nie opusci ci sie belka i nie wlozysz podkladki nad tuleje.

Takze pojedynczo nawet nie jestes w stanie tego zalozyc.

 

Pozdro

Opublikowano
Jeszcze pytanko - smarowac jakims tawotem te podkladki czy cos, czy montowac "na sucho"? I czy istnieje jakas szansa ze ktoras ze srub przy odkrecaniu moze sie urwac, czy sa na tyle wytrzymale ze nic sie nie stanie? Pytam bo sruby sa lekko skorodowane i wygladaja ze raczej dawno nie byly wykrecane (jeszcze oryginalne tuleje z oznaczeniem BMW) a jestem 400km od domu i nie chcialbym zrobic mu kuku i nim wrocic spokojnie do domu
Opublikowano
ja wkladalem na sucho, sruby sa spore, ale gdyby nie chciala sie wykrecic, to nie odkrecaj na chama, tylko ją nawet jeszcze dokręć z czuciem, potem znow w lewo (rozruszasz gwint)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Mam u siebie w aucie do wymiany właśnie te gumy z tyłu w zawieszeniu kupiłem już je ale mam problem z dorobieniem takiego ściągacz. I tu moje pytanie czy jest ktoś kto by dysponował takim ściągaczem i mogł by go pożyczyć ? Ewentualnie odsprzedac :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Też chętnie bym spróbował sposobu z gumowymi podkładkami , posiadam kawał gumy o grubości ok. 1,5 cm...tylko mam wersje sedan.

Czy ktoś próbował już montować do sedana i podpowie wymiary ?

Opublikowano
Mam pytanie do znawców tematu, bo coś mi się wydaje, że ktoś wymieniał u mnie w aucie te tuleje i odwalił rzeźbę. Na te tuleje przychodzą podkładki z kołnierzami, którymi się przykręca te tuleje gumowe i u mnie są kołnierzami do góry. A nie powinny być kołnierzami w dół?
Opublikowano
dokladnie tak. mi juz po jednej trasie sie ktoras zerwała, dałem podkladki i spokoj, choć to też nie najlepsze wyjscie (buczy przy luznym dyfrze/półośkach)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jaka gume stosowaliście,porowata,olejoodporną czy z mikrogumy? ja kupilem olejoodporna
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dzieki tylko problem taki ze jestem w uk :D szukalem na ebay ale sa tylko prazkowane, z wypustkami itd niema gladkiej. Chcial moze jakis sklep zaliczyc ale niewiem w sumie jaki to moze byc sklep
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dzisiaj w końcu wrzuciłem podkładki na auto, i powiem szczerze że auto dość mocno zesztywniało, przy jeździe po kostce w środku wszystko co jest i co może to "dzwoni" :D W każdym bądź razie rozwiązanie jak dla mnie tymczasowe, na dłuższą metę coś czuje że będzie uciążliwe (dodam że mam teraz miękkie 15" zimówki, już się boję co będzie na 17'tkach ;/), ale za to przynajmniej tył auta sztywny i się trzyma dużo pewniej drogi :) (tulei nie mam zerwanych, ale już dość mocno zmęczone)
Opublikowano

A ja już prawie rok jeżdżę z podkładkami gumowymi ze wzmocnionego pasa transmisyjnego i wszystko jest ok nie odczuwam żadnej różnicy wręcz powiedziałbym że jest bardziej komfortowo żeby nie było to przejechałem ok. 50 tys. km .

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dziwna sprawa, może ta moja guma jest jakaś twarda czy coś.. W każdym bądź razie, jak wymieniać tuleje to tylko Lemfordery, czy nad jakąś inną firmą też warto się zastanowić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odżałuj i kup lemfordera, inne siądą bardzo szybko.

Z tego co pamiętam, w tulejach lemiego jest olej w środku, a w pozostałych innych producentów nie ma :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.