Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach 18 cali, jakie powinno być???


ltCobigt

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o pomoc jakie powinno być ciśnienie w oponach 235/40/18 i 265/35/18 w BMW e39 540i Touring, dziś założyłem i nigdzie nie mogę znaleźć takich danych. W instrukcji do auta podane są ciśnienia do 17 cali max. Jutro jadę w trasę 2500km i nie chce zniszczyć opon przez złe coiśnienie. Będę wdzięczny za informację.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę o pomoc jakie powinno być ciśnienie w oponach 235/40/18 i 265/35/18 w BMW e39 540i Touring, dziś założyłem i nigdzie nie mogę znaleźć takich danych. W instrukcji do auta podane są ciśnienia do 17 cali max. Jutro jadę w trasę 2500km i nie chce zniszczyć opon przez złe coiśnienie. Będę wdzięczny za informację.

A jak bedziesz mial obciazone autko? Bo ja mam oponki takie jak ty i o ile dobrze pamietam napis na nalepce slupka to przod 2,6 a tyl 2,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak bedziesz mial obciazone autko? Bo ja mam oponki takie jak ty i o ile dobrze pamietam napis na nalepce slupka to przod 2,6 a tyl 2,8.

 

Dokładnie to 3 dorosłe osoby i w sumie tyle, bagażu prawie w ogóle.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak bedziesz mial obciazone autko? Bo ja mam oponki takie jak ty i o ile dobrze pamietam napis na nalepce slupka to przod 2,6 a tyl 2,8.

 

Dokładnie to 3 dorosłe osoby i w sumie tyle, bagażu prawie w ogóle.

Powinno byc ok. moze o 0,2 wiecej nawet ale ja pompuje tyle co podalem wyzej. Moje oponki to dunlopy run flaty. Strasznie glosne wydaja mi sie szczegolnie na przedniej osi. A jak jest u ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja proponuję 3,0 przód i 3,3 tył, sam taj jezdziłem w E39 530d i w E39 M5, mam dokładnie takie same rozmiary opon, dasz mniejsze ciśnienie to opony wytrą sie w 30tkm, wiąże się to oczywiście z mniejszym komfortem, ale trudno, nie jest źle a i prowadzenie z takim ciśnieniem jest naprawdę OK, przynajmniej dla mnie bo lubię czuć auto.
Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za pomoc, za chwile wyjeżdżam, dałem na trasę 2,8 przód i 3,0 tył, myślę że będzie dobrze :)

 

Moje oponki to dunlopy run flaty. Strasznie glosne wydaja mi sie szczegolnie na przedniej osi. A jak jest u ciebie?

 

Ja mam nowe Goodyear F1 Asymmetric, narazie od wczoraj zrobiłem około 100km i dla mnie rewelacja, cichutkie a i komfort jak na 18 cali nie jest zły.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przyłącze się do dyskusji, mam opony 235/40R18. Na tabliczce na słupku drzwi od strony kierowcy, sa parametry cisnienia w oponach.

Dla mojego rozmiaru (18 cali) wg tej tabliczki ciśnienie powinno być takie samo jak dla opon 15cali, czyli 1,9bar przód 2,3bar tył (auto załadowane do 3osób). Wydaje się mało ale tak przewidział producent. To ile w końcu pompować :?: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z mojego doświadczenia i z kontaktu Dunlopem obecnie w swoich oponach (zimnych) mam z przodu 3,0 dla 235/40R18 a z tyłu 3,4 dla 265/35R18.

Dunlop dla 9000 SP sport takich jak wyżej proponuje na przód 3,0 - 3,4 a dla tyłu 3,2 - 3,7 bar - informacja z samego źródła. Mniejsze ciśnienie powoduje bardzo szybkie zużycie barków opony a nawet wypadanie klocków z barków !!

Swoją drogą tak napompowane opony są znacznie cichsze, mniejsze zużycie paliwa (przy większej prędkości ponad 140/h szeroka opona odkształca się i prowadzi głównie środkową 1/3 bieżnika - zauważ - jest prawie lita i bez poprzecznych nacięć) i dużo lepsza przyczepność na ostrzejszych zakrętach (boki opon niskoprofilowych są bardzo miękkie a przód tego auta sporo waży więc auto jedzie na bocznej 1/3 i częściowo na niestety na boku opony - poprzeczne siły ścinające naprawdę wyrywają klocki z barków opony powyżej 230/godz).

Pozdrawiam - thmed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z mojego doświadczenia i z kontaktu Dunlopem obecnie w swoich oponach (zimnych) mam z przodu 3,0 dla 235/40R18 a z tyłu 3,4 dla 265/35R18.

Dunlop dla 9000 SP sport takich jak wyżej proponuje na przód 3,0 - 3,4 a dla tyłu 3,2 - 3,7 bar - informacja z samego źródła. Mniejsze ciśnienie powoduje bardzo szybkie zużycie barków opony a nawet wypadanie klocków z barków !!

Swoją drogą tak napompowane opony są znacznie cichsze, mniejsze zużycie paliwa (przy większej prędkości ponad 140/h szeroka opona odkształca się i prowadzi głównie środkową 1/3 bieżnika - zauważ - jest prawie lita i bez poprzecznych nacięć) i dużo lepsza przyczepność na ostrzejszych zakrętach (boki opon niskoprofilowych są bardzo miękkie a przód tego auta sporo waży więc auto jedzie na bocznej 1/3 i częściowo na niestety na boku opony - poprzeczne siły ścinające naprawdę wyrywają klocki z barków opony powyżej 230/godz).

 

Pozdrawiam - thmed

 

Zadzam się z tą opinią w 100%ach :cool2:

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z mojego doświadczenia i z kontaktu Dunlopem obecnie w swoich oponach (zimnych) mam z przodu 3,0 dla 235/40R18 a z tyłu 3,4 dla 265/35R18.

Dunlop dla 9000 SP sport takich jak wyżej proponuje na przód 3,0 - 3,4 a dla tyłu 3,2 - 3,7 bar - informacja z samego źródła. Mniejsze ciśnienie powoduje bardzo szybkie zużycie barków opony a nawet wypadanie klocków z barków !!

Swoją drogą tak napompowane opony są znacznie cichsze, mniejsze zużycie paliwa (przy większej prędkości ponad 140/h szeroka opona odkształca się i prowadzi głównie środkową 1/3 bieżnika - zauważ - jest prawie lita i bez poprzecznych nacięć) i dużo lepsza przyczepność na ostrzejszych zakrętach (boki opon niskoprofilowych są bardzo miękkie a przód tego auta sporo waży więc auto jedzie na bocznej 1/3 i częściowo na niestety na boku opony - poprzeczne siły ścinające naprawdę wyrywają klocki z barków opony powyżej 230/godz).

Pozdrawiam - thmed

O cholipka ja mam 2,6 i 2,8 RF Dunlopy 245/40 - 275/35. upuscilem troche powietrza bo mialem zludzenia,ze gorzej pokonuje nierownosci i dziury(strasznie twardo). To co lepiej dopompowac tyle co na tabliczce? Mysle, ze czesciej wymienic opone aniezeli zawieszenie dozynac nabita opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.