Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problemik,,,

W końcu zajechałem nabić klime i okazuje się że sprężarka się nie załancza,,,, :cry:

Jak podam lewe napięcie na czarny przewód do kostki koło lampy to dziła normalnie,,, wentylator się załancza chłodzi jak głupia i jest ok

Jednak sama się nie załancza,,

Jak zapalam autko z włonczoną klimą to sprężarka zrobi kilka obrotów po czym się wyłancza

 

Nie wiem gdzie szukać przyczyny :mad2:

podmieniałem panel klimatyzacji, sterownik za nagdzewnicą, przekażnik K33 odpowiedzialny za sprzgiełko klimy i nic się nie zmienia :mad2: :mad2: :mad2:

 

może ktoś wie co może być,,, w czwartek autko jedzie do chorwacji potem do bułgarji ,,bez klimy to nie jazda będzie

 

help :modlitwa: :modlitwa:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Pod zbiorniczkiem płynu spryskiwacza (przynajmniej tak miałem w e34) jest filtr oraz dwa czujniki (wysokiego i niskiego) ciśnienia. Spróbuj na początek je pominąć.

 

pozdr

 

Mariusz

Opublikowano
Zgadzam się z przedmówcą, Który masz rok? Jeśli po 89, to jest już jeden czujnik. Koszt nowego, to około 120 zł. Tylko powstaje pytanie, czy, czujnik jest wadliwy, czy ciśnienie w układzie jest za wysokie i dlatego wyłącza sprężarkę... Czy przy nabijaniu gość sprawdzał ciśnienia, czy klima wogóle nie ruszyła i nie mógł ich sprawdzić? Jakim gazem nabijałeś? Pomijanie czujnika ciśnienia nie jest do końca bezpieczne... Przez ile chodziła klima 'na krótko'?
Opublikowano

Klima podpięta na krótko chłodzi normalnie,,, ciśnienia są ok,,,, a jak dłużej pochodzi to załancza się wentylator klimy chodzi jakieś 30s i się wyłancza i po chwili zaś się załancza,, więc jest ok,,,,

Troche musiałem wymusić na panach od klimy aby 1,5kg nabili bo za pierwszym razem 1kg załadowali

 

Sprężarke mam na gaz r134a i czujnik mam jeden ,, ide zaraz to sprawdzić

 

Czy da się wymenić czujnik bez utraty gazu :?:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Czujnik napewno jest dobry :D

Wychodzą od niego 2 kostki biała i czrna biała załancza wentylator a czarna na chwile załancza klime ale po 2-3 sekundach puszcza i ponowniesię nie daje załonczyć

co ciekawe jak załoncze światła to klimka załapuje ponownie na 2-3 sekundy i stop

 

O co chodzi bo ja już nie wiem

 

Trafił ktoś może na link do tematu gdzie był schemat bezpieczników dla e32 750 bo ja mam tylko dla 735 i wygląda że przekażnik sprzęgła klimy jest chyba w innym miejscu :modlitwa:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Wentylator powinien załączyć się po wciśnięciu przycisku na panelu. Czujnik ciśnienia załącza drugi bieg wentylatora, czyli dopiero, jak ciśnienie osiągnie wartość powyżej 18 bar. Pierwszy bieg nie idzie przez czujnik. Jeśli nie włącza ci się wiatrak wraz z włączeniem klimy, to najprawdopodobniej masz uszkodzony opornik pierwszego biegu. Mimo tego sprężarka powinna chodzić, więc to nie jest główna przyczyna, tylko dodatkowa usterka.
Opublikowano
:) Ja dzisiaj nabiłem klime r12 ale na poczatku posprawdzałem kable od czujników i jeden był przetarty(moze to tez miec wpływ na kompresor) Panowie o jak duzo podnosi sie temperatura na włączonej klimie? mi dochodzi prawie do przedostatniej kreski. Pozdrawiam
Opublikowano
Czujnik na pewno jest dobry :D

Wychodzą od niego 2 kostki biała i czarna biała załancza wentylator a czarna na chwile załancza klime ale po 2-3 sekundach puszcza i ponowniesię nie daje załonczyć

co ciekawe jak załoncze światła to klimka załapuje ponownie na 2-3 sekundy i stop

 

 

Skoro mówisz że czujnik ciśnienia wyłącza Ci klimę to skąd wiesz że jest dobry. Podmień go z rozbitka którego chyba jeszcze masz. Chyba że osuszacz nie przeżył dzwona.

