Skocz do zawartości

[E39] Montaż tylnych lamp po lifcie w sedanie sprzed liftu


Ratovnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sory za odkop ale mam mały problem, mianowicie mam BMW e39 97.r. sedan, miałem założone lampy tylne poliftowe, zamówiłem na allegro lampy Depo Red- white bo moje uległy uszkodzeniu, Chciałem je dzis założyć ale moje lampy depo nie mają wejscia na pojedyńczą kostkę tylko tak jakby muszę poprowadzić instalację do każdej żarówki oddzielnie, dodatkowo w tych lampach nie mam takich wejsc na żarówki takich jak w polifcie tylko normalne dziury.

 

Gdzie dostanę takie wtyczki na żarówki żeby założyć zarówki do lamp przed liftowych

 

nową instalację muszę prowadzić czy da się kupić te kostki ?

 

Zdjęcia:

TR3cI2NcXlwcJPRRcI1RVh8Iyo8yYzWOkbTb95lwlp0w5XxB5cjUpYsasTYdbviQp_YRy_d8t_qpCHyU5awQtil4wzup2Y97A-3EyAwR05AGKhYM9mkwacUP1PdT1Dr0f5qIP_ku3PyajvBFTSUqY-Sdyfub2I9xSjJSP_bnX7RdWCuX9aMV874aCHOybNpbiOus8GDRH8kRZg05LRozb8AwGSoYw1JgOAZFk2CM5n7h9gLCATbsZcRhMxdj9earRyoOCwU0FRDLL4-w2OjCxrBgvsmhSaZCmVwSwvuYoAA_yw-J-qTN_mRMwU4X-CbhTh9J7-60xxrJR4-lwpQ2rmDielPz4kuekNnFrAQk0UaDleP9IDb75ew18GbHUwcD7JP1-nUgsC1NGYCuWp6YI7JZp2ynIrZMBger6jkSSHTIj0MYLy4kdwN9ULK0zZ6w_ZcsF6jgHu_UaOLvukkQ0ACB-NlsKzQZ3aQdv5Z_0F5XyAHE0z4Q2pIpg36rWD2aDlS7fc3su_7F5Dqzt0G7fvD5k7BMR31LxO1PCUWt7c99Jx6JTXrEabFrsltM-i8t74AU=w1031-h773-no

 

sWfEdoKpKWrquJ8x9ZadEviIWyhQRLh31HCWEd4tvamVpS7f3lNa8YpHNBIrcsL_rQP3BIJRC_hNccnEbrN-ScsQjfQA0vsU_RNLVGCx1Nba_Krq_2FwXq_6yVhNByePrxRZiFCLnxfTqOI7YVUcmHOP3TrGkE2cBNxBnA8ScSaeRCgCawKkNDelupPy1GMw9Kez84-CEL1VsA7OjuGFTX8kYYWgaHotMY5mUhWE4HheRC89ZNm18EH8fUit5BYUOz5Jz6l8S1JkJFgF_iF9oirnDi4Pyy73xaRY3KAhN6SKF6EcU21qge6GS7Py-SqsThpYmAJFQ6wFqgO1XIBvYfpwaHhsKIFTIHuyGNtAGqVdRi6TTq_B6MhSpt9awLtYcd-AhnxkNc6fOS4avpZ3aKBoCdTpVHHvl6Df1KDGZPJyUCtK13WPzjllHa8Bl0_fBb-axkJ6dU3ge-vYxnihtStE3sVJp2Ox1OoNORgXx1O5ZmVb4x6VObRtpUjO70ITxwRVfqcEWyaWkOeBuFOaL7kgRx6q0XvyS5w3HtMfEj4M_LqFI7NNW_dISX5tySEkydEK=w580-h773-no

 

te6Ls8BMjiue9G_wcxsOtOJBgAF7CxhhjYeRhX9ateRypZaVThp0QsJT8sPm8VBpYuWdI6U5sm3OAXnb_iyR66AfrIIxffG8eVbLJZpfZXSzEhDvg7MFLui53GeEKhqqiLSbHfGOuCrINita5PEsp6rLWISSvxplxQ_yJTfykTKkmq9q9WLY7_1QhQOruDyljkyzXtI63TmlJQf3P54ZBRRBeCAR6y7EeVd6VCIn6gVvKGMF30mR2wbWTFTLy_xTX9ButUB4LtfoE50f7QNNDWJb4kDFBbBuALSpfPnxneUZroTrkKAU5mHa0_ublcpMGWHbKYVWYWwSCW3qG7fOxToC19JXYjMDrjumeHalleoCRAB5MIfuDi88yp2a1ujf7dR-pzv3UE-SkMpMw48uKehpzYzB0nRZbomwLYlU2aHD23yCmxmGLD0sYKR7AxZdrpgqigH7QfrVyHcgYvjW79NUG-ZDReKbkK5Y4V5QJpOHxOQUJrbKBeQZnn1_o78MWYq-ugHy1kg2Tim7yRUCajYsxg-wePtIZW-1fnNfLJPpg91xahBaMUob3P66wARWVZue=w1031-h773-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam kolegów

