Skocz do zawartości

jak wymienić łożysko przód?


Wojciech35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich...

Zabieram sie do wymiany łożysk przód. Kupiłem Meyle po 237PLN za sztukę.

I teraz pytanie: czy zrobię to sam? trudno jest to zrobić? może jakies sugestie..podpowiedzi..porady???

 

Z tyłem nie miałem problemu...godzina roboty i wymienione. Ale przodu jeszcze nie robiłem...

 

Z góry dzieki za odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli dałeś sobie radę z tyłem to dasz radę i z przodem.

Ja zmieniałem bez kanału ani podnośnika.

Tylko pamiętaj , że trzeba wymontować całą piastę bo nie będzie dostępu do śrub łożyska.

Śruby są solidnie dokręcone i byle kluczykiem sobie możesz nie poradzić.

Możesz mieć też problemy z wybijaniem stożków jeśli nie masz ściągacza.

Ale dasz sobie radę. :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze dasz rade trzeba popuscic amor za tarcza hamulcową ( jedna sruba ) i odkrecic drązek stabilizatora 1 śruba od piasty zostaje stara, dzieki temu obejdzei sie bez sciagania całej piasty Edytowane przez tomekpez

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego wielkiego problemu z wymianą piasty.

 

Zdejmujesz zacisk hamulcowy, tarcze, odkręć sobie łącznik stabilizatora odkręć dwie sruby trzymające amora i zsuń z McPersona (łatwiej będzie dojśc do śrub) cztery śruby trzymają piastę. Jak będziesz wyjmował uważaj na czujnik ABS przed założeniem wyczyść wszystko.

Zapamiętaj tylko jak zeszła piasta bo ma to znaczenie nową załóż tak samo (zresztą jak dobrze pamiętam to chyba inaczej nie wejdzie).

 

Czas wymiany ok 2 godziny.

 

Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy gwarantowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzio???

wszedzie piszą i mowią, że piastę z łozyskiem wymienia sie łącznie... Nawet kupiłem takie własnie komplety... A to zdanie

Tylko pamiętaj , że trzeba wymontować całą piastę bo nie będzie dostępu do śrub łożyska.
wskazuje na to, że sa rozlaczne. To jak w koncu jest? Rzołączne czy nie? Jesli rozłaczne to po co wymieniać całość, skoro mozna by było tylko łozysko...?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadza się , że Polacy potrafią.

Ale widzę , że Polacy czasem mają problemy ze zrozumieniem słowa pisanego.

Podnośnik to nie lewarek jeśli komuś się wydaje , że to jest to samo.

A jeśli ktoś nie widzi różnicy to ... nie moja wina

 

 

A co do piasty to się pomyliłem pisząc bo miało być zwrotnicy.

Myślę , że nie powinno być to trudne do załapania.

Szybko pisałem i się po prostu pomyliłem.

Powinno być napisane , że trzeba wymontować zwrotnicę bo nie będzie dostępu do śrub piasty.

Za nieścisłość < jeśli ktoś nie załapał o co chodziło > PRZEPRASZAM

Edytowane przez dyzio255
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mysle ze dasz rade trzeba popuscic amor za tarcza hamulcową ( jedna sruba ) i odkrecic drązek stabilizatora 1 śruba od piasty zostaje stara, dzieki temu obejdzei sie bez sciagania całej piasty

 

Nie odważył bym się zostawić jednej śruby starej.

To nie są byle śruby i po wykręceniu nadają się do śmieci.

Nie bez powodu wraz z łożyskiem kupujesz nowe śruby.

Poza tym te śrubki są tak dokręcone , że bez dobrego dostępu i stabilnego klucza może być naprawdę ciężko je odkręcić.

I cały czas idą ciężko < bo tak ma być bo tu nie ma żartów>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co??!! Normalnie jaja!!!

Jak pisałem wcześniej wyminiłem łozyska przód i jestem w bladym szoku!!! Nowe są głośniejsze od starych! :jawdrop:

Czy to możliwe??? A może za duzo wymagam... Ale wydaje mi sie, że w aucie takiej klasy powinno być nieporównywalnie z innymi autami cicho...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiecie co??!! Normalnie jaja!!!

Jak pisałem wcześniej wyminiłem łozyska przód i jestem w bladym szoku!!! Nowe są głośniejsze od starych! :jawdrop:

Czy to możliwe??? A może za duzo wymagam... Ale wydaje mi sie, że w aucie takiej klasy powinno być nieporównywalnie z innymi autami cicho...

 

 

Zgadza się ,że jaja.

Nowe powinny być ciche.

A czy powodem wymiany łożysk był tylko dźwięk?

A może nie o łożyska tu chodziło?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej na bank łożyska!

kilku ludzi stwierdziło to samo... Poza tym dzwięk który dobiega teraz jest to taki...jednostajny..monotonny szum. A przedtem to było takie wyraźne "hu hu hu hu..." w czasie jazdy :D (o ile to "huhu" odda ten dźwięk). Ponadto przedtem przy skrętach dźwięk przechodził w "wycie" i momentami nawet w..chrobotanie. Zresztą po podniesieniu koła, jak zakręciłem kołem to dobiegało z nich takio wyraźne "trzeszczenie" kulek.

Teraz jak zakręce kołem...jest o wiele ciszej, ale w czasie jazdy za to ten wspomniany szum wydaję sie być głośnieszy.

Czy możne być tak, że łożyska muszą się jakoś...dotrzeć..ułozyć...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zmieniałem u siebie to nic się nie musiało układać.

Od początku było cichutko i bez luzów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.