Skocz do zawartości

Walki z obrotami część dalsza- pomocy!


paranoic_killer

Rekomendowane odpowiedzi

Skończyły mi sie pomysły o co może chodzić. e36 silnik M44, bez gazu. Auto nieładnie pracuje tzn. ma dziwne drgania na wolnych obrotach, obroty są nierówne. Jest świeżo po wymianie wszystkich filtrów i świec. Było podpinane pod 2 różne komputery (w tym jeden oryginalny serwisowy)- nie ma żadnych błędów, wszystko działa prawidłowo. Co to może być, bo ja już nie mam pomysłu. Czy możecie mi polecić kogoś w Lublinie kto zdiagnozuje co jest grane?

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokówka, czujnik położenia przepustnicy, brak masy na silnik, "lewe" powietrze, przewody wysokiego napięcia, świece, palec wraz z rozdzielaczem. Tyle mi się skojarzyło.

Wpisz w szukajkę "falujące obroty" i poczytaj, później zastosuj się do porad i dokładnie wszystko posprawdzaj. ;) Jeśli już szukałeś, to tego przed ostatniego zdania nie ma. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he- to kasuje to przedostatnie zdanie :lol: Elektryka porobiona, ale zaciekawił mnie silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy. Jak je sprawdzić?? I gdzie one sie dokładnie w M44 znajdują?

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem krokowy- po odpięciu wtyczki obroty spadają i auto zaczyna sie dławić- co to oznacza? Może pytanie jest głupie, ale ja nie mechanik :oops:

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nie jest wcale głupie, :) jeśli by mechanik zadał takie pytanie, to by było głupie. ;)

Wydaje mi się, że tak powinno być. Ale na potwierdzenie mojej teorii, najpierw odepnij krokówkę, a dopiero później odpal auto i zobacz jak będzie chodzić. :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastosowaniu się do rady, czyli odpięciu krokowca i odpaleniu auta jest tak- wóz odpala, zaczyna się dławić, podnosi obroty i w miarę stabilnie trzyma 700 obr. Po odpięciu czujnika położenia przepustnicy objaw podobny- obroty spadają, wzrastają i trzymają się stabilnie na prawie 1000. Czy to tak ma być?

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że tak powinno być, odpinasz np. tą krokówkę i komp awaryjnie usiłuje ustabilizować obroty. Jeśli po odpięciu nie ma różnicy niż przy podpiętym, to jest kicha. Ty tego nie masz, przynajmniej twójopis nie wskazuje na to.

Chyba trzeba szukać nadal... Może ktoś coś jeszcze podpowie?

Tak się jeszcze zastanawiam nad przepływomierzem. Także spróbuj go odpiąć na chwilę. Jeśli nie będzie różnicy, to jest to. Jeśli obroty zaczną świrować, wejdą na obroty, silnik zgaśnie, to także nie to. Nie masz jakiegoś zamulenia podczas jazdy?

A z samym czujnikiem otwarcia przepustnicy bardziej chodziło mi o to, że z czasem wszystko się brudzi. Na tym czujniku może być już trochę "syfu" i może być błąd pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpiętym silniku krokowym obroty powinny wzrosnać na ok 1200 - 1400.

 

KOmputer nie jest aż tak mądry i nie zastąpi niektróych mechanicznych rozwiązań

 

"Bynajmniej dla mnie Brzmi To tak : jakby jeden cylinder przestał pracowac to komputer ustawi tak te 3 cylindry że będzie dalej pracował w miarę podobnie." - odnośnie trybu awaryjnego i ustawienia obr na 700.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpiętym silniku krokowym obroty powinny wzrosnać na ok 1200 - 1400.

 

KOmputer nie jest aż tak mądry i nie zastąpi niektróych mechanicznych rozwiązań

 

Aha :) ;) , a ja myślałem, że tylko je ustabilizuje, ale fakt, że bardziej spodziewałem się 1000 (o czym niestety nie wspomniałem, bo jakoś nie skojarzyłem od razu).

