Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zabieram sie za rozrzad... popychacze, pastylki, walek.... tak wyglada moj walek. Wymieniac?? wydaje mi sie ze jest dosyc mocno wytarty.

http://images32.fotosik.pl/280/8a5b3fb43c460d2bmed.jpg

 

Oczywiscie wymiana paska i rolek tez :)

 

chcialbym przeplukac jakos silnik bo jest duuuzo nagaru od oleju pod pokrywa zaworow i ogolnie wewnatrz glowicy przy rozrzadzie.

Silnik M40 przebieg 230tys km. troche zaczyna brac olej a nie bral!! zalany Mobilem 10W40 ;) moze teraz zalac jakis inny olej?? oczywiscie chodzi o marke oleju ;)

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Opublikowano

mysle ze jest jednak troche wytarty

ja u siebie jak zdjalem pokrywe glowicy w e36 320 (93r) to nie bylo sladu ze cos sie starlo a juz tez mam przejechane 220tys,

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
mysle ze jest jednak troche wytarty

ja u siebie jak zdjalem pokrywe glowicy w e36 320 (93r) to nie bylo sladu ze cos sie starlo a juz tez mam przejechane 220tys,

 

a powiedz mi czy walek na krzyce miales rowny tzn czy na srodku byl wytarty w miescu styku gdzie naciska na dzwignie popychacza, a po bokach krzywka miala prog?? tak jak widac na fotkach.

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Opublikowano
nie zadnych rowkow nie bylo ,az sam bylem zdziwiony,to pewnie zalezy jak ktos zmienial olej i jaki uzywal
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

http://images23.fotosik.pl/227/b3fb136282d908e6med.jpg

 

zobacz to co zaznaczylem na fotce :) chodzi mi o to czy walek u ciebie wygladal tak jak zaznaczylem po lewej stronie?? czyli rowny na calej powierzchni?? czy tak jak po prawej wypracowany w srodku a na zewnatrz prog?? nie chodzi mi o drobne rowki ;)

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Opublikowano
tak jak z lewej ,chociaz tam i tak widac maly zab ale powiedzmy ze go tam niema :D
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

ok to postanowione walek wymieniam :) Niech bedzie wsio nowe :)

tylko teraz pytanie czy ten walek Motive bedzie dobry jakosciowo?? bo mam zamiar pojezdzic tym autem troche. A rocznie robie okolo 30 tys....

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Opublikowano
ok to postanowione walek wymieniam :) Niech bedzie wsio nowe :)

tylko teraz pytanie czy ten walek Motive bedzie dobry jakosciowo?? bo mam zamiar pojezdzic tym autem troche. A rocznie robie okolo 30 tys....

 

Co do wałka - to masz wytarty w środku gdyż tam jest część pracująca a dźwigienki zaworowe od E36 posiadają wąską część współpracującą z wałkiem rozrządu. Ja u siebie wymieniłem na dźwigienki od E30, które mają szerszą odkówkę - przez co współpracują większą szerokością z wałkiem rozrządu.

 

Motive - to angielski zamiennik - jakość jest adekwatna do ceny - 230-250zł.

 

Pzdr,

Opublikowano
ok to postanowione walek wymieniam :) Niech bedzie wsio nowe :)

tylko teraz pytanie czy ten walek Motive bedzie dobry jakosciowo?? bo mam zamiar pojezdzic tym autem troche. A rocznie robie okolo 30 tys....

 

Co do wałka - to masz wytarty w środku gdyż tam jest część pracująca a dźwigienki zaworowe od E36 posiadają wąską część współpracującą z wałkiem rozrządu. Ja u siebie wymieniłem na dźwigienki od E30, które mają szerszą odkówkę - przez co współpracują większą szerokością z wałkiem rozrządu.

 

Motive - to angielski zamiennik - jakość jest adekwatna do ceny - 230-250zł.

 

Pzdr,

 

O a ja mam cały silniczek od E30 i się dziwiłem że młodszy od E36 się powycierał a stary od E30 wałeczek malina :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

To widze że nie tylko mnie dopadła klątwa M40 :wink: Też się zastanawiam nad tym Motivem? Zestaw (wałek, dżwigienki, popychacze) badajże Mogul to koszt 1500zł a Motive 799!! Cena atrakcyjna, ale aż za bardzo. Może ktoś używa części tej firmy?

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Witam!jak będziesz składał głowicę,to zwróć uwagę na rurkę smarującą wałek.Jej końce lubią się często poluzować bo są zaciskane,i wtedy ucieka ciśnienie co powoduje słabe smarowanie wałka.Jak coś to ładnie wyczyść i odkwaś,oblutuj dookoła.Pzdr
Klema
Opublikowano
mysle ze jest jednak troche wytarty

ja u siebie jak zdjalem pokrywe glowicy w e36 320 (93r) to nie bylo sladu ze cos sie starlo a juz tez mam przejechane 220tys,

m40 to nie m50 :wink: ,ja także zdejmowałem pokrywę przy ponad 300tyś(vanos chałasował),wałki(ssący i wydechowy) jak nowe.

