Skocz do zawartości

e32 750 (V12 NA GAŹNIKACH)


portero11

Rekomendowane odpowiedzi

1)Czy istnieje mozliwosc wywalenia tej calej elektroniki z BMW 750 V12 wszystkie wtryski, komputery, jednostki sterujące idt i zamontowanie prostego układu zapłonowego oraz załozenie 6 gaźników dwugardzielowych na zmodyfikowane według własnego projektu kolektory ssące? ... 2) potem dokonanie zmiany konstrukcji nadwozia i umieszczenie silnika centralnie (wykorzystujac przestrzen ładunkowa bagaznika) dodając manualna skrzynia biegów 6 stopniowa odlaną według własnego projektu specjalnie do tego modelu?.... Czy jest to wykonalne dla hutniko-spawacza? :] (buduje replike lamborghini miurra) :P :))))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Well, ludzie w kosmos polecieli :mrgreen: .

Skoro M70 potrafi pracowac na zwyklej instalacji LPG II generacji, to dlaczego nie mozna by przerobic go na zasilanie gaznikiem?

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez pod uwage ze wiekszosc amerykanskich monsterow ma gazniki - wiec czemu m70 by nie moglo miec ? tylko poustawiaj to tak zeby chodzilo jak zegarek - o dobrych gaznikowcow ciezko.

 

 

co do skrzyni - jakos tego nie widze - sam odlejesz co - cala skrzynie ? z czesci , z obsadami pod lozyska walkow itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumie

 

Przerobienie silnika na gażnikowca wykonalne

Skrzynia to tylko manual z 850i

 

ale,,,ty chcesz to bmw na lambordini przerobić czy tylko wykorzystać silnik z niej do innej budy??

 

Konstrukci nadwozia raczej nie uda ci się zmienić,,,

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo założenie gaźników nie powinno być problemem, ale problemem może się okazać układ zapłonowy. Co do gaźników polecam raczej 12 gaźników motocyklowych, łatwiej je dobrać, łatwiej założyć i łatwiej zsynchronizować, zresztą jedna przepustnica na jeden cylinder daje bardzo dobre efekty (np. silniki M).

Co do nadwozia to proponowałbym ci wykonanie go jako konstrukcji kratownicowej i później wykonanie poszycia np. z włókna węglowego. Zawieszenie wykorzystałbym raczej z e36.

 

Ale mam wrażenie, że chyba jeszcze nie wiesz czy będziesz robił coś takiego i raczej pozostaje to w sferze marzeń.

Lepiej kup sobie choćby e31, bo koszt takiej zabawy i tak może wynieść więcej niż zakup wspomnianego e31 w ładnym stanie. I pamiętaj, że nie zrobisz tego w jeden miesiąc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumie

 

Przerobienie silnika na gażnikowca wykonalne

Skrzynia to tylko manual z 850i

 

ale,,,ty chcesz to bmw na lambordini przerobić czy tylko wykorzystać silnik z niej do innej budy??

 

Konstrukci nadwozia raczej nie uda ci się zmienić,,,

 

Blaster a nie widziałeś Bentleya na E32 750 ??? :D

I to jeszcze to był Cabrio :jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest jedynie z tym aparatem zapłonowym .... zeby wszystko chodziło potrzebny jest naped z walka rozrzadu w tym aparacie,jednak w e32 750 są te tzw. palce,jak na mnie to nie widze tam zadnego wyjscia zeby zamontowac klasyczną kopułke ... jesli chodzi o gaźniki to 6 webera dwu-gardzielowe tak ze jeden gardziel bedzie zalewał 1 cylinder to rozwiazanie bedzie takze proste do synchronizacji z linka gazu... natomiast sprawa skrzyni to wiadomo mi ze jest mozliwosc wpakowania manuala od 850 ale ta skrzynia jest za długa... potrzebuje czegos krodszego poniewaz mam zamiar ułozyc silnik w poprzek(jak np. w fordzie mondeo mk3 i innych przednionapedowkach tyle ze na tyle auta ) skrzynie chce wykonac z dwoch innych..datego ze pierwszy korpus w ktorym znajduje sie tarcza docisk i to wszystko na kole zamochowym musi byc zamontowana tak jak orginalna skrzynia wiec takjakby bedzie to jedynie adapter do montazu wlasnej krodszej skrzyni... ;) :P:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawie mojego doswiadczenia to chiałem dodac ze nie przerabiam kadetów ani pierdzące calibry tylko powaznie o wszystkim mysle ..... (kurcze czemu ja mechanikiem nie zostałem:P:P byłoby mi łatwiej ) na koncie mam budowe kompresora(pompa roots'a) tzw blower supercharger http://www.hamptonblowers.com/73Blower.JPG

http://www.superchargerusa.com/images/BLOWER_KIT_2MS_002.jpg (tak to wyglada:D) zamontowałem ją w fordzie granada 2.3 V6 82r. na zaprojektowanych prze ze mnie kolektorach ssących .. ponad to dodałem na kompresorze 2 gaźniki wspomagane przez 2 wyczynowe pompy paliwa ... układ wydechowy to oczywiscie dwururka po obu stronach + strumiennice o srednicy płyty CD :P wyobraźcie sobie dzwiek V6 na gaźnikach a co dopiero V12 .. to musi miec gang:D spawam krzesam iskry i wyginam metal ...hehhe moze ktos mi pomoze w projekcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do napędu aparatu zapłonowego może wykorzystaj wał korbowy, łańcuchem jak w rootsie. Proponuje zastosowanie aparatu z szesciocylindrowca i rozdzielenie parami. Co do skrzyni to może porsche 928 lub jakieś ferrari.