A z tymi 3 garkami, to fakt. Gdy poleciała uszczelka po kolektorem wlotowym w moim m40, to chodził często na 3 cylindry i oprócz tego, że silnik miał mniej mocy i gwizdał (dosłownie) to nawet w miarę ładnie pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy slinik po odpaleniu "cyka" ?? Jesli tak to mozesz pokusic sie o sprawdzenie czujnika polozenia wału. moj kiedys zasniedzial i objawy byly bardzo zblizone + cykanie ileciutkie szarpanie silnika.... wykrecilem, oczyscilem i wuala :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myslałem ze to sonda, ale sprawdzona juz była 2 razy- jest ok. Hmmm czyli mój krokowiec nie działa tak jak trzeba? Jak sie nim zająć? Był kiedyś opis czyszczenia, ale nie moge go odnaleźć. Gdzie dokładnie jest ten czujnik położenia wału i jak go wyczyścić??

Z ta pracą na 3 gary to mnie przestraszyliście lekko. Faktycznie- motor trochę gwiżdże. Jak sprawdzić na ile garów chodzi?

Przypominam że komputer nie pokazał żadnych błędów.

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myslałem ze to sonda, ale sprawdzona juz była 2 razy- jest ok. Hmmm czyli mój krokowiec nie działa tak jak trzeba? Jak sie nim zająć? Był kiedyś opis czyszczenia, ale nie moge go odnaleźć. Gdzie dokładnie jest ten czujnik położenia wału i jak go wyczyścić??

Z ta pracą na 3 gary to mnie przestraszyliście lekko. Faktycznie- motor trochę gwiżdże. Jak sprawdzić na ile garów chodzi?

Przypominam że komputer nie pokazał żadnych błędów.

Czyszczenie krokowca - wymontuj i zalej go wd40 (bądź odpowiednikiem)/benzyną ekstrakcyjną do pełna. Odczekaj parędziesiąt minut, niech namoknie. Zalej od nowa do pełna i pobełtaj, potrzęś ;). Zmieniaj miksturę czyszczącą co jakiś czas. Pozostaw do wyschnięcia. Mi podobny sposób pomógł.

 

Praca na 3 cylindry.

Jeśli nie czujesz, że auto jest jakieś nie takie jak trzeba, pali za dużo, zamulone i podobne, to masz "wsio" OK. ;) Jeśli mimo wszystko chcesz sprawdzić, to naszykuj sobie: statoskop, drewniany kij do szczotki, śrubokręt zakończony metalową końcówką w rękojeści. Odpowiednie wybierz. Odpal silnik i słuchaj przykładając przyrząd do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tylko jedno...jesli chodzi o obroty to ja juz chyba sie poddalem. Jeszcze wymieniam kable WN i swiece i zobaczymy.Jak nie pomoze tp bedzie trzeba sie przyzwyczaic do lekkiego falowania.Ja czyscilem juz tyle razy krokowke i jest czysty jak lza wiec dalem juz mu spokoj:)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam m44 i czasami faluje(tzn po jakims dłuższym okresie eksploatacji!) bierzesz tak: klucze typu torx, odkrecasz go! uwazaj na uszczelke tak bedziesz go wyciagał zebys jej nie zniszczył! bierzesz patyczki do uszu :D (to nie żart) i benzynke ekstrakcyjna! lejesz w otwory tego oto silniczka krokowego benzynke i patyczkiem do uszu czyścisz jak tylko mozesz! i tak kilka razy! na koniec przelewasz go ze 3 razy jeszcze raz benzynka i i telepiesz nim i wylewasz!(tak ze 3 razy) po tym czekasz az benzynka wyparuje sobie ładnie i zakładasz na motorek z powrotem i silnik równo pracuje! cała filozofia! w tym silniczku zbiera sie taka sadza i trzeba go co jakis czas czyścic!!!

bo jak ci komp nic nie wykazał to raczej odrzucał bym sonde i przepływke!

ale kto wie,,, bmw to samochód zagadka~!

POZDRO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.