Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam,

 

poszukałem trochę na forum, ale nie znalzłem ostatecznie odpowiedzi,

a ,moze ktoś kto nie wypowiadał się na ten temat a miał z tym styczność podzieli się info na temat sprężyn ?

 

moja e39 3.0i z 2001 ma standardowe zawieszenie, trochę za wysoko stoi jak na mój gust i nawet 17stki wyglądają jak 15stki na kołpaku,

 

znalazłem ofertę spreżyn progresywnych firmy Eibach zestawik Pro-Kit do standardowych amortyzatorów,

deklarowane obniżenie to przód 30mm i tył 20 - 25 mm

Czy to wystarczy? czy to za mało ? żeby było widoczne?

jakich jeszcze firm sprężyny zakładacie?

słyszałem o AP, o Jamexach, KW, H&R

ale nie znam nikogo kto mógłby mi powiedzieć które z nich są warte polecenia,

po za tym nie chciałbym robić z mojego auta wozu drabiniastego,

i ciekawi mnie o ile nizej stoi e39 na zawieszeniu M

Edytowane przez lucadore
Opublikowano

Cześć, na forum zalegaja informacje o tym iż nie wystarczy wymienić same spreżyny, a amorki które też do tanich nie należą, wiec może lepiej zainwestuj w większe felgi :) np 18

http://img141.imageshack.us/img141/152/3893912934sb2.jpg

Moja instrukcja nie przewiduje takiego rozmiaru, czy nie powoduje to problemów podczas jazdy? Czasami mam na pokładzie kilku pasazerów z wagą ok 100 kg + ja :) :oops:

Opublikowano

felg fajny,

ale wydaje mi się ze uda się opuścić trochę zawias,

wtedy będzie wygladało jeszcze lepiej,

jaki masz rozmiar opony na tej 18 ?

Opublikowano
znalazłem ofertę spreżyn progresywnych firmy Eibach zestawik Pro-Kit do standardowych amortyzatorów,

deklarowane obniżenie to przód 30mm i tył 20 - 25 mm

Czy to wystarczy? czy to za mało ? żeby było widoczne?

 

Pamiętaj, że fabrycznie tył Beemki stoi wizualnie niżej niż przód. Wygląda to tak sobie,ale można to zniwelować obniżając przód 3 cm bardziej niż tył (zależnie od zestawu autko będzie wtedy leżęć albo wizualnie równo, albo przód będzie niezauważalnie nurkował). Jeśli tego nie zrobisz i obniżysz autko o 30/25mm tył nadal bedzie wyglądał jakbyś wiózł dwa worki kartofli. Zestaw 40/20 też się nie sprawdza, przód nadal sterczy. Wg mnie idealnym obniżeniem jest zestaw 50/25mm Weiteca. Mimo, że mówi się, iż standardowe amory mogą mieć maks obniżające sprężyny o 40mm, 50mm też nie będzie problemem (Weitec przy -50mm dopuszcza zarówno zwykłe jak i amory o skróconym uskoku, powyżej tej wartości już tylko sportowe).

Opublikowano

oprócz wizualizacji,

zależy mi na usztywnieniu ździebko zawiasu,

ale z drugiej strony żeby dało się tym jeździć,

jak się opuści przód o 5 cm ? to trochę nie hard core?

własnie sprawdzałem na necie ten zestawik weiteca 50/20

tylko czy to nie jest już przegięcie na standardowy amorek?

bo amorków zmieniać nie będę, ...

 

choć może faktycznie ten Weitec brzmi nieźle,

czy to jest dobra firma?

Opublikowano

Weitec to ścisła czołówka, tj. KW czy Eibach.

 

Ja w przyszłym roku będę właśnie najprawdopodobniej zakładał właśnie te Weitec 50/25mm do nowych, standardowych Sachsów. Dużo osób, które obniżyły minimalnie autko później żałują, że nie ma jeszcze tych 1-2 cm niżej skoro na komforcie i tak sie utraciło, a springi są w takich samych cenach. Sam nie raz i nie dwa obniżałem autko i zawsze tak sam myślałem - mogłoby być delikatnie niżej tu czy tam, ale jest już po ptokach.

 

Co do amortyzatorów to Weitec na swej stronie www.weitec.de twierdzi, że do springów -50mm nadają sie zarówno zwykłe amorki jak i skrócone, przy -60mm muszą już być sportowe dla dobra amora. To doświadczona firma i wydaje mi się, że można im zaufać.

 

Warto jednak przy wymianie springów wymienić też amory, bo stare szybko padną i będzie podwójny koszt.

