Skocz do zawartości

wentylator


leszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ma pytanko- czy istnieje możliwość "odwrotnego" założenia wentylatora chłodnicy?? pytam- bo niedawno wymieniałem pasek rozrządu i teraz patrząc na lopatki wentylatora to tak jakby dmuchają na silnik a nie na chlodnicę :roll: - mechanik twierdzi że jest OK...... :? ....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... koń by się uśmiał... :duh:

 

jak byś nie założył musi być dobrze (łopatki na pewno są w dobrym kierunku), chyba że zmieniłeś kierunek obrotu...

 

zasada szmigiełka jest taka że ma "wypompowywać" ciepłote z chłodnicy, chyba że jest przed chłodnicą to "wpompowywać" zimne powietrze.

 

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Żeby nie zasmiecać forum postanowiłem odświeżyć post.

Czy ktoś mógłby mi jeszcze potwierdzić to, że wentylatora nie da się zalozyć odwrotnie? Skoro ma wydmuchiwać z chłodnicy gorące powietrze to jak się to ma do postoju auta? tutaj raczej powinien "przedmuchiwać" chłodnicę na "wylot" powietrzem.....ponieważ na postoju nie ma zbytnio jak odbierać tego gorącego powietrza....chyba....tak myslę....

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Żeby nie zasmiecać forum postanowiłem odświeżyć post.

Czy ktoś mógłby mi jeszcze potwierdzić to, że wentylatora nie da się zalozyć odwrotnie? Skoro ma wydmuchiwać z chłodnicy gorące powietrze to jak się to ma do postoju auta? tutaj raczej powinien "przedmuchiwać" chłodnicę na "wylot" powietrzem.....ponieważ na postoju nie ma zbytnio jak odbierać tego gorącego powietrza....chyba....tak myslę....

pzdr

 

Nie mysl juz nad tym zostaw to ekipie BMW.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlaśnie myslę.....ponieważ mam problemy z chlodzeniem (mój inny post) a swego czasu była u mechanika i ten musiał ściągnąć wentylka i potem go założyć- i obawiam się że może niewłaściwie go założył ponieważ teraz jak przyłożę rękę do wentylka to dmucha- ale na silnik a nie na chłodnicę......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcące sie śmigło "przeciąga" powietrze od przodu przez chłodnice, pobiera ono nadmiar ciepła, owiewa silnik i wylatuje z komory silnikowej z tyłu, pod samochód. Nie martw sie, wszystko masz dobrze, a upewnisz sie sam, w taką pogode pare minut w korku wystarczy by zagotować silnik jeśli coś jest nie tak z układem chłodzenia :cool2: .

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlaśnie myslę.....ponieważ mam problemy z chlodzeniem (mój inny post) a swego czasu była u mechanika i ten musiał ściągnąć wentylka i potem go założyć- i obawiam się że może niewłaściwie go założył ponieważ teraz jak przyłożę rękę do wentylka to dmucha- ale na silnik a nie na chłodnicę......

 

I tak ma dmuchac masz wszystko OK.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą skoro tak mówisz to powiedz mi jak nastepuje chłodzenie podczas postoju auta?sorki za dociekliwość.... :roll:

 

Kręcące sie śmigło "przeciąga" powietrze od przodu przez chłodnice, pobiera ono nadmiar ciepła, owiewa silnik i wylatuje z komory silnikowej z tyłu, pod samochód.
:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!

no wlasnie jest cos nie tak chyba: tu jest mój problem...

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12298&highlight=

 

Jak sprawdzić wisco dostałeś odpowiedź w tamtym poście, natomiast termostat możesz najprościej sprawdzić poprostu gotując go w garnku i patrząc jak reaguje :D

 

Czy aby napewno nie masz zapowietrzonego układu i czy poziom płynu jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak jest :cool2:

Tunel jest po to, by wentylator nie zaciągał powietrza z boku, tylko właśnie przez chłodnice :!:

Jeśli nie masz tego tuneta, to będzie Ci sie grzał, wiem coś o tym, bo to kiedyś przerabiałem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

 

Hehehe, też miałem w sobote zgryza bo wymieniałem wisco i zastanawiałem się czy dobrze założyłem wentylator choć znaki po łepkach rubek na wentylatorze wskazywały, że dobrze :) Wolałem zapytać i ma wcišgać od chłodnicy, dmuchać na silnik więc miałem dobrze ale założyć go odwrotnie nie problem.

 

Przy okazji zapytam czy u was też tak jest. Po wymianie wisco mam tak że jak silnik się zagrzeje i wisco zasprzęgli to przy przyspieszaniu 1-2, 2-3 słychać wentylator jak turbine w odrzutowcu, kiedy w ogóle nie słyszałem wentylatora pod maskš ale to z winy zepsutego wisco, teraz jest wręcz odwrotenie. Też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Bax. Mam też ten problem po wymianie visco jak się rozgrzeje silnik to strasznie głośno pracuje ten wiatrak. Powyżej 2500obr. jak jade pomiędzy blokami to się wszyscy oglądają co to za odrzutowiec. Myślę, że tak nie powinno być i że za mocno to visco zasprzęgla. Napisz jakiej firmy kupiłeś, bo może mamy takie same i one są za bardzo wrażliwe na temp.

 

Ja już miałem zmienić wiatrak, bo pomyślałem, że może te śmigiełka teraz jakieś inne robią i tak nie śwista, może to pomóc koledzy ??

 

Kolego leszczu, wymiana nie sprawia problemu. Musisz tylko mieć odpowiednio dyży klucz i pamiętać o kierunku odkręcania. Visco jest tak przykręcane aby się dokręcało podczas pracy silnika.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć.

 

Z wymianą raczej nie ma problemu jedynie samo odkręcenie wiatraka może być problemem. Potrzeba klucz 32' i najlepiej gumowy młotek ale zwykły też może być, wisco odkręca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zakładasz klucz i uderzasz młotkiem w jego koniec tylko pamiętaj że klucz najlepiej przytrzymywać jedną ręką bo jak dostanie młotkiem to może polecieć gdzieś w niekontrolowany sposób i uszkodzić coś. Wiatrak można odkręcić nawet bez zdejmowania tego kanału powietrznego ale z założeniem wtedy może być problem więc dobrze ten kanał zdemontować. Do odkręcenia samego wiatraka potrzeba jeszcze klucz 'imbus'. Warto spróbować odkręcić sam wiatrak jak jeszcze wisco jest "przykręcone do silnika" bo te cztery śrubki które mocują wiatrak często mocno trzymią.

 

@vicia: moje visco jest SACHS, kupiłeś nowe bo moje to używka.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.