Nur bmw e32
Opublikowano
Witam!jak będziesz składał głowicę,to zwróć uwagę na rurkę smarującą wałek.Jej końce lubią się często poluzować bo są zaciskane,i wtedy ucieka ciśnienie co powoduje słabe smarowanie wałka.Jak coś to ładnie wyczyść i odkwaś,oblutuj dookoła.Pzdr

 

trak! - sprawdż aby końcówki zaworów (tak gdzie stykają z wałem) nie są uszkodzone.

 

Polecam również sprawdzanie zaworów - nie tylko w miejscu zamykania, ale również sprawdzić same "nogi" zaworów:

 

1. czy są proste

2. czy są żużyte (mikrometrem spradzić czy wzdłuż trzonków nie istotnych różnic i czy któryś ze zawrów nie odróznia się mocno od pozostałych

3. luz w prowadnicy zaworu - ma ogromy wpływ na moment moc silnika przy niskich obrotach.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

głowice mają mi robić kompleksowo ( planowanie, polerowanie gniazd, wymiana pestek itd). Mówił gosci że mam wypalone prowadnice wydechowe i też maja zrobić. Znalazłem na allegro kpl rozrzadu za 880 zł Febiego, chyba go wyknę. Może ktoś już go testował./

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

rozrzad zrobiony :) walek motive :) popychacze rouvile ;) dzwigienki motive :P pastylki febi ;) rozrzad rolki ina pasek contitech :) 1400zl wydane :) robocizna samemu ;) ale auto i tak muli :( nie wiem czemu jak chce ruszyc szybciej ze swiatel :P to nawet nie zamieli kolami :( jakby nie mial mocy :(

 

P.S. Jak sciagnalem oslony rozrzadu to stary pasek byl luzny!!! tak ze nie dotykal rolek prowadzacych!! i latal sobie luzno jak chcial!!

 

Ma ktos mzoe jakas fotke jak ustawic rozrzad w M40?? gdzie sa jakeis znaki itd??? bo nowy pasek zalozylem tak jak byl zalozony stary...

 

i jeszcze jedno pytanie ;) kolo zebate na walku rozrzadu jest na klinie ale na tym klinie ma i tak luz prawo lewo.... takze jak to ustawic?? na starym i nowym walku jest tak samo ten luz... ;)

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Opublikowano

i jeszcze jedno pytanie ;) kolo zebate na walku rozrzadu jest na klinie ale na tym klinie ma i tak luz prawo lewo.... takze jak to ustawic?? na starym i nowym walku jest tak samo ten luz... ;)

 

 

Ustawiasz mniej więcej na środku a resztę za ciebie zrobi komputer i sam ustawi sobie odpowiednio zapłon ( oczywiście w pewnym zakresie właśnie tej tolerancji na kole zębatym ).

 

Co do schematu ustawienia to już gdzieś raz pisałem jak ustawić rozrząd w M40 także musiałbyś poszukać - najważniejsze jest zablokować koło zamachowe i zobaczyć jaki suwa masz na pierwszym cylindrze itd.......

 

 

Pzdr,

Opublikowano

tak ustawilem :) nie moglem znalezc tego otworu gdzie sie blokuje kolo zamachowe :(

 

powiedz mi dlaczego tak mi muli??

jak ogladalem filmiki na you tube ;) to M40 ladnie pala gume i kreca baczki a ja nie daje rady :( nie chodzi mi o to zeby krecic baczki itd ale zeby ten samochod normalnie jechal ;) tzn zbieral sie

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Opublikowano

Przyczyn zamulania może być bardzo dużo:

- zabrudzony filtr paliwa

- niedająca rady pompka paliwowa

- zużyte kable zapłonowe

- zużyte świece - sprawdź jaki kolor mają elektrody

- złe ustawienie rozrządu ( przestawienie na pasku o jeden ząb )

- uszkodzony przepływomierz

- praca w trybie awaryjnym

- uszkodzenie wtryskiwaczy

- uszkodzenie styków palca rozdzielacza

itd......

 

Pzdr,

Opublikowano

ok to po kolei ;)

-filtr paliwa nowy

-pompka paliwowa?? hmm jak sprawdzic??

-kable zaplonowe nowe boscha z czujnikiem.

-swiece nowe NGK

-ustawienie rozrzadu. Wydaje mi sie ze dobrze lecz musze sprawdzic

-praca w trybie awaryjnym? jak to sprawdzic?

-wtryskiwacze. wydaje mi sie ze ok.

-palec i kopulka nowe ;)

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.