Przymierzam się do montażu lamp poliftowych inpro Helli z przetwornicami

Problem polega na tym że nie posiadam oryginalnego przewodu z kostką która fabrycznie był podłączona do samych przetwornic. Przy lampach jest kostka przejściówka wtyczka lift na polift ale odcięta jest cześć wiązki ( 4 przewody) do samych przetwornic.

Chce podpiąć przetwornice za pomocą konektorów bez kostki. Czy ktoś może mi podesłać foto kostek jakie dochodzą kolory przewodów przy przetwornicach prawa lewa strona ?

z góry dzięki bosman6@onet.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Panowie,

 

Generalnie tutek świetny, wszystko jasne i czytelne, ale do sedana.

Jak to się ma do touringa?

 

Na początku sprawa wyglądała na prostszą niż to się robi w sedanie.

Nie trzeba ciąć/klepać okulara lampy, nie trzeba podcinać lampy żeby weszła, używać sylikonu etc.

 

Montaż samej lampy jest plug&play.

 

I na tym kończą się zalety turasa.

 

Po zamontowaniu lampy standardowo wywala błąd przepalonej żarówki z tyłu, lampa delikatnie mruga, a ponadto świeci się światło stopu na jakieś 50% mocy robiąc za pozycyjne.

 

Prawie o wszystkim wyczytałem w necie.

Z info jakie udało mi się uzyskać:

1. Można przekodować moduł LCM na lampy poliftowe (rozwiązuje wszystkie problemy) - sprawdziłem mam LCM C18 i nie jestem w stanie włączyć sobie w LCM świateł LED na tył.

2. Można wyłączyć sprawdzanie żarówek na zimno i na ciepło (sprawdzanie, nie meldowanie o błędzie) i to rozwiązuje problem z mruganiem - w moim pliku fsw_psw.trc nie mam sprawdzania na ciepło, więc też nie mogę wyłączyć sprawdzania

3. Można zastosować dodatkowe oporniki, wtedy nie będzie problemu z błędem na komputerze i nie będzie mrugania (rozwiązuje wszystkie problemy, opornik imituje normalną żarówkę)

 

Na początku chciałem spróbować z opornikami. Teraz mam największe pytanie. Jak mam podłączyć te oporniki do lamp w touringu. Nigdzie nie ma żadnego schematu, instrukcji nic.

 

Czy jest ktoś w stanie mi pomóc i powiedzieć gdzie, w które miejsce dolutować oporniki?

 

Ps. czy przy błędzie przepalonej żarówki jest normalne, że świeci się światło stopu na jakieś 50% mocy robiąc za pozycyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie zawracaj sobie głowy przetwornicami ;) Zbędny wydatek, żarówki lub oporniki i problem z głowy ;) Początkowo sam upierałem się przy przetwornicach bo nie lubie amatorki ale gdy w końcu zdecydowałem się na żaróweczki jako oporniki (nie mogłem nigdzie znaleźć tych przetwornic) zrobiłem to bardzo szybko i byłem w pełni zadowolony. Co prawda na początku szybko się przepalały te żarówki ae to dlatego że nie były do niczego przymocowany, co oczywiście po jakimś czasie poprawiłem i nie miałem już z tym problemu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat.

Zakupiłem lampy na tył LED(nie firmowe) z tym że jedna była uszkodzona, jak się okazało jest uszkodzona jedna przetwornica.

 

LED znajduje się tylko na światłach pozycyjnych, reszta to żarówki.

W moich lampach są stare wtyczki także wszystko pasuje.

Oto informacje jakie zgromadziłem do tej pory:

http://images83.fotosik.pl/166/e71880b2075db7f9.jpg

Opis przewodów.

