Skocz do zawartości

moje boje z odciną po raz n-ty...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak niektórzy z Was wiedzą, mam dość denerwujące problemy z odcięciem paliwa. Mianowicie dzieje się tak:

Odcina jest przy 4000obr/min. Kiedy silnik jest zimny można przeciągnąć auto do 4100obr/min i nie ma siły, żeby poszło dalej. Kiedy silnik jest już rozgrzany to można na niskich biegach (2ka, 3ka) przeciągnąć, czasem nawet lekko ponad 6000obr/min, ale w straszliwych męczarniach, silnik tak jakby się dusił/dławił, to w sumie są takie zrywy (dusi, prycha, a potem przez jakieś 200-300obr. ciągnie jak szalony i potem znowu to samo...). Na postoju kiedy wdepnę gaz do końca, to siłą rozpędu leci ponad 4000, ale od razu potem go zmula i wraca do 3400-3500obr/min.

Teraz może uprzedzając niektóre spostrzeżenia:

-pompa paliwa jest ok, teraz mam nawet pompę od mocniejszego silnika,

-świece były wymieniane, na obydwu kompletach to samo się działo,

-kable WN są ok,

-reduktor ciśnienia paliwa wymieniony (mam stary na zbyciu :wink: )

-wczoraj byłem w ASO na diagnostyce kompa i nie wykazała żadnych błędów,

-wszystkie filtry są wymieniane, płyny też,

-rozrząd jest chyba ok (sam go nie widziałem) ale w serwisie Boscha przejrzeli go dokładnie i stwierdzili tylko, że ma jeden wżer, ale nie ma on na nic wpływu,

-wydech był wyminiany zaraz po zakupie, katalizator jest ok,

-jakość paliwa nie ma wpływu bo próbowałem na 95, 98 i tych wszystkich wipałerach.

-silnik odrobinę bierze olej, ale wątpię żeby to miało wpływ na obroty, przynajmniej nie w takim stopniu jak to się dzieje u mnie.

-dzieje się tak cały czas, ani razu nie udało mi się wkręcić silnika czysto i równo na obroty wyższe niż 4000.

 

Pomóżcie, bo każda sugestia jest w tym momencie cenna. Silnik 1,8 ma kilka koników mniej niż silnik od Mki :mrgreen: więc możecie sobie wyobrazić co się dzieje jak nagle mu się zamarzy być silnikiem w wersji amerykańskiej... Zwłaszcza kiedy mamy jakiegoś TIRa do wyprzedzenia.

 

Pozdrówki

Opublikowano
Nie znam tego silnika. Ale w innych maszynkach

tego typu objawy mogą być spowodowane niewłaściwym działaniem czujnika obrotów wału korbowego lub wałka rozrządu (jeżeli jest).

Doświadczenie z silników OPLA R6

 

tego nie sprawdzałem, jak poznać taki czujnik??

Opublikowano
na 1000 % to wina rozrzadu walek masz juz tak wytarty ze wyzej go nie dokrecisz - przeciez to normalne w M40....nawet chyba na forum o tym bylo.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
na 1000 % to wina rozrzadu walek masz juz tak wytarty ze wyzej go nie dokrecisz - przeciez to normalne w M40....nawet chyba na forum o tym bylo.

 

 

W serwisie Boscha sprawdzali wałek, ale sprawdzę go tym razem sam (nie wiem jak to zrobię z moją magiczną wiedzą :wink: ). Jak to wałek to po pierwsze zabiję faceta w Boschu, a potem pojadę do Słupska z dużym piffkiem :) .

 

aaa, zapomniałbym, gdyby wałek był tak wytarty że nie dałoby się go wyżej wkręcić, to obroty zatrzymałyby się na jakimś określonym poziomie, a u mnie czasem puszcza wyżej (ale dusi mocno). Ale sprawdzę to jeszcze raz.

Opublikowano
U kolegi dzwigienki były wytartę,wałek był dobry,jemu dusił się od 5200-5300,efekt był taki jakby odcinało paliwo ale nie do końca.
Opublikowano

No to w przyszłym tygodniu znowu mały przegląd się szykuje...

 

Dzięki za sugestie, jak Wam jeszcze coś się przypomni to walcie, za trafną sugestię stawiam duże piffko 8)

Opublikowano
Wtedy u kolegi jedna dzwigienka,na zaworze ssącym była bardzo mocno wytarta i nie otwierał się dobrze zawór,wymienił wszystkie i autko śmiga.
Opublikowano
:idea: a moze przeplywomiez :idea: nic nie widzialem na temat przeplywomierza ani w Twoich postach ani innych uzytkownikow ,moze sie przycina i sie klapka dalej nie otwiera :?:
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
:idea: a moze przeplywomiez :idea: nic nie widzialem na temat przeplywomierza ani w Twoich postach ani innych uzytkownikow ,moze sie przycina i sie klapka dalej nie otwiera :?:

 

 

Wszystkiego nie idzie spamiętać i spisać na raz, niestety taka to awaria - Enigma. Przepływka jest ok, działa jak ta lala. Niestety pudło ;)

Opublikowano

siemka,

Ostatnio do warsztatu przyjechal koles siena...wiem ze wloskie i francuskie do ...py,ale mial podobna jazde.