Opublikowano

właśnie z przodu mam nowe Bilsteiny B4

trochę nie przemyślałem sprawy bo na szybko kupowałem,

a teraz mnie naszło na te sprężyny,

bo nie podoba mi się to ze przód jest wyżej od tyłu,

jeżeli faktycznie to obniżenie 50/20 nie zmniejsza aż bóg wie jak komfortu i nie stanowi później problemu z poruszaniem sie po drogach to moze się zdecyduje,

Opublikowano
W stosunku do fabryki na pewno zmniejszy komfort, jednak nie wiem czy ktoś potrafiłby rozróżnić zestaw springów 30/25mm i 50/25mm po samym komforcie. Szkoda tylko, że nabyłeś Bilsteiny B4, podobno są nieco twardsze od Sachsów, a tylko 10% tańsze.
Opublikowano

to nie moja pierwsza e39 i nie pierwsze bilsteiny zawsze byłem z nich zadowolony, moze trochę twardsze,

zapłaciłem 250 zł za sztukę to sachsy są po 275 zł ?

Opublikowano

U mnie Bilsteiny B4 są po 300 zł, a Sachsy po 330 zł. Na allegro może nieco taniej.

 

Ja również byłem początkowo przekonany do Bilsteinów, jednakże ze wzgledu na fakt, iż Sachsy są lżejsze (aluminiowe zamiast metalu), nieco bardziej komfortowe oraz tylko niewiele droższe wybiorę je raczej, choć nie jest to przesądzone.

Opublikowano (edytowane)
U mnie Bilsteiny B4 są po 300 zł, a Sachsy po 330 zł. Na allegro może nieco taniej.

to drożyzna, kupiłem w sklepie po 250 zł od dystrybutora POLCAR,

więc żadna lewizna,

za to słyszałem że Sachs potrafi wracać,

każdy lubi co swoje :) nie o tym dyskusja...

 

jutro się zorientuję po ile u mnie w mieście te Weitec latają,

bo Eibach pro kit 30 /20mm - są w cenie 699 zł

no i jestem ciekawy czy przy 50/20 nie bedzie nic haczyć na standardowym amorze.

Edytowane przez lucadore
Opublikowano
Polecam sprężyny Weitec mam je u siebie jak dobrze pamiętam 35/20 przejechałem na nich około 10000km komfort jazdy ten sam co na seryjnych. Zamierzony efekt wizualny osiągnięty.Ja kupiłem je w firmie dars-tuning z gdańska taniej niż bezpośrednio u polskiego dystrybutora.
Opublikowano
weitec nie ma 35 pewnie mówisz o 30,

i co przód poszedł w dół ?

Witam

Masz rację Weitec nie ma takich ja kupiłem dokładnie 30/25, przód wyraźnie poszedł na dół przy moich 19 bardzo ładnie to wygląda, w zakrętach powiem Ci szczerze że nie ma większej różnicy pomiędzy seryjnymi sprężynami.Przepraszam za link, ale nie ma w tej chwili zdjęć żeby wrzucić http://otomoto.pl/bmw-530-530-diesel-touring-C5818270.html

Opublikowano
weitec nie ma 35 pewnie mówisz o 30,

i co przód poszedł w dół ?

Witam

Masz rację Weitec nie ma takich ja kupiłem dokładnie 30/25, przód wyraźnie poszedł na dół przy moich 19 bardzo ładnie to wygląda, w zakrętach powiem Ci szczerze że nie ma większej różnicy pomiędzy seryjnymi sprężynami.Przepraszam za link, ale nie ma w tej chwili zdjęć żeby wrzucić http://otomoto.pl/bmw-530-530-diesel-touring-C5818270.html

 

Fajnie wygląda, choć ten 1cm, 2 cm z przodu jeszcze bym obniżył, dlatego sądzę że u mnie 50/25mm będzie idealnym pomysłem.

 

Bzykacz możesz napisac jak Ci się jeździ na tych felgach, tzn. czy autko zachowuje się jak zupełna taczka czy można w miarę nad tym podróżować? Pytam, bo mam w tej chwili seryjny zawias i koła 225/40/18 i powiem szczerze, że jest twardo, a zamierzam założyć zawias 50/25mm Weiteca i 19-calowy felunek na oponach 235/35/19.