Wtyczka lewa (L)

1 - Wsteczny

2 - Pozycyjny

3 - Kierunkowskaz

4 - Pozycyjny

5 - Przeciwmgielny

6 - Brak

7 - GND

8 - Stop

 

Wtyczka prawa (P)

1 - Przeciwmgielny

2 - Brak

3 - GND

4 - Stop

5 - Wsteczny

6 - Pozycyjny

7 - Kierunkowskaz

8 - Pozycyjny

 

 

Metody rozwiązania problemu:

 

1) Dolutować oporniki:

Oporniki 5W 75ohm lub5w180ohm

 

W tym przypadku trzeba się "pozbyć" jednego z przewodów do świateł pozycyjnych.

Przewód L2, P6 łączymy z opornikiem oraz z GND

Przewód L4, P8 przecinamy i dodajemy opornik.

 

Zalety:

Brak błędu na liczniku

 

Wady:

Ingerencja w przewody.

Wydzielanie ciepła przez oporniki.

Możliwe migotanie LED-ów w momencie sprawdzania stanu żarówki przez LCM.

 

2) Dokupić i dodać przetwornice.

Przetwornice zazwyczaj są plug & play podłączamy do wtyczki i cieszymy się działającymi LED-ami.

 

Zalety:

Łatwość montażu.

Brak błędu na liczniku.

Brak migających LED-ów.

 

Wady:

Cena

 

3) Moduł LCM z polifta.

Trzeba się zaopatrzyć w moduł świateł z wersji poliftowej.

 

Zalety:

Najmniej ingerowania w układ, najbliższy oryginałowi.

 

Wady:

Kodowanie układu.

 

 

I tutaj potrzebuję waszej pomocy.

Jaki dokładnie moduł potrzebuję, mam problem z znalezieniem modułów z allegor w realoem. Np moduł z oznaczeniem "61358386209" nie znajduje mi go. Czy da się go zakodować są sprzedawane z samochodów z 98' jak i z 01'(Z tego co mi wiadomo FL był w 2000).

Czy znajduje się gdzieś poradnik jak taki moduł zakodować?

Czy dobrze rozumiem że taki moduł sam nie podaje napięcia na L2, P6 a na L4, P8 podaje tyle ile potrzebuje LED?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak się podepnę pod post wyżej i odkopię temat.

Odnośnie wymiany LCM z 2 na 3.

Z tego co wyczytałem jeśli posiadam xenon, moduł który kupię również musi posiadać xenon . Dodatkowo lampy tył led.

Czyli przykładowo moduł lcm 3 z 2001r + xenon będzie ok.

Jak to jest z programowaniem w ncs ? Chodzi o zmianę "pinów" ncsem. Aby uniknąć zmiany pinów na kostkach.

Kwestia przebiegu i vin PaSoft.

Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
400 + przesyłka udało się trafić w idealnym stanie / patrzyłem na tył lampy bo kapturek światła stopu się różni sprzedający nawet nie widzą że to IN-PRO

 

Jak je odróżnić od reszty pospolitości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mogę Ci pomóc zdalnie. Nie powinieneś mieć problemów z montażem. Oczywiście jeśli jeszcze ich nie zamontowałeś ;)

 

Jakie to maja być te przetwornice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Cały problem polega na tym, ze ten temat na forum juz całkowicie umarł. Od dwóch miesięcy lampy lezą u mnie w garażu i czekają na montaż. Mam z tym tematem kilka pytań ale nie mogę uzyskać żadnego kontaktu od forumowiczów którzy juz przez to przebrnęli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

No rzeczywiście nie wiele się w tym temacie dzieje. Posiedziałem trochę na necie w wolnym czasie bo sam przymierzam się do zmiany u siebie na lampy po fejsie więc konkluzja moich poszukiwań jest taka.

1) Można kupić gotowca Hella typu plug&play ale cena daje dużo do życzenia, oraz to że w europie nigdzie tego nie znalazłem dopiero w USA :(

Rozmawiałem z nimi mailowo i mają dostępne te zestawy i mogą wysłać do krajów europejskich.

https://www.turnermotorsport.com/p-3948-led-taillight-upgrade-pair-e39-528i540im5/

Tu gość montuje taki zestaw

Jeżeli ktoś by się decydował na taki zakup to należy pamiętać aby zamówić wersję europejska lamp ( USA nie ma chyba pomarańczowych kierunków)

 

2)Są dwa rodzaje lamp Hella do e39 po fejsie strona 2 z tego tematu, Jest zestawienie wyglądu lamp od strony wtyczek.

viewtopic.php?f=72&t=83600&start=15

Ja osobiście poluję na wersję 2 z tego linku jest podobno mniej rzeźbienia :)

Tu gość montuje lampy wersja 2

http://bmwdiy.info/celis-rear/index.html

Instrukcja BMW instalacji lamp wersja 2

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/RearLights/InstallingRearLEDlights.pdf

 

Sam montaż przeprowadził bym z użyciem oporników wlutowanych w przewody zasilające aby wyeliminować błąd przepalonej żarówki, tak jak to jest opisane w tym temacie.