Opublikowano (edytowane)

Pozycja 14

http://static.bmwfans.info/images/epc/ODYyOF9w.png

 

Zamontowany jest w lewej strony nagrzewnicy, w nagrzewnicy wygląda tak:

http://img140.imageshack.us/img140/5051/nagrzevp1.jpg

 

Sam czujnik:

http://img397.imageshack.us/img397/3033/czujnagrzebv8.jpg

 

Wg wiedzy zaczerpniętej z internetu: Zawór rozprężny reguluje przepływ czynnika. Taki sposób regulacji jest realizowany dzięki pobieraniu informacji o temperaturze na wyjściu parownika. Ale czy przez jego nie sprawność może nie włączać się sprężarka??

 

Dobra byłaby znów podmiana z rozbitka.

Edytowane przez Pinczer
Opublikowano

Dzięki Pinczer

za dokładne zobrazowanie problemu :D

 

Czujnik już podmieniony,, nistety efekt żaden,,,,

 

Kompresor po zapaleniu załancza sie raz jak się klime włonczy i raz jak światła,,, chodzi 3 sekundy a potem spręgiełko puszcza

,,,dalej już nie reaguje :(

 

Macie może jeszcze jakieś pomysły :modlitwa:

 

Może ktoś wie z kąd napięcie podać lewe na sprężarke ,,, znaczy co się załancza zawsze równo z nią np,,,wentylator,,albo nie wiem co

 

Troche to sidło ale na trase klima musi być

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

witam

proponuje nie robić obejść :!:

 

jest to układ wysoko ciśnieniowy i w porównaniu do standardowej klimatyzacji sprężarka nie może sie kręcić cały czas :!: :!: :!:

 

sprężarka jest załączana przez sterownik tylko w momencie gdy ciśnienie spadnie za dużo, działa to tak jak w lodówce.jest to skomplikowane ale bardzo wydajne

 

czyli spięcie jej na stale wywali zawór bezpieczeństwa albo coś uszkodzi

Opublikowano
witam

proponuje nie robić obejść :!:

 

jest to układ wysoko ciśnieniowy i w porównaniu do standardowej klimatyzacji sprężarka nie może sie kręcić cały czas :!: :!: :!:

 

sprężarka jest załączana przez sterownik tylko w momencie gdy ciśnienie spadnie za dużo, działa to tak jak w lodówce.jest to skomplikowane ale bardzo wydajne

 

czyli spięcie jej na stale wywali zawór bezpieczeństwa albo coś uszkodzi

 

Skoro u mnie chodzi na stałe i jeszcze nic nie wywaliło to za mało czynnika tak?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

a skąd wiesz ze chodzi cały czas :?:

 

jak ja mailem mało czynnika praktycznie zero to tez chodziła cały czas

ale praktycznie wogule nie leciało zimne z kratek

wiec trzeba uzupełnić

Opublikowano

Auto zajechało już do chorwacji,,,,,,,,

Klima jakoś przeżyła,,,średnie psalanie na 1400km wyszło 12.3litra na 100km wiec rewelacja

Pozdraiwam

Najlepsze jest to że jak dopracuje jeszcze klika szczegułów to spoalenie uda mi sie jeszcze zmiejszyć o jakiś liter

 

Jadza normalna szybka ale dość ekonomiczna

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Panowie mam podobny problem.

pompa klimatyzacji sie załącza freonu jest doś 1550g. wentylator załącza sie zaraz po naciśnieciu guzika lecz jak auto jest zimne leci zimne powietrze i klima działa lecz gdy silnik sie rozgrzeje też wszystko działa czyli pompa wiatrak ale juz leci ciepłe powietrze z dworu. Byłem juz u kilku fachowców i nikt nie potrafi powiedziec co jest przyczyna? miał ktoś podobny problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.