Opublikowano

Bzykacz możesz napisac jak Ci się jeździ na tych felgach, tzn. czy autko zachowuje się jak zupełna taczka czy można w miarę nad tym podróżować? Pytam, bo mam w tej chwili seryjny zawias i koła 225/40/18 i powiem szczerze, że jest twardo, a zamierzam założyć zawias 50/25mm Weiteca i 19-calowy felunek na oponach 235/35/19.

No to mnie zaskoczyłeś ja praktycznie nie czuję różnicy pomiędzy 16 no może trochę przesadziłem, ale każdy kto ze mną jeździł nie wierzył, że to są 19 jak wysiadali to upewniali się czy ich nie wkręcam, poza tym gdyby było za twardo to moja Żonka już dawno kazała by zdjąć felgi ona i nasz synek nie lubią jeździć taczkami :).Ja mam u siebie 235/35/19 nie wiem jakie masz ciśnienie w oponach ja u siebie mam z przodu 2.6 a z tyłu 2.9 i jest ok. Może to kwestia opon, jak miałem e36 kupiłem felgi 17 z oponami i nie dawało się na nich jeździć. Zmieniłem na porządne oponki i jak ręką odjął.W tej chwili mam założone MICHELIN PILOT SPORT 2 rozmiar 235/35/19 i jest naprawdę komfortowo.

Opublikowano

kupiłem Eibach Pro Kit,

30 i 20-25,

moze będzie to za mało,

zobaczymy

komplet 699 złociszy więc nie majątek,

sam jestem ciekawy jak na tym się jeździ,

porobie foty przed i po to wrzuce moze się komuś przydadzą,

Opublikowano

musze przyznac że auto z delkalrowanych 3 cm opuściło sie o 4 cm (przód) i 2 cm tył,

niby niewiele ale róznica jest spora zyskało na wyglądzie,

jeździ się także inaczej,

może jeszcze dzisiaj wrzuce fotki,

 

Jestem zadowolony z efektu i polecam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie jest fabryczne M-kowe zawieszenie, koła mam 235/45/17 (opony Good Year Eagle F1) i jeździ się bardzo fajnie. Komfort nadal duży a w zakrętach jest bardzo dobrze. Oryginalne zawieszenie M jest idealne bym powiedział dla kogoś kto choć trochę lubi szybciej wejść w zakręt a jednocześnie nie chce tracić komfortu jakie oferuje BMW serii 5.

 

Tak się tylko zastanawiam przy tych Waszych kombinacjach jak się ma to dobieranie wysokości zawieszenia, w kwestii przód/tył, do zachowania auta na zakrętach i przy hamowaniu. Samochód jest przecież fabrycznie wyważony i ma zawieszenie zgrane z całą resztą.

Opublikowano
po za tym o ile nizszy jest m technik od serii?

 

o -20mm

raczej coś miedzy 25-30 mm na standardowych felgach i ogumieniu,

zawieszenie M + samo poziomowanie daje niesamowite efekty , w moim przypadku mam Touring 3.0dA i jadac po trasie czuje sie jak bym jechał Coupe a nie kombiakiem , Kombi na seryjnym zawieszeniu i sprężynach z tylu jeździ sie tak sobie i pierwsze co to bym obniżył o ca.30mm.

zawieszenie M to najfajniejsza rzecz z extrasow oferowanych przez BMW.

Wracając do tematu Felg :

przy M zawieszeniu 16 cali wygląda już przyzwoicie , komfort jest super no i powiedzmy sobie ekonomiczniej na dłuższą metę,

Felunek rzędu 18´´/19´´ do Auta które już przelatało na większym kole 250/300kkm będzie prosiło sie o ingerencje w elementy zawieszenia

lecz to jest tylko poglądowo gdyż większość kierowców w PL nie przekracza pułapu rocznego 30tkm, ale stan dróg w PL przeliczyć można na x2.

po obniżeniu zawieszenia -35-60 mm zalecana jest kalibracja zbieżności

Opublikowano

raczej coś miedzy 25-30 mm na standardowych felgach i ogumieniu,

 

Na standardowych felgach i ogumieniu M5 jest niższa od zwykłej E39 o 10 mm, a dokładnie E39 M5 mierzy 143 cm, a np. E39 528i 144 cm. :) Jest tam coś po przecinku, ale obniżenie na pewno nie jest większe niż 10mm na tylniej osi, być może przód jest bardziej obniżony.

 

Średnica kół 275/35/18 na osi tylniej w M5 wynosi 651mm i jest prawie taka sama jak średnica kół 225/60/15 w zwykłej E39 (powyżej 2.5 litra), gdzie wynosi 650mm, więc o wysokości auta musi w tym przypadku decydować zawieszenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.