Wracając do gaźników to nadal uważam rozwiązanie z gaźnikami motocyklowymi za lepsze. Pomijając łatwość montażu i synchronizacji, dochodzi bardzo ważna kwestia krótszego dolotu (lepsze napełnianie chłodniejszą mieszanką), mniejsza awaryjność takich gaźników też jest atutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś jednaj o kilku ważnych sprawach. Budując "sama", musisz wykazać, że spełnia on określone wymagania, przydałyby się wyliczenia i rysunki, ponad to wkładając tam silnik zasilany przez gaźniki będzie praktycznie niemożliwe zachowanie nowych norm czystości spalin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim samochodzie chcesz zmiescic m70 w poprzek ze skrzynia w kamazie ? zeby to mialo jakiekolwiek prowadzenie to silnik musi byc nad tylna osia - a to raczej wyklucza montaz poprzeczny...

 

 

po tym co napisales to ta konstrykcja nie bedzie sie nadawala do jazdy tylko do odpalania na postoju ... zalozyc chrgera do silnika to jedno - zbudowac praktycznie caly tyl pojazdu , zrobic skrzynie - tym bardziej e wybrales m70 to drugie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do gaźników to nadal uważam rozwiązanie z gaźnikami motocyklowymi za lepsze. Pomijając łatwość montażu i synchronizacji, dochodzi bardzo ważna kwestia krótszego dolotu (lepsze napełnianie chłodniejszą mieszanką), mniejsza awaryjność takich gaźników też jest atutem.

 

Myslałem o gaźnikach motocyklowych od yamahy dragstar jednak chodzi mi tez o srednice ... z drugiej strony długosc dolotu zniweluje sie poprzez krodki kolektor dla obiasnienia chiałbym uzyskac własnie cos takiego -> V12 NA GAŹNIKACH !!!!z kródka skrzynią http://www.autodrome-cannes.com/lamborghini_miura_engine_factory_picture.JPG oczywiscie prosze sie nie sugerowac tym, ze akurat ten silnik pochodzacy z lambo ma podwojne wałki rozrządu. Sprawa norm emisji spalin ... no wiadomo ze raczej Euro 4 to nie bedzie ale da rade przytłumić do otrzymania pozytywnego wyniku na stacji diagnostycznej... :P:P :D :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo umieszczenie silnika poprzecznie nie jest takim złym pomysłem (samochody sportowe są dosyć szerokie), takie rozwiązanie przesunęłoby środek ciężkości do przodu, a o to w końcu chodzi. Wymusiłoby to jednak zastosowanie dodatkowej przekładni bo skrzynie w takim układzie należałoby umieścić za silnikiem (równolegle).

xsilver umieszczenie silnika nad tylną osią doprowadziłoby do jego nadsterowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim samochodzie chcesz zmiescic m70 w poprzek ze skrzynia w kamazie ? zeby to mialo jakiekolwiek prowadzenie to silnik musi byc nad tylna osia - a to raczej wyklucza montaz poprzeczny...

 

 

po tym co napisales to ta konstrykcja nie bedzie sie nadawala do jazdy tylko do odpalania na postoju ... zalozyc chrgera do silnika to jedno - zbudowac praktycznie caly tyl pojazdu , zrobic skrzynie - tym bardziej e wybrales m70 to drugie ...

 

dobrze napisałem ale ciezko to załapac jak sie pisze ...moze obiasnienie graficzne pomoze :P http://www.lambojack.com/2005%20Monterey%20Photos/Pretty%20Miura%20Engine.jpg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto jak zbuduje rame i cały tył samochodu sie nie martwcie.. mam rysynki techniczne które podaja jak to zrobic :P Brałem pod uwage takze inne rozwiazanie nieco łatwiejsze do wykonania a mianowicie umieszczenie silnika e32 V12 w takiej pozycji jak jest z przodu.. wtedy technika sprowadziłaby sie jedynie do stworzenia funkcjonalnej skrzyni ... w De Tomaso Panterze jest własnie tak silnik umieszczony a skrzynia biegow jak w audi Quattro ma wyjscia na pólosie tuż za pierwszą czescią skrzyni(ta najblizszą przy silniku gdzie jest mechanizm sprzegła) http://www.ocpanteras.com/MembersRides/Ride-4571/4571-Engine.jpg

http://www.seriouswheels.com/pics-1970-1979/1972-DeTomaso-Pantera-Engine-Bay-351-Cleveland-st.jpg

ale to jedynie sprawdziłoby sie przy uzyciu jednostki V8 bo V12 wchodziłoby juz do kabiny pasażerskiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ci bardzo ciężko zrobić coś takiego z tym silnikiem. Odnośnie gaźników to myślałem o podciśnieniowych, umieszczonych prostopadle (jakieś enduro o poj. pow. 300 lub z dużej rzędówki).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekamy, zobaczymy... Życzę Ci, żebyś dokonał tego, o czym piszesz.. Jak na razie, w moim mniemaniu, kręcisz filmy... Jeśli nie, z przyjemnością to odszczekam :norty: Bez urazy dude...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jedynie sprawdziłoby sie przy uzyciu jednostki V8 bo V12 wchodziłoby juz do kabiny pasażerskiej

 

Przy takim projekcie, chyba bym rozejrzał się za silnikiem GM 5.7 V8, np od jakiegoś camaro i może będzie już na gaźnikach, do tego jest masę części tuningowych co zapewni dźwięk i odpowiednią moc, ale sam pomysł fajny. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak pinczerowi zamontowałem na początku reduktor kmesiwer valteki nczerwone na miedzi 6mm i elektronice stag ale tylko dlatego to tak zamontowałem bo nie miałem pojęcia o gazie bo jestem mechanikiem,ale za na mową zanjomego wymienił wtryski na planitjet i przerobiony reduktor i autko jezdzi tak jak na benzyniew
Bandit Machine Wagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.