Pod kompem wsio ok, zadnych bledow, paliwo i reszta cacy.osprzet ideal a auto sie nie wkreca.

Okazalo sie ze jakis czas temu byl gdzies gdzie dlubali mu przy wydechu i jedna z rur kolektora byla zapchana jakas szmata....

brzmi smiesznie,ale po jej wyjeciu, autko zaczelo smigac jak nowe.Stad i moje pytani czy nikt nie dlubal przy wydechu?

Bo jesli tak to sprawdz,moze byliscie w tym samym warsztacie.

Pozdrawiam

kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano
siemka,

Ostatnio do warsztatu przyjechal koles siena...wiem ze wloskie i francuskie do ...py,ale mial podobna jazde.

Pod kompem wsio ok, zadnych bledow, paliwo i reszta cacy.osprzet ideal a auto sie nie wkreca.

Okazalo sie ze jakis czas temu byl gdzies gdzie dlubali mu przy wydechu i jedna z rur kolektora byla zapchana jakas szmata....

brzmi smiesznie,ale po jej wyjeciu, autko zaczelo smigac jak nowe.Stad i moje pytani czy nikt nie dlubal przy wydechu?

Bo jesli tak to sprawdz,moze byliscie w tym samym warsztacie.

Pozdrawiam

kamil

 

Było takie podejrzenie, że brakująca szpilka przy kolektorze, lekko wydmuchana uszczelka i pęknięty kolektor mogą to powodować, ale okazało się, że kolektor jest ok (był zdjęty) - nic w środku nie siedziało.

 

PS. Dzięki wszystkim za sugestie, jeśli jeszcze coś przyjdzie Wam do głowy to zapraszam, wszystkie pomysły są bardzo mile widziane, a dla tego kto trafi w usterkę duuuuże piwo :).

Opublikowano
ale ja mowilem o wydechu....

 

A to już pisałem, że wydech był robiony zaraz po zakupie, a przy okazji zabawy z kolektorem sprawdzony znowu cały... :wink:

Opublikowano
wiesz co

a nie lepiej sie ktoregos dnia spiknac i moze cos wykombinujemy...

 

Jeśli Ci pasuje to skrobnij na priv kiedy masz czas i się umówimy :)

Opublikowano

czesc

Sprawdz turbine, zawory upustowe wezyki podcisnieniowe i cisnienie jakie

daje turbo. Obiawy wskazuja ze to moze byc cos z tego.

Opublikowano
czesc

Sprawdz turbine, zawory upustowe wezyki podcisnieniowe i cisnienie jakie

daje turbo. Obiawy wskazuja ze to moze byc cos z tego.

 

 

hmmmmm :?: turba to nie mam u siebie... chyba że mnie oszukali i sprzedali bez turbinki :wink:

Opublikowano
czesc

Sprawdz turbine, zawory upustowe wezyki podcisnieniowe i cisnienie jakie

daje turbo. Obiawy wskazuja ze to moze byc cos z tego.

 

no koniecznie sprawdz turbine :lol: i jeszcze cisnienie w kole zapasowym :D ,

ale teraz na temat czy juz wszystko sprawdziles i nadal sie nie poprawilo :?: ,wszystko chodzi ok a on nie chce jechac :?: przeciez to nie mozliwe cos musi byc nie tak i moze to byc jakas pierdulka ,na kompie nic nie wychodzi :?: ,piszesz ze nie chce jechac powyzej 4tys to znaczy zatrzymuje sie na 4tys i zaczyna szarpac czy jedzie rowno ? rzeczywiscie juz chyba nie ma co sprawdzic :(

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

ciśnienia w zapasie nie sprawdzałem :lol: ...

 

Silnik zatrzymuje się czasem na 4000obr/min - tak jakby dochodził do odciny. Czasem przepuszcza wyżej, ale jak już pisałem to są takie zrywy, co jakieś 200 obr się dusi. Jutro będziemy jeszcze kombinować z m_atrixem, jak coś wymyślimy to będzie balanga :).

Opublikowano
witaj, dziś wziołem się za przepływomierz, myśle sobie przeczyszczę se... ale w środku czysto że zupe można by gotować. Zauważyłem że są ślady po poprzednim położeniu "przepustnicy" (bliżej ....środka promienia) przestawiłem, złożyłem, jazda w teren i.... jak ręką odioł!! już mi się nie zacina na 4000 tyś, ciągnie jak wściekły!! (rok się tak męczyłęm!! - że w cześniej na to nie wpadłem...)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.