Wyeliminował bym tylko osadzanie lampy na silikon bo co w przypadki jak zajdzie potrzeba zdjęcia lampy? ZONK. Trzeba osadzić lampę na oryginalnej uszczelce ( gąbka) :D

Do podpięcia nowej lampy BMW oferuje przejściówkę wtyczek

Przewód adapt. tylnego św. poz., lew. 63 12 0 025 517

Przewód adapt. tylnego św. poz., praw. 63 12 0 026 771

Na forach piszą że potrzebne są przetwornice itp itd. a moje pytanie jest takie skoro samo BMW oferuje do aut przedliftowych wyłącznie samą przejściówkę bez przetwornic to widocznie nie są one potrzebne :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym rozróżnić 1 i 2 typ lampy?

Zakupiłem moduł świateł chyba mk3 najnowszy z polifta i ponoć nie trzeba żadnych przetwornic.

W takim razie, czy musze wykonywać dodatkowe kable podane w instrukcji montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jak odróżnić lampy masz opisane w tym temacie (podawałem ten link wcześniej)

viewtopic.php?f=72&t=83600&start=15

 

Podmiana modułu to nie wszystko :

- nie wiem czy pasuje na zasadzie P&P jeżeli chodzi o wtyczki przy module ( przelift-polift) - nie porównywałem tego i nie szukałem tego typu tematów na forum. Możesz przyjrzeć się temu tematowi :D

-samo przełożenie modułu nawet jeżeli pasuje P&P nic nie da bo taki moduł należy odpowiednio zakodować pod auto. Jeżeli nie masz dostępu do kompa i kogoś ogarniającego temat kodowania co by to zrobił za 4ro-pak to będzie ciężko bo dochodzą Ci dodatkowe koszty zlecając to w jakimś wyspecjalizowanym serwecie.

APRILIA RSV » 30 Wrz 2010 00:17 w tym temacie opisał jak to trzeba zrobić,

-przeczytaj z uwagą temat w którym piszemy :D na stronie pierwszej tego wątku masz wyjaśnione jak to zrobić na opornikach. W tym rozwiązaniu potrzebne są te kabelki.

Ratovnik » 18 Lip 2008 22:24

 

Osobiście spróbuję pierwszej opcji z opornikami, lekkie druciarstwo ale i tak tego nie widać :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po twoich sugestiach na nowo przeczytałem artykuł i faktycznie, zrobiło sie jaśniej ;) dzieki.

Spróbuje najpierw programowania modułu.

Spróbuje zastosować oryginalne uszczelnienie lub z sylikonu osobiście wykonam uszczelkę, nie chce tego przytwierdzać do budy na amen :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja też nie będę tego przytwierdzac na silikon do karoserii bo to jakaś pomyłka jest.

Poczytałem wczoraj na temat lcm i podobno pasuje pług + play tylko trzeba programować.

Przy wymianie lcm należy zwracać uwagę go jakich świateł jest przeznaczony Xenon czy H7 bo w jednym jest samopoziomowanie a w drugim regulacja ręczna.

Teraz po lekturze wydaje mi się że podmiana lcm + programowanie + podmiany wtyczek to lepsza opcja montażu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mnie sie ze to jedyna sensowna opcja, jak najbardziej zbliżona do oryginału a do tego staram sie zawsze dążyć. Właśnie łapie namiar do programowania modułu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli xenon to jest automatyczna regulacja natomiast pod h7 jest manualna pokrętłem przy zegarach.

Przeczytaj ten wątek na konkurencyjnym forum i trochę się rozjaśni temat jak odróźnic moduł z regulacją ręczną.

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=3&t=49154

Link poprawiony już działa.

Edytowane przez PITERTECH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link poprawiłem.

Przy okazji wertowania allegro trafiłem kilka aukcji ze sprzedający razem z modułem oferuje za dodatkową opłatą możliwość jego kodowania. Piszę to tak informacyjnie jak by się okazało że zakupiłeś nie ten LCM co powinieneś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.